ideetjes gevraagd

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

ideetjes gevraagd

Berichtdoor sah » do jul 18, 2013 8:34 pm

Hallo,
Ik woon in het centrum van Gent en heb een klein koertje van ongeveer 3m op 3m, helemaal ommuurd. Mijn fretten mogen dus ook altijd daar rondlopen. Vandaag landde er ineens een dikke grote roofvogel (ik weet niets van vogels, mr voor n mus wat deze veel te groot) op t muurtje. Ik heb die snel weggejaagd en de fretten geteld. Alles ok. Maar nu ben ik wel bang. Ik dacht niet dat zoiets in de stad kon gebeuren.
Aangezien ik wil dat mn fretten buiten kunnen spelen en ik niet de hele tijd bang wil zijn, vroeg ik me af of ik niet een soort van dik gaas, tralies over mn koertje zou kunnen spannen. Het is helemaal ommuurd, dus ik denk wel dat dat mogelijk moet zijn. Maar ik ben helemaal niet handig. Iemand een idee wat ik kan doen of wie ik daarvoor kan contacteren? Ik wil er best voor betalen, als iemand zoiets zou komen plaatsen.
Pffft, ik heb al een hekel aan/ schrik van vogels (ik vind zelfs kippen bweeerk) en nu dan zo iets!
Iemand een idee?
Alvast bedankt!

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor sah » do jul 18, 2013 9:32 pm

F*** nu zijn de fretten gewoon binnen en dat beest zat dus weer op de muur (te wachten op eten? jakkes blijf weg beest) Ik heb er een tennisbal naar gegooid (ligt nu bij de buren denk ik) het ging weg,
mr gewoon, rotbeest blijf weg van ons!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor Margiet » do jul 18, 2013 9:39 pm

Alléé, nog één met dezelfde liefde voor vogels als ik! :p

Chris (jonalies) heeft het laatst ook aan de hand gehad Sarah en heeft daar toen ook een topic over geopend. Anders moet je daar eens kijken of je iets van tips kan vinden ...

http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... 10&t=10663
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor jeanine » vr jul 19, 2013 7:22 pm

Sarah, ik zou toch heel voorzichtig zijn nu. Hij/zij komt terug en dat zou ik niet vertrouwen. Soms zitten er ook slechtvalken in Gent. Enige tijd geleden is er een duif weggeplukt uit de boom bij de buren, de pluimen vlogen in mijn tuin met restjes van de duif. De duif zelf werd meegenomen. Men verkoopt schaduwnetten in tuincentra. Deze kan je aan wastouwen bevestigen met wasknijpers. Ik denk dat er in je muren wel een haak of dergelijke te krijgen is om de touwen aan te bevestigen.
Afbeelding

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor SuzyNL » za jul 20, 2013 1:53 am

Idd, gewoon een net spannen...
Die zijn ook niet zo duur...;)

Had last van kraaien en eksters die op de fretten loerden, heb dus ook maar een net gespannen over een gedeelte van de tuin, stomme vogels...:(
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor weena » za jul 20, 2013 7:54 am

Vriendin van me heeft het mee gemaakt!
Was aan het wandelen met haar 2 fretjes aan zo een leiband met dubbel gareeltje.

Het gebeurde allemaal sneller dan zij kon reageren,
Roofvogel daalde neer en greep 1 van de fretjes, vermits de 2de aan dezelfde leiband hing...

Ze kan tot op vandaag nog steeds geen fretjes zien. Is getraumatiseerd!
Dat beeld vergeet ze nooit!

Wees dus voorzichtig. Voor die beesten is al kleind ding eten he!
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor jeanine » za jul 20, 2013 11:06 am

Sarah, googel eens op juveniele meeuw. Komen hier ook vaak voor aan de vaart. Denk niet dat je daar schrik voor moet hebben.
Echte roofvogels hebben een kromme snavel met scherpe punt, ook klauwen. Mocht het je lukken om een foto te maken is het al een stuk eenvoudiger om uit te maken wat een vogel het zou kunnen zijn.
Een roofvogel valt zijn prooi langs achteren aan, geen wonder dat je vriendin niet kon reageren. Alles gaat zo razendsnel. Een mensen gewone ontsnapte roofvogel (jacht) komt zelfs op mensen af met het idee van voedsel te krijgen, is daar op getraint. Een echt wilde roofvogel is schuwer, zodra je oogcontact hebt is die meestal foetsie.
Laatst gewijzigd door jeanine op za jul 20, 2013 11:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor Kimster » za jul 20, 2013 11:09 am

Oh dat is vies seg! Die vogel weet nu dat er fretten lopen dus die komt zeker terug.

Je koer is niet zo groot dus het zou gemakkelijk te overspannen moeten zijn. Op zooplus staan er katten- beschermnetten. De grootste is 8 op 3 meter en bijtvast dus dat lijkt mij alvast stevig, als die niet groot genoeg is, is er vast wel iets te vinden in een doe-het-zelf-zaak. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... net/344478 Boor nabij de 4 hoeken van je koer een gat, plaats er een haak in en hang daar het net aan vast. Misschien zijn 4 haken nog niet genoeg want als het niet strak hangt kunnen er langs opzij ook nog vogels binnen en vogels zijn echt best slim.
Mijn vader zijn fruitbomen waren vroeger ook deels overspannen met netten, vaak zaten er toch vogels in verstrikt dus het moet opzij goed strak vast gemaakt worden.

Misschien kan je zolang je geen net hebt iets ophangen dat de vogels afschrikt en wat lawaai maakt? Misschien wat blikjes aan een draad hangen? Of een grote roofvogel daardoor wegblijft is mij onduidelijk, bij merels die eten komen stelen kan het wel verschil maken.

Saantje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jun 17, 2011 3:20 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor Saantje » zo jul 21, 2013 5:10 pm

Roofvogels, zeker als ze in het stads leven schuwen geen geluid.
Eventueel wel beweging, maar die moet constant veranderen want ze zijn een stuk slimmer als de doorsnee vogel.
Een net spannen is de enige oplossing,...
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor sah » zo jul 21, 2013 6:19 pm

Hoi, momenteel blijf ik gewoon op de koer staan als ze buiten gaan, het is te warm om hun niet buiten te laten spelen en zo. Buiten mogen ze in een waterbak rondplassen, binnen ligt een houten vloer. Dat beest is niet meer teruggekomen. Mr ik ga de koer eens opmeten en dan inderdaad zo n kattennet kopen (morgen waarschijnlijk, normaalgezien) Het moet vooral de vogels in eerste instantie weghouden, ik ben altijd in de buurt en ik denk wel dat ik het ga merken als dat beest onder het net wil raken.
Pff akelig hoor, als de fretten nu buitenspelen sta ik dus de hele tijd heel gespannen met n bezem vast de lucht a te speuren. Ik ga morgen echt voor n net kijken, hopelijk is 3 m echt de breedte...of kan ik 2 netten vastmaken.
Hey, t gaat wel lukken, ik maak me ongerust, mr ik zal het oplossen, de hotelfretten zullen geen gevaar lopen (ik zal er alles voor doen)
Bedankt voor al jullie advies!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: ideetjes gevraagd

Berichtdoor daikiri » do jul 25, 2013 12:45 pm

hey sah,
als je hulp nodig hebt roep je maar...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 39 gasten