ook weg

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma dec 21, 2009 10:43 pm

uw fretten op hills kitten alleen zetten is ook niet zo gezond, maar hills kitten is wel het beste katteneten voor fretten, overal hier wordt ook aangeraden dit te geven met degelijke frettenvoeding zoals TF... In tegenstelling tot een puur whiskas dieet, volgens ik hier gelezen heb hou je je ook wel wat bezig met voeding en aanverwanten, denk niet dat je dit gaat tegenspreken...

Welke fouten worden hier dan nog gemaakt? Naar mijn weten is dit niet zo en zal altijd op dezelfde manier geantwoord worden... maar zou hier wel graag eens een voorbeeldje van zien... Ook van dat draaien met de wind heb je mij wel een beetje nieuwsgierig gemaakt...

[Gewijzigd door nielsvl op 2009-12-21 22:50:33]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma dec 21, 2009 11:02 pm

Als ik fouten zou bloot geven moet ik verwijzen naar andere forumleden! Daar dienen de moderators voor he?
En dat katten eten is snerend bedoeld en een verwijzing naar... het word door iedereen aangepraat met of zonder meer info!
Melk of room! Merendeel van de fretten doet daar een moord voor... soms heiligt het doel de middelen ;) of is verkeerde info? U zegt het maar?
Soms kleven we te vlug een label op de mensen.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma dec 21, 2009 11:08 pm

Beste Raven,

Jouw 2 cents zijn me meer waard dan je zelf denkt.

Je bent vrij actief op het andere forum, komt op voor je eigen mening en vervalt dus niet in de gekende "kuddedrang". Volgens anderen zou ik je dus allang van het forum moeten gejaagd hebben, maar niets is minder waar. In het verleden heb je meermaals bewezen dat je beschikt over héél wat gezond verstand. Net daarom heb je bij mij persoonlijk héél wat krediet. Genoeg geslijm, nu mijn antwoord.

Ik heb nooit beweerd dat er met Ludwigs fretjes een probleem was. Ik heb ook nooit een probleem gemaakt van het feit dat hij € 25,- vroeg voor een pupje. Ik heb hem enkel mijn mening gegeven, waarmee hij vrij is van ermee te doen wat hij wil.

Wanneer echter afspraken worden gemaakt met Ludwig om geen reklame te maken omtrent zijn pups (onze opvangertjes hadden voorrang), dan dient hij deze afspraak na te komen.

Als mijn webmaster mij meedeelt dat er herhaalde malen via pb mensen op ons forum aangesproken worden door Ludwig, dan speel ik de bal correct en neem contact op met ... inderdaad ... LUDWIG.

en ja ... er is 1 persoon die toezicht houdt hierop. Enkel bij een klacht worden de pb'tjes die van toepassing zijn bij deze klacht gecontroleerd.

Ludwig reageerde hier vrij verbaasd op en ik heb dan ook met hem afgesproken dat ik het hele zootje ging opvragen en hem terug zou contacteren. Niemand werd hier verder over gecontacteerd. Wanneer dan blijkt dat hij zijn frustraties in het lang en breed op een ander forum kenbaar maakt met het doel DFA vzw te kleineren, is het ook vrij logisch dat er een ban volgt.

Ik heb me op het forum van "De Fret" ingelogd om Ludwig's negatieve en selectieve beweringen te weerleggen. Ik heb dat dan ook gedaan op een beleefde wijze en zonder schelden. Bewijs hiervan is, dat ik van de owner/moderator geen ban, noch berisping kreeg. Ik heb hem op vriendelijke wijze uitgenodigd om zijn uitlatingen te staven, al wat ik kreeg was een vrij agressief antwoord. Achteraf krijg ik te horen dat men rondstrooit dat ik me onbeschoft heb gedragen.

Ik moet ook vaststellen dat Marc enkel maar mijn reactie op zijn weinig fraaie mail rondstuurt, wat mijns insziens een totaal uit de context gegrepen beeld schetst en mensen op een verkeerd been plaatst, vandaar dat ik ook hier de volledige communicatie heb geplaatst.

Wat betreft Marc, hij vertoeft nu al meerdere jaren in onze vereniging. Ik heb hem ondertussen al meer dan 10 keer van het forum gehaald op zijn eigen vraag, en hem er weer opgezet, OP EIGEN VRAAG.

Ik heb ondertussen al meer dan 20 problematische situaties voor hem uitgevochten, waar hij doorgaans zelf de oorzaak van is.

Ik weet ook dat hij graag vertelt, graag in het middelpunt staat, en ik heb daar dan ook geen problemen mee.

Maar wanneer je bv op een beurs aan mensen de raad geeft om een fret te straffen door hem "tussen de tanden te nemen", dan begrijp je ook dat ik moet ingrijpen. Stel je voor dat je dit vertelt tegen een 10jarige, die bij een eerste poging een beet in het aangezicht oploopt en levenslang verminkt wordt. Enig idee wat DAT gaat geven als het de krant haalt?

Het enige wat ik kan concluderen, is, dat ik mijn verantwoordelijkheid heb genomen door hem definitief de deur te wijzen. Dat hij hierom boos is, kan ik begrijpen. Ik had alleen verwacht dat zijn reactie een 50 jarige waardig zou zijn.

Wat zijn eigen fretten betreft, ik nodig je uit om de foto's te bekijken die hij gepost heeft op dit forum. Neen, geen Hill's, maar vitakraft. Neen, geen verzorgde achtergrond, maar bezoedeld met allerlei vuil. Verder om de haverklap verhalen over fretten die met saccharide, bouletten, brood en wat nog meer gaan lopen. Fretten die op een week tijd vijf pakjes snoep te verorberen krijgen (zonder een deftige hoofdvoeding nota béné). Wat voor beeld wordt hier geschetst? Hou er ook eens rekening mee dat hier héél wat mensen voor de eerste keer eens komen piepen en dergelijke nonsens te verwerken krijgen? En dan is Marc nog fier over deze situaties en pocht hij er nog mee.

Kijk, ik heb ondertussen meer dan een jaar over deze beslissing nagedacht. En nu is ze finaal. Ik zou niet fair handelen tegenover al diegenen die hem met raad en daad hebben bijgestaan, moest ik terugkomen op mijn beslissing.

Ik hoop dan ook dat je me begrijpt.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma dec 21, 2009 11:14 pm

Origineel gepost door Raven

Als ik fouten zou bloot geven moet ik verwijzen naar andere forumleden! Daar dienen de moderators voor he?
En dat katten eten is snerend bedoeld en een verwijzing naar... het word door iedereen aangepraat met of zonder meer info!
Melk of room! Merendeel van de fretten doet daar een moord voor... soms heiligt het doel de middelen ;) of is verkeerde info? U zegt het maar?
Soms kleven we te vlug een label op de mensen.
Volledig mee akkoord Raven, maar ik denk dat je "2 jaar" moeilijk als "vlug" kan bestempelen. Ben je vergeten hoe hard ik Ludwig hier verdedigd heb toen hij op het forum kwam? Ik kreeg iedereen van het forum over me maar heb voet bij stuk gehouden omdat ik overtuigd was van Ludwig's eerlijke bedoelingen en de oprechte beleving van zijn hobby.

Afspraken zijn echter afspraken, en wanneer ik deze ga natrekken in alle discretie, hoeft hij me nog niet persoonlijk openbaar aan te vallen.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma dec 21, 2009 11:18 pm

Ik zie nochtans nergens staan dat "katteneten goed is voor fretten". Wat ik wel zie staan is dat "Hoogwaardige kattenvoeding, zoals Hills Kitten, perfect als bijvoer mag worden gegeven omdat het genoeg eiwitten bevat, en in tegenstelling tot ander katteneten geen overvloed aan plantaardige bestandsdelen en suikers inzitten"... Soms een lichte variant daarop, soms wat verkort, maar toch altijd dat...

daar zeg je het, SOMS heiligt het doel de middelen... Er bestaan middeltjes genoeg die je fret de lactose sparen, moet dan aan mensen echt melk of room aangeraden worden? komt nog eens bij dat in room minder lactose zit, hoe vetter hoe beter... Het is gewoon sowieso veiliger de raad te geven van geen zuivel te geven dan openlijk te verkondigen dat het geen kwaad kan...

De moderators dienen hier trouwens om de orde wat te bewaren, er zijn er nog maar een paar actief, als die alles tot in de kiem moeten controleren op waarheid... Er is hier altijd plaats voor een goeie discussie, gevoerd met juiste en concrete argumenten/feiten, en daar hoeft in theorie geen moderator aan te pas te komen in mijn ogen... Daar zijn we allemaal oud genoeg voor toch? (misschien grappig uit de mond van 1 van de jongeren hier, maar toch...)

PowerKe
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:22 am

Berichtdoor PowerKe » ma dec 21, 2009 11:26 pm

Origineel gepost door Raven
Als ik fouten zou bloot geven moet ik verwijzen naar andere forumleden! Daar dienen de moderators voor he?
Moderatoren dienen om de discussie in goede banen te leiden, niet om iedereen te verbeteren.

Moderatoren reageren dan ook niet (in functie) omdat de inhoud van een post foutief is maar omdat deze op een of andere wijze afwijkt van de discussie. Een moderator hoeft niets over het onderwerp te weten, hij moet er enkel over waken dat de deelnemers aan de discussie niet te ver afwijken of op de persoon ipv de bal gaan spelen. Bij deze dan ook de tip dat als je daar verder wil op ingaan je hier een apart topic mag voor openen of via PB.

Misschien nog even dit: ja, er wordt in veel topics wel degelijk van het onderwerp afgeweken zonder dat daar op wordt ingegrepen. Het is dan ook de bedoeling dat het leuk blijft. Dat uit een discussie een andere ontspruit zonder dat die in een apart topic wordt gegooid moet ook kunnen op een forum zoals dit. Maar af en toe zijn er grenzen die bewaakt moeten worden.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma dec 21, 2009 11:27 pm

Chuckie,

Ik verwijt U niets ivm Ludwig of Marc! Tevens beweer ik ook niet dat U “beweerd dat er met Ludwigs fretjes een probleem was“
Ik wil juist alleen mijn mening kwijt... en vind het spijtig dat alles zo stom gebeurt.
Nu met deze info word alles duidelijker voor mij en waarschijnlijk ook anderen!? Ik heb totaal geen kwaad hart naar U, Ludwig of Marc... ook niet na het lezen van mails of commentaren... Maar ik hou me aan m’n eigen mening... het kan anders... spijtig dat alles zo moest gebeuren...
Laten we de fretten voorop houden he.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma dec 21, 2009 11:37 pm

Je reactie typeert je, ondertussen ken ik je al beter dan je denkt.

Geloof me, als er hier één persoon is die deze héle situatie betreurt, dan ben ik het wel. Zeker omdat ik goed weet dat noch Ludwig, noch Marc hun fretten slecht gezind zijn. Ze houden van hun fretten. Alleen is Marc zo eigenzinnig als hij groot is, en Ludwig ... tja, blijkbaar zeer kort van geheugen want ik was helemaal niet negatief ingesteld op hem. Spijtig dat hij het zo gespeeld heeft.

Dat ze echter terechtkomen, samen met anderen, bij mensen die in het verleden al héél wat slechts op hun kerfstok hebben (bewijs hiervoor kan geleverd worden, zwart op wit), betreurt me nog het meest. Het is koren op hun molen en ze zullen er dan ook alles aan doen om de onvrede bij Marc en Ludwig (en anderen) aan te wakkeren. En als het niet openbaar op hun gewoon forum gebeurt, dan zal het wel op hun zogezegde "geheime" forum zijn of via pb. Haat en nijd vindt meestal gemakkelijk z'n weg. Ik zou er een boek kunnen over schrijven, 't zou alleen maar ne slechten thriller zijn met een betreurenswaardig plot :D

Ik hoop idd dat we weer over fretten kunnen gaan zeveren, al zal ik geen enkele discussie uit de weg gaan, ook niet met de zogezegde andere kant. Spijtig dat de meesten "te laf" zijn om te reageren en zich liever wentelen in elkaars onvrede. Gelukkig zijn er anderen, zoals jij ...
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten