Wie zoekt mee naar mogelijke acties om Dfa te redden?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » zo jan 18, 2009 9:39 am

go for it asocialleke!!!!

xxx

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jan 18, 2009 10:52 am

Mààr dan moet het wel stoppen met regenen !!!
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo jan 18, 2009 10:55 am

stoppen met regenen zou pas voor donderdag zijn heb ik gehoord marc
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jan 18, 2009 11:00 am

Succes Asocialleke, ik weet mocht het lukken dat je het goed gaat doen ;)

Waezel, ik denk dat prijsverhogingen enkel averechts werken. Er is geen bovengrens om te storten, voor mensen die het moeilijk hebben of meer geven bestaat ook het peter en meterschap waar maandelijks een kleine bijdrage voor gestort kan worden. Een peterschap brengt het dubbele op zo.
;)
Het versturen van een overschrijving is ook een kostenstaat aan postzegels en misschien niet zo zinvol.

Dai heeft overschot van gelijk dat mensen die donnateur worden ook graag iets in de plaats krijgen, al is het maar een mailtje met een bedankje op en af en toe eens iets over de werking van DFA en wetenswaardigheden over de fret. Dat kost enkel tijd en geen geld. Idem voor het peterschap waar ik in het verleden al naar gevraagd heb. Mensen volgen graag de evolutie van hun investering op, zoniet haken ze af.
Vorig jaar ben ik geen donateur geworden maar heb ik op andere wijzen mijn steentje trachten bij te dragen. Ik ken ook nog andere mensen die op een gelijkaardige manier hun steentje bijdragen;
;)
De entree op speelnamiddagen in Gent tracht ik goed in het oog te houden. Het valt echt niet mee om mensen de inkom te vragen die voor een eerste keer binnenkomen. Meestal haken die een volgende keer ook weer af. €2 per persoon is de wereld niet, een koppel betaalt al €4 samen dan komt er al eens een drankje en de verplaatsing bij, met wat geluk kopen ze ook nog een hangmatje. In een periode van crissis is dat het eerste wat je achterwege laat als de knip er op moet :(
Voor Gent mag ik zeggen dat er in het verleden al dikwijls uit de kas gehaald werd om de huur van de zaal te betalen. Winst maken voor de opvangers zat er toen helemaal niet in op een speeldag :( Alles staat en valt met de opkomst op dergelijke speelnamiddagen en het is niet eenvoudig om iedereen naar daar te laten komen, mensen zonder internet weten dikwijls van het bestaan niet af. Hier in Gent doen Marc en Carine aan straat PR, hangen we affiches waar het kan en de laatste speelnamddag was dan ook een succes te noemen :D

[Gewijzigd door jeanine op 2009-01-18 11:41:05]

[Gewijzigd door jeanine op 2009-01-18 18:15:22]


[Gewijzigd door jeanine op 2009-01-18 18:19:02]
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jan 18, 2009 11:35 am

Angelke : Positief denken ! Trouwens is het opgehouden met regenen . Het zonneke is al van de partij .
Jeanine : mijn dank voor het vertrouwen . Als het voor onze vriendjes én onze club gaat dan wil ik ver gaan .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jan 18, 2009 12:07 pm

Het " straat-PR " waarover Jeanine spreekt gaat héél goed . Wij worden op straat dus dikwijls aangesproken door allerhande mensen . Ik heb daar geen enkel probleem mee , eigenlijk ben ik heel blij om over de fret in het algemeen te mogen praten .
Soms kan ik het wel niet laten om de mensen te vertellen : bont is moord ! Ik doe het eigenlijk alleen als de mensen die me aanspreken een bontjas dragen én er mee stoeffen of beginnen zeiken dat het fretje een mooi vachtje heeft .
Meestal antwoord ik op alle vragen , maar daar krijg je de mensen niet naar de speelnamiddagen !
Wat ik wél en véél doe is de mensen doorverwijzen naar " Beestjes en baasjes " . Nu kan ik de mensen dus ook doorverwijzen naar de " Dierenhappening " in Hasselt .
Maar het belangrijkste wat ik vandaag wil doen is " per ongeluk én niet opdringerig " opgemerkt door de mensen van AVS . Daarom ook dat ik alleen Don Diego mee neem , die kerel kan niet stil zitten en wil niet gedragen worden !
Ik heb dus Don Diego voor het wandelwerk en Goliath voor het draagwerk en dus ook voor het vlei-werk .
Hopelijk slaat het aan ! Alhoewel : als de mensen van AVS " iets zien " in een gesprek met een frettenhouder dan zal het wel loslopen . Een fret is niet direkt een voor de hand liggend huisdier hé .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » zo jan 18, 2009 12:46 pm

Origineel gepost door daikiri

tja kijk , motortreffen had iets kunnen worden he......
even mijn mening: als we dan zo in de kak zitten zou het niet mogen uitmaken welke bakvulling of zelfs voeding (zolang het voor fretten is en suikerloos is)er word gedoneerd!!!
boekjes zijn zeker nodig want buiten ons(die zo zot zijn)krijgt iedereen graaag iets in de plaats voor zijn 25 euro...voor iets hoort iets
als de goede acties echt worden uitgevoerd willen we wel helpen, indien niet ernstig gelieve zich te onthouden...

Dan nog iets hoe komt het "gat" eigenlijk (nog niet gelezen sorry daarvoor)
heb jaren opvang gedaan en altijd met winst...en gezonde fretten...
dai
Ik kan daikiri enkel 100 % gelijk geven. Wat haalt het uit als de opvangertjes het beste van het beste krijgen, en daarna in een gezin komen waar ze iets helemaal anders voor hun neus geschoteld krijgen. Ik ben niet verlegen van te zeggen dat mijn fretjes buiten hun dagelijkse kost van vlees kattenkorrels krijgen van den aldi maar dan wel niet de gewone catdiner korrels van 1 euro voor een doos van 1 kg maar de verpakking van 750 gr Nutristar super premium van 1,99 euro. En ik moet zeggen dat mijn dieren in prima conditie zijn. Voor de ongelovige, kom gerust eens kijken.

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » zo jan 18, 2009 1:26 pm

Nog een mogelijkheid is op diverse fora het verhaal te schetsen van de opvangertjes en de kosten, met het rekeningnummer bij om op te storten uit sympathie...

als iemand een tekst ervoor opmaakt zet ik die gerust al op enkele fora, kost niets, en als het zelfs maar 1 euro opbrengt is het al de moeite waard, neen?

groeten
Hostekes
strom in dha brain...

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » zo jan 18, 2009 1:36 pm

das iets voor os margitje he een schoon tektsje verzinnen dus die weet ook al wat te doen als ze thuis komt van mechelen ;) ;)

go girl!!!

xxx

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jan 18, 2009 8:06 pm

Eerst en vooral : er is maar één iemand om mooie teksten te schrijven : Margit ! Zoals zij het kan kan niemand anders het ! Niet vergeten : Margit .
En dan de telleurstelling van de dag : karrekollekesdag ( bibberduik op de Blaarmeersen te Gent ) is verzet naar 15 februari ! Spijtig want Don Diego was in zijn fantastische doen ! Hij heeft enkele harten gevangen door zijn eenvoudige doen én hij heeft enkele honden angstig gemaakt door zijn gewone doen !!!
We zijn ook op de gevoelige plaat vastgelegd en ook daar was hij zijn eenvoudige zelve !
Nu net enkele ogenblikken geleden was hij ook zijn eenvoudige zelve ! Aan de salontafel stond een lege colafles ! Die werd omver gesmeten en plots stonden daar Don " de verschrikkelijke " Diego en Goliath " het verkracht nonneke " klaar om uitleg te vragen aan de lege fles ! ZE HEBBEN SAMEN DE FLES GETAKKELD !!! Er was geen gekrijs aan te pas gekomen , niemand moest angst hebben voor ledematen die gepreforeerd werden !!!
Nu is het wachten op 15 februari !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Betje
Berichten: 186
Lid geworden op: di jul 22, 2008 11:58 am
Locatie: Lichtervelde

Berichtdoor Betje » ma jan 19, 2009 1:58 pm

Ik ben niet verlegen van te zeggen dat mijn fretjes buiten hun dagelijkse kost van vlees kattenkorrels krijgen van den aldi maar dan wel niet de gewone catdiner korrels van 1 euro voor een doos van 1 kg maar de verpakking van 750 gr Nutristar super premium van 1,99 euro. En ik moet zeggen dat mijn dieren in prima conditie zijn.
Ons Olijfje pikt zelfs het katteneten (zowel droge korrels als natvoer) dat ook van de Aldi komt... Ze is vooral niet weg te slaan bij de saus van dat natvoer... En de droge korrels beschouwt ze als "snoepjes"... Ze moet het dus wel lekker vinden... (en ze heeft er ook geen lichamelijke klachten van)

Ik persoonlijk zie er het ook het nut niet van in om massaal het superbeste voer voor de opvangfretten te kopen: later, in hun adoptiegezin, kan het inderdaad zijn dat de pot iets anders schaft... Lijkt voor hen een mengeling ook niet beter ?


[Gewijzigd door Betje op 2009-01-19 14:00:11]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jan 19, 2009 2:22 pm

De opvangertjes hier krijgen hetzelfde als mijn eigen gasten : Totally Ferret, Ferret Complete en Royal Canin of Hills Kitten. Van kattengrit is het tot nu toe de laatste maanden Yesterdays News geweest met een bodemlaag van Kattenzand uit de Aldi voor de niet-gravers. Geen hoogwaardig materiaal gebruiken omdat ze op een nieuwe plaats mss ook minder krijgen vind ik eigenlijk geen optie, je laat ze toch niet met opzet in het stof zitten voor het geval ze ergens anders in het stof moeten gaan zitten??

Ik heb hier een opvangertje zitten dat ik minstens 2x per week moet laten "dampen", dat om de zoveel dagen op cortisone staat, gewoon omdat het kleine ding thuis vroeger op een volledige bodem Aldi-kattenzand heeft gezeten. Ze heeft een allergische reactie erop gekregen en heeft nu ik weet niet hoe vaak dagen dat ze ocharm amper adem kan halen en niets anders doet dan hoesten. In 't begin zat zij samen met enkele anderen die ook zo 'n bodempje kattenzand onder hun Yesterdays news hadden en had ik niet door dat ze het daardoor nog veel moeilijker had. Nu moet ik haar wel op volledige, duurdere, kattenbakvulling zetten of het beestje heeft geen rustige dag meer.

Ik zou dus nog liever zien dat er iets minder gegeven werd aan de Opvangen dan dat er meer en slechter materiaal gegeven werd. Dan eindigen we toch bij de Da of zitten we zoals met ons Gucci aan een heel aantal pilletjes per week om haar een comfortabel leventje te geven. Mss is dat goedkoper dan de dure materialen, maar de kwaliteit van het leventje van ons fretsels staat bij mij toch nog op de eerste plaats.

Sorry, maar ik heb hier dit jaar een heel aantal fretjes binnengekregen die door verkeerde verzorging heel wat hebben afgezien, enkele sukkeltjes hebben het zelfs niet overleefd ondanks alle zorg en moeite (én kosten) die erin gestoken zijn, dat wil ik alleen maar vermijden.

Je hoort me niet zeggen dat Aldi-korrels niet gegeven mogen, ik ben tenslotte van de Totally Ferret die zo geprezen werd ook niet echt tevreden meer, maar dat grit, ja, zou toch zo stofvrij mogelijk moeten zijn volgens mij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » ma jan 19, 2009 2:48 pm

Die site ziet er wel leuk uit ! :)

Gebruikersavatar
Tammie
Berichten: 99
Lid geworden op: do jun 08, 2006 1:10 pm

Berichtdoor Tammie » ma jan 19, 2009 11:42 pm

ja idd ik lees dit hier allemaal en vind het ook heel erg moest hier een einde aan komen , en vooral omdat er zo vele fretjes op ons rekenen
ik hoop echt dat er een oplossing mag komen , ik zal in ieder geval ook denken wat we kunnen doen om geld in te zamelen
ps.hans
bij mijn neefje op de voetbal doen ze af en toe is iets ivm met dieren heb daar al is geinformeerd of zij dat eventueel zouden zien zitten of wij met de frettenclub daar is een (showtje) (bv: zoals in den expo , het racen en de mensen laten kennis maken met de fretjes)
zij vinden het wel iets om is voor samen te komen en te bespreken
en dan kunnen we daar eventueel een koeken verkoop of wafelenbak bij organiseren
op de voetbal zal dat zeker goed verkopen denk ik t'ja wa wilde met al die kinders en als ze van het voetballen komen hebben ze meestal wel grote honger he

als je dat in overweging zou durven nemen dan vraag ik wel het tel eens om eventuele verder afspraken te kunnen maken
het is maar een voorstel he maar zal ook nog verder denken voor eventuele oplossingen
groetjes tamara

Gebruikersavatar
Betje
Berichten: 186
Lid geworden op: di jul 22, 2008 11:58 am
Locatie: Lichtervelde

Berichtdoor Betje » di jan 20, 2009 11:22 am

Origineel gepost door margit

De opvangertjes hier krijgen hetzelfde als mijn eigen gasten : Totally Ferret, Ferret Complete en Royal Canin of Hills Kitten. Van kattengrit is het tot nu toe de laatste maanden Yesterdays News geweest met een bodemlaag van Kattenzand uit de Aldi voor de niet-gravers. Geen hoogwaardig materiaal gebruiken omdat ze op een nieuwe plaats mss ook minder krijgen vind ik eigenlijk geen optie, je laat ze toch niet met opzet in het stof zitten voor het geval ze ergens anders in het stof moeten gaan zitten??
Ik had het voornamelijk over het Aldi-eten, niet over de kakbakkorrels ;)
Ik vind ook dat je een fret niet in een omgeving met hoog stofgehalte moet laten leven (noch in de opvang, noch later niet in het adoptiegezin). Stoffige kakbakkorrels zijn volgens mij dan ook geen optie om te doneren aan DFA.
Maar mijn reactie ging enkel over dat Aldi-eten, en mijn manier van werken: variatie steken in "wat de pot schaft". ;) Waarop ik wou duiden dat àls er mensen zijn die voer willen doneren aan DFA, dat ze met z'n allen misschien niet massaal hetzelfde voer moeten gaan inkopen? U begrijpt wat ik bedoel? :)

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » di jan 20, 2009 11:53 am

Bij veel fretten gaat veranderen van voer gepaard met darmproblemen en eetlustproblemen heb ik al ondervonden

Dus k denk dant dus niet zozeer is zoals bij de mens verandering doet eten :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » di jan 20, 2009 11:16 pm

Als je langzaamaan het nieuwe eten beetje bij beetje bij het oude voer mengt heb je weinig tot geen
problemen bij het maag -en darmstelsel bij de fret. Maar bij directe omschakeling heb je heel vaak wel
dit probleem, met alle gevolgen vandien. Ben met twee toch overgegaan naar andere voeding zonder
enig probleem! :P

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » wo jan 21, 2009 12:00 am

* Als je hulp nodig hebt met de concrete planning van wat er nu moet gebeuren -inclusief budgetbeheer, marketing, etc.- mag je me altijd contacteren hier via het forum. Speelnamiddagen in Gent, kunnen eventueel bij ons -mits het geen overrompeling wordt-.

Enkele andere ideeën:

* Verder denk ik inderdaad dat de Ark beter voorlopig geen Fretten meer opvangt tot de situatie is opgeklaard. Wel kan er bij vraag naar opvang een mail gestuurd worden naar de leden of iemand interesse heeft in een directe adoptie. Een actievere aanpak lijkt me nodig. Regelmatige nieuwsbrief, etc.

* Sponsoring zoeken is inderdaad noodzakelijk en bovendien niet zo erg moeilijk. Desnoods wil ik daar ook wel een handje mee helpen, maar dan moet de site wel aantrekkelijker worden.

* Proberen te onderhandelen met dierenartsen. Per regio kan bijvoorbeeld een forfaitair bedrag betaald worden.

* Meer eenmalige benefiet evenementen.

* Een lidgeld van minimum 10 Euro maximum 20 Euro, afhankelijk van de hoeveelheid events die er georganiseerd worden in de regio.

* Zelf verkoop van voeding en dergelijke organiseren en zo een beetje winst maken.



[Gewijzigd door Hamlet op 2009-01-21 00:01:56]
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo jan 21, 2009 7:47 am

Kzie er wel een punt in hamlet. :)
Maar er is werk aan de winkel

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » wo jan 21, 2009 11:13 am

Het zijn allen punten reeds aangebracht en/of in behandeling

Vele zijn ook onmogenlijk bevonden na beraadslaging

Ik ga er verder niet in uitwijden door vrees van weer negatief over te komen maar wat wel is gebleken dat er haast geen snelle goede oplossingen zijn , en al zeker niet op lange termijn (wat het belangrijkste is)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo jan 21, 2009 1:09 pm

ik denk niet dat wij daar veel verandering in kunnen brengen... ik denk dat vanuit het bestuur nagedacht moet worden om de opvang over een andere (minder kostelijke) boeg te gooi en eventueel te centraliseren ofzo...

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo jan 21, 2009 9:23 pm

voor de mensen die voedsel zouden willen doneren in ambawa in kampenhout is het relatief goedkoop voor ferret compleet (€18 of 19 kweget ni just mer)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » wo jan 21, 2009 11:27 pm

Misschien kunnen andere mensen de Ark verder zetten onder een andere naam.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » do jan 22, 2009 12:38 am

Hamlet , de frettenark is geen politieke partij hé :P
Ik zie er het nut echt niet van in om van naam te veranderen ; onze naam is niet besmet hé :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jan 22, 2009 8:48 am

Ik denk dat Hamlet het heel goed bedoeld en helpende handjes en kopje aanbiedt ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 29 gasten