fret te koop op kapaza

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

fret te koop op kapaza

Berichtdoor sah » vr mei 10, 2013 4:34 pm

Hallo,
Er staat een zwangere fret te koop op kapaza...zo zielig :-(
Ik zou ze zelf wel willen ophalen, maar wat moet ik dan met de pups?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor jeanine » vr mei 10, 2013 4:41 pm

Sarah, heel erg voor dat moertje. Ze zijn wel zo eerlijk om het te vermelden dat ze gedekt is. Al beter dan wat vorig jaar Loesje tegen kwam. :(
Je vraag is heel terecht, wat met die pups te doen. Je kan moeilijk alle mogelijke pups er nog bovenop houden. De kans is groot dat je ze niet kan herplaatsen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor a3ke » vr mei 10, 2013 5:09 pm

Als je ziet dat pups van vorig jaar her en der nog op nieuwe baasjes wachten is het de laatste tijd dus erg te noemen inderdaad hoor :(
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor snoesje53 » vr mei 10, 2013 8:15 pm

das toch wel schandalig he,ooo nee castreren doen we niet ,veel te duur .... :hammer:
het ergste vind ik eigenlijk de toekomst voor die dieren. straks gaat er daar iemand om die al aan rekenen is hoeveel de pups hem kunnen opbrengen
het is vlug uitgerekend he ..... o comma nul euro verdien je aan pups als je ze behoorlijk wilt opvoeden.
ik durf niet te rekenen hoeveel er hier buitenvliegt aan kippehartjes,kippevleugeltjes,brokken,dagelijkse wasmachienes die draaien,kattebakvulling,waltham,en in mijn geval nu da kosten en medicatie......

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor Buda » vr mei 10, 2013 10:30 pm

het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor sah » za mei 11, 2013 10:39 am

Dat is dezelfde verkoper en dezelfde fret ook lijkt me.
Ik heb er mee gemailed en hij zegt dat hij ze weg doet omdat hij nog 2 andere moertjes heeft en anders teveel pups zal krijgen (ja kon hij dat niet een maandje eerder bedenken) Beter nieuws is wel dat de papa geen familie is van de mama, dat is toch al iets.
Ik zit heel erg te twijfelen om dat moertje te gaan halen, maar mag ik jullie dan allemaal een pup kado doen?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor jeanine » za mei 11, 2013 11:04 am

Sorry Sarah, 3 is hier het maximum.
Elk jaar hetzelfde verdriet, ongewenste pups ter wereld laten komen. :( Voor men er aan denkt om het moertje te laten dekken zou men beter nadenken kan ik ook voor al die pups zorgen als niemand ze wil. Binnen enkele weken worden ze dan her en der gevonden. Op markten en in winkels aangeboden met alle gevolgen van dien :(
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor Fretlife » za mei 11, 2013 11:58 am

Ik vind dit altijd erg tricky. De mensen kunnen ook gewoon verkeerde informatie doorspelen. Zo heb ik een koppel fretten van een jager en die zouden ook pas 3 zijn. Dit blijkt ook totaal niet waar te zijn. Het was gewoon een overschot waar hij zo snel mogelijk van afmoest. Ik denk dat hun plaatsen ook alweer zijn opgevuld. Het lijkt erop dat dit zo'n zelfde situatie is ???

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor sah » za mei 11, 2013 4:41 pm

Ik heb een mailtje van die man gekregen met wat meer informatie en ik moet zeggen dat hij toch oprecht overkomt.
Ik vind het ook wel gek om drie moertjes zwanger te laten worden en er dan een weg te doen omdat je anders teveel pups gaat krijgen.
Bijna al mijn fretten zijn opvangers en 2 zijn zelfs vondelingen, dus dat ik de achtergrond niet ken vind ik niet zo'n probleem, het is enkel dat ik dan voor de pups een plekje moet zoeken. Iemand kandidaat?
(ik ga er nog enkele nachtjes over nadenken, ik laat wel weten wat ik beslis)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor jeanine » za mei 11, 2013 7:39 pm

Sarah, ik denk een hoogzwanger moertje verplaatsen voor de bevalling toch niet erg bevorderlijk kan zijn voor haar. Behalve onze Buster ken ik ook de achtergrond van geen enkele fret hier. Op zich vind ik dat een minder groot probleem. In de toekomst weet ik echt niet wat mijn voorkeur zou zijn, een pup of een opvangertje. Ze zijn me allen even lief. Al droom ik wel van een fret die een mooie leeftijd zou mogen halen, dat heb je niet in de hand.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor sah » za mei 11, 2013 8:10 pm

Hoi, het is niet dat ik haar wil verhuizen, maar als niemand anders haar in huis wil nemen kan ze hier welkom zijn en in een deftige omgeving haar pups grootbrengen.
Ik weet gewoon niet goed wat te doen... beter haar bij mij nemen dan dat zij en haar pups worden achtergelaten denk ik, mr anderzijds, mensen die kweken om te kweken denken volgend jaar enkel "och ja van dat nestje teveel kon ik ook af raken" En dat is het echte probleem....
Ik weet echt niet goed wat te doen...
Dat heet dan "dweilen met de kraan open" geloof ik...ik weet echt niet wat ik moet doen... (nooit meer op kapaza kijken is een idee, mr ik zoek dan ook nr een goede buiten-kooi ofzo...)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor jeanine » za mei 11, 2013 8:50 pm

Het is inderdaad dweilen met de kraan open Sarah, en zoals je zegt als men telkens van het "overschot" af geraakt staat er geen maat op het verder kweken. :(
Maar ik begrijp wel je tweestrijd, dat moertje is er niet schuldig aan. Vanessa, Margiet en waarschijnlijk hier ook nog anderen zijn met eentje begonnen. Het grote dierenhart zorgt voor de uitbreiding.
Je moet voor jezelf uitmaken hoeveel je kan dragen. Het vraagt opofferingen om veel fretten een goede thuis te kunnen geven ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor Margiet » za mei 11, 2013 9:05 pm

Denk nu niet dat ik dit niet vreselijk vind maar sorry, 3 zwanger teveel?? Daar kan je idd eerder iets aan doen, dat is flauwe zever ...

En ik weet dat ik dat ene nestje extra ook nog wel zou verzorgd krijgen maar dat is dus ook de reden dat ik nooit op Kapaza ga kijken, ik wil het gewoon niet meer weten. De verzorging van zo 'n nestje kost uren en dagen werk, wie weet hoe die mama eraan toe is en hoe moeilijk ze doet als er vreemden bij haar jongen komen, wie weet of ze natuurlijk bevallen kan en of je niet dadelijk naar de Da mag bollen omdat er vanalles fout loopt enz ... Als je zo nonchalant kan zijn van 3 moeren te laten dekken als je er maar 2 gedekt wil, is het al erg maar eerlijk gezegd lijkt het mij hier echt een zaak van "de minst leuke, mooie, verkoopbare moer wordt buiten gezet", anders zou hij wel vragen welke van de 3 ergens anders onderdak kon krijgen ... Dat is dus volgens mij echt niet de enige reden ... xp

Ik moet nu ook van mijn hart een steen maken, ergens wil ik zo zeggen dat ze mag komen maar ik heb me zo nog eens een nestje aan laten praten met 6 pups van 7 weken waar ze de mama uiteindelijk tussen gefrommeld bleken te hebben toen we ze thuis natelden. Ik ben het een beetje heel beu om telkens op te mogen lossen wat anderen om zeep helpen. Tot hiertoe deed ik het altijd voor de fretten zelf, die beestjes konden er ocharme ook niks aan doen maar met vallen en opstaan hebben de afgelopen jaren me geleerd dat ik jammer genoeg toch niet elke fret helpen kan, dat is gewoon niet mogelijk ... :cry:
Afbeelding

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor SuzyNL » zo mei 12, 2013 11:03 am

Zou het niet riskeren als ik jou was.
Je weet niet wat er verder aan de hand is, je hebt geen tijd om haar goed te laten wennen dus het “vertrouwen“ ken je wel vergeten, ze zal behoorlijk in de stress schieten wanneer ze nu ergens anders moet gaan wennen, geloof niet dat je het moertje er zelf een plezier mee doet om haar nu, of wanneer ze net haar pups heeft, weg te halen uit haar vertrouwde omgeving, het drachtig zijn en mams worden is al stressvol genoeg.
De huidige eigenaar had beter na moeten denken.
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor snoesje53 » zo mei 12, 2013 1:31 pm

het is heel erg dat dit soort zaken gebeuren he.
het is een situatie waar je niet weet wat je moet doen voor goed...
ik heb hier net (nog bezig) een nestje aan het opvoeden,waarbij de moer en de jongen net na de bevallen bij mij zijn gekomen.
het brengt een hoop stres mee voor het beestje dat echt nergens goed voor is
wonder boven wonder past ons "soefietje" haar heel goed aan hier
ik had haar wel al een keer of 3 gezien en haar nageltjes geknipt voor ze hier aankwam
dus helemaal vreemd was ik niet voor haar,maar er was geen enkele sprake van eender welke band dat ik had met haar

ik begrijp dat je haar wilt helpen (zou ik het liefst ook willen doen)maar zoals margiet zegt,je kunt niet elke fret helpen ,jammer genoeg
het is nu de 3 de keer dat ik puppys in huis heb,en ik moet zeggen dat deze nu mij het meeste zorgen gebaard hebben
dus iedere keer is het wel anders . en idd wat doe je zelf met die kleine poepies? ga je zeker zijn dat die een goei baasje krijgen?????
baasjes vinden tot daar aan toe,maar goeie??...... het is en blijft een moeilijk geval.... ik kijk dus ook niet meer op 2 de hands of zo .... ik slaap er nachten niet meer van
wat je ook beslist....... weet goed waar je aan begint he :) ook al bedoel je het zo goed

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor sah » ma mei 13, 2013 5:50 pm

Hallo,
Ik heb dan maar besloten om het niet te doen, ik vind het wel heel erg voor het moertje,......

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor SuzyNL » ma mei 13, 2013 6:53 pm

Verstandig van je! :)

Maar het is te begrijpen dat je het erg vind voor dat moertje, zullen de meeste wel hebben...:(

Ik kan daar ook altijd zo pissed om worden wanneer ik dat soort advertenties onder ogen krijgt, kan er soms niet bij dat er zulke stomme mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is...vraag je je toch af waar het verstand zit, iig niet bovenin waar het hoort...:(

Op marktplaats laatst ook, wilde iemand zijn terrarium met slangen ruilen voor een fret zonder stinkklieren?!?

Helemaal geflipt... :evil:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor jeanine » ma mei 13, 2013 10:20 pm

Spijtig voor het moertje, maar een verstandige beslissing Sarah. Je kan niet alle fretten ellende de wereld uithelpen, hoe graag je dit ook zou willen doen. Ik denk dat iedereen hetzelfde gevoel ondergaat, het stopt nooit en soms moet je hart eens van steen zijn ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor Jamjam » wo mei 15, 2013 3:14 pm

Een verstandige beslissing, maar pijnlijk.
Ik kijk bewust niet meer op kapaza, 2dehands en wat nog allemaal net doordat het me zo pijn doet dat mensen zo kunnen omgaan met hun dieren en omdat ik ze niet allemaal kan helpen.
:(
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor kysimoza » vr mei 17, 2013 6:54 pm

hey ik kijk niet meer op zo'n sites want word er kotsmisselijk van wat ze daar soms opzetten!
maar ik denk wel dat je echt een goede keuze hebt gedaan met die niet te gaan halen...

Jij moet de nest van een ander niet oplossen...
Spijtig voor het moertje , ik weet zeker dat ze het goed had gehad bij u.
Maar je had een hoop werk gehad ( als er al dan niets misloopt e )
En wie weet ee paar maanden later staat er weer 1 op het net!

kop op denk aan u floezebollekes :) die hebben het goed :)

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: fret te koop op kapaza

Berichtdoor sah » vr mei 17, 2013 8:19 pm

Nja, t was vooral, misschien is mijn huisje een goed huisje, dus ze mag er nog wel bij, mr vb 10 pups, ik weet echt niet waar die onder te brengen....


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 33 gasten