vraagje eekhoorn en fret

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Tine
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 5:08 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tine » wo sep 28, 2005 5:18 pm

Hoi,

Ik ben er al een jaartje over aant denken om 2 fretjes te kopen maar door een verhuis onlangs toch maar gewacht. Maar nu begint het toch wel deftig te kriebelen om de beestjes in huis te halen.

Ik heb wel nog een ander beestje, namelijk een koreaans grondeekhoorntje (dat spijtig genoeg niet snapt dat een winterslaap niet in de zomer moet gehouden worden). Nu was mijn vraag of het wel verstandig is om ook nog fretjes in huis te halen. Onze Mickey (het eekhoorntje dus) zit altijd in z'n hok.

Heeft er hier iemand een idee over of het mogelijk zou zijn om een eekhoorn en fretten te houden (weliswaar in aparte kooien)?

Merci'kes al op voorhand :)

groetjes Tine

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo sep 28, 2005 5:49 pm

ligt eraan hoe gevoelig het diertje is voor stress. moet wel zeggen dat ik het zielig vind, een dier dat constant in zijn hok zit. maarja, ik ken dan ook niet veel van eekhoorns.
hier heb ik jaren een konijn gehad, net als de fretten in de living (met ieder zijn eigen kooi). mijn konijn gaf er weinig om, en vond het soms zelfs nodig om de fretten uit te dagen. dit is dus een voorbeeld van een konijn wat geen stress ondervind door de continue aanwezigheid van een roofdier.
het is moeilijk om dit op voorhand te weten, maar ik zou altijd zorgen voor een plan B, moest de eekhoorn bena van schrik van zijne stok vallen.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Tine
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 5:08 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tine » wo sep 28, 2005 5:56 pm

Ik vind het zelf ook jammer dat mickey niet buiten kan.. maar ze hadden me dit in een dierenwinkel (die mens had zelf ook een aantal eekhoorns bij z'n thuis) afgeraden omdat ze niet te pakken zijn en enkel terug komen als ze daar zelf goesting in hebben (niet dus).. dus dan maar ten compensatie een goed groot kot gekocht zodat het beestje toch nog heel veel spring en klauter genot heeft.

Hoe hij met stress omgaat weet'k eigenlijk ni zo goed, momenteel slaapt em voortdurend (enkel eens wakker om te eten en zijn behoefte te doen). Hij heeft het blijkbaar echt niet door wanneer het winter en zomer is. Verder schrikt hij absoluut ni van plots lawaai ofzo.. komt dan enkel eens nieusgierig kijken, als em al wakker wordt).

toch bedankt voor je reactie

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo sep 28, 2005 6:45 pm

hoi
kun je ze in aparte kamers zetten??
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Tine
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 5:08 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tine » wo sep 28, 2005 7:20 pm

da zou nogal moeilijk zijn, woon namelijk op een studio en denk ni da de badkamer als goede andere kamer zal kunnen dienen ;)

cyrielle

Berichtdoor cyrielle » wo sep 28, 2005 7:56 pm

hallo,
ik heb zelf nog 2 aziatische grondeekhoorntjes gehad en die zaten in een kooi naast onze fretten, die hebben alleszins nooit iets van stress ondervonden.
onze konijnen zitten ook naast de fretten, en cavia's lopen er ook tussen.

ze ruiken elkaar dus en daarmee hebben we dus nog nooit problemen mee gehad.

zo'n eekhoorntje laat je echt wel beter niet loslopen, want dat kan je gewoon bijna onmogelijk vangen! :)

hopelijk ben je er iets mee.

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo sep 28, 2005 8:50 pm

in dat geval denk ik wel dat het mogelijk is om én fretjes én eekhoorntjes te houden. maar zoals ik al zei: heb ook totaal geen idee hoe stressgevoelig zo'n eekhoorntje is.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Tine
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 5:08 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tine » do sep 29, 2005 10:03 am

In elk geval al goed nieuws :) bedankt voor de antwoorden
nu eerst nog de studio wat fret-proof maken en dan kan de zoektocht beginnen..

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do sep 29, 2005 9:45 pm

hoi
ik zou ze vooral heel goed gescheiden houden, want niet iedere fret is zo verdraagzaam .
de mijne zouden zot komen van "prooien in hun buurt" alle 16!
en hebben nooit voor de jacht gedient ..
als je fretten zoekt kijk mss even in onze opvangs ?!!
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Tine
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 5:08 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tine » do sep 29, 2005 11:23 pm

ben zeker van plan om de fretjes uit de opvang te halen.. en moest het toch niet klikken tussen de fretten en de eekhoorn heb'k altijd nog een plan B (in uiterste noodgeval dan). Mn mama is namelijk ook verzot van mickey en zij wil gerust voor hem zorgen moest het hier niet lukken, en dan zie'k em nog wel elk weekend.

kijk er al naar uit om de fretjes in huis te halen :D


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 66 gasten