Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor Margiet » ma dec 31, 2012 1:44 am

Het is weer zover, een groot deel van de wereld is klaar om te vieren, te fuiven, een oud jaar achter zich te laten en een nieuw met beide armen te verwelkomen. Ik weet niet zo goed of ik nu opgetogen moet zijn dat 2012 met alle bijhorende ellende en pijn eindelijk achter de rug is, of of ik eerder bang moet afwachten wat 2013 brengen gaat ...

2012 was een jaar van zoveel tranen, van momenten waarop je denkt zelfs geen tranen meer over te hebben, een jaar van veel afscheid nemen van hen om wie je zoveel geeft. Nee, gelukkig geen mensen om me heen verloren maar wie me kent weet dat ik daar heel eerlijk in ben (al "mag" dat niet gezegd), ik denk niet dat ik om veel mensen zoveel pijn en verdriet zou voelen als om mijn beestjes ... Er zijn er natuurlijk wel die heel veel voor me betekenen en ik mag er ook niet aan denken hen te verliezen maar ik leef nu eenmaal met en voor mijn Zoo'tje hier, zij zijn mijn reden om er elke dag weer te staan ...

Afscheid, hoe neem je dat, vroeg Weena laatst en ik antwoordde haar gisteren nog dat je dat niet doet, ook niet moet doen. Ze zijn er nog, allemaal, ze hebben je gemaakt tot wie en wat je bent, je "ziet" hen alleen niet meer zoals ervoor. En zelfs dat is niet juist, ik zie hen wel nog, elk hebbedingetje, elk vast patroon, hun lieve snoet zit op mijn netvlies gebrand, de pijn huist vooral in het niet meer kunnen knuffelen van die schatten, de warmte die je niet meer lijfelijk voelt, de reactie die je niet meer krijgt. Maar ze zijn er nog, diep van binnen, één voor één, van onze allereerste kat tot Calimero die het rijtje sloot dit jaar ...

2012 nam ons zoveel mee, naar God weet waar maar weg van ons, onze Cor, ons Muis, Bagheera & Ice Tea, onze knappe papa Yamboo en mini-Gin Calimero, mijn kanjer Satan en zijn zo trouwe kameraad Tequila, "mijn" BamBammeke en Pebbelitisje, Faithemuis & Fuzzemans, Streep die, hoe ellendig hij ook was, wachtte om te gaan tot hij zijn baasje nog even gezien had, Jujuke & nog veel andere dikke vrienden van vrienden en vriendinnen van mij maar wil ik enkel dat zien wat zo 'n pijn deed of kijk ik toch ook even heel gelukkig naar hen die zijn mogen blijven?

Kijk ik ook even naar alle moeite van de pups dit jaar die me het mooiste compliment gaven in de vorm van "4 grammetjes Pitou", die nu groot en sterk Pooh geworden zijn ;) , kijk ik naar Xenio die 10 dagen geleden amper nog kans maakte en nu weer heerlijk met een balletje probeert te spelen, kijk ik naar onze Snow die 2012 aan de rand van de afgrond begon en nu weer in de bloei van zijn leven lijkt, naar Yana die door het oog van een naald kroop en kijk ik naar alle nieuwe vrienden die 2012 bracht? Vrienden enerzijds die je kende, maar waar je dit jaar veel hechtere, specialere banden mee kreeg, nieuwe vrienden die als volslagen vreemden binnen kwamen en nu de halve wereld voor je zouden gaan verzetten als het moest, kijk je naar de stormen die je alweer overwonnen hebt, ondanks het loodje dat je er ergens tussenin bij neer wou leggen en kijk je dan voor de gelukkig zoveelste keer met tranen in je ogen naar die witte haarbal die vandaag, net 4 jaar terug, opgegeven werd ??

Ik denk dat ik beter besluit onder 2012 een streep te trekken, geen spons te vegen want ook dit jaar had zijn doel, denk ik en te besluiten met een dank je wel voor iedereen die me het jaar (over)leefbaar gemaakt heeft en met wie ik samen 2013 aan wil vangen. Geen woorden maar daden, geen beloftes alleen hoop en uit de grond van mijn hart nen dikke merci Jef, Caro, Sabine, Edwin, Weena, Gerry, Hans, Chris, Steven, Gert, Yoran, Ine & Tom, Pooh & al mijn mama's & papa's hier, Daniëla, de hele Fretten-Ark-bende en zelfs alle mensen die probeerden die banden te doorbreken, ze hebben ze alweer verstevigd ;) en last but not least (want ik ben er gegarandeerd nog wel enkele vergeten :oops: ) ... mijn lieve kattepoes, hé, die het jaar mag afsluiten, kijkend naar al wie ons "Boven" zo dierbaar is, maar die ook weet hoe hard ik haar hier nog nodig heb ...

Afbeelding ...... Afbeelding

Lieve allemaal, ik wens jullie een spetterend, druk of rustig, ladderzat of broodnuchter fijn uiteinde van dit woelige 2012 en hoop dat 2013 weinig traantjes gaat brengen, enkel zonneschijn, zowel "binnen" als buiten! xxx

Margiet
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor Fretlife » ma dec 31, 2012 3:23 am

allelujah! Waar is de "vind ik leuk" knop als je hem nodig hebt. wat een geweldig mooie intense writing!

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor jonalies » ma dec 31, 2012 7:18 am

Liefste Margiet, wat een oorkonde !!!! daar loopt je hart van over!!
al bet beste voor jou en je zoo in 2013 :wub:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor snoesje53 » ma dec 31, 2012 12:09 pm

liefst liefste liefste margiet
wie jou niet kent of wilt kennen is je vriendschap ook niet waard
je bent een schat van een vrouw ,die ijzersterk is
die alles voor "ons" beestjes zou doen wat je kan,met raad en daad
ik ,samen met vele anderen hebben het voorrecht gehad om dit mee te maken
ook al komt mijn kroost niet van bij u ... ook al hadden velen twijfels.....
jij stond er om mijn klein prutsemieke roxy terug de kracht te geven om haar 10 pupjes groot te brengen
ze was zo tenger ,zoooo fragil ,en totaal uitgeput
ik ben je zo dankbaar,door jou ongeremde liefde en kennis voor dieren,heb ik 3 fantastische frettjes,die jou de 13 de (speelnamiddag)een ferme knuffel gaan geven :bow: :bow:

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor Bientje » ma dec 31, 2012 5:03 pm

Voor jullie ook een super 2013. Hopelijk met een iets positievere afloop. Maar ik was in ieder geval blij dat ik deel mocht uitmaken van jullie "ups and downs" en dat ik de mijne ook met jullie kon/mocht delen.
Superbedankt voor alle vriendschap, leuke, minder leuke, mooie, ontroerende, pijnlijke momenten. Hopelijk volgen er nog veel... :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor Margiet » di jan 01, 2013 1:08 am

Onze gekke dondersteen Yoshi wil jullie allemaal bij deze een Allerfrettigst Nieuw Jaar wensen !! :rol:

Afbeelding
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Re: Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor Picka » di jan 01, 2013 5:20 am

Ik wens iedereen een heel gelukkig nieuwjaar.
Hopelijk brengt het jaar voor sommige een beetje meer geluk. Want er zijn hier mensen bij die het echt wel verdienen. Hè Margitje ???
Zeg Margit waar heb jij die mooie en schattige fret scheefgeslagen ?
Echt zo'n schatje en een prachtige fret !!!

Ik ben zo blij dat onze Gizmo 2013 gehaald heeft, gisterenavond zag het er op zeker moment echt niet goed uit, grote paniek : ik maar de hele zeggen onze Gizi haalt met gemak het nieuwe jaar, tot op het moment dat Patrick hem zag liggen in zijn maandje. Hij riep mij en hij zei er komt geen beweging in Gizi. Ik hem opgepakt, lag voor dood in mijn armen. Ik heb met geschud en nog van alles gedaan geen reactie. Dadelijk calo pet genomen en hem daarvan gegeven en binnen de minuut kwam hij terug bij. Dadelijk een walthampapje gegeven en hij sprong terug rond. Ik zou het niet aangekunnen hebben als ik hem gisteravond kwijt zou zijn. Je weet dat bij oudejaarsavond zo'n beetje behekst om de dood.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor Margiet » di jan 01, 2013 6:26 am

Renée & Patrick, ook voor jullie mag het stilaan eens een goed jaar gaan worden, hé, al weten jullie net zo goed als iedereen die met een oudere of zieke fret zit dat het jaar waarschijnlijk ook tranen en afscheid met zich mee zal brengen ...

Wat Gizi betreft, Renée, zou ik maandag toch eens gewoon informatief naar Ine bellen, even vragen hoeveel (vloeibare) Predni hij eventueel mag, zodat hij toch nog enkele aangename weken en hopelijk maanden verder kan. Genezen zal het jammer genoeg niet en het enige wat ik op 11 jaar fretten en bijna 7 jaar DFA geleerd heb is "relativeren", de waarheid durven onder ogen zien hoe pijnlijk ze ook mag zijn. Niet dat je je daardoor beter gaat voelen, echt niet, maar blijven hopen op genezing terwijl dat niet meer kan, maakt de ontgoocheling alleen nog groter achteraf ...

Maar al weet je dat Gizzemans niet meer genezen zal, hij moet kunnen genieten van zijn tijd hier op de wereld, het moet hem aangenaam gemaakt worden zolang het enigszins kan, hé? Ine is er niet tot maandag, ze heeft een enorm druk "Wacht-weekend" gehad en heeft er meer uren geklopt op zaterdag en zondag dan anders in een week samen. Haar man was eten komen brengen zodat ze toch iets binnen kreeg, dat vochtig en "te warme" weer op dit moment is voor niemand goed precies ...

En waar heb ik die knollemans hierboven scheefgeslagen?? :rol: Kijk maar eens op de maand juli op onze kalender, dat piepkleine ventje bij dat Kevertje, dat is hetzelfde dotje! Onze Yoshi is gegroeid, hé :wub: en net als andere jaren heb ik ook dit jaar een pup van ons Nouky gehouden ... ;) Onze gekke Yoshi dus!! :p

Als er wat is Renée met Gizi ... bellen, hé! Zo ver ligt Hasselt nu ook weer niet, hé! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dag 2012 ... welkom 2013 !!

Berichtdoor jeanine » di jan 01, 2013 12:46 pm

Ook hier een rustig frettenjaar aan iedereen. Veel vriendschappen worden hier gemaakt net omwille van de gezamelijke frettengekte. ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 43 gasten