uiteindelijk...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do apr 17, 2008 11:59 am

Vandaag ga dan uiteindelijk naar mijn frettenbabbel en eens kennismaken met de opvangfretjes!
Ik kijk er echt naar uit. Hopelijk komt alles goed! Dan kan ik beginnen met alle aankopen voor hun en hun plekje inrichten!
Als ze half zo entousiast zijn als ik, dan komt het in orde ;)
En dan de daagjes aftellen tot ze bij me zouden kunnen komen wonen (ik moet eerst zelf verhuizen)
Ik wou graag nog ietsjes vragen, zou het lukken om een fretje zijn naam te veranderen? Ik ken wel een hond en een kat wiens naam veranderd zijn, maar ik weet niet of dat zo goed is. Wat hebben jullie die een opvangfret in huis hebben gedaan? De oude naam gehouden of een nieuwe gegeven?
En nog ietsjes, toevallig ga ik eind mei een week op reis, dat was al langer gepland, het gaat zeker geen gewoonte worden om die diertjes achter te laten, maar dit is nu net mijn vakantie van dit jaar. Zou ik ze voor een week op hotel zeten of gewoon aan een vriend vragen om er elke dag eten aan te geven en mee te spelen?
Kan je ze op hotel laten gaan in Gent? (misschiens moet ik dat maar vanavond vragen bij de babbel, maar ik ben te ongeduldig)
Ik zal zeker laten weten hoe het verder loopt!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do apr 17, 2008 12:15 pm

dat naam veranderen ben ik niet zo zeker over... volgens ik begrepen hebt luisteren begot niet alle fretjes naar hun naam (dacht dat marieke overlaatst zij dat de hare selectief doof zijn :P) maar eens je merkt dat ze luisteren naar hun naam, kan die mss wel vervangen worden...

in zo een hotel zou ik mijn beesten NOOIT dumpen... moest ik u zijn, kzou zorgen da aan uw vriend vragen om er 2 keer per dag toch wel mee te komen spelen, of de kooi een week naar hem te verhuizen...

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do apr 17, 2008 12:21 pm

Oei, voor de duidelijkheid! Ik wou ze niet dumpen in een hotel, eerder, ik dacht dat er hier mensen van de vereniging waren die soms al eens op andermans fretjes pasten als mensen op vakantie waren en ik dacht dat het misschiens beter was om ze naar zo iemand te doen, die zelf ook fretjes heeft dan ze aar vrienden te doen die niet zoveel over fretjes weten. Ik zou ze zeker niet ergens achterlaten als ik niet wist dat ze goed verzorgt zouden worden!
dus zeker niet DUMPEN hoor, dat zou ik echt nooit doen!
Sorry als ik slecht overkwam!

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do apr 17, 2008 12:33 pm

Idd sah er zijn in deze vereniging mensen die hotelopvang doen. Op de frettenbabbel zullen ze het je wel uitleggen.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do apr 17, 2008 2:19 pm

ik had het ook niet over dumpen in de slechte betekenis, je snapt wel :P maar ik heb al veel gehoord over zo hotels voor alle soorten dieren, en dat ze daar echt SLECHT verzorgt worden... als dit prive personen zijn is dit natuurlijk iets volledig anders, maar in zo van die pensions ben ik nooit gerust...

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » do apr 17, 2008 3:21 pm

Zou ook eerder kiezen voor mijn fretjes bij iemand van DFA te laten logeren ,
zelf aan vrienden of familie vertrouw ik ze liever niet toe .
Ik zeg nu ni als het maar 1 dag is of weekend oké nog maar voor langer nee nee .
Mijn zus is er ni echt zot van of iemand van de familie ze zijn er nog ni echt mee vertrouwd met fretjes dus .. :P ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do apr 17, 2008 4:43 pm

wij doen hotel en das kei plezant.
je leert dan weer andere fretsels kennen
andere mensen das kei plezant en dan natuurlijk
da je zo ook een vakantie gevoel kunt geven
zowel baas als fret.
hier worden ze nogal in de watten gelegt zene.
dus mensen reserveer op tijd want hotel H-Street is beperkt in plaatsen. :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » do apr 17, 2008 9:08 pm

Sarah, Ik zou u fretjes in een opvang doen die ook nog hotel doen.
niet ergens wat je vind opt internet,
want niet alle hotels zijn goed voor je dieren.. :)
myn vriend komt na het school naar hier alsk op 3 daagse naar parijs ben.
jammer genoeg. maar ik weet dat myn beestjes dan goed zitten.
want mama kijkt er ook ene, maar van de liefste van de 2 (ximss) is zij enorm bang,
zeg maar doodsbang.. :) dusja. daarmee dat laurens naar hier moet komen :)
Jha het is onze ximie dat selectief doof is, of mischien is ze wel doof.
géén idee.. want ze luistert absoluut niet naar geluiden.
roxsas dan weer wel & die word wakker alsk in mijn kamer kom,
terwijl xim doodleuk gewoon nog slaapt :)
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do apr 17, 2008 9:56 pm

hey
ik denk dat sah idd doelt op een fretten hotel hoor...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do apr 17, 2008 10:24 pm

Origineel gepost door marieke*

roxsas dan weer wel & die word wakker alsk in mijn kamer kom,
terwijl xim doodleuk gewoon nog slaapt :)
x
haar broer doet dat ook :D vanaf ik binnekom recht die zijn kopke :P

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » do apr 17, 2008 10:26 pm

Voor mij is da kei raar.
omdat ik altijd smorgens kei still ben omdat ze nog zoude slapen.
maar da is altijd buiten meneer gerekend :D
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr apr 18, 2008 11:03 am

Hey, kben gister naar de frettenbabel geweest. t was keitof en erg interessant. Op zo 2 uurtjes uitleg leer je veel meer dan op een namiddag rondkijken op internet.
Ik kan de fretjes als ik op reis ben inderdaad gewoon eventjes terugbrengen naar de opvang, er zaten daar nu ook twee fretjes op hotel.
Oh, ze waren allemaal zo lief!
t liefst van al had ik de truk met de grote handtas die iemand me hier heeft uitgelegd togepast :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr apr 18, 2008 3:33 pm

Dus je bent ook verkocht aan de fretjes :D :D Mijn eerste opvangertjes hebben een andere naam gekregen zonder dat dit een probleem was. Mijn volgende hebben hun naam behouden omdat ik die wel leuk vond. Dus het doet er eigenlijk niet toe ze moeten toch aan je stem gewoon geraken en als je geluk hebt luisteren ze naar om het even wat. Wat hotel betreft de mijne gaan ook naar Dai als het nodig is, ik heb daar veel vertrouwen in. Dai kent de fretten heel goed en ziet onmiddellijk als er wat niet in orde is met je beestje. Ook fretjes die medicatie moeten krijgen is daar geen probleem. Grote chacochen mogen daar niet mee naar binnen, ze wil haar fretjes zelf houden. :D :D Maar je zou daar wel kunnen kiezen #)
Afbeelding

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr apr 18, 2008 4:40 pm

hey sah!!
Ik heb mijn fretjes ook een andere naam gegeven, ze reageerden na een maandje op hun nieuwe naam, maar om te zeggen dat ze dan naar mij komen af gelopen... NEEEN dus :-) Ze kijken op en ik zie ze zo denken, waarom zou ik naar jou komen als er aan de andere kant zoveeeel te zien is. Derbij jij komt toch wel naar mij, want ik zie er toch zo snoezig uit.
T'is mijn eigen fout natuurlijk een beetje :-).

Oh ik zou ook voor iemand van de opvang kiezen, wij gaan eigenlijk nooit op reis en als ik examens heb is mijn vader de vaste frettenverzorger (hij is al even zot van die diertjes dan ik), maar het zijn toch zo'n 'vreemde' dieren dat ik ook niet iedereen ermee zou vertrouwen. Het is geen 'gewone' hond, kat, konijn.
Maar zo te horen heb je al helemaal door wat voor 'n bijzondere dieren het zijn.

groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » vr apr 18, 2008 5:16 pm

Yes, weer een persoon meer die voldoende afweet van fretjes vooraleer er aan te beginnen!!
we gaan de goeie richting uit!!

GO GO De frettenark vzw!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma apr 21, 2008 3:16 pm

Hallo,
Ik hoop allesinds dat ik er genoeg van weet om er goed voor te zorgen. Ik ben wel zeker dat ze me nog erg veel zullen bijleren :)
Maar het belangrijkste is dat ik nu wel weet waar ik terecht kan met mijn vragen of als ik hulp ofzo nodig heb...
en dat is hier! :)
Dus dankjewel allemaal om me te helpen en deze droom mogelijk te maken!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma apr 21, 2008 7:25 pm

Origineel gepost door nielsvl

in zo een hotel zou ik mijn beesten NOOIT dumpen...
Zeg, Niels, wat denkt gij wel niet van ons??
~0 ~0 :P :P

Op het feit na dat ge bij ons de kans loopt dat uw fretje "verdwenen" is als ge terugkomt, gebeurt hier NOOIT iets fouts, hoor!! :D :D Dat ze vrijwillig in onze sjakoshen duiken, tja, dat is kwestie van opleiding, hé!! ;)

Nee serieus nu ff, Sah, je kan bij ons met een gerust hart je fretsel achterlaten, hoor, we knuffelen met hen alsof het de onze zijn, we verzorgen ze alsof het er eentje van ons is en ze krijgen al het nodige, tot snoepjes toe, net zo vaak als die van ons. En ja, als ze weggaan, nemen ze weer een stukje van "ons" met zich mee naar huis!! :)

Ik verheug er me dit jaar toch alweer op om sommige vaste klantjes terug te zien. Pebbles, Zora en BamBam komen regelmatig logeren, die zijn echt een deeltje van de familie geworden (ja, ik weet het, hun baasje ook :P ), maar de andere klantjes komen maar één tot 2 maal per jaar logeren, dus dan is het feest als ze er weer zijn!! Hopelijk zit de Opvang niet te vol in de zomer, dan kunnen er meer vakantiegan(st)ertjes komen!! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma apr 21, 2008 8:22 pm

ik had het niet over jullie hotelservice he...

er zijn ook zo "dierenpensions" die allerlei soorten dieren opvangen tijdens vakantieperiodes, daar had ik het over...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di apr 22, 2008 2:22 am

Weet ik wel, hoor!! :P :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di apr 22, 2008 11:23 am

alhoewel, met al die mogelijke fretten-dieven hier op't forum :D jullie spreken over niet anders dan sjakochen vullen :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di apr 22, 2008 1:09 pm

Zèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèg!!!!!!!! :( :( :( :( Nu ben ik droef, hoor!! Dat is alleen met de beste bedoelingen!! :) Ze worden dan tot in het oneindige in de watten gelegd, vertroeteld tot en met én liefdevol aan het einde van de speelnamiddag terugbezorgd!! :P :P Wat wil je nog meer?? Als alle "Opvangen" zo waren .... !! ;) (Heb het dus niet alleen over die voor fretjes dan, hé!! %) )

Maar ja, dat "fretnappen" is idd een tweede natuur aan 't worden, ze moesten maar niet zo lief zijn, hé!! :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di apr 22, 2008 1:48 pm

margitje ik kijk er ook al serieus naar uit naar de vakantie periode de gastekes da je weer lekker kunt verwennen.
elke keer weer ander volk.
en zoals je zegt ik hoop ook ni te veel op pups of andere fretjes die achtergelaten worden. dat zullen we weten als de moment daar is he.
nu is het bij ons heel rustig.allee buiten de bijters dan. :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di apr 22, 2008 9:17 pm

Niels een beetje jaloers :D :D zie je hem al met een chacoche rondlopen :? Wij vrouwen hebben daar geen probleem mee.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten