roxy en loekie

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 09, 2012 4:59 pm

vandaag nog eens gewogen
ons roxy weegt nu 802gr en dat is denk ik wel voldoende voor haar
en "kleine" loekie,681gr bijna evenvee als zijn moeder !! :rol:

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor a3ke » wo mei 09, 2012 5:28 pm

verbaas je maar niet dat "pupje" dubbel van zen mama gaat wegen of meer de eerste winter dat komt :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 09, 2012 8:32 pm

een ram is altijd groter dan een moer he
en zo een grote tedybeer vind ik ook wel mooi :))
dus aat maar groeien,in alle kanten :D

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JajaChu » wo mei 09, 2012 10:37 pm

Super, al die foto's en dat ziet er in ieder geval een leuke kooi uit voor de fretten ;)
Het systeem met een verdieping voor eten, drinken, poepbak en de boven verdieping voor slapen hebben wij hier ook en is inderdaad ontzettend handig! Spelen dat gebeurt hier eigenlijk vooral buiten de kooi ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Margiet » do mei 10, 2012 2:32 am

een ram is altijd groter dan een moer he
en zo een grote tedybeer vind ik ook wel mooi :))
dus aat maar groeien,in alle kanten :D
Meestal zijn rammen groter ja, maar het is geen vaste regel, hoor! ;)

Onze Djembé (ram) is 750gr en een handje groot terwijl ons Stuiterballetje (moer) dik 1300gr weegt en wel degelijk 2 handjes vult !! :wub:

Idd mooi om te volgen, al die "kleine" snotjes die oh, zo snel groot worden!! :bow:
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JajaChu » do mei 10, 2012 8:26 am

Meestal zijn rammen groter ja, maar het is geen vaste regel, hoor! ;)

Onze Djembé (ram) is 750gr en een handje groot terwijl ons Stuiterballetje (moer) dik 1300gr weegt en wel degelijk 2 handjes vult !! :wub:
Maar dat zijn dan waarschijnlijk geen moeder en zoon... of wel?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Margiet » do mei 10, 2012 1:39 pm

Nee, dat niet, maar ons Nouky en één van haar zonen van vorig jaar zijn in de winter ook ongeveer hetzelfde van maat, hoor! ;)

Terwijl de rest van die mannen uit dat nest met kop en schouders boven mama uitsteken!

En nu ik er opnieuw aan denk, onze Djembé was 5 jaar geleden zelfs een stuk kleiner dan zijn zusje!! :p
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » za mei 12, 2012 1:08 pm

gisteren hebben ze de treinreis goed doorgemaakt
alles is vlot verlopen,loekie vond het allemaal niet zo interesant en heeft dan ook maar van in aalst al begonnen met zijn dutje ,tot in brugge he
roxy vond het wat minder,het is te zeggen,eens op de trein was ze rustig en heeft ze geslapen,op het perron was ze wat nerveus...
het was daar een wirwar van treinen die vertrokken en aankwamen,en een goederentrein ...pfff die maken nogal wat lawaai zeg
ik ben dan ff met haar is zo'n overdekt wachtruimte geweest,zodat het geluid toch wel wat gedempt was,en eens op de trein was het weer ok voor madammeke
aangekomen in haar buitenverblijf heeft ze de zotste kuren uitgehaald lol,ik dacht dat ze wat zou moeten wennen,maar nee hoor...
het is wel een andere omgeving maar toch dezelfde mensen.... en schuiven dat ze hier doen op de parketvloer :rol: :rol: :rol:
aan de kleinere kooi storen ze zich ook niet te erg.ik dacht dat loekie nog niet goed kon klimmen,dus had ik dat hangmatje wat lager gehangen,maar niets is mindr waar,meneer ligt helemaal bovenaan in de hangmat en roxy eronder :)
ik heb het echt getroffen met mijn 2 engeltjes.... ze zijn zo flink .
ik had bij dit hele avontuur toch wel wat schrik ,maar dat was blijkbaar nergens voor nodig.
en het doet mij ook eens deugd om terug eens in een andere omgeving te zijn,na al die maanden te hebben thuisgezeten

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » za mei 12, 2012 1:21 pm

Geniet maar van je uitstap, fretten hebben meestal minder problemen met een nieuwe omgeving. ;)
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » ma mei 14, 2012 12:41 pm

wat een uitstap :rol:
alles is heel vlot verlopen,maar echt fretveilig was het daar niet,dus moest ik ze dubbel zo goed in de gaten houden
in de zetel zit een relax .... daar kunnen ze dus via de onderkant in,vonden ze het heerlijk om de mouse daar uit te trekken :hammer:
de schouw (wordt niet meer gebruikt)is daar afgesloten met een metalen valdeurtje.ik had dat al gezien,maar dacht dat dat op een of andere mnier vastzat.wat bleek nu,dat dat open kan door ertegen te duwen :( met andere woorden,als roxy daar tegen duwt kan ze erdoor en zit ze in de schouw :roll:
nu,al bij al is alles wel meegevallen en voor herhaling vatbaar mits enkele beveiligingen,al weet ik nog niet hoe.
eens we thuis waren hadden ze de zotste kuren
ze waren dolblij om weer in hun vertrouwde omgeving te zitten.en in hun grote kooi natuurlijk
roxy probeerde zelfs niet om in falco zijn poten te bijten maar enkel samen spelen en gek doen
zelfs dat klein spookje was blij om falco en pluche terug te zien ...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » ma mei 14, 2012 9:19 pm

als roxy daar tegen duwt kan ze erdoor en zit ze in de schouw
Heb je meteen een zwart fretje :rol:
Een niet frettenproof verblijf is vermoeiend, je moet ze steeds in het oog houden en ingrijpen voor het mis gaat. Op vakantie moet ik ook altijd op de grond in de keuken blijven zitten en dan nog goed naar alle 3 kijken.
Onderaan de zetel kan je eventueel gaas aanbrengen. Als ze mousse opeten heb je het zweten. Kan je ook proberen in de schoorsteen, een houten frame maken (met gaasdraad op) dat er net in past en je met haakjes aan de muur kan bevestigen. :idea: Ik zeg zo maar wat :euh:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » di mei 15, 2012 11:43 pm

roxy en loekie in brugge

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 16, 2012 11:42 am

vandaan zijn ze nog eens gewogen,mijn "kleine bubbel" weegt 802 gr :rol: :rol: :rol: :rol: :rol:
en roxy 762gr. ik vind dat haar gewicht nogal veel schommeld.is dat normaal? want ze eten beiden wel heel erg goed
ze spelen en ravotten als geen ander. roxy komt echt heel graag bij mij.als ik bezig ben,staat ze altijd te kijken om opgepakt te worden
maar het mag ook niet te lang duren :) ze is een heel aangename fret geworden.soms durft ze wel eens een neepje geven,maar ik denk dat ze het iedere keer harder doet dan ze zelf bedoeld. want ze wil alleen maar lief doen,maar ze heeft nog niet goed door dat ze dan beter likjes geeft ,maar dat komt wel.
als ik zie van waar we komen,tot waar we nu staan,is het echt wel een lief beestje (het heeft ook geen opvoeding gekregen he vroeger :s )
loekie is een ander verhaal .die denkt alleen aan eten en spelen :lol: :lol:
dat lief komen doen,daar heeft hij geen tijd voor.hij komt wel bij mij om te spelen en zo,maar als je hem oppakt geeft hij toch te verstaan dat hij liever gaat spelen .
likjes geven kent hij niet :( .maar hij is wel heel lief,maar ja... nog een kleine speelvogel he. :wub: :wub:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » do mei 17, 2012 9:21 pm

ariel en pip die een gelukkig roze leventje hebben in nederland
2 van mijn 3 meisjes


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » do mei 17, 2012 9:47 pm

Die zien er ook goed uit :domhoog:
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JVR » vr mei 18, 2012 8:37 pm

Ze hebben hun blijkbaar heel goed geamuseerd daar aan de zee :rol:
Gaat goed daar zo bij jullie hé met die 2 :domhoog:

Wauw Diesel heeft mooie zusjes :wub:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » di mei 29, 2012 1:43 pm

ons loekie....... de puber....grrrrrr
hij is lief en snoezig ,maar vooral ontdeugend
als ik hem iets verbied,is het de ene oor in en de andere terug uit....
hij begint zich ook heel dominant op te stellen ten opzichte van roxy
dat beestje kan niet meer op haar gemak rondwandelen of loekie zit er vanboven op (om te spelen) dan sleurt hij zijn mama heen waar hij wilt
ik heb loekie al enkele keren nu alleen uit de kooi gehaald(en omgekeerd) ,maar dan zit roxy daar zo treurig te kijken
hij was terug herbegonnen met in de teentjes te bijten,maar ik heb dat blijkbaar kunnen oplossen door mijn nagels te lakken.
misschien de geur ervan die hem afschrikt ? maar hoe lang zal dat weer duren??? tot de reuk wat weggetrokken is ? grrr spook!! :))
dat pubergedrag mag vlug over zijn hoor pfff.

met dit wame weer lopen ze smorgens vroeg en savonds laat eens goed rond,de rest van de dag slapen ze
z zijn toch slimmer als de mensen he :bow: :bow: al is het hier in huis redelijk fris
in brugge was ht wat moeilijker voor hen het voorbije weekend.het was daar zo warm.....ik heb hen een paar keertjes in bad gezet :)
een centimeeterke water maar ,en dus maar aan de ene kant van het bad,de andere kant stond geen water,en konden ze op het droge als ze dat zelf wilden
resultaat....loekie vond dat wel heeeeel erg leuk,roxy vond het ok,maar niet meer of niet minder

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » vr jun 01, 2012 9:06 pm

ons loekie zorgt voor onrust..
hij is zo verschrikkelijk speels dat hij de hele wereld vergeet
hij kent per momenten geen rem meer
hij springt onophoudelijk bovenop roxy ,om te spelen wel te verstaan,maar roxy kan geen pootje mer verzetten
soms ligt ze erbij te jammeren en soms janken)
ik had ze appart gezet in de kooi,zodat roxy wat kon bijslapen,en op adem komen
maar dat heeft 1 dag geduurd en roxy wou zelf teug bij loekie die ondertussen zijn hele kooi had omgetoverd tot een slagveld
ik laat hen doen maar als het te geweldig wordt zet ik loekie ff appart voor 10 min. en dat doe ik keer op keer,tot hij zal doorhebben waarom we dit doen
vandaag heeft roxy eens alleen op wandel geweest loekie lag te slapen)en ze heeft er zo van genoten... ff rustig rondwandelen en snuffelen...
en na een uurtje heeft ze loekie uit zijn hangmat gaan gooien :lol: :lol: :lol: :lol:
ik hoop alleen dat loekie snel wat zal kalmeren want dat is 1 brok energie dat door de kamer vliegt xp
lief zijn,likjes geven,stil zitten,enz ... staan niet in loekie zijn woordenboek.
als ik hem eens neem prober k hem wat rustig te krijgen,tevergeefs
ik probeer rustig te praten,zachtjes te aaien,enz...gewoon proberen rust te geven ...

morgen gaan ze beiden teug naar de DA loekie voor zijn 2de spuit,en roxy voor haar eerste spuit
binnen 4 weken dan terug met roxy voor de booster
en loekie binnen een 3 mand voor zijn castratie
zou hij daardoor ook niet wat kalmer worden?
of wat kan ik doen om hem wat te kalmeren?

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JajaChu » za jun 02, 2012 7:58 am

De castratie zal hem wel wat "kalmeren" maar dat is vooral op gebied van dominantie en drift, niet zo sterk op vlak van algemene energie...
Heb je Loeki wel al eens volledig uitgeput gezien? Anders kan dat je volgende uitdaging zijn...
Wij hebben hier in begin ook zo een situatie gehad... Eerst was het onze, toen éénjarige, Moseby die de pups niet kon met rust laten. Hij haalde ze altijd maar uit de hangmatten, hield hen wakker,... De pups waren na een tijd zo moe dat het ook duidelijk geen positieve ervaring meer voor hen was dat Moseby, overigens was die toen al gecastreerd, hen altijd maar kwam aanporren,...
Wat we toen deden was met Moseby gaan wandelen, maar echt buitens huis, daar doen ze namelijk zoveel meer indrukken op dat dat een stuk vermoeiender is.
Als hij dan terug kwam dan kon hij ook rust gaan liggen en had toch nog genoeg energie om mee te doen met de pups wanneer die het in hun bol kregen...
Maar ze zaten toen nog samen met de fretten van een vriendin van ons en eenmaal mijn vriend terug van reis was e.d. en we Joeki en Moseby alleen mee namen ging stilaan de rol omgekeren. De pup werd ouder en had nu meer uithoudingsvermogen dan Moseby... En dit werd tot het irritante toe, Joeki ging Moseby niet gewoon gaan aanporren zoals dat omgekeerd was, maar ging Moseby echt uit de hangmat sleuren en lastigst van al hij ging Moseby zo hard aan zijn oren likken en sabbelen dat die echt helemaal open lagen. We begonnen met van alles en nog wat te proberen om aan die oren te doen zodat Joeki eraf zou blijven... Maar vind maar iets dat op wondes mag en toch vies is voor de andere fret...
Toen werd het omgekeerd, de pup gaan afmatten terwijl de oudere kon rusten...
Helemaal geen extra werk meer dat was pas toen ik via via te horen kreeg dat Margiet "gestoorde opvangpups" had zitten... Zo gezegd zo gedaan, al onze fretten de carriëres in en gaan kijken hoe dat ging... Je moet het je voorstellen, zelfs Margiet zei tegen ons "Ik dacht dat deze opvangpups gestoord waren maar deze moet er toch niet voor onder doen"...
We kijken het even allemaal aan, proberen pup per pup te matchen aan onze bende... en het moment dat we daar de derde pup bij zetten zagen we direct, dit zit goed! Een pup die voldoende energie en kaliber heeft om Joeki ook eens op zijn plaats te zetten maar die toch niet te ver gaat in zijn correcties en verder vooral zijn eigen zotte kuren uitsteekt...
Het is een onafscheidelijk trio geworden! En als er eens één fret niet beschikbaar is dan is er wel een andere die aan het stoeien wil. Met twee zijn ze verplicht op elkaar aangewezen, met drie kon er eens afgewisseld...

Dus ik kan je alleen maar aanraden om diegene die het actiefst is van de twee, in jouw geval Loeki dus, moe te maken terwijl de ander kan rusten. I.p.v. ze alleen apart te zetten, neem je er de actieveling gewoon uit en ga je die afmatten. Want bij alleen apart zetten kan Loeki zijn overbodige energie nog altijd niet kwijt, dat zie je dan aan een slagveld van een kooi...
Wees creatief en je vind wel een manier die voor jou toch haalbaar is en voor hem erg vermoeiend... Zoek mensen in de buurt die ook hyper fretten hebben en laat hem daar mee samen lopen (dat is ook bijzonder effectief, als ik en Saantje onze bende eens een hele dag samen laten ravotten dan zijn ze echt doodop xp ), desnoods kijk je of hij aan waterspelletjes/zwemmen iets vind of wat dan ook...
Het is een pup hé, die heeft extra uitdaging en beweging nodig...
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » za jun 02, 2012 7:13 pm

dank je jajachu,ik probeer vanalles te vinden dat interesant lijkt,ze hebben tunnels,een kat :D ,ik heb zo een bolletje gaan halen,om met brokjes te vullen,zodat hij rot er brokjes uit vallen,ik probeer er een beetje in de tuin aan het tuigje te wandelen,ik speel ermee,enz.....
ik laat hm nu savonds laat er alleen nog eens uit ,als roxy slaapt.gaan wandelen buiten kan ik momenteel (en nog voor een hele tijd) niet,door medische redenen
ik wordt donderdag geopereerd dus.... ik zit er dus ook een beetje mee als ik terug kom van het ziekenhuis....
ik zal mijn rust hard nodig hebben,maar ons gangstrke heeft energie voor 10 :lol:
ik heb hem idd nog nooit doodmoe gezien.als ze vrij rondlopen laat ik altijd het deurtje open van hun kooi zodat ze in hun poepbakje kunnen als het nodig is
resultaat,als ze het moe zijn gaan ze terug in hun kooi slapen.
ik ben vandaag eens tot bij de buren geweest ,die hebben 2 fretten,maar dat zijn vodden he hahah zo van die loome dikkerds :)
daar kan hij zijn energie ook niet kwijt

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Peewee » zo jun 03, 2012 8:24 pm

Kom er eens mee naar hier, Archie en Indy zullen wel eens laten zien wie er baas is :twisted: :hammer: :p
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JajaChu » ma jun 04, 2012 1:26 pm

in onze bende mag hij ook gerust eens komen meelopen ;)
Afbeelding

Saantje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jun 17, 2011 3:20 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Saantje » ma jun 04, 2012 4:58 pm

in onze bende mag hij ook gerust eens komen meelopen ;)
^^ :mrgreen:


Trouwens, voeding en andere lekkers/snoepjes kunnen ook meer energie geven dan nodig zoals suiker / snoep bij kinderen.
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » di jun 05, 2012 2:25 pm

snoep of zo krijgt hij niet
zijn voeding bestaat uit,brokjes,kippehartjes,kippemagen ,kippebillen of vleugels,konijnebil,nu en dan een ei (in het papje).....
dus geen snoepjes....ik heb nu de laatste dagen buiten gaan spelen met hem,aan het tuigje,maar met een lange leiband.een meter of 5
ik heb een (breede) bloembak gevuld met zand en nog een kuipje met water ...
vandaag heeft hij zich rotgeamuseerd met het zand.hij zat bijna in china me zijn graven :mrgreen: :mrgreen:
dat water was wat minder maar hij heeft er toch ook ingeweest....om daarna lekker te rollebollen in het zand :lol: :lol:
idd op die manier laat hij roxy wat meer rust .en kan zij lekker op haar gemak binnen wandelen,want zij gaat niet graag buiten.

deze morgen haeeft roxy mij goed doen schrikken :cry:
z komt uit haar kooi zoals gewoonelijk en speelt wat in het rond (samen met loekie)
ondertussen maak ik hun papje en verschoon hun poepbakje....
ik hoor roxy janken,jammeren,klagen....iets in die richting..
ik roep nog naar loekie dat hij rustiger moet zijn et zijn moeder
ondertussen in de keuken zie ik haar antibiothic staan die ik haar moet geven,en doe dat dan ook eerst
ik kom ermee naar de salon en roep roxy.op dat moment hoor ik haar terug jammeren,maar loekie zat bij mij :shock: :shock:
ze zat onder de kast,ik roep haar en ze komt ervan onder maar is helemaal van slag.
haar oogjes vielen bijna dicht.er zat niets van fut meer in ,ze is kwartier op mijn arm blijven liggen zonder haar te verroeren.
ik heb haar in een mandje in haar kooi gelegd en gzorgt dat loekie er niet bij kon.elke 5 min ging ik kijken of alles nog ok was.
ik wou net naar de DA bellen toen ik haar uit haar mandje zag komen (deze middag) en alles is terug normaal :rol: :rol:
ze speelt,eet drinkt, heeft ook ff buiten gaan graven in de zandbak,speelt met de kat ....
alles lijkt mij heel normaal nu .
wat het zou kunnen geweest zijn deze morgen is mij een raadsel.??????
ik heb onder de kast gekeken of er daar niets lag waar ze van gegeten zou kunnen hebben ,maar er is nergens iets te vinden ....

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » di jun 05, 2012 6:16 pm

Kan ze ergens klem gezeten hebben? Stopcontact daar in de buurt? Normaal is het zeker niet te noemen, of ze is erg geschrokken van iets, of heeft pijn gehad. Hoe haar ook eens in het oog of ze niet staart tijdens het spelen. ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 38 gasten