Een update

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Dorien86
Berichten: 0
Lid geworden op: za mar 16, 2013 6:19 pm
Locatie: Schriek
Contacteer:

Een update

Berichtdoor Dorien86 » do jan 02, 2014 5:04 pm

Zo, lang geleden, maar hier zijn we nog eens met een update :lol: Eind maart stelde ik me voor hier op het forum en zei ik ook dat ik een maatje, liefst een pup, zocht voor mijn 6 jaar oude Brutus. Er werd gezegd dat dat mogelijk niet zo'n goed idee was om zo'n jong frettengeweld bij een al wat oudere fret te zetten. Ik heb er toen goed over nagedacht en besloten om toch voor een pup te gaan, vooral voor mezelf, als het zou klikken met Brutus dan zou dat natuurlijk een pluspunt zijn. Ik heb een ferret nation dus ik het slechtste geval kon ik deze nog altijd in twee delen en de fretten apart houden. Niet snel daarna kreeg ik een fretje aangeboden, iemand bracht een oeps nestje van iemand anders groot en zocht nog een thuis voor een moertje. We gingen kijken naar het pupje en het was liefde op het eerste gezicht, zo'n klein prutske :wub:
Afbeelding

Het prutske groeide:
Afbeelding

En na 9 lange weken mocht ze dan eindelijk mee naar huis! In eerste instantie reageerde Brutus erg angstig op haar maar gaandeweg ging het beter. Tijdens de speelmomenten probeerde hij haar duidelijk te maken wie de baas was, helaas, dat is niet gelukt :mrgreen: Skylar nam de overhand en vanaf het moment dat dat duidelijk was, waren ze 8 pootjes op 1 buik! Natuurlijk blijft Brutus een oud fretje en heeft hij sneller en vaker een rustmomentje nodig en Skylar respecteert dat dan ook volledig. Als Brutus in zijn hangmat kruipt, dan laat ze hem met rust tot hij er terug uit komt en aangeeft terug te willen spelen.

Afbeelding

Afbeelding

We kochten een buitenren voor hen, dit vinden ze heerlijk maar we moeten er wel met onze neus opzitten want Skylar graaft nogal graag :roll: En ze is zo smal dat ze door de tralies kan ook als ze wil.

Afbeelding

Brutusje en een doos herfstblaadjes
Afbeelding

Skylar en de blaadjes
Afbeelding

Samen op inspectie
Afbeelding

En terwijl Brutus een dutje doet...
Afbeelding

...breekt Skylar de nutsvoorzieningen af
Afbeelding

En zo reist het duo rond
Afbeelding

Bijvoorbeeld naar een fotoshoot. Ze waren niet echt op hun gemak, het was namelijk een fotoshoot voor honden en hoewel alle honden al weg waren, hingen er nog heel wat geurtjes. Vandaar dat ze ook aan de leiband moesten blijven wegens te veel verstopplaatsen in de ruimte.

Vergaderen met muisjes
Afbeelding

In de tunnel
Afbeelding

Even schudden
Afbeelding

Spelen
Afbeelding

Knappe dame :wub:
Afbeelding

Brutus vond het maar helemaal niets maar toch een paar fotootjes
Afbeelding

Met zijn stoere tuigje
Afbeelding

Arme duts
Afbeelding

Eens ik ze terug oppakte, voelden ze zich terug goed
Met Skylar
Afbeelding

Met Brutus
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Een update

Berichtdoor jeanine » do jan 02, 2014 7:07 pm

Mooie foto's en duidelijk je oogappeltjes. :D
Zo een vrouwtje moet je echt niet onderschatten. Ze zijn meer mans in huis dan die flinke rammen. :lol:
Je hebt geluk gehad dat Brutus dat kleintje aanvaard heeft, het is zoveel leuker als ze samen kunnen spelen. Die buitenrennen zijn inderdaad niet echt veilig voor een fret, maar met het nodige toezicht en aanpassingen lukt het daar toch :domhoog: Ze kunnen zo genieten van al die frisse en nieuwe geurtjes buiten. Dat neusje gaat alle kanten uit. :)
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Een update

Berichtdoor jonalies » za jan 04, 2014 6:29 am

Het is duidelijk een leuk stel :rol:
en mooie foto's !

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Een update

Berichtdoor snoesje53 » wo jan 22, 2014 8:51 am

MIJN KLIEINE PRUTSEMIEKE !!!!!!
is ze geen dotje????
voor alle duidelijkheid,skylar is het zusje van bo en droid (van sylvie)
toen mijn buurman geheel onwetend wat hij aan moest met zijn moertje (sofietje) zijn de kleine sprotjes dus bij mij gebleven van de dag van de geboorte tot ze naar hun nieuwe baasjes konden.het hele verhaal staat hier ook wel ergens op het forum (denk ik) het doet deugd om haar og eens terug te zien.
ik was vanaf de eerste kennismaking ervan overtuigd dat jullie heel goed voor haar zouden zorgen..... en ik had gelijk!!! :lol:
dat kleine ding verdiende dat ook wel na een moeilijke start in haar leventje. ik ben de laatste tijd niet zo vaak meer op het forum geweest (wegens tijdgebrek :oops: )daarom dat ik het nu pas zie.nu,als je eens in de buurt bent,weet dat jullie altijd welkom zijn he .
en geef mijn poppemieke maar een dikke knuffel van tante vicky he,straks weet ze niet meer wie ik ben :lol:

Dorien86
Berichten: 0
Lid geworden op: za mar 16, 2013 6:19 pm
Locatie: Schriek
Contacteer:

Re: Een update

Berichtdoor Dorien86 » ma feb 17, 2014 5:04 pm

MIJN KLIEINE PRUTSEMIEKE !!!!!!
is ze geen dotje????
voor alle duidelijkheid,skylar is het zusje van bo en droid (van sylvie)
toen mijn buurman geheel onwetend wat hij aan moest met zijn moertje (sofietje) zijn de kleine sprotjes dus bij mij gebleven van de dag van de geboorte tot ze naar hun nieuwe baasjes konden.het hele verhaal staat hier ook wel ergens op het forum (denk ik) het doet deugd om haar og eens terug te zien.
ik was vanaf de eerste kennismaking ervan overtuigd dat jullie heel goed voor haar zouden zorgen..... en ik had gelijk!!! :lol:
dat kleine ding verdiende dat ook wel na een moeilijke start in haar leventje. ik ben de laatste tijd niet zo vaak meer op het forum geweest (wegens tijdgebrek :oops: )daarom dat ik het nu pas zie.nu,als je eens in de buurt bent,weet dat jullie altijd welkom zijn he .
en geef mijn poppemieke maar een dikke knuffel van tante vicky he,straks weet ze niet meer wie ik ben :lol:
Ja, tijdsgebrek, ik ken het :lol: Jaja, ze stelt het goed hoor, je kleine poppemieke :domhoog: En ze is echt superlief maar tijdens het spelen kan ze echt volledig doordraaien soms. Zolang ik met mijn vingers met haar speel is er geen probleem, ik kan ze ook oppakken tijdens het spelen, knuffelen (hoewel, ze zit geen 2 seconden stil :mrgreen: ), ronddragen, ze zal niet bijten dan. Maar als ze tijdens het spelen de zachte delen van mijn hand te pakken krijgt of een arm, dan gaat ze door het lint en dan ben ik meestal zwaar de pineut xp Meestal zijn het enkel venijnige knepen dan maar onlangs heeft ze meerdere keren doorgebeten tot ik serieus aan het bloeden was. Toen ik ze los kreeg, heb ik ze direct in een lege transportkooi gezet en een paar minuten genegeerd. Ik denk wel dat ze er zelf van geschrokken was en sindsdien gaat het wel beter, als ze wild aan het spelen is en dreigt te flippen dan bied ik haar wel een knuffel of pluche balletje aan om zich op af te reageren en probeer ze dus de kans ook niet meer te geven om mij te pakken te krijgen op zo'n momenten. Als ze dan terug kalmeert, kan ik ze terug pakken en is ze weer lief. Maar ik kan me herinneren dat je ooit gezegd hebt dat moertjes wel vaker een probleem hebben met armen en zo dus ja, ik kan er wel mee leven :mrgreen: Ik smeer nu vaak een likje ferretone op mijn arm en laat ze het dan aflikken, hopelijk legt ze ooit de link dat armen niet voor in te bijten zijn :rol: :mrgreen:


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten