Kyra

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » di mei 10, 2011 1:10 pm

ja dat vond ik ook de mama hou het allemaal goed in de gaten
maar dat is goed :)
wilt zeggen dat ze goed is voor haar pups :)
broertjes van kyra groeien ook goed 1tje is ook een wildkleurtje en de andere is een albino :)

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Kyra

Berichtdoor Vosfreakje » do mei 12, 2011 12:38 am

Lang leve de superschattige foto'tjes!:)
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » zo mei 15, 2011 7:36 pm

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
voila ons mie 5 weken nog 3 te gaan :)
was het al maar 8 juni :D
vandaag had ik bijna een tweede gekocht
serieus kwaad gemaakt op de zwarte markt :s
zaten daar fretjes zo af te zien van de warmte in een plastieke kooi die gans gesloten is alleen zo een klein stuk bovenaan was een tralie
afzien was het voor die beestjes!
bel met mijn vriend ik vertel dat hij zegt tegen mij van dat ik er een uit zijn lijden mocht verlossen als ze niet van die belachelijke prijzen vroegen!
(misschien beter voor mij dat ik het niet gedaan heb maar bon!)
vraagt dienen mens 75 euro voor eenders welke fret die in die kooi zat
ze waren echt piepklein zo erg!
zeg ertegen dat ik er een wil nemen voor 50. Krijg ik als antwoord eerst wat ik wou man of vrouw!
ik zeg kan mij niet schelen wil er een mee hebben (duidelijk dat ik erg vond!hoe ze zaten!)
maar dan zij hij nee sorry 75 ze zijn ingeent!
raastig was ik! hoe kunt ge die beestjes dat aandoen :(
Maar ja aan de andere kant weet ik wel dat ik mijn Kyra een mooi leven ga geven :)
en dat zij wel gekweekt is met veel liefde en niet zo zal eindigen...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Kyra

Berichtdoor Margiet » ma mei 16, 2011 9:09 am

Schattige muis is het ondertussen, die Kyra van je!! :wub:

Ja Sien, dat is idd erg, ook de hoofdreden waarom ik weg blijf op die plaatsen en in van die winkels waar de fretjes (of andere beestjes) op die manier verhandeld worden. Wij vinden het afschuwelijk, nemen er eentje mee om een goede thuis te bezorgen en die mannen wrijven in hun pollekes!! Weer eentje verkocht, dus het volgend nestje mag stilaan "geleverd"! Zijn ze dan op het einde van het seizoen niet allemaal "van de hand" gegaan, dan "mogen" ze gaan wandelen en krijgen we de ene oproep na de andere binnen bij DFA om ergens een jong ding op te halen dat aan zijn/haar lot werd overgelaten!! :evil:

Een dier kopen op zo 'n plaatsen is dus echt niet het verstandigste, ten eerste weet je echt niet wat je in huis haalt (en een boekje met het bewijs van die vaccinatie geven ze je echt niet mee, hoor, die zijn zo fel gevaccineerd als jij of ik!!) en ten tweede "bevorder" je hun verkoop alleen en wordt er voor elk dier dat er gekocht wordt een "nieuw" aangesleept!! :bow:

Als je ooit denkt over een 2de en je bent tevreden van de plaats waar je Kyra haalde, ga dan daar maar terug kijken of zoek rustig naar een eerlijke kweker, dat lijkt me iets veiliger dan de Zwarte Markt!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Kyra

Berichtdoor jeanine » ma mei 16, 2011 7:08 pm

Ik kan Margiet maar enkel bijtreden. Nooit kopen uit medelijden, ze worden zo vervangen voor een volgende koper. :( Vroeger werden in een tuinwinkel waar men ratjes enz. verkocht ook fretjes verkocht. Bij mijn 3 laatste bezoeken geen fretjes meer en een heel beperkt aantal knaagdiertjes.
Hou het maar op een deftige hobby kweker zoals voor je kleine Kyra ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Kyra

Berichtdoor sah » ma mei 16, 2011 7:22 pm

Dat wordt echt aftellen tot 8 juni :D :D

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Kyra

Berichtdoor Dorinda » wo mei 18, 2011 7:33 pm

Ja Sientje, ken dat meid! Word er ook zo raastig van maar zoals Margiet en Jeanine zeggen nooit meepakken! Niet enkel voor de verkoop die je stimuleert maar kan goed zijn dat die fret ook nog eens vol met "ongewenste" bezoekertjes zit hoor!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » wo mei 18, 2011 8:12 pm

mja :( was zo zielig :( maar kyra die gaat goed zitten
klein verwent nestje worden denk ik :)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Kyra

Berichtdoor Dorinda » zo mei 22, 2011 7:40 pm

Das zeker datte en niet vergeten hé de bezoekjes bij "tante Doortje". Kan ik die kleine muis mee verwennen! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » zo mei 22, 2011 7:58 pm

zal zeker gebeuren no panic :D
ben vol spanning aan het wachten op de nieuwe foto's nog 2 weken se :D
en ze mag zich in huizes martens-cordemans installeren :)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Kyra

Berichtdoor Dorinda » ma mei 23, 2011 10:46 am

zal zeker gebeuren no panic :D
ben vol spanning aan het wachten op de nieuwe foto's nog 2 weken se :D
en ze mag zich in huizes martens-cordemans installeren :)
JUIJ ik tel mee af! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Kyra

Berichtdoor Thrypa » ma mei 23, 2011 12:50 pm

Pff, echt zielig van die fretjes in slechte omstandigheden. Maar 'eentje' redden bevordert zoals Margit al zei gewoon verdere verkoop. Waardoor eentje redden gewoon betekend dat er nog meer daar terecht gaan komen..

Maar nu het fijne nieuws: je Kyra ziet er al prachtig uit :D

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » di mei 24, 2011 10:59 pm

nieuwe fotokes :)
Afbeelding
By sien1989 at 2011-05-24
Afbeelding
By sien1989 at 2011-05-24

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Kyra

Berichtdoor sah » wo mei 25, 2011 7:02 pm

Dat is al een echte fret! :D
Snoezig hoor!

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Kyra

Berichtdoor Vosfreakje » vr jun 03, 2011 1:26 am

Ze trekt een beetje op men kleine Kaitlyn:p
En of ze zal verwend worden door tante Doortje als je langsgaat:p
Nog 5 dagjes en dan is het voor jou zover:D
Veel succes met je kleine bol:)
xxx
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » vr jun 03, 2011 6:11 pm

jaja amaai gans zenuwachtig al zoals toen ik mijn andere fretjes ging halen :)
toen was ik ook zo zenuwachtig :)

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » wo jun 08, 2011 8:26 pm

vandaag kyra gaan halen :)
ze zat daar op tafel gezellig fritjes en curry worsten te eten :shock:
mee genomen naar huis.
Paar keer al gebeten lol wij duidelijk gemaakt dat het niet ok is :)
en dan in haar kooi gezet want het is waarschijnlijk al genoeg stressy voor haar geweest.
Madam vond het zo nodig om in geen van beide kakbakken te gaan =) maar het lege hoekje
en zit nu haar kot te bekennen (afbreken lol)
het zal bewogen weken worden :)
Maar ze is wel oh zo mooi :)
ze zit al in mijn hart :)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Kyra

Berichtdoor nielsvl » wo jun 08, 2011 8:36 pm

vandaag kyra gaan halen :)
ze zat daar op tafel gezellig fritjes en curry worsten te eten :shock:
Lang leve de verantwoorde kwekers... :euh:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Kyra

Berichtdoor Margiet » wo jun 08, 2011 8:37 pm

En ik hier maar vlees en saaie brokjes geven ... laat het onze pups maar niet horen of ze komen hun beklag doen!! :rol:

Proficiat met de kleine spruit!! Veel succes en heel veel jaartjes plezier gewenst alvast!!

