Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Margiet » wo mei 30, 2012 3:14 am

Vanavond telefoon gehad van Hans, was al een tijdje geleden. Het was echter niet om even bij te babbelen, er moest dringend gehandeld ...

De politie had hem gebeld, er was een fret gevonden. Nog jong, gewond en blijkbaar verzwakt, ziek of uitgeput. Ik krijg het nummer van die agent, bel onmiddellijk voor verdere info en krijg te horen dat "dat beest" daar op het gras ligt en in foetushouding ligt te slapen en gewoon ademt! :shock: Ik mag het hopen ... :rol:

Na verdere richtlijnen waar we moesten zijn enzo hebben Jef en ik de ronde van Tremelo gedaan, zoekend naar dat politiebureel dat niemand zijn wist! :( Het hele gesprek met die agent nog eens in mezelf herhalend kwam ik tot het besluit dat die fret dus ook bij mensen thuis zou kunnen liggen, je kon het gesprek opnemen zoals je wou ... Gaan bellen aan het huis dat we dachten dat het was en al aan de deur zei Jef : "Hier ligt iets, maar da's geen fret ..." Aan de voordeur lag een hoopje marter, oogje behoorlijk gekwetst, angstig maar beschut van de volle zon. De politie had gezegd dat diertje in geen geval aan te raken, ze moesten het zo maar laten liggen daar, niets aan doen, ik veronderstel dus dat die man het het best vond dat het kleintje zo wel het snelst zou sterven. Het risico om gebeten te worden door een fret was veel te groot, laat staan dat het wat anders zou blijken te zijn! :hammer:

Enfin, om een lang verhaal kort te maken : een fret is het niet, hé en morgen gaat de kleine pagadder richting Zoogdierenopvang Heusden in de hoop dat er aan dat oogje nog wat te redden valt. Het is echt heel erg gekwetst geweest, of er nog een oogje zit weet ik ook niet zeker. Voor de rest is het een klein bang ding dat nu rustig apart ligt in een kooi in de garage, ik zou niet willen dat Freggle overstuur geraakt door de geur of dat er één of andere infectie zou kunnen overslaan op de kleintjes hier.

Vanmiddag las ik op Facebook dat Louisa & Tessy van Frettenopvang Wappy in Edegem een soortgelijk iets hebben meegemaakt. Het martertje waarvoor zij gebeld werden heeft de operatie om de wondes te herstellen echter niet mogen overleven, ik hoop in ieder geval dat deze mooierd wel nog wat kansen krijgt in zijn/haar leven .... :domhoog:

Afbeelding

Ze zijn zo mooi, hé ?? :wub: Afbeelding
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor JajaChu » wo mei 30, 2012 9:19 am

Margiet, dat is inderdaad een mooike!
Deze ziet er toch een stuk beter uit dan diegene die Louise erdoor heeft proberen krijgen! Of dat oogje nog iets wordt is natuurlijk een andere vraag...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Bientje » wo mei 30, 2012 9:38 am

Die bij Louise was veel te fel verzwakt... Het sukkeltje... Maar ze konden niet meer doen dan ze gedaan hebben. :domhoog:

Deze ziet er ook wel schattig uit he... :wub:

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Buda » wo mei 30, 2012 11:02 am

hoe vaak zeggen ze niet 'fretten? dat loopt in't bos, achter ons huis'..
en ge kunt daartegen kibbelen zolang ge wilt he!

das luchtverspilling in de meeste gevallen :shock: :hammer:
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Peewee » wo mei 30, 2012 11:31 am

hoe vaak zeggen ze niet 'fretten? dat loopt in't bos, achter ons huis'..
en ge kunt daartegen kibbelen zolang ge wilt he!

das luchtverspilling in de meeste gevallen :shock: :hammer:
Indeed :do:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor ufo » wo mei 30, 2012 1:29 pm

toen ik de opvang nog deed heb ik ook eens een fret moeten gaan ophalen in brasschaat die gevonden was aan de rand van het bos , het diertje zou vermoedelijk gebroken achterpootjes hebben
toen ik terplaatse kwam stelde ik ook vast dat het helemaal geen fret maar marter was die er heel slecht aan toe was
ik heb het diertje toen naar de da gebracht die vast stelde dat beter was te laten inslapen
het was al een oudere marter die niet meer te helpen was
hopelijk is dit martertje nog te helpen , hij lijkt wel er wel veel beter aantoe te zijn zo te zien op de foto
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor jeanine » wo mei 30, 2012 9:25 pm

