Rare vraag

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Rare vraag

Berichtdoor Buddy » za jun 25, 2011 9:20 pm

Ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen dus doe ik het hier maar.
Ik vroeg me af wat jullie met jullie overleden fretjes doen? Mijn konijntjes die onlangs gestorven zijn heb ik in de tuin begraven. Voor konijntjes vind ik dat precies geen probleem, die zitten niet liever dan in hun mijnen en wonen ook buiten. Dus de stap is niet zo groot. Maar ik kan maar niet wennen aan het idee dat ik Muisje naar buiten moet doen en haar begraven. Ik zou ze liefst binnen houden in een urne ofzo maar ik heb dus echt een probleem met crematie. Ik vind dat zo'n akelige gedachte cremeren, ook voor mensen. Je steekt iemand niet in brand vind ik. Da's echt het gedacht ik weet het...
Ik weet het dus niet goed. Ik heb ze in haar favoriete donsdekentje in een doos gelegd en ze staat nog op de speelkamer nu. Morgen moet ik wel iets beslissen.. Vind het moeilijk. Ook omdat dit een huurhuis is dus ik zal hier niet altijd blijven wonen.
Stomme gedachten misschien maar ja...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Rare vraag

Berichtdoor jeanine » za jun 25, 2011 10:36 pm

Meerdere mogelijkheden, begraven, crematie, laten opzetten.
Ik persoonlijk wil ze in mijn tuin houden. Als ik problemen verwacht zoals in de winter met vorst ligt er een put klaar. Zo kan ik ze in alle omstandigheden mee naar huis brengen als het moet gebeuren. Misschien voor sommigen een onbegrijpelijk gedrag die put al klaar maken. Maar ik wil ze bij mij houden op een manier waar ik wat aan heb. Zo kan ik ze bezoeken als ik er nood aan heb en even tegen ze praten.
Raad kan ik u niet geven daar in, is voor elke mens anders.
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Rare vraag

Berichtdoor weena » za jun 25, 2011 10:59 pm

ik heb mijn schatten laten cremeren.
ze zijn nu samen in een urne(frettenbeeldje)
heel subtiel, maar zo zijn we altijd samen.

ze in de tuin begraven kon ik niet om twee redenen, ten eerste het is hier nog een bouwwerf en ten tweede de emotionele afstand.

inderdaad, iedereen moet doen waar ze zich het beste bij voelen.

groetjes
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Rare vraag

Berichtdoor Buddy » zo jun 26, 2011 7:13 am

Ik wil ze ook graag bij mij houden, maar als ik ze hier begraaf dan ga ik ze ooit moeten achterlaten...

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Rare vraag

Berichtdoor ufo » zo jun 26, 2011 10:51 am

zelf heb ik al mijn fretjes begraven in de tuin ,maar mijn kat die onlangs overleden is heb ik laten cremeren
en ik denk dat ik het in de toekomst ook met mijn fretjes ga doen
de keuze om dan de asse te bewaren of uit te strooien is er dan ook nog
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Rare vraag

Berichtdoor Raven » zo jun 26, 2011 11:18 am

Cremeren... allemaal samen in de urne met daarin hun nog hun pasfotootje
Ook heeft mijn vrouw een houdertje rond haar nek... dicht bij haar...

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Rare vraag

Berichtdoor Arisa » zo jun 26, 2011 9:15 pm

ik zou ze, persoonlijk, laten cremeren. Je kan ze dan overal met je meenemen. Een mens verhuist al eens in zijn leven en als je ze dan begraven hebt...
Clyde heb ik hier wel begraven, maar dat is een fretje van me die vroeg is gestorven toen ik net begon met fretten. Ik wou hem toen begraven zodat hij "één" kon worden met de natuur terug. Maar aan m'n andere fretjes ben ik nu al te gehecht en daarom zou ik die, als het zover is, 'dichter' bij me willen.
Maar het blijft inderdaad iets heel persoonlijk

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Rare vraag

Berichtdoor Buddy » ma jun 27, 2011 4:44 pm

Ik heb ze toch maar begraven. Heb info zitten bekijken van crematoria en de gedachte dat ze dan nog hier zou zijn in een urne leek me wel ok, maar ik kan het echt niet. Het idee van verbranden alleen al, brr, nee, ik kan het niet.
Ik woon in een huurhuis naast mijn ouders, dus ver weg ligt ze nooit (zij willen geen dode dieren in de tuin dus dat was geen optie)
Tenslotte heeft ze hier 4 jaar gewoond ook.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Rare vraag

Berichtdoor jeanine » ma jun 27, 2011 5:19 pm

Buddy, je moet steeds doen waar je je goed kan bij voelen. Je kan er nog altijd een kruik met bloemen of plant op zetten om het plekje te markeren ;)
Gaat het een beetje?
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Rare vraag

Berichtdoor kysimoza » di jun 28, 2011 2:42 pm

ik heb dat met mijn vorige fret ook gedaan begraven in de tuin
en daar een mooie bloem op geplaatst (een soort roos) en elk jaar als die mooi in bloei stond dacht ik aan mijn fretselmieke :)
ge moet doen wat jij u beste bij voelt :)

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Rare vraag

Berichtdoor Buddy » wo jun 29, 2011 11:14 pm

@Jeanine: ca va, tis soms moeilijk. ze hebben hier zo elk hun speeltjes waar ze mee spelen. Muisje had speeltjes waar ze altijd mee rondliep waar de andere niet naar kijken, die liggen hier nu onaangeroerd. Ook heb ik vandaag Peanut verhuisd naar het hok van Muisje omdat het veel groter is. Dat is ook raar om Peanut daar nu te zien. Zeker omdat Muisje en Peanut niet overeen kwamen heeft dat zo'n beetje een wrang gevoel. Maar ja, een kotje dat leeg staat daar heeft ook niemand iets aan he...

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Rare vraag

Berichtdoor Dorinda » do jun 30, 2011 5:16 pm

Goh ja, cremeren of begraven? Hier was er ook niet echt de optie om te begraven dus zowel mijn hondjes als fretje zijn gecremeerd. Heb ook een klein beetje as in een asjuweeltje zitten en hangt aan mijn simstar armbandje. Zo heb ik toch nog dat gevoel dat Tibotje nog steeds bij me is, hij is al van februari dood maar doet mij ook nog pijn hoor! :( Nog veel sterkte toegewenst met je verlies en doe waar je je beste mee voelt.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Rare vraag

Berichtdoor snoesje53 » vr mar 15, 2013 6:28 pm

ik kwam toevallig op dit topic terecht
niet dat het al van toepassing is ,maar als je nu een fretje in je tuin begraafd (wat ik ook het lieft zou doen)
hoe zit dat dan met die chip? als een dierenarts een overlijden vaststeld,moet die dan niet kunnen aantonen waar het dier gebleven is?
bij mijn weten mag je toch geen dieren meer begraven?? of toch?
niet dat ik het zal laten..... want ALS er iets gebeurt met een van mijn engeltjes wil ik ze dicht bij mij houden in de tuin

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Rare vraag

Berichtdoor Margiet » vr mar 15, 2013 6:56 pm

Je moet gewoon de instantie van de chip verwittigen dat het dier overleden is, Vicky, niet elk dier sterft bij de Da of komt bij de Da ter vaststelling ..

Ik geef niks door, ik weet dat het fout is maar zet het wel in mijn "stambomen". Als je de instantie verwittigt sluit die dat dier af en bestaat het nergens meer ...

Die gedachte kan ik dan weer niet verdragen ... :(

Nee, begraven mag niet meer, alsof iemand zich dat aantrekt?? :s
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Rare vraag

Berichtdoor jeanine » vr mar 15, 2013 8:22 pm

Milo zijn chipregistratie is in orde gebracht. Officieel bestaat hij dus niet meer, maar voor ons ligt hij dichtbij en dat zal niet veranderen.
Begraven van huisdieren mag.
Lees de voorwaarden even na, wel even doorscrollen naar huisdieren ;)
http://www.ovam.be/jahia/Jahia/pid/558
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 36 gasten