Zondag 18 mei Kennismaking met de fret als huisdier

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo apr 27, 2008 9:37 pm

Zondag 18 mei 2008
van 10 uur tot 12 uur
van 13 tot 17 uur
Buurtcentrum Bloemekenswijk
frans van rijhovelaan 119-9000 Gent
Voormiddag kan u bij een drankje kennis maken met zowel fretjes als De Fretten-Ark
In de namiddag kan er ook gebak verkregen worden!!!!

Iedereen is welkom EN inkom is gratis

nu voor dit alles in goede banen te leiden heb ik nog enkele helpende handen vandoen

2 mensen voor achter de bar
2 mensen voor alles rond te brengen
2 voor de opkuis...

wie wil kan laat me iets weten he!!

dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo apr 27, 2008 10:43 pm

Wij komen en eeuhm we willen dien opkuis wel doen se :) Mag Angel mee?
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma apr 28, 2008 4:02 am

Ik kan en wil komen . Ge moet maar zeggen waar je me wil en ik sta er . Alleen ben ik niet zo goed met mensen , ik zit er wel graag tussen en babbel er ook graag mee mààr dat is dan ook dat . Als ' t niet erg is zou ik me liefst bezig houden met de fretjes en een beetje " PR " . Waarschijnlijk zullen er wel mensen zijn die ons ( Belle , den baron en mij ) al wel eens gezien hebben op de bus richting Blaarmeersen . Ik heb al aan vrienden/collega ' s van op het OCMW laten weten dat het voortgezegd mag worden dat DFA aanwezig zal zijn op het buurtfeest .
Den baron zal ook wel van de partij zijn als " publiekstrekker " , dat is iets waar hij goed in is .

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma apr 28, 2008 7:41 am

zal moeilijk worden voor ons ..
wij zijn dan een weekendje weg!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Jenko
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Berichtdoor Jenko » ma apr 28, 2008 10:36 am

Zo'n super initiatief!
Zijn toeschouwers ook welkom mét fret?

Groetjes!

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » ma apr 28, 2008 9:04 pm

vanessa ik ga nog niks beloven maar ik ga mijn uiterste best doen om te komen.
als ik kom wil ik eender welke taak op mij nemen. je ziet dan maar waar er volk nodig is maar jammer genoeg kan ik op dit moment dus nog niet definitief zeggen of ik aanwezig zal zijn
ahja als ik kom komt men ventje en men 3 fretseltjes natuurlijk ook mee...

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » ma apr 28, 2008 9:05 pm

ow neen, als ik kom zal er maar 1tje bijzijn want mijn 2 andere schatten worden de 13de gecastreerd dus die kunnen niet mee dan

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma apr 28, 2008 9:21 pm

Ocharme die kleine ventjes, dus zal Jenko maar voor een fret meer moeten zorgen zeker :D En Angelke is zo een lieve dat hij ook mee mag komen denk ik. ;)
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma apr 28, 2008 9:27 pm

Joah he men lief lekskesventje :D
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » di apr 29, 2008 7:59 am

En mijne Snuffel dan :P Mag diene ni komen snif :)
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di apr 29, 2008 11:14 am

Maar Snuffelke is toch ook nen lieve, en iedereen wil wel eens zien hoe goed hij genezen is :D
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » wo apr 30, 2008 10:43 am

Hallo,
Ik wil ook wel helpen als je nog hulp nodig hebt.
Laat maar weten, ik ben toch in Gent, dus het is niet veel moeite.

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » wo apr 30, 2008 10:53 am

Ik zeg liever nog niks zou wel graag komen maar telkens ik voor iets plannen maak valt het int water dus ...
We zien wel hoe het verder met mijn ventje moet anders blijf ik uiteraard liever thuis bij hem ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo apr 30, 2008 4:14 pm

Sah alle hulp is welkom, dus laat maar weten wanneer je beschikbaar bent en wat je graag zou doen.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » wo apr 30, 2008 5:06 pm

Hallo,
Ik heb die zondag nog niets gepland, dus t maakt niet uit, zeg maar wanneer je hulp nodig hebt.
Normaalgezien ga ik nu zaterdag bij vanessa langs om mijn fretjes op te halen (joepie!)
Dus ik kan ook wel met haar afspreken?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo apr 30, 2008 5:23 pm

voor in de speeltuin, moeten de fretjes hun booster ook al hebben gehad? moet de twee kleintjes nog altijd eens laten inenten, maar vroeg mij af of ze de booster ook al gehad moeten hebben voor ze in de speeltuin binnenmogen... niet dat ze dan op hun 12 weken al zo'n ziekteverspreiders zullen zijn ma toch :P

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » wo apr 30, 2008 6:51 pm

niels normaal zijn de fretjes safe 2 weken na de eerste vaccinatie en de booster is pas 4 weken na de eerste vaccinatie.
dus als je je fretjes nu laat inenten zijn ze in orde tegen 18 mei ;)

ik ben hier toch het juiste aant vertellen he?! :? :P

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo apr 30, 2008 7:05 pm

die booster is inderdaad na 4 weken, maar ik dacht dat ze ingeent moesten zijn voor in de speeltuin te mogen, maar weet niet of ze de booster ook al gehad moeten hebben...

kheb veeeel zin om ze eens een uurtje te laten komen :) zodat ze ook eens andere fretjes gewend raken... owja nog iets; pico kan een uitgje aandoen, maar luna is nog een beetje te klein voor het hare (@) zal eens zien wat ik kan doen voor het passend te maken...

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo apr 30, 2008 7:09 pm

Niels ik heb er nog 2 liggen als je wil mag je daar een van lenen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo apr 30, 2008 7:27 pm

kheb er ook 2 liggen ze :P ma die van luna ga'k een paar gaatje moeten bijmaken :P nuja, tis nog lang en kan nog niets beloven :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 01, 2008 12:26 am

Nee Niels, de booster moeten ze nog niet gehad hebben vóór ze de speeltuin inmogen. Als hun eerste vaccinatie 14 dagen gegeven is, mogen ze er in en zijn ze behoorlijk safe. Het is dan ook niet onze vrees dat die 2 pups van jou de ziekteverspreiders zouden zijn, die van ons zijn volledig ingeënt, maar het is net ter bescherming van jouw deugnietjes dat we vragen (eisen) dat ze gevaccineerd zijn. Zij kunnen wel nog alles opdoen wat slecht en ongezond voor hun is zolang ze niet een beetje fatsoenlijk beschermd zijn! Hun veiligheid staat hier dus voorop, snap je?

En als ze die eerste vaccinatie 2 weken gehad hebben, zijn ze voor een korte tijd beschermd, maar om hen helemaal in orde te brengen moeten ze dus na 4 weken (1 maand) hun booster krijgen. Dan pas zijn ze echt oké voor het komende jaar. Ook dat is relatief, bij de ene gaat de immuniteit sneller verloren dan bij de andere, daarom neemt elke Da een gemiddelde van 1 jaar om zeker te zijn en opnieuw te vaccineren. Naarmate je beestjes ouder worden "stapelen" die beschermingen zicch op en zal je vast ietsjes langer dan dat jaar kunnen genieten van een vaccinatie, maar toch houden wij eraan alle veiligheid in acht te nemen en moeten je fretjes dus jaarlijks in orde gebracht worden. Niet alleen voor onze fretjes en hun veiligheid , ook voor die van jou dus.

Ik heb hier nu 2 oudjes van 8,5 jaar zitten en ik wou hen dit jaar eigenlijk niet meer laten vaccineren, ik vind de stress teveel voor hen nu ze plots zo stokoud lijken (enorm lief, hoor, maar ocharm, ze kunnen tegen niet veel meer) en toch vond onze Da het eerst niet zo 'n goed idee om het niet te laten doen. Wij hebben nl ook nog katten en honden in huis, die ook nog microobjes kunnen meebrengen. maar vermits ons Lei en ons Mieke echt zelden of nooit nog spelen tussen de andere dieren, hebben we toch besloten te stoppen met vaccineren. Het zou echt teveel van hen eisen, denk ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do mei 01, 2008 8:52 am

Sah knuffel die 2 daar nog niet plat zaterdag :D Spreek maar af met Vanessa voor de zondag.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do mei 01, 2008 11:42 am

hoi
Natuurlijk mogen de fretten MEE!!!
Als hun enting ok zijn tenminste(basis entingen die minimaal 14 dagen geleden gezet zijn, geen vanguard entingen!!)
heb hier al Angelke-marc-maranweke- sah en nielsvl...
mss Tinneke en Bren

wie komt nog?
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 01, 2008 1:49 pm

ik ga mijn uiterste best doen om te komen :P wil wel eens een gezicht op de mensen hier op't forum plakken, en wil eens zien hoe mijn twee deugnieten reageren ten opzichte van andere fretten... pico is nen heel braven, maar heb gemerkt dat luna durft happen en hem enorm uit te dagen, waarna pico luna vaststekt, en luna dan het onderspit moe delven...

denk dat het wel maar een uurtje ofzo gaat zijn, afhankelijk van hoe vroeg ze allebei moe zijn :P

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do mei 01, 2008 3:10 pm

Of angel meekomt zal afhange of de da vrijdag zit maar wij komen zowieso ( hij moet namelijk zijn boost krijgen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten