jagen

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

jagen

Berichtdoor antoin » vr feb 01, 2013 8:11 pm

Morgen ochtend met de schadelijk wild beheer eenheid mee om te fretteren . Kijken of we de vriezer nog wat meer kunnen vullen.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: jagen

Berichtdoor jeanine » vr feb 01, 2013 8:33 pm

Succes met de jacht. Waar gaat men naar op zoek?
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: jagen

Berichtdoor antoin » vr feb 01, 2013 8:39 pm

konijn vos ed

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: jagen

Berichtdoor Kimster » vr feb 01, 2013 9:08 pm

Vosjes? :( :(

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: jagen

Berichtdoor antoin » vr feb 01, 2013 9:12 pm

ja schadelijk wild he zitten er heel veel van niet erg best voor de weide vogels ed.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: jagen

Berichtdoor jeanine » za feb 02, 2013 7:53 pm

Diepvries vol?? Alle fretjes veilig terug in de kooi?
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: jagen

Berichtdoor snoesje53 » za feb 02, 2013 8:21 pm

ik weet dat deze dingen gebeuren ,dat er gejaagd wordt en zo
en ja ik ben wel een vleeseter ... maar ik heb het al moeilijk als ik een ei van een kip moet weg nemen,laat staan dat ik een dier zou moeten doden...
er zat hier eens een muisje in de badkamer,ik heb het opgepakt en achter in de tuin terug vrij gelaten
ik ben een veel te grote dierenliefhebber om eender welk dier iets te kunnen aandoen
de enige dieren die wel de doodstraf krijgen van mij,zijn vliegen,muggen en spinnen ..... :hammer:
als ik ze zelf zou moeten doden eet ik nog liever insecten lol

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: jagen

Berichtdoor antoin » za feb 02, 2013 9:38 pm

mooie dag vandaag reen gezien met de wind tegen liepen ze ons teremoed tot 30 meter. ook havik en buizerd gezien geen konijnen wel veel bouwen van konijn en vos de jonge fretten wel veel aan het werk gezet dus die hebben een goede werk ervaring. wel goede afspraken gemaakt over fretteren op konijnen voor de ziektes uitbreken dus die vriezer komt vol. maar de mooie dag was de winst van de dag

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: jagen

Berichtdoor jeanine » zo feb 03, 2013 4:23 pm

Het valt op daar waar ik voordien heel veel konijnen zag er nu maar enkelen te zien zijn. Als je uit Gent naar Terneuzen rijdt zitten er langs de oever van het kanaal meestal veel, gisteren een 3 tal.
Heel leuke ervaring om een ree zo dicht in de buurt te krijgen. Is vorige vakantie op de Veluwe ons ook overkomen. :domhoog:
Afbeelding
Dat is de manier waarop ik ga "jagen" en haal daar veel voldoening uit. Het is wel de bedoeling om dan zo weinig mogelijk te verstoren. Een vosje is mij nog niet gegund evenals meerdere soorten roofvogels.
@ Snoesje, je reactie is te begrijpen en niet iedereen staat achter de jacht. Dit is al altijd een hekel punt geweest tussen voor en tegenstanders. Ik ben er alvast niet echt een tegenstander van maar wel onder voorwaarden. Respect opbrengen voor de prooi en natuur, weten wat men doet en geen stropers mentaliteit. Meestal is een bonafide jager goed opgeleid en houdt zich aan de reglementering terzake. Kent heel erg veel van de natuur, zie de vele boswachters die ook jager zijn. Jagers die vallen zetten om roofvogels en beschermde diersoorten te doden zijn in mijn ogen de boosdoeners. :( Wilde konijnen, wilde zwijnen richten vaak schade aan daar waar ze door de mensen niet gewenst zijn. Bij echte plagen of gevaar wordt vaak de hulp van jagers ingeroepen. De vossenjacht is een omstreden onderwerp. Heeft geen natuurlijke vijanden in onze streken, wel kunnen ziekten de populatie verminderen. Zo is er de vossenlintworm die ook onze huisdieren of de mens kan besmetten, net zoals bij ratten en muizen deze worm kan voorkomen.
Met fretteren op zich heb ik helemaal geen probleem, zolang de fretteerder goed voor zijn fretjes zorgt. Ik ben er van overtuigd dat het voor een fretje best leuk kan zijn om te werken. Dat het een gevaar kan inhouden voor de fret moet men er dan bijnemen. Zoals reeds eerder gezegd, ik zou ze het wel willen gunnen maar ben te bang om een fret zo te verliezen.

Al vaak hebben fretteerders afgehaakt toen het onderwerp jagen ter sprake komt dit door de tegenstand die men op een huisdierenforum ondervindt.
Ik vindt dat spijtig omdat we zo nooit eens een fretteerder zijn manier van werken, kweken en anders behandelen kunnen volgen dan. Ik hoop dat Antoin zich niet laat afschrikken en ons verder deelgenoot laat worden van het leven van zijn fretjes. Ook al versta ik maar al te goed dat een huisdier anders behandeld wordt en er anders naar de overzijde als dierenliefhebber gekeken wordt. ;)
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: jagen

Berichtdoor antoin » zo feb 03, 2013 5:36 pm

Ja zo is het jagen houd meer in als snel de vriezer vol krijgen


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten