Fred en Barny nieuws

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
barny
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 15, 2013 7:17 am

Fred en Barny nieuws

Berichtdoor barny » wo nov 20, 2013 10:06 am

De 2 rakkers hebben het voor elkaar gekregen dat ze in de winter binnen wonen :D normaal gingen ze 's avonds naar hun buitenhok .. elke avond vond ik het moeilijker om hen in hun villa te gaan steken , dus gaf ik het klusje door aan de rest van het gezin .. 1 voor 1 zwichtten ze voor hun zieligste fretjes look :mrgreen:
ze vonden hun "eigen" slaapplekje :s in het frame van mijn zetel :roll:

verleden week zijn ze gecastreerd .. ze hebben alles goed doorstaan :) en zelfs de DA verloor haar hart aan mijn schobbejakjes :p hoewel ze haar handen vol had met hen :rol: ze zijn erg levendig .. moet je mij niet vertellen .. wanneer begint die winterrust eigenlijk waar iedereen het over heeft op de site ??? denk dat Fred en Barny niet echt zin hebben in hun "wintertijd" ..

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fred en Barny nieuws

Berichtdoor jeanine » wo nov 20, 2013 4:01 pm

:rol: :rol: Zo gaat dat met fretjes, je kan ze gewoon niet weerstaan. Eenmaal ze het nu binnen gewoon geworden zijn kan je ze deze winter niet meer naar buiten brengen.
Winterrust kennen ze niet echt in het eerste levensjaar. Onze Buster had vorige winter ook meer behoefte aan spelen dan aan slapen. Deze winter, zijn 2e, is hij al meer in wintermodus.
Hoe ouder ze worden, hoe meer winterrust ze hier nemen. Dan verlang ik terug naar de lente.
Fijn dat beiden het goed doorstaan hebben. Bij onze da is ook de liefde voor de fretten doorgebroken toen ze ze beter leerde kennen. Van onze Milo kreeg ze zelfs de tranen in haar ogen toen het slechter met hem ging. Als ik nu het verschil in aanpak vergelijk met mijn eerste fretjes is dat een enorm verschil. Ze neemt ze nu vol vertrouwen vast en doet wat nodig is. Hoe goed ze voor mijn Freebee gezorgd heeft onlangs :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Fred en Barny nieuws

Berichtdoor Margiet » do nov 21, 2013 10:57 pm

:domhoog: Ik hoor niets liever!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Fred en Barny nieuws

Berichtdoor skiwi » za dec 14, 2013 1:46 pm

winterrust?? nog nooit van gehoord bij fretten...
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fred en Barny nieuws

Berichtdoor jeanine » za dec 14, 2013 8:06 pm

Skiwi, hier spelen ze duidelijk veel minder tijdens de winter. Vandaar deze woordkeuze door mij, meer rust bij de fretten en het baasje. Ik zeg niet dat ze in winterslaap gaan, wat een fret ook niet doet in de zin van het woord ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 34 gasten