Aalsterse vondelingen...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor Hoste » di jul 06, 2010 6:08 pm

Hallokes,

weer lang geleden,
maar nu niet echt lang ;)

spijtig genoeg weer es om te zagen...

Laatste tijd krijg ik weer van alle kanten telefoon,
politie, dierenasiel, particulieren, allemaal "noodgevallen"
Allemaal pups, 2 sandy rammekes (+1 die men in de osbroek dropte ipv me te bellen) 1 Albino moertje en nu vandaag een black ...
op minder dan 2 maanden tijd opgehaald...
Albino moertje al veel te lang loops, rammetjes stinkend uren in de wind,allen oormijt,...
Dierenarts staat ondertussen alweer bij ùm'n favorieten om te bellen...

En waaraan ligt dit?

Zowel in de groene zebra als op de markt in Aalst verkoopt men momenteel fretten,
op de markt aan €60 PER KOPPEL...

Gezien m'n humeur en temperament momenteel niet je dat is waag ik me niet om bij een van beiden langs te gaan,
uit den bak hebben de beestjes zeker niets aan me...

Mss dat er in omgeving aalst subtielere mensen zijn dit deze verkopers kunnen bezoeken,
ik weet niet of er ergens een pdf van de dfa brochure is om mee te geven?

Alleszins zit ik dus momenteel met 10 fretten (waarvan 1 logee) en is er al 1 sandy ram geadopteerd...
en ik verwacht er deze zomer nog makkelijk 10 enkel in aalst met deze situatie...

groeten
Hostekes
(fotokes op menne FB)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor jeanine » di jul 06, 2010 6:28 pm

:cry: Het is nog zo vroeg op het jaar. Wat een ellende weer, is dit nu echt niet meer te stoppen :do:
Afbeelding

Els1109
Berichten: 0
Lid geworden op: di jun 08, 2010 10:13 pm
Locatie: Wervik

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor Els1109 » di jul 06, 2010 7:53 pm

ja idd erg om dit te horen :( maar spijtig genoeg verschiet ik er niet van, mijn moeder zei me onlangs dat ze op de markt in Gent frettenpups in de vlakke zon heeft zien staan en dat de beestjes er echt van af zagen, ze keken er niet eens naar om... echt schandalig :x

Gebruikersavatar
Tammie
Berichten: 99
Lid geworden op: do jun 08, 2006 1:10 pm

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor Tammie » di jul 06, 2010 11:12 pm

vrijdagsmarkt of zondagsmarkt in gent?
ben vanaf zaterdag in verlof dus anders ga ik wel is een kijkje nemen
wand idd op sommige markten zitten dieren proper maar andere worden ze echt wel aan hun lot over gelaten

en daar moet echt wel iets aan gedaan worden

groetjes tamara

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor daikiri » wo jul 07, 2010 8:57 am

tja tis een probleem, maar op de vrijdagsmarkt zitten alle diertjes in de vlakke zon !
fret-muis konijn enz..
die stand ken ik en ik ging regelmatig langs om eens te kijken of alles ok was maar nu ik verhuist ben kom ik daar bijna nooit meer..
en dan die prijzen he...
:(
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor NastyLicious » wo jul 07, 2010 10:34 am

ik ga zondag es gaan zien in gent
wie weet kan ik ze op andere gedachten brengen
das toch de zondag he in gent de beestenmarkt?
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Els1109
Berichten: 0
Lid geworden op: di jun 08, 2010 10:13 pm
Locatie: Wervik

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor Els1109 » wo jul 07, 2010 11:20 am

Ja het is de zondag op de vrijdagsmarkt. Anders zou ik ook wel nog eens langs gaan maar ben verhuist naar Wervik en da's een hele eind van Gent eh, hopelijk brengen jullie bezoekjes wat op en komen de pups in betere omstandigheden.
Gisteren nog heb ik me echt kwaad gemaakt, ik was aan het rondneuzen op kapaza tot ik op een bepaald zoekertje kwam over pups die te koop waren, toen ik zag wat voor eten de pups kregen begon mijn bloed te koken :evil: , ze krijgen gewoon konijnenvoer, ik kon me echt niet in houden en heb toch een mail gestuurd gevraagd ofdat ze wel wist waar ze mee bezig was (ok mss wel een beetje onbeschoft maar ik was ook kwaad eh), toen gezegd dat fretten roof en geen knaagdieren waren en dat er wel frettenvoer of op zijn minst toch kattenvoer bestong die ze kon gaan halen heb haar ook doorverwezen naar de site van de frettenark om mss toch wat meer info te verzamelen over fretjes. Als antwoord kreeg ik: "Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben en op dat moment had ik niks anders dan konijnenvoer dus het was dat of niks"
Erg eh? Oh ja en de fretjes zaten ook op houtschavelingen dus ze wist blijkbaar niet waar ze mee bezig was, hopelijk gaat ze op zijn minst toch eens gaan kijken op de site en probeert ze haar eigen toch te verbeteren ze.
Jammer dat er zo'n mensen bestaan :(

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor jeanine » do jul 08, 2010 9:13 am

Neem een fototoestel mee! Eventuele klachten kan je doorsturen naar Lieve.Parent@health.fgov.be
dierenwelzijn.gent@health.fgov.be informeer je eerst goed voor je iets onderneemt en blijf vriendelijk ;) http://www.advocaat.be/page.aspx?generi ... xtpageid=5
http://www.theoldhorseslodge.centerall.com/contact.php

toepasselijk deeltje van de wet op het dierenwelzijn
Art. 4. § 1. Ieder persoon die een dier houdt, verzorgt of te verzorgen heeft, moet de nodige maatregelen nemen om het dier een in overeenstemming met zijn aard, zijn fysiologische en ethologische behoeften, zijn gezondheidstoestand en zijn graad van ontwikkeling, aanpassing of domestikatie, aangepaste voeding, verzorging en huisvesting te verschaffen.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor sah » vr jul 09, 2010 10:43 pm

Hoi,
gaat dit over de vrijdagsmarkt in gent? Want het topic ging over aalst...Ik woon in Gent en wil zeker eens gaan kijken als het inderdaad over gent gaat. Volgens mij is het verboden om fretten te verkopen op een markt, niet? Dus, gewoon even checken of er iemand staat die fretten verkoopt en dan de politie bellen wil ik wel doen. Hoe kan ik zeker weten dat dit verboden is? Ik dacht dat dit ooit eens verboden werd, toen men ook geen hondjes enzo op markten mocht verkopen,...fretten stonden ook op die lijst volgens mij...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor jeanine » za jul 10, 2010 7:24 am

:( De fret is niet opgenomen in die lijst :evil:
http://www.health.belgium.be/internet2P ... 760531.pdfart.12
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor daikiri » za jul 10, 2010 10:32 am

hoi ik ga nu zondag naar de markt en mijn vraag is wie gaat mee?
zou graag foto's nemen van alles wat niet kan (niet alleen fretten) dus ook vogels zonder drinken in volle zon knaagertjes in volle zon enz
ik ben niet van plan om iemand aan te spreken en als er iemand iets vraagt dan zeg ik dat ik fotograag in opleiding ben ofzo..??

daarna zou ik graag alle foto's en tekst doormailen naar fgot en eens zien wat die kunnen doen.
Ook kunnen we nog contact opnemen met de verantwoordelijke voor dieren bij de Politie in Gent..

mijn opzet is ofwel zorgen ze dat de dieren schaduw, eten en drinken hebben (eventueel aangepast strooisel) ofwel stoppen ze met die markt.
geef een sms als er iemand mee wil
Dai 0477:95.19.72
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor Raven » za jul 10, 2010 11:23 am

:( De fret is niet opgenomen in die lijst :evil:
http://www.health.belgium.be/internet2P ... 760531.pdfart.12
En waarom niet?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor nielsvl » za jul 10, 2010 12:19 pm

Denk niet dat het mogelijk wordt om fretten op te nemen in Hdst3Art12... Alhoewel er wel goede argumenten voor gevonden kunnen worden... Wie weet..

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor Raven » za jul 10, 2010 1:28 pm

Stomme wet “bescherming en het welzijn der dieren” moet dan zijn“ alle dieren vogelvrij wet behalve honden en katten“ :do: :do: :do: :do: :do: :ninja:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor jeanine » za jul 10, 2010 6:57 pm

Ik dacht dat Hans in het verleden reeds stappen ondernomen had voor opname in die lijst, helaas zonder gevolg.
zou graag foto's nemen van alles wat niet kan
Wees wat discreet in je opstelling zo dat je geen problemen krijgt ;) Zeg gewoon dat je foto's van dieren zo mooi vindt en er daar meerdere soorten samen zitten, als men vraagt waar je mee bezig bent.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor NastyLicious » zo jul 11, 2010 7:54 am

ik ga strax ook,ik ga moeten opletten of ik koop ze allemaal :) da ze ma goe zitten dan bij mij
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor NastyLicious » zo jul 11, 2010 11:30 am

ben net terug
heb 2 kraampjes gevonden met fretjes
de ene waren zo wild dat ze ete kregen met een handschoen aan
ze zagen er zelf wild uit,vuil...
het 2de waren heeeeeel klein fretjes zeker nog geen 8 weken,ik vroeg aan die man hoe oud ze waren zegt oooh ja zeker 8 weken! ik zo da kan nie ik heb thuis ene zitten van 8 weken en die is zeker 2 keer zo groot,zijn uitleg erover was ja ma dit was een groot nest dus zijn ze kleiner :staar:
kwas al blij dat ze drinken hadden bij beide kraamkes,en bij die kleintjes moest ik eentje willen moest ik wel de korrelkes nat maken voor ze het konden eten,das toch teken da ze te klein zijn? allez nog nie klaar voor brokjes
ik kreeg echt medelijden met al die beestjes daar zeker die konijnen allemaal in de zon zonder eten of drinken...echt erg!
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor jeanine » zo jul 11, 2010 11:54 am

kwas al blij dat ze drinken hadden
Dat is toch al iets. Het is erg voor die pups dat ze daar zo klein al zitten. :( Maar wie is de kweker die pups zo vroeg van de hand doet. :evil: Meenemen uit medelijden is ook geen goede zaak, anderen komen in de plaats.
Geen problemen gehad met de standhouders??
Afbeelding

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor NastyLicious » zo jul 11, 2010 12:52 pm

nee standhouders deden nie moeilijk bij mij...

oja: kheb net nieuw fretje gekocht :wub: waarbij het mijn aantal op 5 brengt
ps: nie op vrijdagsmarkt :p
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor nielsvl » zo jul 11, 2010 12:57 pm

Dat fretten geweekte brokken moeten eten op die leeftijd is zeker niet abnormaal, ze zitten dan net rond hun tandenwissel en dan weigeren ze soms brokken te eten omdat het teveel pijn doet.

Die fretten zijn allemaal rond de 8 weken, daar mag je van uit gaan, maar die worden vaak ingevoerd uit oostbloklanden enzo, en daar worden die uiteraard op 5-6 weken weggehaald... Niet overal natuurlijk, soms halen winkels hier ook hun fretten bij kwekers uit belgie...

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor NastyLicious » zo jul 11, 2010 1:08 pm

ik betwijfel echt dat die 8 weken waren...zo klein dat ze waren
ze konden amper op hun pootjes staan
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor jeanine » zo jul 11, 2010 4:28 pm

Wie is fret 5 geworden? Een moertje gezien en niet kunnen weerstaan :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor NastyLicious » zo jul 11, 2010 4:31 pm

staat bij mijn frettekes topic :)
tis een rammeke geworden met witte pootjes genaamd darko
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor daikiri » ma jul 12, 2010 1:00 pm

hoi ben ook langs geweest
de meeste dieren (zelfs vogels hadden drinken en eten en schaduw)
de pups van de gele wagen waren de puppy's echt wel klein!
de mijne zaten met 10 en waren de helft groter op hun 8 weken..
onder de tafel stond nog een mini kooi met een stuk of 4 pupjes die geen drinken hadden. :do:
Foto's trekken was onmogelijk, ze hadden me direct herkend en waren aant gebaren maken?? :lol:
na mijn tweede ronde was die ene gast de onderste pups vlug drinken aant geven! :p
de derde keer stonden ze allemaal bij elkaar op een hoopje naar mij te kijken .dus ben ik maar vertrokken ... :twisted:
de pups aan de overkant heb ik eigenlijk totaal niet gezien, maar tot ik naar huis ging met auto passeerde ik ze en 1 was redelijk wild (een wildkleurtje)

mss volgende week ...foto's
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: Aalsterse vondelingen...

Berichtdoor NastyLicious » ma jul 12, 2010 1:51 pm

dat kraam naast die vissen da op de grond stonden...
die waren echt heel klein he die pupkes...ik had er eentje vast en kon nie eens op zen pootjes staan
en dan zetten ze er leuk nog een konijn op op da kot
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 41 gasten