En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » ma feb 07, 2011 4:18 pm

Denk eerlijk gezegd dat je er niet aan zou beginnen als je haar bezig kon zien ... :p . Ze is van niks of niemand bang, alléé, dat is ook verkeerd uitgedrukt want waarschijnlijk is ze dat net wel, maar laat zich iig totaal niet intimideren door mensen. De aanval is nog steeds de beste verdediging volgens haar!! Ik heb met Quiana een half jaar op de grond gewoond als ze uitliep, maar zo ver ben ik met Frunzeltje nog niet geraakt, hoor. Ik laat haar bezig, laat haar komen maar maak dat ik zelf niet in het nauw gedreven kan worden, ze lost niet als ze iemand vast heeft, hé!! ;)

Ruth weet zich gesteund hoor, maar ik heb haar ook gezegd dat ik absoluut niet kan beloven dat dit ooit een "brave" fret wordt. Ik doe mijn best, maar toveren lukt me niet, als er ooit iemand het zo verpest heeft voor Frunzeltje, moet ze zelf een hele weg terug kunnen en willen afleggen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Dorinda » ma feb 07, 2011 5:37 pm

Ja dat is waar Margiet maar je kan het op zijn minst proberen hé! Bij Leilah was er ook meer sprake van "verwaarlozing" dan echt van "mishandeling". In ieder geval hoop ik toch dat ze leert mensen te vertrouwen en ja als het bij u niet lukt dan is ze er wel ernstig aan toe! Veel succes verder met "frettenfluisteren". ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » ma feb 07, 2011 8:33 pm

Volgens mij is dat woord ook echt niet voor niks "fluisteren" geworden, hé! Zowel bij Indola toen het haar echt niet ging als nu bij Frunzeltje als ze zenuwachtig is, helpt dat stillekes praten véél meer dan praten op een gewoon toontje! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Bientje » ma feb 07, 2011 8:53 pm

Awel dat is iets waar ik je nu eens 100 gelijk in geef. Door jouw uitleg en door je al een aantal keer bezig te hebben gezien, ben ik er in geslaagd om Zorroke hier ook te kalmeren. Dit niet om te stoefen, verre van, maar mijnheertje had mij in het begin echt te menens te pakken. Een vriend van ons werd er niet goed van toen hij het zag. Maar na ettelijke uurtjes geduldig babbelen met hem en hem altijd zelf te laten komen en dan rustig aan op te pakken en zo, heeft hij gisteren de grote vuurproef doorstaan: hij heeft met Danny gespeeld en geknuffeld zonder ook maar 1 keer te bijten of zelfs maar te speelhappen! :domhoog: :domhoog: (effe tussen haakjes: Danny is helemaal geen held met fretten, ze hebben hem al een paar keer goed getrakteerd en sindsdien is hij er niet zo scheutig op om de "bijterkes" vast te pakken, maar op mijn vraag heeft hij toch voor proefkonijn gespeeld :D )
Dus Margiet, merci voor de goede raad, het is super goed uitgedraaid!!! :domhoog: :domhoog: En ik ben superblij, ik kan nu met hem ook spelen en roefelen zoals met de rest. Het enige wat ik nog afgeleerd moet krijgen is het bijten in tenen of schoentippen. Nochtans dat hij niet doorbijt, hij maakt er een sport van om een kleine pits te komen geven en dan al mokkend weg te spurten! :rol:

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor daikiri » ma feb 07, 2011 8:54 pm

gooi eens een stink t shirt van u in haar kooi ma echt stinken he!!!
zo leert ze in haar slaap uw geur kennen

bij pups werkt dat super!
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » ma feb 07, 2011 9:18 pm

Was ik al van plan Vanessa, één van mijn t-shirts erin te zwieren, maar die hangen hier altijd allang vol Walthampap van afgeveegde toetjes lang voor ze stinken!! :p En ik sta er nu eigenlijk niet op te springen dat ik daarna net op die plaatsen gaatjes terug krijg!! :rol:

Als een fret "vriendelijk" in tenen hapt, is dat makkelijk af te leren, hoor ... Het zijn enkel die stiekemerds die plots keihard in je voet bijten zonder enige verwittiging, die vind ik al moeilijker én vervelender!! :euh: Hier zijn er zo 2 Hollandse floshen die daar een handje van weg hebben ... krengen, ja!! :rol:
Afbeelding

*Ruth*
Berichten: 0
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 1:50 pm
Contacteer:

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor *Ruth* » ma feb 07, 2011 11:56 pm

Frunzeltje, het klein spook. Margit, die blik is je niet onbekend zeker :)

Afbeelding
“The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated” Mahatma Gandhi

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Bientje » di feb 08, 2011 12:23 am

Wat een mooie toet... :wub: :wub: :wub:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » di feb 08, 2011 1:48 am

Wel, als ik eerlijk mag zijn, ik herken die toet inderdaad, maar ik vind dat ze al redelijk vaak "anders" kijkt ook. Niet gewoon mat kijken, redelijk onverschillig, maar echt vragend nu, geïnteresseerd, zoekend en zelfs ondeugend af en toe, met wel nog steeds dat waakzame dat op de loer ligt, maar toch ... Het "schattige" komt al eens boven :p .

We hebben net samen 16 nageltjes geknipt, ik vond die van de achterpootjes het meest dringend, 1-tje links en 3 rechts vond zij vandaag nog geen goed idee. Ze wou niet meer, wou lopen gaan en om elke negatieve reactie in de kiem te smoren heb ik haar gewoon nog even vastgehouden op een lieve manier en gestreeld, zodat ze ook niet het gevoel zo kunnen krijgen dat ze maar even zelf kon beslissen wanneer ze vertrekken wou maar toch ook niet gedwongen werd iets te laten doen wat ze niet gewoon was. Vermits haar nageltjes de enige keer dat ze geknipt werden onder de verdoving verzorgd werden tijdens haar castratie, was dit geluid, die aanraking en die houding compleet nieuw voor Frunzeltje. Ik denk echter niet dat het een negatieve ervaring geweest is, niet voor haar en niet voor mij. Met één handschoen voor het geval dat en de fles in de onbedekte hand mocht ik de Ferretone op haar buikje doen en haar nageltjes knippen, terwijl mijn vingers dan toch echt maar een héél klein beetje van haar mondje verwijderd waren. Ik heb haar neusje enkele keren gevoeld :D , net op de momenten dat zij vond dat er niet genoeg lekkers meer op haar buikje zat. Van 't moment dat ik bijtankte was ze tevreden en snoepte ze lekker verder, geen poging tot boos worden dus!! :domhoog:

Als je met haar speelt zal ze wel eens "happen", maar ze lost meteen, ik denk echt dat het een wat te ruwe manier van spelen is. Ze is blijkbaar in het nest herhaaldelijk gebeten als ik hoor hoe je haar gekregen hebt, Ruth, blijkbaar moest ze daar of het onderspit delven met dit gedrag als gevolg of ze was zelf een vechtersbaasje dat door broers en zusjes ingetoomd moest, wat ze dan blijkbaar niet goed begrepen heeft. Het is nog steeds een vraagteken hoe ze denkt, maar het feit dat ik zie dat ze bepaalde dingen fijn vindt, geeft me toch elke dag weer plezier in onze "trainingsmomenten". ;)

Langzaam maar zeker, maar zeker niet te rap, de gouden stelregel van en bij fretten!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor jeanine » di feb 08, 2011 8:56 am

Margiet, je zou het dat snotje op de foto niet aangeven. Het idee van Dai ben ik ook heel genegen. Als je geen t-shirt wil gebruiken neem een slaapdekentje mee in je bed. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Dorinda » di feb 08, 2011 12:31 pm

Ik heb dat hier ook met Leilah gedaan om ze sneller vertrouwd te krijgen aan mijn geur. Gewoon een oude T-shirt (die al vol kleine gaatjes zat) wat langer gedragen tot die goed naar mij rook en dan aan haar gegeven. Ook met Diablo had ik dit herhaald omdat hij in het begin zo schreeuwde als ik hem uit zijn kooi haalde. Zelfs bij de degoe's had ik een stukje oude fleece genomen en dat onder mijn arm gestoken en er een paar dagen mee rond gelopen. Edge komt nu zelfs op mijn hand zitten en vroeger moest ik vies oppassen of meneer had mijn vingers vast! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » di feb 08, 2011 2:09 pm

Jawadde!!! :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Bientje » di feb 08, 2011 2:11 pm

xp

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » di feb 08, 2011 2:13 pm

You can say that again!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Bientje » di feb 08, 2011 2:14 pm

xp xp xp xp xp xp xp xp xp

Nu goed? :rol:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » di feb 08, 2011 2:17 pm

Ik dacht zelfs aan :dt: , maar het komt in de buurt nu!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Bientje » di feb 08, 2011 2:21 pm

:dt: ... mja, is dat er niet wat over? A partly :dt: misschien? :rol: xp

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » di feb 08, 2011 2:22 pm

Ja, "Delete" volstaat eigenlijk, hé?? :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Bientje » di feb 08, 2011 2:25 pm

:hammer:
Kan het niet beter zeggen :D :rol:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » wo feb 09, 2011 3:00 am

Awel Ruth, ge moogt ze terughebben, die Frunzel van u!!!!!!!! :hammer:

Amai mijn voeten, ben weer minstens een jaar sneller dood dankzij mamzelleke!! Ik val dus vanavond in slaap in de zetel, papjestijd als ik wakker word, 100 keer veranda in en uit, honden buiten gelaten, eens gekeken bij Frunzeltje want het was hààr tijd, de honden weer binnen gelaten die traditiegetrouw ff moeten zot doen aan de deur (voor de kooi van Frunzeltje :s ), Domino en Iago in de keuken gezet met hun papje, weer naar de veranda, eens roepen op die muis, eens zachtjes kloppen op de bodem van de kooi, eens rammelen aan het deurtje, eens "Frunzeltje?" roepen, harder kloppen op de bodem van de kooi en ... nu echt in paniek slaan want er kwam dus al die tijd NIKS reactie!!!! :shock:

Doodsbang was ik, ik hoorde mijn hart gewoon kloppen en durfde echt niet kijken gaan in de kooi. Wat als er in hemelsnaam iets gebeurd was? Toch maar eerst naar Jef die al in bed lag, of hij haar vanavond nog "levend" gezien had? Ja, hoor!! Ik doe mijn verhaal, die schiet uit bed en gaat mee naar onder, ook eens roepend op haar en ook al geschrokken, waarschijnlijk meer door mij dan door wat anders, maar echt, ik was doodsbang!! Jef begint de 4 slotjes los te maken, nog steeds NIKS, hé!! Deur open, rommelen in de dekentjes, niks, niks, niks .... Heft hij op een gegeven moment een stuk deken op en wie ligt ons daar, ontspannen op haar zij liggend, aan te kijken??? Juist, dat Frunzelgeval!!!!! :bow: :bow: :bow:

Mijn eerste reactie was nog dat er iets moest schelen, hé, normaal was dit niet, allesbehalve, maar toen Jef haar strelen wou ging dat kopje wat opzij, daar reageerde ze dus toch wel lichtjes op. Ze bleef echter nog steeds liggen, ik zag me vannacht al naar Ine vliegen, maar ze staat ineens rustig op, gaat braaf aan haar deurtje staan en wacht tot ik haar eruit hef! Fretten?? Als ge niet aangeboren gestoord zijt wordt ge het er in ieder geval wel van!! :hammer:

Eens de aaitjes op haar ruggetje gekregen huppelt ze enthousiast naar de grote kattenbak, doet er braaf een plasje en een hoopje en begint te spelen alsof dat de normaalste zaak van de wereld was, niet wetend hoe wij ons beiden vanbinnen voelden!! Blote armen in haar kooi, stukjes blote voeten op de grond toen ze net los was, wij allebei zo zenuwachtig als wat door de angst en ons juf vond het allemaal niet erg, ze voelt zich goed hier precies! :p

Ze is alweer wat uurtjes aan 't spelen en begint net als de rest van het zootje ongeregeld hier haar eigen aandacht op te eisen. Als ik naar de keuken ga of zoals nu aan de pc zit, hoor ik haar spelen maar als het haar te lang duurt komt ze krabben aan de plank, wil ze dat ik ff spelen kom. ;) Als ze "wakker" is, is ze nog enorm hevig, is haar eerste reactie op een hand nog steeds een opengaand mondje, maar "kwaad" ziet ze er niet meer uit. Ondanks het schrikken van vanavond doet het me eigenlijk deugd dat ze zo vast sliep en zo rustig reageerde op ons, blijkbaar heeft ze dat thuis nooit gedaan. Toch al goed voor de "inwendige" Frunzel", hé? :rol:

Moet niet ongerust zijn, hoor Ruth, we doen nog wel wat verder, die muis en ik!! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor jeanine » wo feb 09, 2011 8:44 am

Margiet, dat heb je nu eenmaal met die stoute muizen. Direct aan het ergste denken als ze uit hun gewone doen zijn. Zou het lukken voor het Frunzeltje om rust te vinden en het bijten te vergeten?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Margiet » wo feb 09, 2011 9:13 am

Ik begin het mij af te vragen!!! :p

Ze heeft wel rondgehuppeld, gesprongen en gespeeld tot 5 vannacht, een mens zou van minder moe zijn, maar toch ... ik sta verbaasd!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor Dorinda » wo feb 09, 2011 12:44 pm

Amaaaaaai ja dat is verschietachtig hé! Volgens mij gaat dat goed komen met Frunzelmuis ik voel het gewoon! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

*Ruth*
Berichten: 0
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 1:50 pm
Contacteer:

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor *Ruth* » wo feb 09, 2011 1:21 pm

Margit, ik vind het echt geweldig wat ik allemaal lees. Behalve bij de eerste zin van je vorig verslag dacht ik even oei oei oei!! Ze heeft je gesnapt! Daar had je me even liggen! Ben erg blij dat het de goede kant uitgaat en dat je de tijd weet te vinden om dit te doen! 1000 x DANK!
“The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated” Mahatma Gandhi

*Ruth*
Berichten: 0
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 1:50 pm
Contacteer:

Re: En ook Frunzeltje kwam, zag en ...

Berichtdoor *Ruth* » wo feb 09, 2011 11:13 pm

Ik vroeg me iets af want Zorro doet een beetje raar. Sinds vandaag eigenlijk. Hij loopt heen en weer ipv te spelen en bij het wandelen trok hij heel hard aan de lijn. Gisteren bij het wandelen rende hij zijn kleine pootjes onder zijn lange lijfje uit, zo hard had hij nog nooit gelopen, echt een prijsbeest :D Ook wilt hij op me kruipen maar dan heel erg zenuwachtig.Via mijn rug of alle kanten die hij kan vinden om op mij te geraken. Dit deed hij nooit eerder en ik vroeg me af of het te maken kan hebben dat Frunzel weg is. De dagen daarvoor was er niks te merken dat hij Frunzeltje miste. Hij volgt me ook overal maar wilt dan toch weer naar de andere kant van de deur. Vooral dat klimmen en het zenuwachtig zijn?? waar komt dat nu ineen keer vandaan?? Het was een beetje alsof ik de band met Zorro kwijt was. Hebben jullie dat al eens eerder gehoord?
“The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated” Mahatma Gandhi


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten