Ernstige vraag !!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma aug 18, 2008 11:17 pm

Ik heb een beetje nagedacht over hoe ik hem het beste kan behandelen . Ik dacht " ik laat hem begaan en als hij er klaar voor is dan zal hij wel komen " en zo is het eigenlijk een beetje gegaan .
Ik mag hem kusjes in zijn nekje geven , ik mag hem nu al wat langer strelen en ik kan hem oppakken zonder dat zijn tandjes zichtbaar worden .
Ik snap al wel dat wij nog een hele lange weg voor de boeg hebben . Mààr hij zal vlugger handelbaarder zijn dan ik eerst dacht . Ik gaf hem 6 maanden om me helemaal te aanvaarden , nu denk ik meer in de richting van 3 à 4 maanden .
Ik weet niet hoe het komt maar we zitten al een beetje op één en dezelfde lijn .
Of ik ben werkelijk zo goed met dieren als ikzelf denk !

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » di aug 19, 2008 5:18 pm

Awel Margiet, ik meen dat dus echt. Normaal geen probleem met ne bijter, heb engelengeduld gehad met Tibo maar met Benji *diepe zucht* dat is helaas een ander verhaal hé. Dat beestje lijkt me dus voor van geen kanten deftig opgevoed hé en ik moet toegeven dat haar bijten hard verminderd is, voor haar te adopteren kan ik haar helaas niet genoeg vertrouwen. Ook zouden papa en Dominique er tegen zijn omdat ik dan ineens met 5 fretten zit. Nee, papa doet nu al moeilijk dus zoveel te sneller ze hier weg zijn zoveels te liever hebben die mannen dat! :(
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do aug 21, 2008 6:32 pm

Wel beste luisteraars , Goliath is thuis !
Ik heb enkele dagen willen wachten om al zijn kapriolen te vertellen . Ondertussen ben ik al enkele postjes komen plaatsen over Goliath .
Nu dacht ik " ik ga nog ff hier wat bijvullen " want ondertussen is hij al druk in de weer geweest hier .
Hij heeft enkele pogingen ondernomen om bij Belle te gaan slapen . Dat leverde nijdig gekrijs en een duchtige bolwassing op !!!
Belle is nog steeds degene die de lakens uitdeelt ! Jaja , als het haar niet aanstaat dan krijgt hij slaag .
Den baron is wat rustiger . Alleen wou hij niets weten om zijn zetel te delen wat dan wéér een bolwassing opbracht voor Goliath !
Spelen doen ze soms ook . Alleen kent da groot kieke zijn kracht niet en doet hij den baron soms pijn . Als hij den baron dan loslaat dan begint die weer te mokken en gaan ze lustig voort !!!
Ik krijg daar dus de stuipen en de puberpuistjes van hé !!! Maak je maar eens boos om dan enkele seconden later te zien dat die 2 kalveren gewoon herbeginnen !!!
Belle neemt nooit deel aan de spelletjes van die 2 grotere kerels , zij maakt liever van haar neusje als er eentje iets té vrijpostig word ! Maar ja , jullie weten dan ook goed genoeg dat Belle een ECHT Specialleke is hé .
Ik ben alle dagen behalve dinsdag gaan wandelen met Goliath en elke keer doet hij het beter en beter ! Soms doen we ook een terraske . Daar voelt hij zich wat onwennig , daarom heb ik gisteren een handdoek gekocht . Daaronder voelt hij zich al stukken beter en dat zie je ook . Als hij doorheeft dat hij van andere mensen geen schrik moet hebben dan zijn we al een hele stap verder . Ik denk dat hij aanstaande zaterdag goed genoeg tegen de vele mensen kan dat hij samen wil wandelen met de andere fretjes .
Over wandelen gesproken : vandaag zijn we weer gaan wandelen . Ik heb daarvoor een draagtas genomen want ik kon wel 4 euro missen voor 2 ice tea ' s voor mij en water voor hem . Op een bepaald moment vond meneer dat de fleece eigenlijk toch een beetje teveel was in die zak en begon hij die eruit te werken !!! Dat was een lollig zicht ! Hij zat helemaal onderaan in de zak en duwde de fleece omhoog ! Natuurlijk wisten de meeste mensen niet dat er daar " een fret aan het werk " was . De hele ploeg wielertoeristen stond te kijken naar die zak gelijk een koe naar een elektrische trien ! Ik denk dat Goliath het gevoeld had want plots stak hij zijn hoofd uit de zak en schrokken de fietsers redelijk hard . Daar had ( en dat kon ik héél goed zien ) de kleine gangster redelijk veel plezier in ! Even vlug als hij gekomen was was hij ook weer verdwenen dat één van de toeristen vroeg : " was dat nu een fretje dat we zagen ? " . Ik kon nog juist op tijd mijn eigenlijke antwoord : " nee dat is een aanvalshond " inslikken en antwoorde dus maar : jaja , dat is het zeker . De voorbije nacht heeft meneer me gebeten in mijn pinkske waardoor ik hem even bij het nekvel grabbelde en hem zachtjes strafte ! Tijdens de wandeling en het verblijf op het terras kon ik dan weer alles met hem doen wat ik maar wilde zonder dat hij boos werd !!! Waarschijnlijk zal zijn eurootje gevallen zijn dat omdat IK de huishuur betaal dus ook de baas ben .
Ik kan hem zo goed vertrouwen dat ik hem gewoon in mijn nek laat klimmen als hij dat wil . ALLEEN ben ik er niet dol op dat de mensen er hun handen naar uitsteken ! Ik haast me dan heel rap om te zeggen dat hij durft te bijten . Meestal overdrijf ik een beetje door te zeggen dat hij de stukken uit hun vingers zal bijten . Wanneer ik weet dat hij bijtvrij is dàn pas zal ik toelaten dat hij gestreeld word .
Voor die tijd is en blijft hij een " killer " . Hééééééééééééélààààààààààààààààààààààà !!! Dat is mischien nog eens een toffe bijnaam voor hem : " Killer " !!! Wat denken jullie daarvan ?
PS Ik kan al wel vertellen dat als ik " Goliath " roep , hij reageert .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do aug 21, 2008 8:27 pm

Marc, zolang hij niet bijtvrij is zou ik hem uit de buurt van mijn hals en gezicht weghouden. Een hand kan meer verdragen en je ziet wat er gebeurd ;)
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr aug 22, 2008 3:14 am

Wat kan ik meer krijgen dan een geperforeerd oor of neus ? Hij kan ook een lip doorboren .
Hij schijnt er plezier in scheppen om op mijn schouder te liggen met zijn hoofdje . Hij heeft ook al eens op mijn schouder gestaan en met zijn voorpootjes op mijn hoofd . Er is nog niets gebeurd en ik heb er wel een goed oog in . Je weet dat een fretje gemakkelijk voelt hoe jij je voelt hé . Ik voel me redelijk veilig voor beten en zal dus niets aan mijn gedragingen veranderen . Hij moet het gevoel krijgen dat ik hem vertrouw en dan denk ik zal hij ook mij vertrouwen .

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr aug 22, 2008 5:26 am

Ja maar marc al da haar is ni zo lekker als bloot vel he om in te bijte
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr aug 22, 2008 7:52 am

Och Angelke en Jeanine , Goliath is al sinds zondag hier . Bijna een hele week en ik heb nog maar één veet gekregen . Ik denk wel dat hij me nu niet meer echt gaat bijten hé . Oké , toegegeven dat ik nog een beetje op mijn hoede moet zijn , mààr als hij nu al op mijn armen slaapt op de bus ? Ik denk niet dat ik nog veel kan verwachten hé .
Echt waar , ik heb er een heel goed oog in .
Je zal wel zien in Bokrijk ( als jullie komen tenminste ) welk een braaf kereltje hij geworden is .

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr aug 22, 2008 8:03 am

marc goliath is echt ne hele schone jongen!
komt hij naar de bbq?

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr aug 22, 2008 9:39 am

Sorry Tineke , wij komen niet naar de BBQ alhoewel ik heel graag het tegenovergestelde had willen antwoorden .
Hoogstwaarschijnlijk komt hij wel in oktober naar Mechelen . Jaja , ik sta dus te popelen van ongeduld om te kunnen stoeffen met mijn lieve jongen . Nu is hij eigenlijk alleen te bezichtigen op de Blaarmeersen waar we gaan wandelen . Mààr : enkele gelukkigen onder ons kunnen hem morgen al zien : in Bokrijk .
Buiten het feit dat hij me zo " ruw " heeft gewekt enkele dagen geleden is het een lieverdje aan ' t worden !
Iedereen moet hem kunnen zien en meemaken vind ik .
Carine heeft hem al gezien en is volgens mij ook al " verkocht " aan hem .


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten