speeltjes verzameling ?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » ma nov 23, 2009 11:00 pm

Ik vroeg me af wat jullie zo allemaal in huis hebben als speeltje voor je fretseltje...

balletjes , doekjes, krabpalen , vanalles...

hint, hint : foto's spreken boekdelen :P

zoude geloven dat dat nog 't moeilijkste is om in huis te halen... ge leest vanalles maar van speeltjes leesde niks bijna...

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma nov 23, 2009 11:12 pm

ne pot water
ne pot zand
'n doos flessedopkes
'n doos versnipperd papier
'n doos ballen :P
'n beestje aan ne rekker.
zo'n dingske mee 'n belleke in, maar da vind buda nie leuk
dus heb'k 'n ratelend beertje met 'n staartje, dat hij overal rondzeult :P
buizen, van zo'n plastieke stof, geen doorzichtige +) haha.
'n hoek knuffelbeertjes
een sjakosch, di ze beiden de max vinden.. :P
tenen! :D
mezelf helemaal (@)
sleutelhangers van biestjes aan e tralies van hun kooi.
'n zakdoekdoos, zo van die papierenzakdoekjes, die ge op tafel zet, zonder zakdoekjes in natuurlijk :D
hun eten %)
zo ne groten bal, waar ze hamsters insteken, gevuld met plastieken bollekes, ratelt lijk zot, als ze daarmee beginnen :D
azo 'n touw, met speeltjes aan, zeulen het ook overal rond.
m'n sleutels :@ :P
m'n kousen :D
die gele ballekes uit de kindersurprise gevuld met rijst.
golfballekes
ne triep stof mee knopen in :D
en ne geknoopte triep stof :D
ne grote plastiekzak
een piepend kieken
ne grote lawaaierige plastiekzak.
de frigo zoals ge zag toen ge hier waard :D
'n geel balleke mee gaatjes in uit di-sport!
en vooral, elkaar :D
en 'n hele nest plastieken buizen ook, die in elkaar klikken, vinden ze de max +)
da was't denk'k :P

en OMFG wat 'n lijst ~0
verwende gelukzakskes! :D



[Gewijzigd door Buda op 2009-11-23 23:16:16]
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma nov 23, 2009 11:32 pm

Geen rubber!!!!!!! Geen oogjes of neusjes die ze uit knuffels kunnen halen. Babyspeelgoed voldoet meestal aan de eisen.
Er is 1 groot probleem, een fret is op alles snel uitgekeken. Afwisselen is een noodzaak.
een piepend kieken
Als dat zo een rubber kieken is zou ik het niet geven. Gevaarlijk als ze er een stuk afbijten en doorslikken. Rubber met maagzuur wordt hard en zo scherp als een naald met alle mogelijke gevolgen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma nov 23, 2009 11:37 pm

ze spelen er niet mee tenzij dak erbij ben ze, die hoop met da kieken en da touw en die bel en rateldingskes liggen op nn hoop in d'n hoek en als ze spelen zit'k er vlak naast.
ma 't enige da ze doen mee da kieken is erop springen :D
tis eig van m'n hond +)
ma tword goedgekeurd omdat leuke geluidjes maakt :D
Qaysi is geobsedeerd!!! door piepgeluidjes :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » ma nov 23, 2009 11:47 pm

Origineel gepost door Buda

Qaysi is geobsedeerd!!! door piepgeluidjes :D
jammer da zen bazinneke kraakt ipv piekt dan eigenlijk :P :D

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma nov 23, 2009 11:56 pm

lacht er ewa mee!!!! :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di nov 24, 2009 12:02 am

Origineel gepost door Buda

Qaysi is geobsedeerd!!! door piepgeluidjes :D
Fury ook :D Telkens als ik hem niet vind moet ik gewoon wa met een hondespeeltje piepen en hij komt altijd naar ik gespurt, al zit hij ergens boven, is echt handig

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » di nov 24, 2009 12:12 am

Hier hebben ze ook zeer veel maar toch had Yliah iets anders gevonden. In mijn veranda staat een kleine tv op een tv kastje en daarin zitten mijn dvd's, video's en playstation spelletjes en die had meneertje eens ff eruit gegooid. Toen ze slapen waren heb ik 2 houten plankjes onder de deurtjes geschoven en toen Yliah vandaag weer aan de kast ging trekken kreeg hij ze niet meer open! 1-0 voor de mama! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » di nov 24, 2009 12:37 am

Origineel gepost door jeanine

Geen rubber!!!!!!! Geen oogjes of neusjes die ze uit knuffels kunnen halen. Babyspeelgoed voldoet meestal aan de eisen.
Er is 1 groot probleem, een fret is op alles snel uitgekeken. Afwisselen is een noodzaak.
Als dat zo een rubber kieken is zou ik het niet geven. Gevaarlijk als ze er een stuk afbijten en doorslikken. Rubber met maagzuur wordt hard en zo scherp als een naald met alle mogelijke gevolgen.
dank u voor de raad!

maar... 't is niet de eerste keer dat ik hoor , dit niet en dat niet en ginder niet...

dus ik ben op zoek naar wat WEL ...
jullie ervaren fretten liefhebbers moeten toch ook vanalles in huis hebben.

nie verkeerd bedoeld zenne Jeanine ;)

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » di nov 24, 2009 12:42 am

ja, khad hun al gezegd da rubber niet goed was denk'k, :P zo in brokskes komt alle info wel is uit m'n hoofd
terrecht op de juiste plaats :D
mja, wat wel, ik geef ze wat er staat, maar als ze splen en loslopen moet je er toch altijd bijblivjen vind ik,
dus 't is wel veilig voor mijn hummeltjes :D
lijk by babytjes he, al wat ze kunnen inslikken in hun wild gedoe :P is nie zo goed :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di nov 24, 2009 8:07 am

fretjes zijn snel te vreden als het op speelgoed aankomt.

paar dozen met van alles in waar ze kunnen in wegstoppen en ronddraaien vinden ze bij mij altijd geslaagd :P

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » di nov 24, 2009 8:20 am

baahja een paar dozen gevuld me rommel zoals plastieke stopselkes enzo

Tante Edit; Een goede raad : steek er ni teveel geld in in speelgoed over het algemeen vinden ze het niet naar hun zin of zijn ze het beu na 2 keer spelen

[Gewijzigd door Angelke op 2009-11-24 08:21:24]
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di nov 24, 2009 8:22 am

Waar ze ook een tijd lang zoet mee zijn is een voederbal met brokjes en snoep. Milo loopt hier dikwijls rond met eendjes zoals op de kermis. Alle speelgoed kan ik terug vinden in hoekjes onder de meubelpoten. Bij een poetsbeurt zijn 10 tot 20 speeltjes verstopte speeltjes te vinden. Milo lijkt wat autisisch te zijn, ik steek alles terug in een slaapmand en ballententje. Nog geen half uur later ligt alles daar waar Milo denkt dat het moet liggen. Onlangs hebben ze hier bijna een maand zich zoet gehouden met een kartonnen doos gevuld met verpakkingsmateriaal van bloemenruikers. Afvoerbuizen met een voldoende diameter zijn ook heerlijke kruipbuizen. Een oud skipak of overal hebben ze ook graag, kan je lekker verstoppertje in spelen. Je kan het zo gek niet bedenken, hier spelen ze zelfs met namaak fruit :P
Voor een fret is het einde dat baas lief met hem mee speelt :)
hint, hint : foto's spreken boekdelen
zie zoek de milo

[Gewijzigd door jeanine op 2009-11-24 08:27:23]
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di nov 24, 2009 10:11 am

bij mij hebben ze weinig intresse in speelgoed...
enkel met mij spelen ze mooi , bijten vechten springen en lopen
een beest aan een koordje daar zijn ze wel obsessief met bezig!
en met elkaar spelen ze natuurlijk ook vele vechtspelletjes
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di nov 24, 2009 12:13 pm

Hier ook weinig interesse in speelgoed, al hebben ze meer dan genoeg.
Het wordt toch al onder de zetel weggestopt waar ik niet aan kan en blijft daar heel lang liggen. Overlatst heb ik wel Fury alles horen verhuizen naar zijn doos.
jah hier zijn ze dus ook tevreden met een plastic zak (wel nooit alleen achterlaten) dozen, dekens(spelen ze ook heel grag mee als ge ze zo mee aanvalt :P ), vishengel voor katten (maar 1 heeft er interesse in), een lege fles, maar ze spelen vooral met elkaar en met mij
dus zoals er al gezegd geweest is, steek er niet te veel geld in, hoe simpeler de speelgoed hoe gelukkiger ze ermee zijn

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » di nov 24, 2009 1:11 pm

gebruik eens wat geuren die onbekend zijn. als ik met een mandarijnschilletje over n speelgoedje veeg dan is t al veeeel interessanter dan wanneer dat speelgoed een bekende frettengeur heeft. Fretjes doen veel meer met hun reukorgaan dan wij.
ze mogen t niet kunnen opeten he... dus geen mandarijnschilletjes waar ze eraan kunnen of dingen die gevaarlijk kunnen zijn (zoals bepaalde types geurolie). Je kunt dat doen met alle materialen die veel geur afgeven zonder dat je eindeloos staat te wrijven.
Je kan die geur-afgevende dingen ook in een waszakje doen en dat bij het speelgoed in de droogkast leggen.
en buizen vinden ze hier ook super.
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di nov 24, 2009 1:36 pm

Ja hier ook geuren :) als ze versgewassen dekentjes krijgen komen ze gek , heel beginnen snufelen en ertegen wrijven

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di nov 24, 2009 4:03 pm

ik heb verschillende spullen maar hun speelgoed hebben ze niet altijd , in hun buitenspeeltuin liggen vb ankel wat buizen en balletjes( met belletje in )
als ze binnen spelen hebben ze een bak met allemaal kleine knuffels van ikea ( 1€ stuk) , ook babyrammelaars uit stof daar moet je soms met zien rondzeulen

wat je ook als speelgoed kan kopen en waar ze zot van zijn is kattenspeelgoed waar kattenkruid in zit verwerkt zoals muizen je moet enkel opletten als ze het kapot bijten dat je het tijdig afneemt
babyspeeltjes zijn ook altijd leuk de meest geschikte spullen vind ik omdat het veilig is en ook wasbaar
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di nov 24, 2009 4:33 pm

Als het speelgoed hier juist gewassen (pluche gedeelte) is worden ze even dol en vrijen precies het speelgoed op... gaan het verstoppen en gegarandeerd ze vallen erop in ‘t slaap! Maar dat zien we wekelijks ook als we de slaapzakken, hangmatten en handdoeken verversen... ze genieten ervan! :) :) Ook hebben ze buiten hun speelgoed (fret-veilig) Kurkenstoppen van wijn... Deze kan ik alleen geven onder toezicht... zo gek doen ze ervoor... zeker als we een verse open trekken slaan de stoppen even door... dit hadden de vorige generaties fretten ook.
Ook onder toezicht spelen ze met gekleurde ping pong balletjes echt gek worden ze als ik een hele doos (12st) gekleurde balletjes laat ping pongen op de vloer!
Wel oppassen hier, Dozer speelt het klaar om z’n balletje te perforeren en dit hangt dan vast aan zijn tanden. ~0
Verder spelen ze ook graag met pluche dat piept of dergelijke... maar soms word Spark er een beetje agressief van en valt hij verwoed de handen aan....
Papieren zakken (bruine) (geen plastieke) zijn ook favoriet... Ook heb ik 3 meter lange kartonnen buizen (via het werk) momenteel kan alleen Pebbles er nog door rennen de heren zijn te groot en te struis geworden :D
Ik denk... dat ze actief zijn... gewoon met alles kunnen spelen en dat alles naar hun interesse vraagt en in de mindere dagen interesseert het hen minder en zijn ze liever lui... rug liggen, poten naar omhoog... roadkill spelen doen ze ook graag :P

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di nov 24, 2009 5:40 pm

@ Ufo : hier zijn die muisjes er direct aan, Fury bijt hun kop open in nog geen 2 minuten

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di nov 24, 2009 9:26 pm

Wat hier wel super helpt, is dat ik speeltjes waar ze op uitgekeken zijn gedurende enige tijd in mijn mand met vuile was steek, daarna worden die dubbel zo interessant! Ik heb ook die balletjes met een rinkel in, in een oude kous gewikkeld, dat vinden ze blijkbaar leuker dan zo een plastic balletje op zich.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 36 gasten