Ik hoop ook dat het beestje nog een kans heeft. Volgens mij geen kat om zonder handschoenen te nemen als ze in goede doen zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor daikiri » do mei 31, 2012 6:27 pm

zonder woorden :wub:
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Margiet » do mei 31, 2012 10:52 pm

De kleine muis ('t was een meisje zag ik nog voor ik haar bracht! ;) ) is veilig en wel in het Zoogdieren-Opvangcentrum geraakt.

Ze hebben haar dadelijk nagekeken, het stapeltje vlees dat de juf hier verorberd had had haar al wat "sterker" gemaakt, ze liet al snel zien dat ze mooie en scherpe tandjes had! ;)
Haar oogje werd uitgewassen met iets speciaals, ze kreeg dadelijk een zalfje in haar oog en werd in een aangepaste ruimte voor marters gezet. Ze had in de auto nog wel lekker in het fleece-dekentje geslapen maar ginder zag je haar van "halve knuffel" weer gewone marter worden met de natuurlijke materialen weer rond haar.

's Avonds hebben ze dan nog laten weten dat het er voorlopig allemaal prima uitzag voor het mooie ding, zodra haar oogje hersteld zou zijn mag ze weer gaan dromen van de "vrije" natuur! :domhoog:

Zodra ik weet wanneer en of ze vrij gelaten mag, laat ik het nog weten ... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Buda » vr jun 01, 2012 12:04 am

Krijg er kippenvel van als je weet dat het beestje zo cosy in een fleeceke lag en binnenkort weer in de harde (zand en zo)) natuur gaat :shock: Bizar toch :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor snoesje53 » vr jun 01, 2012 8:36 pm

ocharme toch..... dat arme beestje weet waarschijnelijk niet god wat er nu allemaal gebeurt rondom hem
ik hoop dat alles in orde komt ermee .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor jeanine » zo jun 03, 2012 9:21 pm

's Avonds hebben ze dan nog laten weten dat het er voorlopig allemaal prima uitzag voor het mooie ding
:domhoog:
Margiet zal weer een traantje wegpinken bij de vrijlating ;) Het diertje hoort thuis in de harde buitenwereld, heeft volgend jaar misschien wel een nestje om de soort verder te zetten. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Margiet » ma jun 04, 2012 10:18 am

Gisteren dan toch nog maar eens gaan proberen om op de site van Heusden-Zolder naar het kleine ding te zoeken ... site werkte weer niet!

Van pure frustratie dus maar op Facebook gevraagd wat er met de site scheelde want dat ik toch wel curieus was naar het martertje ... ;)

En zie wat ik als antwoord kreeg :

Vogel- en Zoogdierenopvangcentrum Heusden-Zolder : De website zou vanaf deze week terug ok moeten zijn. Het martertje doet het goed trouwens!

Alléé, er zijn toch ook wel voordelen aan dat "Smoelenboek"!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Margiet » do jul 19, 2012 12:47 pm

En wat komt er vandaag binnen ?? :)

Vogel- en Zoogdierenopvangcentrum Heusden-Zolder schreef:

Het martertje is vrijgelaten... Ging perfect! Gr


:domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor jeanine » do jul 19, 2012 8:25 pm

Zo hoort het ook te zijn, een beetje hulp en hop weer naar het echte leven. :domhoog: :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Margiet » do jul 19, 2012 11:17 pm

Heerlijk, hé, daar doen we het toch allemaal voor, niet? :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: Hoe onbekend is onze fret toch nog ...

Berichtdoor Taiga » vr jul 20, 2012 3:09 pm

Hoe fijn om te horen dat het martertje terug naar zijn natuurlijke omgeving kon terugkeren :) ik hoop dat er misschien in de toekomst nog een hoop kleine martertjes bijkomen dan. :wub:
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten