weeral dierenleed in de maak

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor nielsvl » di jun 01, 2010 12:22 am

Neen er is iets foutgegaan met de link (die ondetussen al offline gehaald is).

Ik begin me meer dan blauw te ergeren aan het niveau van de gemiddelde eigenaar die zn pups verslijt op kapaza... Precies of geen van allen ooit naar school geweest is...


Sorry Michael, maar aan mijn lijst met kritiekpunten komt geen eind hoor... neem nu deze ( http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... 05_10.html) advertentie:
moeder en vader zijn zeer tam lopen hier alle dagen rond thuis

wanneer ik bij de jongs mag komen zal ik ze natuurlek tam maken

voor vragen mag je altijd Reageer op dit zoekertje

Vader weed ik niet kan de witte albino zijn of de wildkleurige
Je weet zelf niet eens wie de vader is?? Weet je wat de gevolgen kunnen zijn wanneer je uw ram en moer na bevruchting nog constant samen laat zitten enzo? Man man man...

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Raven » di jun 01, 2010 12:54 am


Ik begin me meer dan blauw te ergeren aan het niveau van de gemiddelde eigenaar die zn pups verslijt op kapaza... Precies of geen van allen ooit naar school geweest is...
Niet ter zake

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor nielsvl » di jun 01, 2010 1:01 am

Neen inderdaad Raven, maar moest er toch eens uit :p

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Raven » di jun 01, 2010 1:04 am

;)
Een help beleid en geen afhaak beleid :p
Maar ik begrijp je!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor nielsvl » di jun 01, 2010 1:08 am

Als ik kan helpen Raven, graag, en dat weet iedereen hier, maar in dit geval lijkt het eerder op een volledige ommezwaai die nodig is...

Nuja, alles kan he, alle nodige info omtrent het correct houden van fretten staat op de website...



Trouwens, die schrijffouten op kapaza zijn mijn persoonlijk dierenleed :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor jeanine » di jun 01, 2010 12:58 pm

@ Bientje: liever geen klonterend kattenzand gebruiken, ook al ligt er een laagje YN boven.Van klonterend zand kan het toch onvermijdelijke stof in de neus terecht komen. Door de vochtige omgeving kan het in de neus een klonter vormen. Gewoon kattenzand onder de YN lijkt mij dan nog een betere oplossing :idea:
@ Michael, je ziet je beestjes graag en daardoor neem ik aan dat je openstaat voor opbouwende kritiek. Lees alvast eens in het forum en de algemene uitleg op de startpagina. Hier gebruiken we onze eigen manier om het te brengen. De ene met de fluwelen handschoen de andere met de botte bijl, maar de bedoeling is dezelfde. ;)
Als je vragen hebt stel ze gewoon, er komt vast antwoord ;) Ik zie op kapaza dat je de raad ter harte neemt :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Chuckie » di jun 01, 2010 5:15 pm

Beste Michaël,

Ik ben gerust bereid om je mijn verontschuldigingen aan te bieden wat betreft de persoonsverwisseling. Zelfs openbaar op dit forum.
Bij deze dus, excuseer dat ik je verkeerdelijk hield voor de persoon waarmee Veronique had gecommuniceerd.

Feit blijft dat er vele zaken fout liepen, blij te mogen ondervinden dat je open staat voor opbouwende kritiek en je je fretten zo een betere omgeving kan schenken.

Mijn enige betrachting was trouwens om mensen wakker te schudden en met beide voeten weer op de grond te brengen. DFA vzw is steeds van mening geweest dat iedereen, ook iemand die al 20 jaar met fretten kweekt, kan bijleren. Blijkbaar hebben mensen de neiging om zich na 3 jaar zelf tot meester-kenner-expert-professor-genie frettenleer te bevorderen, met alle gevolgen vandien, dat deze mensen blind en doof worden voor elke vorm van nieuwverworven kennis.

Ook hebben mensen de neiging om als een rund achter anderen te lopen. "Hajaa, die man heeft al jaren ervaring dus die kan niets verkeerd zeggen", of bv "jamaar? Die dierenarts heeft al eeuwen ervaring met fretten, die schrijft het, dus is het ook zo".
Niets wordt nog kritisch bekeken, niets wordt nog aan een kritisch oog onderworpen. Mensen lopen als zombies achter elkaar en pikken alles maar.

DFA vzw verzet zich tegen dergelijke gedachtengangen, gelooft niet zomaar elke would-be expert en toetst elke zogezegde kennis aan de realiteit, bewezen feiten en wetenschappelijk onderzoek dat op een neutrale wijze werd verricht.

In mensentaal wil ik maar zeggen dat we kritisch zijn voor anderen alsook voor onszelf. Je bent nu aan het bijleren en mijn missie is dus, wat jou betreft, gelukt.

Wat mij betreft, zand erover en veel succes met je pups.

Van Gool Hans
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Chuckie » di jun 01, 2010 5:19 pm

In het vervolg misschien naar het juiste zoekertje sturen?
? :euh:

@ Chuckie,


Toch goed dat zulke zaken in ‘t oog worden gehouden... maar toch heb ik vragen bij dit alles nu... :shock:
Waarom nu maar eerst? Of is dit een geval van in ‘t wild rond slaan...
Oplossingen zoeken voor het gebeurde... als dit een gevolg is van de eerder geposte open brief/brieven.
Beïnvloedbare persoon?

My 2 cents...
:)
Was idd naar aanleiding van de post die verscheen op het forum van "De Fret". En waarom pas nu? Omdat ik het pas een uur ervoor had gelezen.

Chuckie
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Thrypa » di jun 01, 2010 5:34 pm

Och ja.. Ik snap niet dat mensen zich niet beter inlezen voor ze een huisdier nemen (eender welk) maar ik ben daar dan waarschijnlijk weer langs de andere kant extreem in :p
Ik vind het al mooi als er wordt geluisterd naar raad van ervaren kritische mensen :) wat nu toch wel is. ik irriteer mij een pak meer aan mensen op fora die katteneten geven van den Aldi (bij wijze van spreken) en beweren dat dat perfect gezond is voor ne fret want 'opa' gaf dat ook en die fret is 8 geworden ^^

Ook effe toevoegen dat ik soms ook wel goede advertenties lees op Kapaza hoor.. misschien niet de perfecte plaats om pups aan te schaffen, maar laten we niet iedereen over dezelfde kam scheren :domhoog:

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor nielsvl » di jun 01, 2010 5:38 pm

Neen maar toch... Tegen 2012 moeten toch alle fretten gechipt zijn, dus waarom ze nu al niet chippen? Een pup die buitengaat met eerste inenting en chip heeft dus eigenlijk al minimum 60 euro dierenartskosten, komt nog eens al het speciaal eten enzo bij... Reken dus maar op minimum 100 euro die je zou betalen voor een degelijk verzorgde/opgevoede pup.

Als je dan prijzen ziet op kapaza van 20 of 30 euro voor een pup kan je het wel al raden zeker... (tenzij de persoon natuurlijk 70 euro verlies wil maken per fret, er wint altijd wel eens iemand de lotto he...)


lol@ dat van dat katteneten... Ge hebt hier precies ook al goed rondgelezen :p

michael de saedeleer
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 7:45 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor michael de saedeleer » di jun 01, 2010 10:09 pm

ze krijgen van mij van het merk ( versele-laga ) brokljes
1 vitamins
2 minerals
3 amino acids
4 proteins

het eten is chicken en fish

is voor en high protein,optimal coat,anti hairball

hun behoefte ligt dichter bij de kat dan bij de hond
dus kattevoer mag ook maar een keer per 2 weken bij mij anders heeft hij kans op tandsteen.
(tande uitvall) dus pas op er mee .
geef ze 2 x per dag voer . :p

michael de saedeleer
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 7:45 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor michael de saedeleer » di jun 01, 2010 10:19 pm

Beste Michaël,

Ik ben gerust bereid om je mijn verontschuldigingen aan te bieden wat betreft de persoonsverwisseling. Zelfs openbaar op dit forum.
Bij deze dus, excuseer dat ik je verkeerdelijk hield voor de persoon waarmee Veronique had gecommuniceerd.

Feit blijft dat er vele zaken fout liepen, blij te mogen ondervinden dat je open staat voor opbouwende kritiek en je je fretten zo een betere omgeving kan schenken.

Mijn enige betrachting was trouwens om mensen wakker te schudden en met beide voeten weer op de grond te brengen. DFA vzw is steeds van mening geweest dat iedereen, ook iemand die al 20 jaar met fretten kweekt, kan bijleren. Blijkbaar hebben mensen de neiging om zich na 3 jaar zelf tot meester-kenner-expert-professor-genie frettenleer te bevorderen, met alle gevolgen vandien, dat deze mensen blind en doof worden voor elke vorm van nieuwverworven kennis.

Ook hebben mensen de neiging om als een rund achter anderen te lopen. "Hajaa, die man heeft al jaren ervaring dus die kan niets verkeerd zeggen", of bv "jamaar? Die dierenarts heeft al eeuwen ervaring met fretten, die schrijft het, dus is het ook zo".
Niets wordt nog kritisch bekeken, niets wordt nog aan een kritisch oog onderworpen. Mensen lopen als zombies achter elkaar en pikken alles maar.

DFA vzw verzet zich tegen dergelijke gedachtengangen, gelooft niet zomaar elke would-be expert en toetst elke zogezegde kennis aan de realiteit, bewezen feiten en wetenschappelijk onderzoek dat op een neutrale wijze werd verricht.

In mensentaal wil ik maar zeggen dat we kritisch zijn voor anderen alsook voor onszelf. Je bent nu aan het bijleren en mijn missie is dus, wat jou betreft, gelukt.

Wat mij betreft, zand erover en veel succes met je pups.

Van Gool Hans
geeft niet :p hans mijn pups zij gezond en ze gaan ook naar de dieren arts voor de spuitjes da ze moeten anders verkoop ik ze zeker niet.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor nielsvl » di jun 01, 2010 10:22 pm

Een fret zijn spijsvertering is op ongeveer 4u volledig doorlopen. Dat wil zeggen dat uw fretten 24/24 eten ter beschikking moeten hebben.

Kattenvoeding is slecht voor uw fret. In kattenvoeding zit veel meer plantaardig voedsel en suikers. Uw fret kan totaal niet tegen die overdaad aan suikers (de ziektes die hij kan krijgen zullen we nu even overslaan). Ook plantaardig voedsel kan hij slecht tot niet verteren.

Uw fret heeft dus enkel nodig:
1) proper water om te drinken
2) geschikt eten voor fretten. Dit kunnen brokken zijn speciaal voor fretten, op basis van genoeg vleesbestansdelen ofwel geef je prooivoer (muizen, ratten, cavia's, konijn,...) kortom alles van vlees (behalve varkensvlees!)

Je hoort vaak vanalles, maar zaken als groenten, fruit, brood, melk, rozijntjes, druiven, kattenvoeding, hondenvoeding, kommekes soep, ... horen totaal NIET thuis in de voeding van een fret...



Alvast nen groten :domhoog: dat je de fretten de nodige inentingen geeft, er zijn veel kwekers die dit nog altijd niet doen!

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Thrypa » wo jun 02, 2010 1:18 am

ze krijgen van mij van het merk ( versele-laga ) brokljes

hun behoefte ligt dichter bij de kat dan bij de hond
dus kattevoer mag ook maar een keer per 2 weken bij mij anders heeft hij kans op tandsteen.
(tande uitvall) dus pas op er mee .
geef ze 2 x per dag voer . :p
Ik vraag me echt af waar jij je info vandaan haalt? Want je lijkt
er heel van overtuigd dat het correct is? Terwijl het volgens mij geen volwaardige voeding is (bepaald kitteneten kan soms Oké zijn voor de fret) maar ik zie op de site dat ze idd genoeg eiwit bevatten maar het kan ook plantaardig zijn, daarboven sta granen, groenten en andere bijproducten vanboven in de lijst dus zou ik toch maar uitkijken naar ander voer en zoals Niels zegt zorgen dat ze constant een bakje met voer hebben. Zeker bij droog voer is het niet echt lastig om heel de dag door wat in hun kooi te hebben staan :)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Raven » wo jun 02, 2010 10:12 am

Stap voor stap... iemand te kunnen overtuigen... moeilijk... We kunnen niet de wereld ineens veranderen!
Ik dacht ergens een slogan te lezen van “Je kan jammer genoeg niet alle dieren van de wereld redden, je kan wel de wereld van één dier redden ...“ dit is hetzelfde voor meningen, denkwijze’s en mensen.

Margit, dit vind ik trouwens een van de betere slogans!!!!!!

Michael weet al ergens dat het beter kan! Nu nog over die brokjes!
Als we op de site gaan zien van Versele-Laga:

http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutri ... &mkt=11964

en dan zo overgaan naar kleine zoogdieren en dan weer fretten kiezen:

http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutri ... &mkt=11964

lezen we:
Fretten

De fret is een beetje een verhaal apart, want hij is een echte carnivoor. Zoals alle
vleeseters hebben fretten in hun voeding behoefte aan veel dierlijk eiwit en vet.
En dan alles invullen in de zoek machine (want de link werkt hier niet)

Zien we hier 3 soorten fretten brokken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weliswaar niet de beste maar net goed genoeg! Totally Ferret of ander top merk zou veel beter zijn.
Michael doet het nog niet zo slecht... maar het kan beter!
En als hij de trotse nieuwe eigenaars van zijn pups?? verder verwijst naar dit forum om de nodige bijstand en verdere informatie dan komen we op dit terug
“Je kan jammer genoeg niet alle dieren van de wereld redden, je kan wel de wereld van één dier redden ...“

Let op!
Ik spreek voor mezelf! Maar als we dan toch als groep willen opstaan en tegen eender welke muur willen aanlopen, afbreken en vechten... laat ons niet op mensen zoals Michael jagen... maar op het echte gespuis... mits de correcte info natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:

De anderen... moeten we informatief zien te helpen en te behouden en niet met afbrekende dialogen ze de grond in boren!!

my 2 cents
Laatst gewijzigd door Raven op wo jun 02, 2010 10:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Thrypa » wo jun 02, 2010 10:18 am

@ Raven, hij neemt de kattenversie ^^
Ik had zelf niet gezien dat er fretten bijstonden :p

Michael , schakel dus even over van kat naar fretten eten ^^

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Raven » wo jun 02, 2010 10:22 am

@ Raven, hij neemt de kattenversie ^^
Ik had zelf niet gezien dat er fretten bijstonden :p

Michael , schakel dus even over van kat naar fretten eten ^^
Ik kom altijd op het fretten eten uit!!!
ze krijgen van mij van het merk ( versele-laga ) brokljes
1 vitamins
2 minerals
3 amino acids
4 proteins

het eten is chicken en fish
En zie nu via de link...

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Thrypa » wo jun 02, 2010 10:24 am

Oei ? Zie ik nu zo scheel ?
Hij zegt zelf katteneten? De vis en kip versie? Dat is degene die ik heb opgezocht qua voedingswaarde ^^

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Raven » wo jun 02, 2010 10:28 am

Volgens mij gaat het over dit:
http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutri ... 7742&rac=0

Daar hij bepaalde dingen aanhaalt die erin voorkomen?
:)

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Thrypa » wo jun 02, 2010 10:33 am

ze krijgen van mij van het merk ( versele-laga ) brokljes
het eten is chicken en fish
is voor en high protein,optimal coat,anti hairball

hun behoefte ligt dichter bij de kat dan bij de hond
dus kattevoer mag ook maar een keer per 2 weken bij mij anders heeft hij kans op tandsteen.
(tande uitvall) dus pas op er mee .
geef ze 2 x per dag voer . :p
Raven , Het kan hoor ! Ik baseerde me op deze uitspraken en aangezien hij wisselt tussen kip en vis (dat gaat niet bij het fretteneten).

We zullen zijn oordeel moeten afwachten voor duidelijkheid, hehe ^^

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor Chuckie » wo jun 02, 2010 6:56 pm

Mensen, hiervan gaat mijn hart nu sneller slaan, en deze keer niet uit koleire :D :D :D :domhoog: :rol:
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

michael de saedeleer
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 7:45 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor michael de saedeleer » vr jun 04, 2010 6:17 pm

ferret complete
:shock:

Chicken 'n' Fish
De dierlijke eiwitten en vetten in Ferret Complete voornamelijk afkomstig van kip en vis. Ferret Complete bevat meer dan 30% kip. Bovendien, kip heeft een hoge biologische waarde omdat het hoge gehalte aan essentiële aminozuren en is goed verteerbaar. Vis is een belangrijke bron van omega 3.


over deze heb ik het

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor jeanine » vr jun 04, 2010 8:03 pm

Michael, er zijn hier meerdere gebruikers van deze brok ;) Mengen met Hill's kitten of Royal canin kittenbrokjes kan je ook nog doen. Ze leren vlees(geen varken) eten is een gemak voor de toekomstige baasjes. Hoe meer ze als pup leren eten hoe eenvoudiger het overschakelen kan gaan op latere leeftijd voor de nieuwe baasjes.
Er bestaat ook nog baby voer van Tottaly Ferret http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... h=31_52_54 zeer betrouwbare verkoper ;)
Afbeelding

michael de saedeleer
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 7:45 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor michael de saedeleer » vr jun 04, 2010 9:18 pm

Totally Ferret Baby heb ik ook tuis

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: weeral dierenleed in de maak

Berichtdoor jeanine » za jun 05, 2010 9:26 am

:domhoog:
Zijn dit je eerste nestjes?? Of heb je reeds meer ervaring met fretten? Ik vind het tof dat je hier blijft komen ondanks de moeilijke start ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 34 gasten