Ik hoop alleen dat je dat soort eten niet verder gaat zetten, hé Sien, niks zo gevaarlijk voor je fretje als varkensvlees en ja, in 't algemeen genomen, voeding die echt niet geschikt is voor hen!! Als je geen voorstander bent van vlees geven, geef gewoon goede frettenbrokken en zeker geen fruit of groenten, dat krijgen ze niet verteerd (buikpijn dus!!). :s

Blijkbaar hebben wel meer mensen problemen in het begin met een pup en de toiletjes, ik kan er niet van meespreken, die 19 snotjes hier kennen de bakken even goed als de volwassen exemplaartjes. Wat keukenrol, Dettol en een strenge baas en het is zo opgelost, zou ik zeggen!! :p

En voordat al de anderen het zeggen komen : :ttiwwp:

:p :p :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » do jun 09, 2011 5:59 am

hehehe
nee bij mij krijgt ze gewoon haar fretten eten (op moment een mengeling van ferret pro-orijen) en van tijd een snoepje :)
Voor mij is het een beetje een helse nacht geworden :) (wat er nog gaat volgen)
gisteren en deze morgent deed ze niets anders dan bijten!
Zoals ik al gelezen had moet ze de tijd krijgen om te "wennen" dus niet teveel pakken :)
Ze komt altijd zelf naar mij toe gelopen likt een paar keer mijn hand en hap! bijt en serieus door (ge zou zeggen speelbijten maar dat zelfs niet!) en dan pak ik ze bij haar nekvel en zeg luid foei!(intonatie) het interesseert haar gene bal ze blijft naar u vinger happen de hele tijd :s (plezant is anders maar we geven niet op)
Het rare is ze blaast zo precies voor ze bijt maar ze blijft uit haar eigen naar u toe komen.
Want nu laat ik ze gewoon wat wennen zonder ze al te veel vast te pakken.Als ze zelf kom rijk ik ze mijn hand :) en dan heeft sien prijs :)(mijn vriend heeft ze al tot bloedends toe gebeten!)
ze heeft gepoept bij haar eten :) schoon opgenomen in haar kakbakje gedaan en alles rap gekuist met dettol =) (volhouder wint zekers)
NU op moment zit ze in haar kooi en is ze gezellig nog heel kot bij elkaar aant janken en krijse zoals ze ons deze nacht heeft laten meemaken
(al moet ik zeggen ik had erger verwacht)
Het enige dat ik hoop is dat ze ons rap leer te vertrouwen en niet meer bijt (ze mag speelbijten maar niet zoals nu doorbijten).
Maar heb er goed oog op ze zal wel lere dat sien een taai tante is (hoop zij niet taaier als ik) want zoals van waar ze komt kan ik het "patroon" echt niet overnemen.
bijna constant loslopen en na hun eten zetten ze de fretten op tafel en die aten dan de restjes (ik heb het niet zo op fretten en bij mijn eten)
dus het is voor haar natuurlijk ook een hele aanpassing van ook een hoop fretjes naar helemaal alleen.
ze heeft wel knuffeltjes enzo maar die valt ze gretig aan :)
klaar maken voor te gaan werken na mijn bijna slapeloze nacht :-)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Kyra

Berichtdoor jeanine » do jun 09, 2011 7:10 am

Succes met de opvoeding. Laat haar rustig wennen in haar kooi, geef haar speeltijd en daarna terug in de kooi. Ik zou de eerste dagen milt zijn met straffen tot ze jullie goed kent. Neem alle mogelijke voorzorgen zodat je het echte straffen tot een minimum kan beperken. Laat wel flink je stem horen. Zo te lezen heeft men van waar ze komt toch niet veel goed werk in de opvoeding gestoken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Kyra

Berichtdoor Arisa » do jun 09, 2011 9:25 am

Proficiat met je nieuwe aanwinst!
ik wens je heel veel geduld toe :p en veel succes ermee!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Kyra

Berichtdoor Dorinda » do jun 09, 2011 10:30 am

JIPIEJAJEEEEEEE Kyratje is thuis!!! Laat ze maar goed wennen meid en vant moment dat ze je wat gewoon is kom je maar op speeldate bij tante Doortje! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Kyra

Berichtdoor Margiet » do jun 09, 2011 11:44 am

Ja Sien, zo te horen mag je nog aan de hele (her-)opvoeding beginnen!! Dat die kleine meid bijt is ergens wel normaal. Ze zal tandjes aan 't wisselen zijn, dat doet pijn, dat moet ergens op uitgewerkt. :s Ik heb tegen de baasjes van de vertrekkende pups hier ook gezegd hen iets harde pluche ofzo te geven, klein en veilig (geen oogjes of loszittende onderdeeltjes), dan kunnen ze daar wat op kauwen ipv op de handjes van de nieuwe mama's en papa's!!

De pups hier beten normaal wel niet als hun buikje rond gegeten was en zeker niet tot de tandjes begonnen te wisselen dus. Ik heb wel vanaf dag 1, toen ze zo 'n week of 4 waren, geblazen bij elke poging tot bijten, idd in combinatie met mijn boze "nee", waar ik echter niet altijd meer op vertrouw. We hebben ondertussen al meerdere fretten die doof zijn, dus ja, dan kan je "roepen" of hen streng toespreken tot je een ons weegt natuurlijk!! :rol: Als ze nu beten (of als die 2 van ons nu bijten) maak ik een vuist van mijn hand, dan is bijten al lang zo leuk niet meer, blazen doe ik natuurlijk ook nog en ik geef het speeltje in hun pootjes zodat ze snel doorhebben dat daar wél op geknabbeld mag. Maar als ze honger hebben, ja, dan is het gewoon kwestie van snel zijn om hen een bakje vlees ofzo bij te zetten, anders voel ik die "dolkjes" ook, hoor!! :s

Dat gekrijs als ze alleen in de kooi verblijft is, zoals je zelf zegt, wel heel normaal, hoor. Ze komt idd van een "gezinnetje", had rond haar andere pups zitten om te spelen of om tegen te slapen, zo alleen is maar koud en helemaal niet fijn. Je kan haar iets in haar kooitje leggen dat wat warmte afgeeft, wel goed ingedraaid of beschermd zodat ze er niet in bijten kan en dan haar daarop of tegenaan in een dekentje leggen om te slapen, dan heeft ze wat warmte rond zich. Haar met rust laten en laten wennen, ach ja, daar zal iedereen zijn mening wel over hebben veronderstel ik, ik heb eerder de neiging hen bij me te pakken als ze zich alleen voelen, zo groeit die vertrouwensband tussen jou en de fret ook sneller. Hier weten de pups al snel dat als ik hen oppak, ze weer veilig en geborgen zitten, dan stopt het huilen ook al snel. Op die manier ben ik hier een aantal weken met de pups bezig geweest, als ze nu mensenhanden voelen maakt het volgens mij nog niet echt meer uit van wie ze zijn, ze weten dat ze dan niet meer alleen zijn.

Maar als ik je één goede raad mag geven, laat haar in de toekomst niet bepalen wat spele-bijten is. Het kan best zijn dat dat allemaal moet kunnen, maar op dat gebied voed ik mijn fretten het liefst op zoals mijn kinderen vroeger. Eerst en vooral aanleren dat, in dit geval bijten, niet mag. Iets losser worden in de omgang achteraf is altijd makkelijker dan opnieuw iets af te moeten leren. Iets méér mogen is altijd sneller aangeleerd dan iets minder mogen!! ;)

In ieder geval veel succes en vergeet niet van haar "baby-tijd" te genieten, hé, ze zijn zo vreselijk snel groot!! :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kyra

Berichtdoor kysimoza » do jun 09, 2011 6:30 pm

jaja
kwam thuis en het ging heel goed al
behalve mijn vriend die heeft er moeten aan geloven tenen :) los door zijn kous :)
en zijn handen!
bij mij likt ze heel de tijd en dan bijt ze is maar ze maakt dan wel eerst dat kuide hijg geluid dan weet ik van ai ze gaat mij hebben :D
ik laat ze zelf naar mij komen en dan geef ik ze de kans om te zien of ze bijt of niet.
Ze heeft sinds gisteren ook niets meer gegeten (misschien de verhuis?)
Ze heeft bij haar een knuffel waar ze gretig op bijt en naar gromt :) en een harde bal van koord (zo een kleintje)
ze speelt wel graag.
in hare bak gaan doe ze maar heel soms maar zoals je al aangaf detol en een vodje en het is weg :)
heb wel paar keutels in haar bakje gelegd dat ze het ziet.
De mama van kyra was een superkleine dus ik denk niet dat kyra heel groot gaat worden :)
Kgeef de moed niet op :) ik zal ze wel heropvoeden (proberen toch)
en als het mij niet lukt stalk ik jullie wel met vragen :)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 37 gasten