Frettenopvang moet onterecht toe! petitie online

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
nele83
Berichten: 21
Lid geworden op: di mei 12, 2009 9:13 am

Berichtdoor nele83 » vr jul 17, 2009 3:41 pm

Natascha's Frettenopvang is gesloten vanaf gisteren voor opvangen van fretten. Vakantiereserveringen gaan door. Die vallen in de 12 weken ruimen.

Enkele weken geleden stond de gemeente voor de deur. Er was een klacht van stankoverlast binnengekomen. Het is een anonieme klacht dus ik weet niet wie het heeft gedaan.
Eenmaal binnen presenteer ik met trots mijn hobby, en er wordt ter plekken geconstateerd dat er GEEN stankoverlast is. Er wordt wel vermeld dat ik bedrijfsvoering aan het doen ben.

Gisteren viel de brief binnen. Dit is wat er staat in het kort:

Binnen 12 weken moet alles achter weg zijn. Het bestemmingsplan is een garage, en geen dierenverblijf. Dan mag ik geen dieren verhandelen en geld verdienen aan de vakantieopvang. De fret wordt gezien als een nerst. Dus je moet met een fret 175 meter van je buren af liggen. Fretteneigenaren mogen dus geen fretten in hun schuur/garage houden omdat het bestemmingplan dat zegt.

Je zou zeggen, dan verhuis je toch alles naar binnen? Geen probleem. Maar je mag maar een aantal huisdieren hebben. En hoeveel fretten? Dat weet niemand.
Je mag toch eigen fretten hebben? Hoeveel? Weet niemand.
Dus een advocaat in de arm genomen.

Binnen 12 weken moeten alle moeilijke fretten en zieken fretten herplaats zijn.
Het gevoel wat Draak heeft gehad vorig jaar, maak ik nu ook mee. En het gaat er niet om of het terecht was wat Draak betreft, maar het gevoel, de mes in je rug, je levensdoel.
Wat bezielt iemand om anoniem een meldeing te maken? Om een opvang te laten stoppen? Om zieke en moelijke fretjes op straat terug te moeten plaatsen?
Dit is allemaal de anonieme melder geweest.

Teken de petitie:

http://www.frettenopvang.com/

Ik zou jullie met grote aandrang willen oproepen om zoveel mogelijk petitieformulieren te tekenen. Het is Natascha's levenswerk en niet te vergeten, de vele fretten die dankzij haar een nieuwe liefdevolle thuis vinden... dit mag gewoon niet stoppen !!!

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » vr jul 17, 2009 3:45 pm

erg erg, ga ik zeker doen

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr jul 17, 2009 3:57 pm

Is die frettenopvang deel van de vzw de fretten ark ?
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jul 17, 2009 5:32 pm

Origineel gepost door asocialleke

Is die frettenopvang deel van de vzw de fretten ark ?
Nee Marc en hoe zeer ik ook sympathie voel voor weer een opvangsplaats minder , deze topic gaat ook in tegen de regels van niet goedgekeurde links naar shops/andere verenigingen/petities etc dus heb je gelijk hierin ...

Bestuur zal wel oordelen of het mag blijven of niet



[Gewijzigd door a3ke op 2009-07-17 20:11:55]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr jul 17, 2009 6:19 pm

Hier de reden voor mijn vraag : de opvang waar Goliath vandaan kwam werkt samen met zowel dierenbescherming als de stad Menen .
Nog een vraagje , aangezien deze opvang geen deel uitmaakt van de vzw de fretten ark : kan er op dezelfde manier als in Menen geen oplossing gevonden worden ?
Met mijn eerder gestelde vraag probeerde ik de vzw niet zwart te maken of iemand in het slechte daglicht te zetten .

En nog iets Davy , ik ben blij dat ik van u een antwoord krijg . Zouden we trouwens niet beter terug samen aan één zeel trekken in plaats van elkaar tegen te werken ? Dat zou ook prettiger zijn voor onze vriendinnen en vrienden . Ik persoonlijk zou me er in ieder geval beter bij voelen én Hans zou er zich ook niet echt boos om maken . Die mens krijgt al genoeg grijze haren van mij ( hihihi ) .

Ik zal al mijn goede wil tonen door te vragen als het niet erg is hoe het Fierro gaat met zijn 2 nieuwe speelkameraadjes ?
Hier gaat alles wonderwel goed : ik dacht eerst dat Goliath aangezien zijn verleden een probleem hebben met Loki mààr dat schijnt het geval niet te zijn . Ik moet nu wel toegeven dat Diego het op zich heeft genomen om Loki een beetje op te leiden tot een even gekke fret als Diego zelf !! Ik heb dat mogen ondervinden dat toen ik aan het kuisen was Loki één van de 6 etenbakjes leegmaakte over mijn voeten heen !
De kleine Loki doet het anders ook niet slecht met zijn oudere speelgenootjes . Alleen durft hij wel eens te blazen tegen Goliath als deze niet met hem wil spelen . Maar ja , in elke familie is er al wel eens een beetje een pikante woordenwisseling hé .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr jul 17, 2009 7:01 pm

@Nele83, woon jij in Nederland?
Want van mn broer weet ik dat ze daar (soms absurde) strenge wetgevingen hebben ivm wat je in je garage, tuinhuis mag doen.


[Gewijzigd door sah op 2009-07-17 19:02:11]

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » vr jul 17, 2009 7:15 pm

er staat in haar info toch dat ze in brussel woont :P
dus ze voelen zich daar ook al niet lekker +) ik ga die petitie niet alleen tekenen, maar ook doormailen zodat meer mensen kunnen tekenen!
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jul 17, 2009 7:18 pm

Origineel gepost door asocialleke

En nog iets Davy , ik ben blij dat ik van u een antwoord krijg . Zouden we trouwens niet beter terug samen aan één zeel trekken in plaats van elkaar tegen te werken ? Dat zou ook prettiger zijn voor onze vriendinnen en vrienden . Ik persoonlijk zou me er in ieder geval beter bij voelen én Hans zou er zich ook niet echt boos om maken . Die mens krijgt al genoeg grijze haren van mij ( hihihi ) .
Ik zal al mijn goede wil tonen door te vragen als het niet erg is hoe het Fierro gaat met zijn 2 nieuwe speelkameraadjes ?
Waarom niet Marc ? En een uitgestoken hand weiger ik zeker niet , dan hoeft niemand "kant" te kiezen zoals blijkbaar nu gaande is
Ik hoop dat , als je nu al het gebeurde bekijkt , dat je weet dat het niet is dat ik het je niet gun of zou gegund hebben , maar dat het de uitzondering is om oudere fretten met pups te combineren MET goede en langdurig goede afloop , wat we nu allemaal hopen
Dus marc , u zeker ni slecht voelen omwille van mij ;) , verzorg ALLE fretsels dat je bij je hebt goed zoals het hoort want dat willen we allemaal denk ik wel , het beste voor al onze fretsels
Origineel gepost door asocialleke

Hier de reden voor mijn vraag : de opvang waar Goliath vandaan kwam werkt samen met zowel dierenbescherming als de stad Menen .
Nog een vraagje , aangezien deze opvang geen deel uitmaakt van de vzw de fretten ark : kan er op dezelfde manier als in Menen geen oplossing gevonden worden ?
Met mijn eerder gestelde vraag probeerde ik de vzw niet zwart te maken of iemand in het slechte daglicht te zetten .
-Het lijkt redelijk sterk in het bericht dat de stad nu zelf actie TEGEN de opvang moet ondernemen na de klacht
-Welke oplossing werd dan in Menen gevonden marc ? Ik dacht dat ze daar proactief met de stad etc werkten , dus problemen voorkomen door ze aan te pakken voor ze zich kunnne voordoen



[Gewijzigd door a3ke op 2009-07-17 19:21:22]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr jul 17, 2009 7:23 pm

Pffff stomme regels! Ze zouden beter de fokkers gaan pakken die hun beesten in slechte omstandigheden houden of de winkels waar ze ook zo zielig eruitzien.
Maar nee, ze moeten altijd mensen hebben die iets goeds proberen te doen.
Zal zeker de petitie tekenen en ook doorsturen.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jul 17, 2009 7:37 pm

Origineel gepost door asocialleke
Ik zal al mijn goede wil tonen door te vragen als het niet erg is hoe het Fierro gaat met zijn 2 nieuwe speelkameraadjes ?
Die zitten al heel lange tijd bij elkaar eh en Fierro was de 2de fret , Safari was de eerste , Martini is er later bijgekomen



[Gewijzigd door a3ke op 2009-07-17 19:41:06]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr jul 17, 2009 8:37 pm

Wel , in Menen is Corie gaan praten met de dierenbescherming en de stad om een erkende opvang te kunnen worden . Hoe dit allemaal goed gekomen is weet ik niet maar nu is die opvang goedgekeurd en volwaardig voor zowel stad als staat . Hoogstwaarschijnlijk heeft iedereen daar wat toegevingen moeten doen .
Mààr nu is het goed en als alles goed gaat dat is het belangrijkste hé .
Tja Kate , regels zijn meestal stom hé . Het stomste is soms dat de omwonende mensen van een mug een olifant maken terwijl er geen enkel probleem is .
Aha , ik wist dat niet van Fierro . Maar ja , als er geen probleem is dan is dat goed hé .
Hier is er soms wel een probleem : Loki kan geen uurwerk lezen en dus komt hij me meestal te onpas wekken om te spelen hé . Dat klein grut heeft wel energie zenne . Oxh ja , lef heeft hij ook ! Eerfisteren zat hij tussen 2 ferme borsten en ik was niet jaloers ( lol ) .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr jul 17, 2009 10:34 pm

oi, uit Brussel dus, sorry had t niet gezien

nele83
Berichten: 21
Lid geworden op: di mei 12, 2009 9:13 am

Berichtdoor nele83 » wo jul 22, 2009 4:00 pm

Helabé,

danku voor de reacties:)

Ja asocialleke en a3ke :)
ik wist niet dat dat 'tegen de regels' was om iets van een andere opvang online te zetten,
ik dacht eerder aan de toekomst van die fretjes daar, en vandaar dat ik dit online hier gezet had..

Ik ben uit brussel, maar ken wel wat volk in nederland en vandaar!
Hopelijk komen ze er toch nog uit, ik had inderdaad ook al gehoord dat ze echt wel overdrijven in Nederland!
Ze zouden inderdaad beter de fokkers aan pakken die de beestjes in slechte omstandigheden houden en de winkels waar ze er inderdaad heel zielig uitzien!!

vele groetjees en tot op de volgende frettendag, dan kom ik zeker eens af!

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » wo jul 22, 2009 6:24 pm

Origineel gepost door nele83

Helabé,

danku voor de reacties:)

Ja asocialleke en a3ke :)
ik wist niet dat dat 'tegen de regels' was om iets van een andere opvang online te zetten,
ik dacht eerder aan de toekomst van die fretjes daar, en vandaar dat ik dit online hier gezet had..

Ik ben uit brussel, maar ken wel wat volk in nederland en vandaar!
Hopelijk komen ze er toch nog uit, ik had inderdaad ook al gehoord dat ze echt wel overdrijven in Nederland!
Ze zouden inderdaad beter de fokkers aan pakken die de beestjes in slechte omstandigheden houden en de winkels waar ze er inderdaad heel zielig uitzien!!

vele groetjees en tot op de volgende frettendag, dan kom ik zeker eens af!
Klopt als een zwerende vinger :@ Onlangs nog met iemand van Frettenstichting.Nl gesproken Fokko heet ze. Er zitten daar meer dan 60 fretten in de opvang Breda!
Een zeer triest beeld was dat. (@)

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do jul 23, 2009 7:11 am

Fokko is een man ;)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do jul 23, 2009 8:21 am

gemeentehuis gaan, milieuvergunning aanvragen. ik heb dit hier ook gedaan. er is een vergunning verkrijgbaar waar je niks voor moet doen of betalen, ook wel meldingsplicht genoemt.

ik mag tot 30 fretten in huis nemen en 30 reptielen.

ze hebben me daar ook verzekert dat zolag ik niet naar 100 stuks ga, er geen kat naar omziet moest ik nu van alles 40 of 50 stuks hebben zitten.

zou toch is gaan informeren, misschien kan dit nog een lichtpuntje zijn.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jul 23, 2009 5:34 pm

Origineel gepost door bull

gemeentehuis gaan, milieuvergunning aanvragen. ik heb dit hier ook gedaan. er is een vergunning verkrijgbaar waar je niks voor moet doen of betalen, ook wel meldingsplicht genoemt.

ik mag tot 30 fretten in huis nemen en 30 reptielen.

ze hebben me daar ook verzekert dat zolag ik niet naar 100 stuks ga, er geen kat naar omziet moest ik nu van alles 40 of 50 stuks hebben zitten.

zou toch is gaan informeren, misschien kan dit nog een lichtpuntje zijn.
In nederland gelden er geheel serieus andere regels dan in ons belgenlandje eh bull , zelfs welk gedeelte van belgie bepaald de regels ....
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » do jul 23, 2009 6:26 pm

Origineel gepost door Chuckie

Fokko is een man ;)
Raar, via e-mail en zo via gsm melden (vrouwenstem) dat we er waren in het winkelcentrum naast de frituur te Breda bleek het aldaar ook een vrouw te zijn, Blond bruin, bril, struis en zwanger....
Kan natuurlijk Fokko Matthijs van frettenfun zijn wederhelft zijn?

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » vr jul 24, 2009 7:47 am

a3ke, ik heb er toch bij vermeld dat het hier zo gaat en dat ze daar ter plekke moeten gaan informeren!!!
natuurlijk gelden daar andere wetten, maar wie weet....

wie niks vraagt weet niks e !!!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr jul 24, 2009 8:34 am

Dit had ik ook al gelezen en is getekend . Hopelijk maakt het wat uit maar ik vermoed van niet .. Heb net nog met een nederlander gesproken...
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 46 gasten