Swiffer en Yuna...twee totaal verschillende karaktertjes!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Extreme
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 28, 2008 5:24 am

Berichtdoor Extreme » di sep 23, 2008 10:46 pm

Gisteren ben ik met Swiffer en Yuna bij de DA langsgeweest.

Yuna moest haar tweede vaccinatie nog krijgen, en Swiffer haar eerste.
Ze kroop daarbij heel dicht tegen me aan maar liet wel voorbeeldig haar oortjes controleren, en ze liet heel gewillig het spuitje toedienen.

Swiffer daarentegen, spartelde heel erg in het rond en zag het niet zo zitten om de DA ook maar even naar de oortjes te laten kijken. Het spuitje deed haar nog harder spartelen. Waar ik wel enorm van verschoot was dat ons Swiffertje geen enkele poging heeft gedaan om mij of de DA te bijten! Hier was ik wel bang voor geweest.

Verder gedragen beide fretjes zich voorbeeldig en schieten ze nog steeds heel goed met elkaar op. Wat de opvoeding betreft, daar gaat het een beetje stroever...

Yuna heb ik al kunnen aanleren om te reageren wanneer ik haar roep. Dit gebeurt op het moment weliswaar nog steeds met een snoepje als beloning, maar het is wel effectief. Swiffer daarentegen die lijkt het maar niet te willen snappen :?

Waar ik bij Swiffer wel blij om ben is dat ze wanneer ze me bijt, ik niet zo veel tikjes meer moet geven, maar dat ze wanneer ik mijn stem eens goed verhoog ze toch de moeite doet om te lossen. Beterschap in zicht dus op dat vlak.

Yuna is zo een flodderke geworden dat ik zelfs mijn huishouden niet meer naar behoren kan doen wanneer ze loslopen hier...

Ze heeft zoveel aandacht nodig dat ze steeds maar weer via mijn benen omhoog komt te klimmen zodat ik haar opneem en haar een beetje knuffel...zo een schatje...

Ik heb ook nog een paar foto's van hen getrokken de laatste dagen, hier zijn ze:

Afbeelding

In volle aktie...
Afbeelding

Afbeelding

Een kijkje nemen bij de baardagaam...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di sep 23, 2008 11:20 pm

Wat een schitterende foto van die 2 prachtige fretjes!! De ondeugd straalt er wel vanaf moet ik zeggen!! :P :P

Zeg, nu zeg je wel dat Swiffer langzaam "lost" bij het bijten als je hard genoeg reclameert, maar ben je zeker dat hij goed hoort?? Ik heb bij ons Kiara 8 maanden gedacht dat ze gewoon "op zijn frets" hoorde, dus alleen dat wat ze wou, maar uiteindelijk is toch gebleken dat ons muis potdoof is!! :~ Wat niet wil zeggen dat ik het niet meer tegen haar uitleg :P , maar wel dat zij het ocharm echt niet hoort!! :( Enfin, wie weet hoe gelukkig het beestje ermee is?? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Extreme
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 28, 2008 5:24 am

Berichtdoor Extreme » di sep 23, 2008 11:32 pm

De DA heeft in ieder geval niets verkeerds opgemerkt bij onderzoek van de oortjes.

Maar ik denk niet dat dat het probleem is hoor...ze hoort goed volgens mij want waneer ik een doos of zak met lekkers in bovenhaal dan staan ze alle twee rond mijn voeten te trappelen...

In het begin moest ik Swiffer zelf een beetje in de nek knijpen om haar te doen lossen wanneer ze me beet...ik bedoel gewoon dat ze het met woorden nu ook begint te leren ;)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo sep 24, 2008 12:49 am

mijn baardagaam vind de fretten echt ni leuk hoor dan blaast hij enzo tyot blijdschap van de fretten alleen nu moet ik hier een slot vooor terra halen want ze krijgen onze terra's open
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Extreme
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 28, 2008 5:24 am

Berichtdoor Extreme » wo sep 24, 2008 8:17 am

Het contact met onze andere beestjes valt tot nu toe goed mee. Al moet ik zeggen dat ik Yuna wel in het oog moet houden met onze papegaai Piru...die krijgt soms haar volle aandacht.

Tot nu toe nog steeds in positieve zin...is er alleen nieuwschierig naar...

Ik blijf ze wel continu in het oog houden van onze papegaai zijn kooi staat zodanig opgesteld dat ze er aan kan als ze echt wil.

Zowiezo zal alles binnenkort helemaal anders opgesteld worden daar wij volgende week verhuizen naar ons huisje. Daar zullen ze het normaal gezien moeilijker hebben om aan onze andere beestjes te geraken, want de meeste van onze kooien met tralies staan op poten waar ze niet aan kunnen tenzij zoals in het geval van onze papegaai deze kooi zo goed als naast onze sofa staat.

Zelfs onze ratjes daar kijken de fretsels niet naar om.

Tot nu toe "en ik ga hout vasthouden nu", gaat alles hier nog steeds naar wens ;)

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » wo sep 24, 2008 1:36 pm

Wat een schatjes zeg!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo sep 24, 2008 1:47 pm

Mooi en schattig die twee. Foto 2 met die opengesperde bek is het einde :)
Afbeelding

angelballoon
Berichten: 1
Lid geworden op: za sep 13, 2008 9:23 pm

Berichtdoor angelballoon » wo sep 24, 2008 2:04 pm

oh, ma die zijn lief :P
schoon beestjes ;)

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo sep 24, 2008 4:49 pm

Hele mooie foto's van twee superschattige en mooie fretjes :)

kermit
Berichten: 52
Lid geworden op: za mar 01, 2008 11:50 pm

Berichtdoor kermit » wo sep 24, 2008 8:07 pm

mooie foto's. De tweede foto is super.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za sep 27, 2008 3:24 pm

Superschattig die foto's van je 2 bengeltjes! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 41 gasten