doe het zelver voor een week

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Splinter
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:44 pm
Locatie: Dendermonde

Berichtdoor Splinter » ma jan 28, 2008 7:41 pm

2 WEKEN VAKANTIE + EEN SUPERSCHATTIGE FRET = ZELF EEN KOOI MAKEN :D :D :D :D :D

Ik ga het me ongetwijfeld nog een paar keer beklagen, maar hopelijk staat hier tegen vrijdag een mooie spiksplinternieuwe kooi van 50x70x120 :) volledig uit het niets, met behulp van vorgesneden platen (danku zagerij van den HUBO), papegaaiengaas en een boormachien e.d. ... Momenteel is er nog niets te zien, maar zodra ze af is, zet ik hier wel wat foto's op (allemaal in de veronderstelling dat ik hier handig genoeg voor ben :P )

Tips en dergelijke meer dan welkom!! Bijvoorbeeld goeie deurscharnieren, een veilige manier om de scherpe kantjes van het afgeknipte gaas frettenproof te maken, ...

Ale, hier gaan we dan... #)

Kaaren_
Berichten: 74
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:06 am

Berichtdoor Kaaren_ » ma jan 28, 2008 7:49 pm

ik ben benieuwd naar het resultaat !
Foooto"ss als het af is hé ? :P

Ik wens je alvast veel plezier toe :D

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » ma jan 28, 2008 7:58 pm

Foto's van alle stappen ja :)

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » ma jan 28, 2008 8:57 pm

Successssss !!! ;)

Gebruikersavatar
Splinter
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:44 pm
Locatie: Dendermonde

Berichtdoor Splinter » ma jan 28, 2008 9:22 pm

Bedankt allemaal :D morgen begin ik eraan, tegen donderdag zou het af moeten zijn

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di jan 29, 2008 9:12 am

voor de scherpe randjes : bevestig de gaas aan de binnenkant van de deur en plaats rondom houten latjes die je nagelt of schroeft. let er hierbij wel op dat je deur nog toe gaat met de latjes he.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
Splinter
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:44 pm
Locatie: Dendermonde

Berichtdoor Splinter » di jan 29, 2008 1:55 pm

Hey,

Ik had zoiets al gedacht, maar er komen al latjes aan alle kanten om de platformen omhoog te houden dus had ik gedacht langs de binnenzijde van de kooi velcro te hangen over de gaasuiteindes en daar ook een zachte doek (met de andere kant van de velcro aan) op te hangen. Dan kan ik die reepjes ook gewoon wassen wanneer meneer er niet inzit en bespaar ik mezelf wat schroefwerk

goed plan, slecht plan??

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di jan 29, 2008 7:52 pm

persoonlijk vind ik het niet zo'n goed idee, bedenkend hoe vernielend fretten kunnen zijn gaan ze niet veel moeite hebben om de velcro los te trekken waarna de kans op kwetsuren groot is he.
maar die latjes moeten niet dik en breed zijn hoor.
5mm dikte en ongeveer 2 cm breed is voldoende hoor.
eerst een gaatje boren in het latje waar je schroeft en dan barst het niet.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di jan 29, 2008 7:53 pm

o ja, en voor scharnieren en sloten zou ik de keuze maken uit iets dat zich ook niet in de kooi bevind maar dat er langs buiten op gezet word
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo jan 30, 2008 10:14 am

Mag ik een beetje hardop denken ? Danku .
Als je nu de papegaaiengaas tegen de balkjes bevestigt , daarover een licht plankje nagelt of vijst en zo de scherpe puntjes dus verstopt . Dat moet toch lukken ? Het licht plankje moet geen 18 mm dik zijn , een plankje van een halve centimeter is goed genoeg dacht ik .
Miscien kom ik later nog wat hardop denken .
Have fun met de kooi .

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo jan 30, 2008 10:20 am

Bull , een vraagje aan u : weet ge nog : die kasten uit grootmoederstijd ? Die deuren daar hingen aan van die scharnieren die over heel de hoogte van de deur . Als je die scharnieren dan bevestigt dan heb je maar 2 kanten waar je je kan pijn doen als je ze niet plat tegen de kast en de deur klopt . Om de paar centimeter vijs je vijsjes in de gaatjes en als je dat doet met de juiste vijsjes dan zitten die helemaal weg in de scharnier zelf . Als je ze zo vijst dat als de deur dicht is ook de scharnier niet meer te zien is dan is dat toch goed dacht ik . Geloof me : die scharnieren zijn redelijk sterk en kunnen wel wat gewicht aan .

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo jan 30, 2008 10:28 am

Hihihi , het gaat allemaal in stukjes vandaag !
Master Splinter , zit je nu in Gent of Dendermonde ? Als je in Gent zit dan wil ik je wel even helpen . Anders kan je me ook bellen als je wil . Mijn nummers zijn 0479/90.23.10 en 0485/45.30.32 . Als je ook op Scarlet one zit dan kan je gratis bellen naar het vast nummer 09/256.04.56 en dat is dus reklame voor Scarlet waar ik al een poosje bij zit én vrij gunstigf gestemd ben ( hihihi ) .

Gebruikersavatar
Splinter
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:44 pm
Locatie: Dendermonde

Berichtdoor Splinter » wo jan 30, 2008 2:03 pm

Merci voor alle tips. De latjes zijn idd toch ook nog steeds mijn eerste keuze, voor alle veiligheid e. Vandaag de deur ineenschroeven, de verdiepjes aanbrengen en het geheel verven en inrichten :) Ik zit in Gent, dus alle hulp is welkom. En een playdate voor Splinter mag ook altijd. Met het oog op de gezinsuitbreiding mag hij wel wat leren wennen aan een ander fretje :D

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo jan 30, 2008 2:07 pm

Graag gedaan beste , alles voore de fretjes hé . Ik woon aan de Dampoort en als je hulp kan gebruiken dan laat je het me maar weten . Als je het wil riskeren dan breng ik eveneens den baron mee . Waarom den baron en niet Belle ? Den baron is een sociaal kereltje terwijl Belle overal en altijd de baas wil spelen .

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo jan 30, 2008 4:05 pm

goede keuze splinter.

voor de scharnieren zou ik kastscharnieren gebruiken, je weet wel niet zo als in keuken kasten maar het type dat gebruikt word of werd vroeger voor eetkamerkasten. die worden langs de buitenzijde van de kast bevestigt.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo jan 30, 2008 4:09 pm

Bull , er zijn zo van die scharnieren die vroeger gebruikt werden in grote " grootmoeder " - kasten . Ge kunt die kopen in de Hubo en/of Gamma . Ze zijn heel fijn en ik geloof dat je ze kan kopen in verschillende lengtes van een centimeter of 50 . Als ze die gebruikt dan moet ze wel wreed veel vijsjes gebruiken mààr die dingen zijn wel heel sterk .

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do jan 31, 2008 9:08 am

dat zijn pianoscharnieren die je bedoelt, maar vind die persoonlijk niet zo goed/sterk.
nadeel is ook dat je hier niets aan kunt regelen, dus als de deuren speling hebben in hoogte/breedte dan kun je er niets meer aan veranderen.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr feb 01, 2008 6:50 am

Aha , pianoscharnieren dus . Dat wist ik niet .
Over de sterkte wist ik dus niets af en als je zegt dat die niet sterk genoeg zijn dan heb je die uiteraard al geprobeerd . Natuurlijk moet je als je ze intalleert wreed goed kijken dat ze juist hangen of je hebt heel wat werk voor niets gedaan .
Ik heb ze zelf nog niet gebruikt en ken ze dus alleen van zien in die " grootmoederkasten " hé . Maar koppige ezel als ik ben wil ze wel eens uitproberen , dan kan ik daar ook eens over meepraten . Mijn enig probleem is dat ik eigenlijk niet geloof én weiger om eender welke fretjes op te sluiten . Ik zou zelfs in gesloten deurtjes gaten maken zodat de fretjes uit hun kooi kunnen als ze willen ( hihihi ) . Kijk eens , ik heb net iets uitgevonden : de eerste frettenkooi met een frettenduertje ( kattenduertje voor fretjes dus ) . Wat ben ik toch goed . Ik ben toch de eerste hé ?

Gebruikersavatar
Splinter
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:44 pm
Locatie: Dendermonde

Berichtdoor Splinter » do apr 24, 2008 7:44 pm

Heyhey, 't is al ff geleden dak langsgeweest ben, de kooi is spijtig genoeg nog steeds niet af, heel veel werk met school enzo, maar na de examens wordt ze afgewerkt en zal ik foto's online zetten, dus nog even geduld

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do apr 24, 2008 7:50 pm

ik heb in mijn kot zo van die spaanse scharnieren gestoken, zijn gewoon 2delig en dan kan ek de deurkes erafdoen moest dat nodig zijn ;)

mijn gaas zit bij mij vast aan de buitenkant van de deuren, zodat ze zich zeker niet kunnen verwonden, en daar latjes over....

foto:
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do apr 24, 2008 7:54 pm

Niels ik ga jou inhuren als ik ga samenwonen mag je er hier ook een paar in elkaar kome steke :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 34 gasten