Hoe ontsnap ik uit een nation?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor Bientje » di okt 26, 2010 1:23 am

Een tijdje geleden kwam iemand (ik kan zo niet direct terugvinden wie vertellen dat haar fretje ontsnapte uit een ferret nation. Er werd toe met ongeloof gereageerd. Ook ik had toen zoiets van: dit kan niet!! Tot vanavond. Ik kwam thuis van mijn werk en alle fretjes zaten klaarwakker in hun kooien te kijken wanneer ze eruit mochten. Ineens zie ik Bruno (hond) zot doen alsof hij met een fret aan het spelen is. Maar dit kan niet, want iedereen zat nog in zijnkooi, dacht ik... Bonnie dus niet... Het was mij een raadsel hoe ze er was uit geraakt maar ze was daar. Ik heb haar toen terug in haar departement van een nation gezet en haar even in het oog gehouden en niets is minder waar, mevrouw wringt zich tussen de tralies door.
In zeven haasten heb ik toen mijn gsm genomen omdat dat het enige "masjien" is dat kan filmen dat ik zo snel kon pakken. Mevrouw haar onstnaping is dus gefilmd, het is geen schitterende kwaliteit, maar het bewijs is er, sommige fretjes kunnen dus wel ontsnappen uit een nation...



Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor Margiet » di okt 26, 2010 3:17 am

Ik heb echt vol ongeloof gekeken eerder op de avond :shock: , ik vind het verdorie levensgevaarlijke kooien vanaf nu, toch zeker voor "dunne" fretsels!! :cry:

Voor hetzelfde geld blijft zo 'n pruts halverwege steken (hier zitten er genoeg met een smal kopje, smalle schoudertjes maar toch dik (enfin, mals gegeten) buikje!! Zie je hen al vastzitten?? En zie je zo 'n Minney van ons, die er dus gegarandeerd door kan maar het blijkbaar gelukkig niet in de gaten heeft, dan al van een derde verdiep naar onder totteren?? Ik mag er gewoon niet aan denken :roll: !!

Als ik hier de bende eens overschouw, zijn er nóg enkele fretsels die het uitbreken blijkbaar niet echt in zich blijken te hebben, ik ben er echt niet goed van!!

Jef toch eens aan 't "uitvinden" zetten, hoor, ik spoor hem al ff aan om een kooi te maken met de voordelen van de Nation, zonder de nadelen van de Nation en mét allerlei extra's die de "ervaring" ons geleerd heeft in de loop der jaren!! :rol: :rol: Meteen ook sponsors gevraagd dus!! :domhoog:
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor Angelke » di okt 26, 2010 3:25 am

en ik was van plan om als ik op me eige zou gaan wonen een nation aan te schaffen meer met men ontsnappingskoninginnen hier en minifret Kinky lijkt me het nu een alles behalve goed idee dus vermoedelijk hier ook zelfbouwkooi dan
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor Margiet » di okt 26, 2010 3:41 am

Als ge nog ff wacht kunt ge u mss de nieuwste "Nation" ineens aanschaffen, made in Rotselaar!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor jeanine » di okt 26, 2010 11:22 am

Dat het met een Nation prijs kon zijn wist ik dus niet. Ons Thirza wrong zich wel tussen de spijlen van een hondenbench door om aan Griezel te kunnen, zelfde manier van werken bij haar. Idem met Anais en Chanel toen, zij wandelden gewoon in en uit die bench zonder wringen. De hele bench dan omspannen met gaas om hen binnen te houden. Die bench is voor noodgeval en als logements kooi bedoeld. Gemakkelijk op te plooien en mee te nemen. Ik denk dat elke kooi zo zijn nadelen heeft. :( Wat je zelf doet doe je beter ook hier van toepassing.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor sah » di okt 26, 2010 10:22 pm

Over katten zeggen ze dat ook he? Als ze hun kop ergens doorkrijgen moet je voorzichtig zijn want als ze niet te dik zijn kan de rest van hun lijfje er normaalgezien ook door...
Ik dacht echt ook dat die kooi de superkooi was, maar nu ga ik als het ooit zover komt enerzijds moeten opassen voor smalle fretjes en anderzijds is er toch ook iets met die trapjes he? Want jullie doen daar een dekentje rond ofzo? (ik herinner me zoiets uit eerdere postjes)
Ik beloof al een tijdje aan mijn fretjes dat wanneer we naar het huis verhuizen zij ook een grotere kooi krijgen, maar ik had altijd die kooi in gedachten...

PowerKe
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:22 am

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor PowerKe » di okt 26, 2010 11:26 pm

Volgens wat ik zo meteen vind op't internet is de afstand tussen de tralies bij een nation 1" (25.4 mm). Wij hebben hier ook een opvangertje zitten dat door de gaten van onze kleine carrier kruipt (26.5mm x 37mm).

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor Bientje » wo okt 27, 2010 12:40 am

Ja awel dat doet dit spook ook, vandaar dat ik een aantal carriers heb voorzien van een draad met kleine gaatjes waar ze niet door kan.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor jeanine » wo okt 27, 2010 9:18 am

Thirza en Freebee kunnen ook door de gaten van de carrier. Gaatjes zijn kleiner gemaakt met draad.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor Dorinda » wo okt 27, 2010 12:37 pm

Als dat hier zou gebeuren haal ik gewoon van die goeie dikke kippendraad, je weet wel zo een kleine vierkantjes en zet dat buitenkant tegen de kooi. Ik vind nu ook wel dat ze deze kooi niet meer de beste kooi mogen noemen, allee leggers onveilig, trapjes onveilig en nu ook nog eens dit! :s
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor Margiet » wo okt 27, 2010 10:37 pm

Zo slecht zijn ze nu ook niet, hé Doortje. Dat legger/trappenprobleem is bij de nieuwste versie opgelost en tja, dat sommige fretten te mager zijn ... :(

... anders eens proberen eten te geven, hé, dikkere fretjes kunnen er niet door! :rol:

Nee serieus, ik denk toch dat er weinig kooien veiliger of handiger zijn dan de Nation. Vierpotige Houdini's zijn alleen nog niet gekend tot bij de fabrikanten, volgens mij. Mss best ook even laten weten, net zoals destijds gebeurde bij het legger/trapjesprobleem.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Hoe ontsnap ik uit een nation?

Berichtdoor Dorinda » do okt 28, 2010 2:26 pm

Zo slecht zijn ze nu ook niet, hé Doortje. Dat legger/trappenprobleem is bij de nieuwste versie opgelost en tja, dat sommige fretten te mager zijn ... :(

... anders eens proberen eten te geven, hé, dikkere fretjes kunnen er niet door! :rol:

Nee serieus, ik denk toch dat er weinig kooien veiliger of handiger zijn dan de Nation. Vierpotige Houdini's zijn alleen nog niet gekend tot bij de fabrikanten, volgens mij. Mss best ook even laten weten, net zoals destijds gebeurde bij het legger/trapjesprobleem.

Nee dat is wel waar Margiet, ik heb hier de nieuwste versie en (tot nu toe) nog geen legger of trapproblemen gehad. :domhoog:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten