bye bye donker tuinhuis! Hello licht!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo dec 16, 2009 1:29 pm

Hoi hoi !
jup inderdaad: sinds gisteren heeft olivia LICHT in haar tuinhuis en moet ze niet meer met een pillamp haar fretjes verzorgen :P
Daar wassek ondertussen wel aan gewend maar licht hebben is toch nog altijd gemakkelijker :)
Echt een geweldige evolutie in de flupkes hun tuinhuis :P

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo dec 16, 2009 1:42 pm

nu nog warm water en een bed, dan kan je erbij gaan wonen :P

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo dec 16, 2009 1:45 pm

Wadde? ? hebben je fretten al heel hun leven zonder licht geleefd in een donker kot? :?

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » wo dec 16, 2009 1:50 pm

ik gok dat er ramen in zaten :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo dec 16, 2009 1:51 pm

neen mijn liefste kate'tje, er bestaat nog zoiets als daglicht .......................................................
fretjes leven gezonder zonder kunstlicht maar dat wist jij waarschijnlijk al he meisje?

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo dec 16, 2009 1:58 pm

Mjah dan nog meiske, ik kan mij niet inbeelden dat me fretjes buiten in een donker kot zouden zitten. voor mij is dat een huisdier en geen tuinhuis dier. Kan evengoe kippen houden

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo dec 16, 2009 2:02 pm

Origineel gepost door stevenn

nu nog warm water en een bed, dan kan je erbij gaan wonen :P
hihi jep :P ! want tis er echt wel aangenaam in , ook de kou blijft goed buiten, dankzij de dikke houtmuren :)

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo dec 16, 2009 2:10 pm

Origineel gepost door _K8_

Mjah dan nog meiske, ik kan mij niet inbeelden dat me fretjes buiten in een donker kot zouden zitten. voor mij is dat een huisdier en geen tuinhuis dier. Kan evengoe kippen houden
hih das grappig kate, want wie zei er mij zo lief in mn gezicht dat Joske zo fluffy is ?
kortom, ik reageer niet meer op jouw jaloerse postjes, waste of time !

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo dec 16, 2009 2:15 pm

Hij is idd fluffy ja maar ik jaloers?? haha meisje je hebt anders wel een groot gedacht van jezelf! ik vraag me af op wat ik jaloers moet zijn van je :?
ik dacht dat deze forum er was om je gedacht te zeggen, en blijkbaar neem gij hier alles verkeerd op.
en je hebt er net 2 keer op gereageerd

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo dec 16, 2009 2:17 pm

Joske en Trenneke zitten daar gewoon super goed!
In dat tuinhuis zit er inderdaad een raam en de fretsels kunnen gelijk wanneer buiten in hun voliere.
Mijn fretsels zitten dan WEL in huis ma die hebben ook ni constant licht zenne.
Of laat jij je licht dag en nacht branden mss
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo dec 16, 2009 2:21 pm

nope, sinds wanneer moeten ze 24/24 licht hebben?
bij mij staan ze aan't raam en hebben ze heel de dag licht van buiten.
dieren in een tuinhuis is gewoon een heel gevoelig onderwerp bij mij, me ma ging ooit al mijn dieren in een tuinhuis steken en ik heb er voor moeten vechten om ze in mijn huis te kunnen houden.

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo dec 16, 2009 2:31 pm

Heb ik ook ni gezegt é dat ze 24u op 24 licht moeten hebben, maar jij had het er blijkbaar moeilijk mee dat haar fretsels in het donker zitten. Die hebben dus ook hun daglicht, zoals elke andere fret die binnenzit.
Zolang de fretsels goed verzorgt worden heb ik niks tegen tuinhuizen, soms kan je gewoon niet anders.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo dec 16, 2009 2:34 pm

:P jawel, ge zei "constant licht" & "dag en nacht laten branden" komt over als 24/24 :D
ik weet dat ze goed verzorgd worden, heb ze zelf gezien maar word gewoon boos als ik over dieren in tuinhuizen hoor.
ik weet dat er hier een aantal zijn die ook hun honden buiten houden en ik weet ook dat die beesten heeeel goed verzorgd worden maar dat is iets waar ik altijd commentaar op zal hebben :P

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo dec 16, 2009 2:42 pm

Tutut, ik heb niet gezegt dat ze da MOETEN hebben é :P Da was gewoon mijn reactie op het feit dat je over da 'donker' kot begon.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » wo dec 16, 2009 3:15 pm

In plaats van het moeilijk te hebben met dieren die in een tuinhuis zitten zouden we beter eens stilstaan bij de dieren die met deze temperaturen nog in de kou buiten zitten zonder tuinhuis om te schuilen en aan de honden en katten in China en Korea die levend gevild worden om er bontjassen van te maken. Misschien ook eens aan de dieren die op een vreselijk wijze worden geslacht en al worden versneden nog voor ze dood zijn en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik kan de filmpjes ervan doorsturen voor wie de moed heeft ze te bekijken. Laat ons dan alstublieft elkaar niet beoordelen en veroordelen. Ik ben 100% zeker dat iedereen hier op het forum zijn beestjes zeer goed verzorgd en ze een goede thuis geeft en van Olivia weet ik nu persoonlijk heel erg zeker dat haar fretjes helemaal niets te kort komen, integendeel.
Voila dat is mijn gedacht en zoals Kate zegt mag dat hier op het forum gezegd worden. :)
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo dec 16, 2009 3:30 pm

Mijn mannen zitten ook buiten ..... Welliswaar ni in een tuinhuis mor ze hebben dan ook verwarming in hun slaapruimte ... en eerlijk gezegd ge ziet echt het verschil tussen fretten die buiten leven en die da binnen leven
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo dec 16, 2009 3:31 pm

hallo dit is een test

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo dec 16, 2009 3:43 pm

heum mannekes, oeie bedoel vrouwkes, geen ruzie maken he
kzie niks mis in met fretten die in een tuinhuis gehouden worden ( is tenslotten gewoon een groot hok met een betere beschutting) en een tuinhuis heeft ramen voor gezond daglicht.
En denk dat olli haar fretten ook nog zelf kunnen kiezen om in een buitenhok rond te gaan lopen (klopt dit olli?)


[Gewijzigd door stevenn op 2009-12-16 15:44:41]

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo dec 16, 2009 3:47 pm

Jepjep steven, had ik al getypt in een eerder postje.

Die kunnen buiten wanneer ze maar willen. :)
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo dec 16, 2009 3:50 pm

Pfff steekt wa tegen da jullie ier al mijn woorden verdraaien, ik zei NOOI dat het slecht was ofzo, ik zei dat IK dat nooit zou doen!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo dec 16, 2009 3:52 pm

Buitenzitten heeft zn voor en nadelen, net als binnenzitten... Daar kan je over blijven discussieren, en is dus ook de moeite niet.

Duurde wel lang he olli, da's al 1.5 jaar geleden da gij hier een postje plaatste met de vraag hoe ge licht in uw tuinhuis kon krijgen :P

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo dec 16, 2009 4:34 pm

hihi ja niels kweetet :P , maar tot voor kort was er geen aansluiting mogelijk.
Maar tis zoals iedereen zegt, ze zitten niet gans den tijd in den donker! gelukkig maar haha

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo dec 16, 2009 5:15 pm

Nja bij is het ook nog met de pillamp licht buiten is achter hoek en da schijnt niet in hun hok :)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo dec 16, 2009 6:08 pm

Er is niks op tegen of mensen nu hun fretjes binnen of buiten houden, zolang ze goed verzorgd worden en eten en drinken krijgen en zoals Veronique zegt zouden we ook eens best denken aan diertjes die die goede zorgen niet hebben en nee ik trek geen partij maar ik weet dat Olivia vroeger wel het verwijt kreeg waarom haar fretjes buiten zitten en zou verdere ruzie willen vermijden. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » wo dec 16, 2009 7:12 pm

mijn budake heeft de hele zomer buitengezeten, hij vond het volgens mij best oke, maar zou liever tussen de katten gelegen hebben :D
alei, als hij in z'n kot zat zat hij buiten.
hij zat daar goed :P
nu het koud word heb'k hem binnengepakt en eerlijk gezegd, kzou hem niemeer buiten willen :P
tis gewoon leuk als ge door de keuken zijt in't kot dadde zo 2 paar oogjes ziet verschijnen en zo'n neuzeke :P
waar zij zitten is't ook nie verwarmd ze.
maar ze zitten wel binnen , uit de wind.
das al veel, voor de rest hebben ze vacht, kunnen ze tegen elkaar kruipen en in hun hangmat en als ze in huis spelen hebben ze natuurlijk wel de verwarming :P
maar das hier veel te warm voor die beestjes :D
anyhow, mij al gelijk waar ze zitten, als'k ze maar grotendeels van de tijd lekker dicht bij mij heb :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten