nieuw in het gezin :diesel

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor JajaChu » do mei 24, 2012 7:32 am

Bij mijn vriend hebben ze het heel gemakkelijk, die hebben een kleine stadstuin die volledig ommuurt is. De fretten lopen daar gewoon los in de tuin en ik mag dat dan een kleine stadstuin vinden omdat ik van de boerenbuiten kom, maar voor de fretten is het een heerlijk loopgebied met platen, vijver,...
Maar Saantje die heeft ook een ren waar je ze gerust in los kan laten. Volledig uit hoge trespa wanden.
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor snoesje53 » do mei 24, 2012 11:47 am

Bij mijn vriend hebben ze het heel gemakkelijk, die hebben een kleine stadstuin die volledig ommuurt is. De fretten lopen daar gewoon los in de tuin en ik mag dat dan een kleine stadstuin vinden omdat ik van de boerenbuiten kom, maar voor de fretten is het een heerlijk loopgebied met platen, vijver,...
Maar Saantje die heeft ook een ren waar je ze gerust in los kan laten. Volledig uit hoge trespa wanden.

dussssssss ineens beter een andere vriend zoeken met een stadstuintje :lol: :lol: :lol:
ik heb een tuintje maar dat is afgezet met draad :( ze zouden nogal plezier hebben hier ,van de ene buur naar de andere :lol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor jeanine » do mei 24, 2012 5:03 pm

Idem hier een stadstuin met draad en daar waar er beton rond staat kunnen zij zich nog uitgraven of door het oude kattenluikje glippen. Komt nog bij dat het hier een waar slakkenparadijs is en wie weet welk vergif hebben die al naar binnen. xp
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor JVR » do jun 07, 2012 6:26 pm

Nog is een update van Diesel.

Vandaag is hij naar de DA gegaan voor zijn booster en verder is hij tip top in orde een flinke kerel dus :domhoog:

Stinky is ook mee geweest om zijn oppervlakkige bijtwonden te laten nakijken die hij heeft in zijn nek en begin aan de rug , arme jongen. :s
Hij ziet echt zijn peren af met Diesel en heb vandaag beslist om de kooi in 2 te delen zodat de wondjes beter kunnen genezen en zodat Stinky effe op adem kan komen. :bow:

Weet nu niet of ik ze appart ga houden totdat Diesel is gecastreerd want dit is pas over minimum 3 maanden.

Op dit moment is Diesel zijn speelgoed aan het vermorzelen xd en Stinky die ligt nog steeds te slapen.

Voor de rest gaat het prima en zit ook Diesel in zijn puberteit dus jullie snappen wel wat ik bedoel :ninja:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor jeanine » do jun 07, 2012 7:53 pm

Fijn dat je Dieseltje goed in orde is. Minder fijn zijn de bijtwondjes die Stinky krijgt. Een mogelijkheid om Stinky wat rust te geven is ze afzonderlijk een slaapplaats geven en samen laten spelen als dit goed gaat. Diesel moet nog geleerd worden dat hij minder hard mag bijten en het is Stinky die hem zijn plaats zou moeten leren. Opletten voor stress bij Stinky als die kleine te overmoedig en vermoeiend wordt. Zelf Diesel wat afmatten voor Stinky aan de beurt komt ;)
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor JVR » vr jun 08, 2012 5:08 pm

Sinds gisteren zitten ze dus appart dus beiden hebben hun gedeelte van de kooi waar ze alleen slapen en moet zeggen onze Stinky geniet ervan , lijkt wel of hij veel slaap in te halen heeft. :shock:

Diesel die houd zich ook goed bezig en die bijt nu in de nek van zijn knuffel en sleept deze nu overal mee. :ninja:

Bedankt voor de goede tip om eerst Diesel een tijdje alleen uit de kooi te halen en pas later Stinky erbij te zetten :domhoog:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor jeanine » vr jun 08, 2012 11:25 pm

Zo een jong ding heeft meestal te veel energie voor een al iets ouder fretje. Hier wisselden 2 fretjes elkaar af toen Thirza zo onstuimig was, minder vermoeiend voor mijn iets oudere fretjes zo. Ook hebben zij de kans ergens te rusten waar die kleine zelf niet in kan komen. ;)
Je moet die jonge dingen soms tegen oververmoeidheid beschermen door tijdig in de kooi te steken, ze blijven aan de gang.
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor snoesje53 » za jun 23, 2012 9:23 am

ik lees dit hier nu pas :oops:
ik had hezelfde probleem bij loekie.... roxy had wel geen bijtwonden maar toch..
ik heb geprobeert om ze appart te zetten maar roxy haar moedergevoelens speelden parten en heb ze na een uurtje terug bijeen gezet
ik heb heel cordaad,en zeer streng opgetreden de volgende dagen,en ik moet zeggen dat ik verbetering zie
hij is nog steeds een ontstuimige pup maar ik heb de indruk dat er toch iets van tot hem doordringt :king:
ik kon die geen 2 sec vasthouden zonder spartelen om weg te kunnen... nu blijft hij toch al enkele minuten liggen eer hij eraan begint :D
er zit nogal wat energie in die beestjes he xp
tja komt ervan he,ik heb ze opgevoed met duracellekes :mrgreen:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor snoesje53 » do jun 28, 2012 9:48 am

hoe gaat het ondertussen mt dieselke?
loekie is al een ietsjepietsje kalmer geworden.al is hij nog steeds een duracelkonijn :lol:
kun je eens een fotootje plaatsen en ik ben eens benieuwd naar zijn gewicht ....kwestie van te zien of ze allemaal van die jurasicpark fretten gaan worden :rol: :rol:

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: nieuw in het gezin :diesel

Berichtdoor ufo » do jun 28, 2012 3:25 pm

Een ren gebruik ik ook niet , hier geraakte ze er zo uit maar mijn buitenspeeltuin is met volle plaat waar ze niet kunnen op klimmen
En ik ben blij dat ik ze heb , ze verblijven veel buiten als het weer het toelaat en ze spelen er graag :domhoog:

dat klinkt interesant... kun je daarvan eens een fotootje plaatsen? ik heb mij al gek zitten denken hoe ik dat zou kunnen doen
want roxy is een ontsnapper 1 ste klasse
Ik zie je vraag nu pas , ik probeer er eens foto's van te maken en te plaatsen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten