verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
NemoFuro
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 1:32 pm
Locatie: België,Oost-Vlaanderen-Sint-Niklaas

verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor NemoFuro » wo aug 29, 2012 11:09 pm

Hallo,Ik lees al een geruime tijd mee
Met de natuurlijk de intentie om een fretje (meer bepaald 2 ) te adopteren
Ik zie dat de opvang en topics ivm met pups al een tijd niet meer geupdate zijn
Dus indien iemand pups heeft (of eventueel een ouder paartje) Je mag me altijd pm'n (Alsook met de bijhorende informatieve 'frettenbabbel' ;) )
Ik heb ook nog een paar vraagjes (indien op de verkeerde plek,laat maar weten)

Ik zou de Ferplast Atlas 40 willen aanschaffen wegens dat deze als "mobiel tijdelijk kot " kan gebruikt worden
en het lijkt me een ruim genoege carrier
Maar nu vind ik op de site van de NMBS de volgende info ivm met een carrier: "De maximum toegelaten afmetingen zijn 55cm lang, 30cm hoog en 30cm breed."
weet iemand of alsnog de 40 is toegelaten,eventueel betalend ?
Eigenlijk zou deze alleen dienen voor fret meetings,mogelijke bezoeken aan Beestjes&Baasjes en dergelijke. En afhalen van de frettjes (heb zelf geen vervoer)
zou voor sporadische gebruik ook de atlas 10/20 ruim genoeg zijn ? blijkbaar hangt het één en ander af van de uiteindelijke groote van de frettjes wat wellicht nogal moeilijk met zekerheid te zeggen is.

Ik zou alles bestellen via fretten.nl
Kan ik daar een goede "ferretone" kopen of is dit beter ergens anders te kopen (waar? en wat ?)
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... h=31_94_96
Is de anti-haarbal pasta van die site ook goed ? "Ferre-t-lax"

In verband met de volgende dingen had ik graag nog wat hulp met jullie ervaringen en meningen:

Ik zou de 'Durapet RVS bak non-slip' 13Ø cm willen bestellen is deze goed ,of kan ik beter een andere voerbak nemen ?
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=100
en is deze (makelijk) te monteren aan de FN 182 (wat de zelfde afm zouden moeten zijn als de FN 142 maar die word blijkbaar niet meer verkocht) ?

En als gelegenheid om te drinken zou ik de Savic Source waterbottle (600ML)
Is dit goed als drinkfles en is de inhoud goed ivm de drink/eet bak ?

Ivm een borstel had ik nog geen idee van een goede borstel/kam (indien nuttig)
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... h=31_94_97

Wordt de frontline spray (anti teken/vlooien) gebruikt ivm met fretten (en is dit dus een deftig en vooral ongevaarlijk product) ?
Ik zou alsnog de Frontline Spot on kat & fret Combo 6 pipet gebruiken (wat volgens mij wel goed zit ivm met veiligheid en effectiviteit)

Zie ik juist ook nog Ferre-t-ear oorreiniger staan,enige ervaring ?
EDit:alsook enige tips over een goede (EN VEILIGE :D) http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... 31_108_111

de 'De Boon kittentoilet' lijkt de grootste die ze verkopen maar deze heeft een randje is dit een goede keuze of neem ik beter iets anders ?


Sorry voor de (meer) vragen (dan ik dacht :oops:)
Ik wou toch zeker eindelijk eens posten ,maar zal morgen het zelf ;) ook het forum nog eens doorzoeken ivm met de specifieke producten in m'n vraag hierboven

Natuurlijk is dit niet het enige in m'n toekomstige bestelling
Die uiteraard zal bestaan uit de (in mijn geval) Ferret Nation 182,Ferret Active Baby (of voor volwassen indien van toepassing)
Yesterday's News Litter als wclitter(hoeveel zal ik ongeveer maandelijks nodig hebben ?,kwestie van genoeg in te slaan om voorhand)
de nodige hangmatjes,slaapmandjes,speelgoed(buizen,balletjes en dergelijke) ;)

Zo dit was zowat m'n huidige vraagjes
Alvast bedankt voor de hulp
Groeten Michaël
Non omnia possumus omnes
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor nielsvl » do aug 30, 2012 9:09 am

- Er zijn net 2 pups binnengekomen in de opvang, neem eventueel eens contact op met Margit hiervoor.

- De 40 wordt door de meeste onder ons gebruikt, kunnen toch wel 4-5 fretten in overnachten als ze wat moe zijn. Of de nmbs daar moeilijk over doet weet ik niet, maar de valiezen van sommige kotstudenten zijn soms groter...

10/20 zou ik persoonlijk niet nemen, minimum een 30, de 4 geniet mijn voorkeur (heeft oa wieletjes eronder enzo).

- Die van 8in1 zou beter zijn, en is te kopen in oa onze shop. Anti-haarbalpasta gebruiken zeer weinig van ons volgens mij, is volgens mij zeker geen vereiste...

- Die eetbakken kan ik niet aanraden omdat die los staan, persoonlijk heb ik liever dat die vasthangen (altijd wel kans op een plezante die die altijd omkeert). Ik heb deze http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=107 , zijn dezelfe als van midwest zelf.

- Drinkfles heb ik ook geen ervaring mee, ik denk dat de meeste van ons nu de sippy's gebruiken, normaal gezien lekken die niet en zijn ook te vullen zonder los te maken.

- Borstelen hoeft eigenlijk niet zo, hier ligt er ergens eentje maar dat is meer om ze te ambeteren (worden er echt gek van).

- Qua oormijt en vlooien wordt hier meestal de roze stronghold pipetjes gebruikt. Daarmee zijn ze ook voldoende beschermd en moet je niet sprayen. Die van frontline zullen wel vergelijkbaar zijn...

- Die oorreiniger zal wel geen kwaad kunnen, al lukt het met bvb slaolie ook prima...

- De vierkantige kattenbakken worden ook in onze shop verkocht, maar je gaat denk ik wel snel moeten zijn, het is momenteel een raadsel hoeveel er nog precies zijn :rol:

- Kattenbakvulling hangt er vanaf hoe zuinig je bent... Ik denk dat ik 1 grote zak yesterdays news opdoe op 3 weken, maar is een zeer ruwe schatting... En niet bepaald zuinig ermee...

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor Kimster » do aug 30, 2012 11:33 am

Als drink en eetbakjes gebruik ik potjes die je met een draaisysteem zeer gemakkelijk los en vast zet. Ik heb de mijne uit de Tom & Co, op zooplus staan ze ook http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ken/197593 De fretten hebben tot op heden de potjes niet los gemaakt en ik zie dat ook niet snel gebeuren, ik ben er zeer tevreden over. Uit een drinkpotje drinken fretten meestal een stuk meer dan uit zo'n flesje waar ze 10 minuten moeten aan knagen/likken voor 5 druppels water te bemachtigen... best belangrijk als je fretten droge brokjes eten want dan moeten ze zeker genoeg water drinken voor hun nieren, wanneer je rauw vlees of prooi geeft (hun natuurlijke voeding) moeten ze niet zo veel drinken omdat er in vlees al behoorlijk veel vocht zit. Ik hang ook wel als extra nog een waterfles op zodat ze zeker nooit zonder water zitten en dat ze het ook gewoon zijn voor wanneer ze in hun carrier zitten...wanneer ze in hun carrier vervoerd worden, zou het denk ik een zwembad worden met een waterpotje :rol:

Mocht ik je niet kunnen overtuigen ivm het drinkpotje, kijk dan zeker naar het volgende komische filmpje http://www.youtube.com/watch?v=8il85hkL ... e=youtu.be

Zelf heb ik ook zo'n grote Atlas om de fretten naar de dierenarts en dergelijke te transporteren. Het is vooral zeer gemakkelijk omdat er een poepbak in past. Of het doenbaar is op de trein, daar heb ik geen ervaring mee. Die carrier is wel best groot en lomp om mee rond te lopen of hem rond te rollen... voor in de wagen is hij super.

Als kattenbak gebruik ik 2 kattenbakken die ik in elkaar zet en waarvan ik de onderste vast gemonteerd heb aan de kooi d.m.v. er 2 gaatjes in te maken, er 2 moeren door te steken en deze vast te zetten met vleugelmoeren en een rondel er tussen... De bovenste kattenbak gaat er zo zeer gemakkelijk en snel uit om hun boeltje te verversen. Je zet de kattenbak echt best op 1 of andere manier vast want fretten vinden het fantastisch om alles te verhuizen/verduwen :p

NemoFuro
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 1:32 pm
Locatie: België,Oost-Vlaanderen-Sint-Niklaas

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor NemoFuro » do aug 30, 2012 1:08 pm

Hallo,Al erg bedankt voor de tips en reactie's

Ik zal zo snel mogelijk Margit proberen contacteren ivm met de pups.

Blijbkaar was er iets misgelopen bij het copy/paste'n want ik doelde eigenlijk ook op de potjes die vastgemaakt kunnen worden
vandaar m'n vraag of deze past op een Ferret Nation 182(zelfde als FN 142 wellicht) :oops:

momenteel is de site ofline van fretten.nl dus ik zal pas vanavondt het één en anderer kunnen herbekijken :do:

Ivm met de flesjes vs de drinkbak zat ik ook te twijfelen (en had sommige intersante filmpjes van 'Happy Ferret' al gezien)
ik zal dan minstens ook een drinkbak voorzien,met drinkflessen.
Aangezien de fret een roofdier is en meer aanleunt bij de katten (en honden) zullen ze meschien zo natuurlijker drinken :D

ivm met het geven van prooi moet ik helaas teleurstellen.
Ik heb zelf vele knaagdieren gehad* en zou het niet over m'n hart krijgen,en moet er dus niet aan denken om er een "vers uit de vriezer halen"
Alhoewel ik de reden erom snap. (dus enige discussie daarover is nutteloos,Ik heb de topics al gelezen :s )
Ik zou ze dus een combinatie geven van Totally ferret (eventueel zupreem indien ik er makelijk kan aankomen) en vers vlees (voor menselijke consumptie)

Indien het de bedoeling is dat ik op termijn zowiezo overschakel op prooien,zal ik helaas het fretten houden moeten afzeggen.
Daar wil ik direct eerlijk over zijn. (één van de reden waarom ik eerst maanden heb zitten lezen zonder te posten)

Ivm met het (sloop) gedrag :D ben ik al op de hoogte,Ik heb op m'n 14 (zover ik het me nog kan herinneren.)
al een fret gehad die gelukkige ook een eetbak had die vasthing aan het kot

Heb momenteel nog een Russische dwerghamster 'Sofiek' :D ,Maar die zit zeer veilig in een 145liter DIY curver box cage ;)

Edit:bij wie? waar ? bevind de shop van de frettenArk (?)
en is Margit Margriet ? ,en dus een typfoutje :D
Non omnia possumus omnes
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor nielsvl » do aug 30, 2012 1:33 pm

Indien het de bedoeling is dat ik op termijn zowiezo overschakel op prooien,zal ik helaas het fretten houden moeten afzeggen.
Daar wil ik direct eerlijk over zijn. (één van de reden waarom ik eerst maanden heb zitten lezen zonder te posten)
Nee hoor, hoeft zeker niet, je kan met een gerust hart fretjes houden ;)

Nee geen schrijffout, je moet bij Margit zijn, haar nickname op het forum is echter Margiet, dat was volgens haar veel duidelijker ( :roll: ) :rol:

De shop wordt altijd opgesteld op beurzen en speelnamiddagen, de volgende speelnamiddag is op 16 september in Hofstade, kom maar eens langs als je tijd hebt!

NemoFuro
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 1:32 pm
Locatie: België,Oost-Vlaanderen-Sint-Niklaas

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor NemoFuro » do aug 30, 2012 1:40 pm

Ok heel er g bedankt om nogmaals te reageren
Ik had al gelezen over de geplande frettendag,en was al van plan om te gaan
Weet er iemand hoeveel per week/maand een fret zoal eet ? aantal gram (Ik had dacht ooit ergens gelezen te hebben dat ze een kilo per dag/fret eten maar dit leek me wat veel :euh: )
Non omnia possumus omnes
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor nielsvl » do aug 30, 2012 1:51 pm

LOL, uw eigen lichaamsgewicht per dag eten lijkt mij buiten heel ongezond, ook vrij onmogelijk...

Ik geloof dat dat rond de 50 gram per dag zal liggen, afhankelijk welke voeding je geeft. Van goede, wat duurdere brokken zal wat minder gegeten worden dan van kwalitatief mindere voeding.

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor stevenn » do aug 30, 2012 2:04 pm

iemand is hem duidelijk aan het voorbereiden :p :domhoog:

je moet idd geen prooi geven maar ik geef soms hier eens stukje van een kipfile als dat op men menu staat/
ivm met dat drinkbakje: ik had vroeger een zware stenen drinkbakje, het water lag er meer naast dan in de bak :p hier vinden ze het blijkbaar leuk op met hun pootjes in te zitten spetsen dat het water overal vliegt xp
Uiteindelijk hebben ze dan maar drinkbakje gesloopt en moeten ze het nu doen met een pippetje :p

hoeveel fretje eet is moeilijk in te schatten, ikzelf heb er eentje van 330gram en eentje van 1kilo750. Je mag is raden wie het meeste (fr)eet ;)
ook naar de winter toe gaan ze meer beginnen te eten.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor Margiet » do aug 30, 2012 3:19 pm

Hallo Michael, welkom!!

Ja, MargIEt dus want die bende hier spreekt het anders toch allemaal fout uit een enkeling na!!! :rol: Geen idee van waar je bent maar die van Aaaantwaaarpe zeggen het dus zo goed als allemaal fout, alleen Mieke & Tom kunnen een "deftige" ie uitspreken!!! xp

Ik zal je mijn nummer in PB sturen, bel gewoon even, dan kan ik alles ineens zeggen en laten zien, zo is het idd veel schrijven en met de hoeveelheid tijd van mij tegenwoordig, amper te doen! :bow:

Frettenbabbel en -voorstelling en -knuffels en -alles-wat-ge-wilt ineens, dat lijkt mij het simpelste!! :domhoog: Bestel dus nog maar nergens, we kunnen je ook aan goedkopere prijsjes helpen voor heel wat dingen ... ;)

Bellen kan vanavond of morgenavond als je tijd en zin hebt dus!! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor stevenn » do aug 30, 2012 3:33 pm

Hallo Michael, welkom!!

Ja, MargIEt dus want die bende hier spreekt het anders toch allemaal fout uit een enkeling na!!! :rol: Geen idee van waar je bent maar die van Aaaantwaaarpe zeggen het dus zo goed als allemaal fout, alleen Mieke & Tom kunnen een "deftige" ie uitspreken!!! xp
en ik? :oops:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor Margiet » do aug 30, 2012 3:44 pm

Gij kunt het ook mooi, hoor, Steventje!! :p

En Niels (en Vanessa en Jeanine ;) ) ook maar gijlie zijt dan ook geen van allen van Aaaantwaaarpe, hé??!! :rol:

Toen ik mijn intrede deed bij DFA was de grote meerderheid wel van daar, niemand sprak het fatsoenlijk uit dus ja, dan hebben we dat maar veranderd (laten veranderen!! :p ) en nu zetten heel wat nieuwelingen er zelfs nog een "R" extra in, ook!! :shock:

Ach ja .... ze weten mij toch te vinden, met of zonder extra "e" of "r" ... :rol:
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor Kimster » do aug 30, 2012 5:31 pm


Nee geen schrijffout, je moet bij Margit zijn, haar nickname op het forum is echter Margiet, dat was volgens haar veel duidelijker ( :roll: ) :rol:
:shock: en ik al die maanden al denken dat zo nu en dan zich iemand mis typt. Bij deze Margit, mijn excuses voor de extra r :rol: :rol: :rol: geen idee waar ik die gehaald heb, ik heb nochtans geen dyslexie.
Gewoon 'Margit' zou wel gemakkelijker zijn, voor mij dan toch :p

Enneuh ivm prooi... je moet dat echt niet per sé in huis halen. Het is schandalig duur in vergelijking met gewoon rauw vlees voor menselijke consumptie... Bij Hihanska heb ik 17 euro betaald voor een kilo muis maar die zijn nogal moeilijk te bereiken om een nieuwe zak in te slaan. Deze week the bridge gecontacteerd (reptielenzaak in Wetteren) om te vragen hoeveel ze vragen voor een kilo muisjes en het antwoord was 25 euro :shock: Voor die prijs kan ik een hele berg gewoon vlees inslaan!

Mijn fret, 'Beer' eet trouwens zo'n goede 40 gram korrels per dag. Dat was een maand geleden getest toen hij ongeveer 1kg 260 woog. Een jong en groeiend rammetje eet wel meer. Turon bijvoorbeeld, een ram van nu ongeveer zo'n dikke 3 maand oud speelt hier nogal wat vlees naar binnen op een dag... Ik vind het best indrukwekkend en vraag mij ook wel eens af hoe lang hij dit nog gaat doen :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor jeanine » do aug 30, 2012 10:20 pm

Haarbalpasta is eenvoudig te vervangen door vaseline, zelfde basis en geen suikers of andere toevoegingen. Ik gebruik het ook als er iets in het keeltje blijft steken. Ook te gebruiken als EHBO indien de fret iets opgegeten heeft dat niet geschikt is. Lusten ze het niet zo, wat mij zou verwonderen kan je er gerust wat zalmolie aan toevoegen.Niet mee overdrijven, kan tijdelijk een te slappe stoelgang veroorzaken.
Oordruppels zijn te vervangen door olie. Deze die men verkoopt met Tea tree werden door mijn fretjes als een gruwel bekeken. Ik moest het flesje nog maar openen of ze waren lopen. Kan trouwens voor een allergische reactie zorgen en moet eerst op de huid getest voor 48u.
http://www.livestrong.com/article/22309 ... -tree-oil/
http://www.chi.nl/aromatherapie/tea-tre ... -olie.html
Vlees kan je geven met een voorkeur voor rauw gevogelte en konijn. Absoluut geen varkensvlees, daar zit inhttp://www.dieren-ehbo.nl/index.php?opt ... &Itemid=25 Geen vlees met kruiden noch charcuterie.
Hier drinken ze uit verschillende potjes met een voorkeur voor deze die Kimster laat zien. Daarnaast ook nog een drinkfles die buiten de kooi vulbaar is mocht er toch in de kooi eens geen water zijn.Het groter model van dezehttp://www.dierenverblijf.com/138-drink ... 100cc.html Uitscheppen van potjes komt voor ;)
Als borstel gebruik in een babyborsteltje tijdens de rui.
Nageltjes knippen vraagt om een nagelschaartje wat ik niet in je lijstje zie staan ;) Je kan daar melkerijboter voor gebruiken, olie, of de 8 in 1 van bij DFA. De andere lusten ze soms niet.
Shampoo voor fretjes is ook iets dat je kan gebruiken, maar wassen is zelden nodig maar vraagt toch het juiste produkt.
Voeding meer van nodig in de herfst en winter dan in de zomerperiode. Hou rekening met vervaldatum , ik bestel geen 2 zakken meer gelijktijdig. Voor 3 volwassen fretten per jaar ongeveer 3x 7kg Orijen nodig als enige brok.
Succes met de adoptiefretjes :domhoog:
Afbeelding

NemoFuro
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 1:32 pm
Locatie: België,Oost-Vlaanderen-Sint-Niklaas

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor NemoFuro » vr aug 31, 2012 7:59 pm

Bedankt voor de nuttige tips (vooral ivm met de alternatieve anti- haarbalpasta en oor"zalf")
Een nagelschaartje had ik inderdaad niet hier geschreven in m'n lijstje (en nog een berg spullen wellicht) ;)
Op fretten.nl staat er geen prentje van een nagelschaar en als ik dan niet kan zien hoe het eruit zien koop ik het liever in een plaatselijke dierenwinkel.
Moet ik achter zoiets gelijkaardig zoeken ? Afbeelding

EDIT:melkerijboter is dit "boereboter" ? (ongezouten uiteraard)
Alvast bedankt,Michaël
Non omnia possumus omnes
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken.

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor stevenn » vr aug 31, 2012 8:07 pm

das idd het schaartje (guillotine schaar), ikzelf verkies een de tang omdat het gemakkelijker te hanteren is

is idd boerenboter ja ;) de over voorverwarmen op 180°, fretje insmeren en een 45min laten bakken

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor jeanine » vr aug 31, 2012 8:17 pm

de over voorverwarmen op 180°, fretje insmeren en een 45min laten bakken
Voor een Steven is er 1kg ongezouten boerenboter en iets langer in de oven voldoende mag zelfs wat peper op en een vullingje in:p :lol:
Ik gebruik hier dergelijke schaartjes ook. ;)
Koop liever ook geen speciaal snoepgoed voor fretten, beter gedroogde kippennekjes of gewoon een stukje vlees geven als beloning. Wel opletten dat ze het niet verstoppen dan xp .
Deze zou ik vast bij de bestelling doen, komt altijd van pas ;)
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=370
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor stevenn » vr aug 31, 2012 10:29 pm

me borstelke invrijven e :lol:

NemoFuro
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 1:32 pm
Locatie: België,Oost-Vlaanderen-Sint-Niklaas

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor NemoFuro » vr aug 31, 2012 11:21 pm

Deze zou ik vast bij de bestelling doen, komt altijd van pas ;)
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=370
Is dat om de saus te binden voor die fameuze 'fret in de oven' ? :evil: :lol:
Had er al over gelezen maar had het niet zien staan,bij deze aan de boodschappenlijst toegevoegd.
Stukjes vlees (eventueel als beloning) was ik al van plan
Non omnia possumus omnes
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken.

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor stevenn » za sep 01, 2012 12:02 am

zou wel niet te veel van dat spul geven, bevat veel suiker. Is wel goed als ze ziek zijn ofzo, beetje krachtvoeding :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor jeanine » za sep 01, 2012 8:22 am

De Waltham zoals we dit ook noemen kunnen ze beter van kleins af leren eten. Heel handig om later medicatie te kunnen geven. Is vooral bedoeld voor oudere en zieke dieren. Bij een gewone diarree wat ook voorkomt is het een heel goede voeding waar menig fretje al mee gered is van erger. Ik heb dat steeds in reserve liggen. Het bevat inderdaad veel suikers en is niet geschikt als dagdagelijkse bijvoeding voor een gezonde fret. Af en toe een heel klein beetje kan echter geen kwaad om de smaak te pakken te hebben.
Of het zou smaken als saus bij Steven in de oven :euh: :idea:
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor stevenn » za sep 01, 2012 10:32 am

heb er van geproefd, smaakt me flets :p

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor skiwi » za sep 01, 2012 1:22 pm

vind het ook maar vies, zelfs niet zoet ondanks alle suiker die er zou moeten inzitten
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: verschillende vraagjes ivm met produkt keuzes

Berichtdoor stevenn » za sep 01, 2012 3:40 pm

de maltodextrine die er inzitten smaken niet echt zoet ook :)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 39 gasten