Medisch Centrum Hasselt!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr feb 15, 2008 9:31 am

Pfff, ik hoop voor de mensheid dat ze me vandaag wat met rust laten en zeker niet aan mijn oren komen zagen met onbenullige dingen, want mijn humeur zit dik onder het vriespunt!! Niet dat ik lastig of kwaad ben, gewoon het gaat me niet, ons Lizzy wordt zo dadelijk geopereerd. Nu is dat dan mss "maar" een opvangertje, maar als het mijn eigen fretseltje was zou ik er niet méér van kunnen houden!!

Ik schreef dus al dat mijn kleine meid precies ferm aan 't afvallen was, dus had ik haar met Gucci en de andere zieken meegenomen naar de Da. Ine vond dus ook dat ze erg mager was en met dat dat muisje al dik 6 voorbij is heeft ze haar binnenstebuiten gekeerd om toch maar alles na te kijken. De moed zat me al in de schoenen, dacht al aan de bijniertjes enzo, maar na zo 'n dikke 5 min zegt Ine dat alles héél normaal en zelfs heel goed aanvoelt. Ik vraag dan of dat kan dat het zo erg zou zijn van de rui, waarop ze een bedenkelijk gezicht trekt en Lizzy's mondje eens openspert. Jongens, als ik dat thuis eens zelf had gedaan had ik daar dus al veel eerder gestaan hé!! Die hele achtertandjes zagen wit en heel rood omrand, een laag tandsteen en ontsteking erop, niet te doen!! Dat mondhoekje, dat tandvlees, ik kan geloven dat die kleine meid vermagerde!! Die krijgt ocharm niks meer geknabbeld!! Dat is het nadeel als ze met z'n 2 in één kooi zitten hé, je ziet het niet als er eentje niet of veel minder eet. Ons Lara, haar vriendinnetje bij haar, is dan ook nog eens goed rond, dus die etensbak bleef gestaag elke dag minderen, hé!!

Dat verklaart dan ook waarom Lizzy de laatste dagen zo blij was als ik met wat Waltham afkwam hé!! En waarom ze zo tuk is op die malse snoepjes!! Ik ben dus echt kwaad op mezelf dat ik dat mondje niet opengedaan heb, hé, dat zal me niet nog eens overkomen. Ine wou haar eerst dadelijk daar houden om eraan te beginnen, maar Lara en Lizzy moesten ook gevaccineerd, dus had ze toch uiteindelijk liever dat ik haar vanmorgen binnenbracht. Ik heb haar eten weggenomen vanmorgen om 6u15 en haar om 8u30 binnengebracht, nu is het dus wachten tot vanmiddag voor ik weer iets van haar hoor. Ik heb Lara meegenomen, zodat Lisje niet alleen is als ze wakker wordt, nu is dat kooitje hier zo akelig leeg en voel ik me vanbinnen al net hetzelfde. Ik moet om 11u dan nog in Leuven zijn bij de dokter, dus voor 15u ofzo kan ik haar niet eens terug gaan halen. Tjonge, fretten, dat kruipt echt in je, hé, ik ben zo ellendig nu, dat is echt niet meer normaal!!

Voor de rest van de bende viel het verdict gelukkig wel mee, ons Gucci heeft een behoorlijke "snotvalling" en zou kunnen een blijvende reactie hebben van dat kattenzand, maar Ine zei dat het niet echt zo 'n kwaad kon omdat de snotjes ondertussen ook niet meer "groen" waren. De antibiotica-kuur moet ik afmaken en als ze echt hinder blijft ondervinden konden we in de toekomst nog zien of wat lichte cortisone zou kunnen helpen. Maar ze was er niet echt voor, eerst zo proberen. Ook onze Mickey blijft volgens haar ergens allergisch op reageren, hoogst waarschijnlijk op de fleece in zijn kooi, maar meneer wil dus niet slapen op of in katoen, dan breekt hij zijn kot af met overal aan te krabben en te bijten!! Zijn vermageren bleek tot nu toe ook geen lichamelijke oorzaak te hebben, hij mocht in het uiterste geval tot 30% van zijn gewicht verliezen met de lente, maar ze zei wel dat als hij naar beneden zou blijven gaan met zijn grammetjes, ze even bloed zou willen trekken en stoelgang nakijken. Maar met dat hij rondspringt als een jong veulentje, dacht ze dat het eerder de lente was!!

Onze Simba blijkt dan wat hervallen te zijn met zijn gehoest, maar kwaad kon het niet. Zijn keeltje is wel redelijk geïrriteerd geweest, dat zag ze, maar de antibiotica waren hun werk alweer aan 't doen. De hele bende was dus nog in redelijk goede gezondheid, alleen ons Lizzy ocharm, dat kleintje had echt minder geluk.

... deel 2 volgt ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr feb 15, 2008 9:33 am

... deel 2 ...

Ine ging proberen om het gedaan te krijgen met gas alleen, ook al omdat ze zo magertjes is en toch al wat op leeftijd. Ik moest me niet ongerust maken, maar ach, dat zei ze bij Mike in 't begin ook 2 jaar geleden. De tandjes moesten er dus al zeker uit, ik hoop dat het blijft met die 2 kiezen die ik zag, maar ze kan beter wegdoen wat ontstoken is, hé, zodat ons Mieke terug kan herstellen. Gisterenavond heb ik haar dan in een tijdspanne van 3u twee maal Waltham gegeven, je moest eens zien hoe blij ze ermee was. Arm snuitje, wat moet die honger gehad hebben de laatste weken. Dat een fretje toch ook niets laat zien, hé!! Ja, ze kwam om de haverklap een snoepje vragen, maar ach, dat doen er hier nog 5 elke dag!! Die sloebers in de grote kooi doen ook niks anders dan hun neusje door de tralies steken in de hoop dat ik met het potje langs kom!! Vanaf vanavond goed bijvoederen met Waltham zei Ine, en wees maar zeker dat ik dat zal doen!!

Lizzemetis kleine meid, terug wakker worden, hé!! Ik kan je echt nog lang niet missen, Afbeelding , tot straksjes,

xxx je (Opvang) Mama
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » vr feb 15, 2008 9:54 am

Hallo Margit,
Het komt allemaal wel goed met Lizzy.
Kevin heeft die van hem toch ook tandjes moeten laten trekken en die waren toch ook al 5 en 6 jaar en bij die is ook alles in orde gekomen en Petatje heeft dan nog dat gezwel aan haar pootje moeten laten weg halen en ze hebben haar toen volledig onder narcose moeten brengen.
Ik weet het, ik heb gemakelijk praten, het is er geen van mij, maar ik leef er toch bij mee hoor. Als Lizzy wakker is straks geef ze dan een dikke knuffel van mij. Maar geef ze allemaal van mij maar een dikke knuffel anders word de rest misschien jaloers dat je Lizzy alleen knuffelt, maar haar moet je toch maar extra knuffelen.

Je zegt dat Inne gezegd heeft dat ze 30 % van hun gewicht mogen verliezen, dus moet ik mij niet ongerust maken als Gizi een 400 gr afvalt. Niet dat hij dit al kwijt is maar je weet maar nooit met hem, zeker hoe hij voor de ogenblik doet. Hij is op een week nu 40 gr verloren, op 3 weken 105 gr. Dan is dat toch niet te veel hoop ik !!!
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr feb 15, 2008 10:05 am

Mickey is 195gr !@#$ !@#$ !@#$ afgevallen op 6 weken, hij heeft ocharme zelfs gene "derrière" meer!!! En nee, dat is niet erg zegt Ine, na hun eerste winter is dit meestal of toch vaak het geval bij fretjes die eerst zéér goed in hun vel zouden gezeten hebben :P !!

Maar Mickey heeft er het grootste plezier in, hé, in zijn slanke lijn, hij is ronduit stout geworden!! Zegt Theis hier gisteren toen ik Mickey zijn medicatie gaf, dat ik dat gerust kon doen waar de vogel bij was, want dat Mickey toch maar "ne slome" is!! Vliegt Kiki daar natuurlijk ook nog op dezelfde hand als waar ik Mickey zijn kommetje mee vast heb!! Ik heb haar toch héél snel doen vliegen gaan hoor, want Mickey en sloom, nee, dat past echt niet meer samen!! :D

Jammer, heel jammer ~_~ !!

En wat ons Lisje betreft, ik ga me toch pas weer wat beter in mijn vel voelen als mijn muizeke weer thuis is. Ze is echt sterk vermagerd, Kenzo en Petatje zaten nog goed op gewicht hé? Als de tijd toch maar eens wat sneller wou voorbij gaan vandaag!! :( Maar wees maar zeker dat ik haar platknuffel straks als alles in orde is!! ;)
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » vr feb 15, 2008 10:27 am

Laat mij iets weten van Lizzy aub. Stuur mij een smsje als het kan.
En ja Kenzo en Petatje waren nog goed op gewicht, dat is wel een verschil denk ik.
Maar het komt wel goed met Lizzy.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr feb 15, 2008 10:35 am

oh Margit die fretjes he kunnen serieus wat kopzorgen en paniek veroorzaken
Zal zeker aan je kleine meid denken dat alles vlug mag voorbij zijn en ze goed kan genezen ~_~
Laat straks iets weten he als je mieke terug thuis is en alles goed verlopen is

veel sterkte
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr feb 15, 2008 1:09 pm

Margiet, het loopt wel los daar met je bende. Lizzy zal nog zo gelukkig zijn als ze van haar tandpijn verlost is. Enkele dagen herstellen met een lekker papje en het kleintje is er weer bovenop.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr feb 15, 2008 5:53 pm

Mijn poppemiekes zijn weer thuis!! Ik zag scheel van de honger toen ik van Leuven eindelijk thuiskwam om 16u25 maar ben onmiddellijk de auto ingevlogen en doorgereden naar Ine. :) Ik zat al 2u op zeer hete kolen, wou allang daar zijn geweest, en heb hen dan ginder ook allebei maar dadelijk platgeknuffeld!! Lisje was eerst nog wat afwezig toen ze hier binnenkwam, moet ook wel zeggen dat Floush (de hond) haar ook dadelijk uitbundig begroette, :P dus dat kan het ook geweest zijn!!

Ik ben dan maar gauw 2 papjes gaan maken, eentje met veel Waltham en eentje met wat minder voor ons Lara en dat hebben ze met heel veel smaak en plezier leeggesloeberd. Het kommetje van Lara moest zelfs ook nog geïnspecteerd, maar ik laat toch maar eerst dat eerste kommetje wat "zakken" voor ik haar nog wat bij maak als ze haar kooitje terug ingaat. Maar ze is mager ocharm, die heeft volgens mij de laatste 2 dagen alleen maar op die paar potjes Waltham geleefd. Ik heb de tandjes meegekregen, die zien er ocharm uit!! Ine heeft de tandsteen en het vuil eraf gedaan maar de rotte en ontstoken stukken zijn nog goed te zien. Wel verwonderlijk hoe groot, enfin vooral lang, die wortels aan die kiezen zijn in verhouding tot dat kleine mondje ~0 . Maar alléé, het belangrijkste is dat mijn kleine meid het weer goed maakt, ze heeft iets pijnstillends gekregen om de eerste 48 door te komen dus zal ze mss ook nog wat meer slapen, maar ze is terug thuis, ik ben weer happy!!!

Wat niet wil zeggen dat ik nu weer alles verdragen kan, hoor, ik moet veel tijd in mijn fretseltje steken!! :P Zeteltje zitten met mijn kleine muis en haar vriendinnetje, want die komt er nu lekker sociaal bijgekropen!! :) Bedankt voor de steun en het meeleven met mijn schatten, Renée, ik geef de knuffels door hoor!! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr feb 15, 2008 8:31 pm

hoi
tandjes trekken is niet zo erg hoor!
ons kitty (op naar haar 6)is ook overlaatst naar de "tandarts" gemoeten
had een ontsteking op dat hele kline tandje achter haar hoektanden
en at ook niet meer
de zelfde dag(van de ingreep) was ze al weer vlot haar brokken aant eten dus ze was blij dat ze van de pijn afwas en de antibiotica deed de rest op 3 dagen was er niets meer aan te zien...
lizzy komt er heel vlug boven op geloof mij!
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr feb 15, 2008 10:39 pm

Ach, nee, dat is zo erg niet, maar toch, mijn kleine meid was op een kleine week echt ontzettend afgevallen en het viel me de laatste dagen op dat haar levenslustigheid er helemaal uit aan 't gaan was. Anders had ik haar zelfs niet dadelijk mee naar de Da genomen denk ik, maar normaal is het zo een springmuis als ze mij ziet en hapt ze binnenshuis op niemand meer, maar de laatste 3 dagen vooral zat er niks meer in, ze kwam uit haar kooitje en ging verder slapen in de mand of in de doos met dekentjes en beertjes onder de zetel, haar plezier in 't leven wat ze hier eindelijk gekregen had nadat ze hier zo 'n maand of vier woonde, was helemaal aan 't verdwijnen. Ze had mijn mama dan ook gebeten, niet hard, maar toch, dat deed ze allang niet meer, er was duidelijk iets erg fout aan 't lopen . Ik vond haar dan vermagerd maar Ine vond haar dus echt héél mager, had zelf ook wat schrik voor de narcose en besloot het daarom met gas alleen te gaan proberen, dus ik was er toch niet gerust meer in. En ik ken dat, als ik me absoluut niet voorzie op slecht nieuws, is het daar!! Die ellendige Murphy die hier z'n domicile gezet lijkt te hebben .... nee, ik ben blij dat alles tot het verleden behoort ondertussen. :)

Ons meisje heeft dan toch een iets zwaardere verdoving gekregen, antibiotica ook én pijnstillers, dus ze slaapt de stukjes van haar hangmatje af nu, maar dat potje Waltham klaarmaken, lukt me toch niet zonder dat dat kleine snuitje aan het trapje door haar spijltjes komt loeren :P :P ! Haar maagje weet weer waar het te doen is, want de brokjes lukken dus nog niet. Of wil ze nog niet proberen natuurlijk, Waltham is véél lekkerder hé!! Voor morgen staan er dan ook geplette brokjes met Waltham op het menu, ze moet het toch weer een beetje eten gaan voor ze het verleerd heeft hé!! Het snoepje, mals of niet, zei haar echter ook nog niks, dus ik denk toch dat ze nog niet helemaal op haar effen is. Maar alles lijkt toch goed te komen, ik ben een gelukkige frettenmama!! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za feb 16, 2008 9:39 am

Oh ben ik blij dat alles goed is met Lizzy, dat is een ook zo een lief ding hé! Vind het altijd zalig als ik bij jou op bezoek ben en die twee oudere dames uit zijn, als je die op pakt krijg je zeker ne hele hoop likjes! :P Ook van tanteke Dorinda hier ne hele warme beterschapsknuffel en als er iets is je kent mijn nummer hé! ;) Ook aan de rest héél veel lieve knuffeltjes van mij want ik zou toch graag 1 van de volgende weken nog eens willen langs komen zodat ik die lieve snoetjes nog eens kan zien! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » za feb 16, 2008 10:34 am

Ik ben er alvast bij Dorinda :P !! eindelijk zal Yoshi eens kennis kunnen maken met meerdere fretjes.. nu maar hopen dat hij niet slecht zal reageren he :( , maarja, dat kunnen we natuurlijk nooit op voorhand zeggen.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za feb 16, 2008 4:01 pm

Dorinda, nu denk ik toch dat je een andere groep fretjes voorhebt dan Lara en Lizzy. Lara en zeker Lizzy geven géén kusjes aan "vreemde" mensen. Ze zijn allebei immers doodsbang als je hen zomaar oppakt, rillen dan ook altijd heel fel en als ze bij een vreemde op de arm moeten, verstijven ze zelfs vaak. Bij Lara valt dat nog mee, maar bij Lisje echt niet, hoor. Ze zullen wel uit nieuwsgierigheid komen kijken, aanvaarden geregeld zelfs een snoepje van anderen tegenwoordig, maar tot nu toe heeft bij mijn weten alleen Ingrid ons Lara en Lizzy wat "ontspannen" mogen knuffelen. Maar lang niet van de eerste keer hoor en de kusjes, die komen alleen van Lara als ze je al redelijk goed kent. Het grootste "kusmachientje" hier is ons Lei, gevolgd door ons Mieke-muis, onze albinootjes van bijna 8,5 jaar, die kennen er idd wat van!!

Komt nog bij dat jij meestal pas tegen 20u00 komt en dan zijn ze normaal gezien al uit geweest. Ze spelen ook zo goed als altijd in de keuken terwijl ik aan 't avondeten bezig ben, dus ik denk echt dat je een andere groep voorhebt. :P Maar ja, 7 groepen uit elkaar kennen is ook niet niks, hé :D :D ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za feb 16, 2008 4:06 pm

Oei heb ik me dan weer vergist? Lara en Lizzy zijn toch de wildkleurtjes en toen ik ze vast had waren ze in de keuken aan het spelen, of kan dat nog een ander fretje zijn geweest? :? Weet je, ik zie jouw fretjes allemaal graag en leef ook met je mee als ze iets hebben. Geef ze toch maar allemaal ne stevige knuffel van me, dan weet ik dat iedereen ene heeft gehad! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za feb 16, 2008 4:37 pm

Doe ik hoor!!! :P :P :P

Lara is een wildkleurtje maar Lizzy een sandy'tje. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » za feb 16, 2008 8:13 pm

Hoop dat het nu weer wat beter gaat met Liezemiesje
en dat ze gouw weer brokjes kan eten .
En ja , bij sommige fretjes is het niet gemakkelijk in hun mondje te kijken.
Behalve bij onze Picko , die ligt soms zo te gapen als hij wakker word dat
ik tot aan zijn .........kan kijken .
De kusjesmadam is hier ons Lotje , maar t'mag niet te lang duren want ze
kan niet stilzitten en wil niet te lang gepakt worden.
Die legt wat kilomerkes af per dag door mij overal achterna te trippelen ;
die zal ook nooit dik worden ......:P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo feb 17, 2008 1:57 am

Het buikje van ons Lisje is alweer wat ronder aan 't worden!! :P De Waltham gaat dan ook goed binnen, met gemalen brokjes in, want ganse brokjes laat ze nog onberoerd in haar bakje liggen. Ze kijkt me ook elke keer aan als ik langs haar kooitje passeer, zo van "En ... is 't nog niet zo 'n beetje tijd om te eten??" :D En dan sloebert ze haar kommetje leeg tot het zo de kast weer in kan, sporen van Waltham of brokjes vind je er niet meer op terug, hoor!!

Vanavond had ze zoveel gegeten dat ze van mijn schoot de hondenmand inkroop om te liggen verteren en na zo 'n uurtje, toen Lara ook moe werd, haalde ik daar een vast slapende fretsel in opgerolde vorm weer uit!! Toen ze uiteindelijk doorkreeg dat ze niet meer in het mandje lag maar in mijn handen, strekte ze haar lome lijfje en kwam er een boertje ... amai hoor!! Een heuse landbouwer was dat, niks nie "boertje"!!! Het doet me plezier dat ons muis dus niets anders aan de hand had dan 2 hele slechte tandjes, dat kon nog snel verholpen worden!! Met wat geluk kan ze er weer 6 jaar tegen!! :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo feb 17, 2008 8:39 am

Oh jippie, fijn dat het al zo goed gaat met Lizzy! Mss heeft ze nog wat pijn van dat trekken en eet ze daarmee nog geen ganse brokjes, heb dat hier eens voorgehad met een hondje. Ik denk dat ze binnenkort wel terug trek zal krijgen in brokjes! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo feb 17, 2008 2:59 pm

:P :P Je moet haar snoetje zien als ik met een brokje afkom!! :P :P

Ik had daarnet de waterkoker opgezet voor haar papje en ze zat te kijken hoor!! Ah ja, potje, lepeltje, zakje, dat trekt op eten, hé, dus staat ze al reikhalzend op de uitkijk!! Ze maakte zich zo groot als ze kon, die achterpootjes zo helemaal gestrekt, wetend wat ging volgen. Om te kijken of ze echt reuze-honger had nam ik dus een brokje uit de ton en ging er naartoe, maar nee hoor, snuf, snuf en hup, neusje weer de lucht in op zoek naar haar kommetje!! Had dan ook een snoepje genomen, weer snuf, snuf, ja ook knabbel, knabbel en dan ... weer kijken naar de voorbereidingen op het aanrecht!! Haar voor het lapje houden kan je proberen natuurlijk, maar lukken doet het niet hoor!!

Ach ja, er zaten toch al wat gemalen brokjes tussen de Waltham vandaag, we geraken wel weer terug aan de Totally Ferret!! :P :P Lara laat het zich ondertussen ook welgevallen hoor, fijn als je partnertje "speciale voeding" nodig heeft!! Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo feb 17, 2008 5:06 pm

Ik vind het zo zalig als er eentje ziekjes is geweest en je het beestje weer ziet opknappen. Dat geeft je zo een warm gevoel, en het is net of ze tonen zich dankbaar voor wat je doet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma feb 18, 2008 3:06 am

Als ik maar niet te vroeg gestoeft heb! :( Vandaag zat ons Lisje precies wat in een dipje, het eten lukte niet al te best. Ik heb haar om 1u30 nog even uit haar bedje gehaaald en nu heeft ze dus voor 't eerst sinds gisterenavond weer een fatsoenlijke maaltijd binnen. Ik heb dus van ellende de zéér fijn gemalen brokjes er maar weer uitgelaten, ze wil ze echt niet eten. %)

Vandaag had ik dus in de 2 eerste bakjes Waltham wel de geprakte Totally Ferret-brokjes gedaan, samen met de Waltham en ik had het zelfs een paar minuten laten staan, zodat die kruimeltjes zeker ook mals genoeg waren, maar ze eet dus wel het beetje Waltham bij wijze van spreken rond de kruimeltjes uit, maar iets van het brokje eten wil ze niet. Ik heb het dan vanavond nog maar eens geprobeerd, maar neen, net als vanmiddag likte ze al het vloeibare op en liet ze het iets of wat vaster voedsel beneden in het kommetje liggen. Nu heeft Lizzy al niet meer zoveeel reserve, dus net om 1u30 heb ik haar een kommetje gemaakt met zuivere Waltham en dat heeft ze weer heerlijk opgesloeberd!! :) Ik hoop echt dat het niet van de pijn is dat ze elk hard stukje weigert, al kan je moeilijk zeggen dat zo 'n kruimeltje hard is, hé?? Morgen ga ik toch eens kijken of ze iets anders wat op een brokje lijkt (zoals de speciale kattenbrokjes van Quiana) wel wil eten, want ik kan haar toch moeilijk op pap alleen verder laten gaan, hé?? Dan heeft ze weer veel teveel binnen van dingen die ze niet nodig heeft, zoals oa suikers en van andere dingen weer veel te weinig!!

Af en toe zou het toch handig zijn als we wisten waarom ze bepaalde dingen op bepaalde momenten wel of niet eten, verdragen of voelen. Nu moet je maar gissen, hé en hopen dat je juist bezig bent. Zolang het maar niet door pijn komt, dat ze haar eten laat staan, is het oké voor mij, dan maak ik tijdelijk maar wat vaker een lekker kommetje klaar, al zal het dan een hele toer worden om haar stilaan terug op TF te lrijgen. Maar arm ding als het nog steeds van de tandpijn zou komen, ik ga alleszins Ine proberen te bellen morgen, dan weet ik mss iets meer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma feb 18, 2008 1:37 pm

Margit, bij Anais heb ik nog de brokjes te weken gelegd in kokend water. Dit achteraf bij het waltham papje gedaan zodat het een vochtige zachte voeding was.
Zou het niet kunnen dat je kleintje al liever papje zonder de smaak van de brokjes lust? Anders wat vlees door de mixer halen om bij het papje te mengen? Indien ze nog AB krijgt kan haar eetlust ook wat minder zijn.
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma feb 18, 2008 3:52 pm

als ik een papje moet maken omwelke reden ook , dan laat ik brokjes weken ik kokend water daarna pureer ik dit met de soepmixer tot een brij
en dit leng ik dan aan met met wat waltham , de hoeveelheid waltham kan je beetje je bij beetje verminderen
ik heb met deze manier al elke keer succes gehad , misschien ook eens proberen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 33 gasten