bang van buiten?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

bang van buiten?

Berichtdoor alika » di mar 02, 2010 12:15 pm

Hey iedereen,

ik heb even een bemerking/vraagje. Ons Bandit ging vroeger altijd graag mee met mama tot aan het einde van de tuin en terug (op de arm). Ook sluipen Boyke en hij graag naar buiten om, onder het afdak, tussen de drankflessen te snuffelen (ze blijven dan wel vlak bij de deur en we hebben ze altijd wel gezien of direct gemist binnen)

De laatste tijd is het me echter opgevallen dat Bandit niet meer graag op de arm naar het einde van de tuin gaat. Hij begint dan te spartelen om los te komen, precies of hij in paniek is... Gisteren is hij dan op mama haar rug gekropen en er af gesprongen!! Eenmaal hij terug op zijn pootjes stond, zag ik dat hij een heel dikke vacht had en begon hij half te wardancen toen mama hem wou pakken voor hij wegschoot richting het afdak. Hij heeft dan nog even tikkertje gespeeld, en uiteindelijk heeft mama hem terug aan mij gegeven. Bij mij begon hij ook te 'panikeren' vanaf het moment dat we iets te ver van het afdak vandaan waren.

Hoe komt dit volgens jullie? Hij wilt altijd mee naar buiten, geniet ook van een wandeling aan de leiband of van in de tuin spelen als de zon schijnt en toch... als hij meemag naar het poortje, wilt hij niet :( Iemand een idee???

Alvast bedankt!
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Re: bang van buiten?

Berichtdoor Ollike » di mar 02, 2010 1:59 pm

heej Karlien ! :)

hier is dat ook zo , Joske ging vroeger met gemak mee tot aan het grasveld rechtover ons, waar de kippen zijn, de paardjes...

Nu , wanneer ik met hem de trappen afga, loopt hij rustig mee, maar eens op de oprit zet hij zich zo schrap dat ik hem moet meesleuren. Ik sleur dan niet echt natuurlijk, maar neem hem in de armen, en zet hem op het grasveld neer. En ZOEF, vliegensvlug rechtsomkeer en rap rap naar boven terug!

Gek he? :euh:

Hopelijk verbetert het naarmate de zomer nadert

Groetjs!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: bang van buiten?

Berichtdoor jeanine » di mar 02, 2010 2:02 pm

Of de rakker wil alleen op wandel en is opgewonden als dat lijkt te lukken. Of zitten er roofvogels in de buurt??
Een fret loopt graag wat afgeschermd onder struiken of langs een muur. Een open veld zonder beschutting ;) (lees zonder bladeren aan de struiken en bomen) kan bedreigend overkomen.
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: bang van buiten?

Berichtdoor alika » di mar 02, 2010 2:07 pm

Het was volgens mij echt meer uit schrik van iets, maar roofvogels heb ik niet gezien (maar dat zou wel kunnen aangezien we vlak bij een groot heidegebied wonen) Ik denk dat als het was om alleen op wandel te gaan, hij niet rechtstreeks richting het huis zou lopen...
Ook was het zo dat wanneer we met hem in ons armen richting het huis liepen, hij veel kalmer was dan wanneer we verder de tuin n liepen...

Olli, ik hoop net als jou dat het terug betert naarmate het warmer wordt...
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: bang van buiten?

Berichtdoor jeanine » di mar 02, 2010 2:14 pm

Allika, je fretje zoekt waarschijnlijk beschutting tegen mogelijke aanvallers uit de lucht denk ik. ;) In de zomer staan er bladeren die de bedreiging minder ernstig maken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: bang van buiten?

Berichtdoor Margiet » di mar 02, 2010 11:40 pm

Ach, zo loop ik meer dan 3 kwart van 't jaar rond!!! Met tegenzin naar buiten en als het kon in een hip en een wip terug naar binnen!!! :p

Idd, dat betert als het zomer wordt!! :domhoog:
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: bang van buiten?

Berichtdoor alika » wo mar 03, 2010 9:49 am

Lol Margit!
Ik wist alleen niet dat mijn rakkers het van u hadden overgekregen ;)

Allé dat het dan maar snel terug wat warmer wordt, dan kunnen ze nog eens af en toe een frisse neus halen zonder te panikeren :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 35 gasten