Super!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Lynxje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 12:59 pm
Locatie: Lier

Super!

Berichtdoor Lynxje » vr jul 15, 2011 7:09 pm

Hey iedereen

Ons Sora & Kara zijn nu bijna een weekje bij ons en het gaat super! Het bijten is bijna volledig gedaan :bow: , we hadden verwacht dat dit maanden zou duren, maar ze doen het echt heel erg goed. Als ze niet bijten beloon ik hen met een snack en een vriendelijke intonatie in mijn stem, bijten ze wel dan krijgen ze een scherpe nee te horen. Het is echt super als je ziet wat een vooruitgang die kleine schatjes boeken. Ze geven mij zelf lekjes op mijn handen en arm als ik ze een knuffel geef, de vriend is jaloers want die krijgt er geen xd De eerste 2 dagen was er hier en daar nog een fretje dat net niet in de kattenbak geraakte, maar ook dat probleem is bijna helemaal volledig van de baan :rol:

Het eten, dat gaat vlot, ze krijgen totally ferret baby en 3x in de week krijgen ze rauwe kip. Ze zijn er zot van en groeien enorm. Dinsdagavond zijn we naar de dierenarts geweest voor de entingen, ook dat verliep vlot, een klein piepje waarop ik prompt emotioneel werd, echt hartverscheurend als je je kleine schatje ziet pijn hebben.

Gisterenochtend was er even paniek, bij het opstaan merkte ik dat er een beetje bloed op hun slaaplapjes was. Na een onderzoekje vond ik geen uitwendige letsels, maar bij het voederen merkte ik dat ons kleine Karatje uit haar mondje bloedde, toch even naar de DA gebeld om zeker te weten wat we moesten doen, als het bloeden na een uurtje niet stopte moesten we teruggaan. Het bloeden was dan beter maar als ze at begon het opnieuw. Toch even naar de DA geweest dan en ze vond niet direct iets wat mis was, volgens mij heeft ze op haar tong gebeten of heeft ze door het tanden wisselen misschien beetje bloed verloren. Nu is ze weer helemaal de oude, geen bloedvlekjes meer te bespeuren.

Het spelen is echt geweldig, een war dance hier en daar, een heerlijk mokkend geluid en speelgoed overal. Bij de aanschaf van de spulletjes heb ik me echt laten gaan, octopusjes, olifantjes, balletjes, knuffeltjes, ze hebben alles. Ze hebben niet alles in een keer gekregen, ik geef elke week iets kleins extra. Tenminste dat was de planning, toen we eergisteren in de colruyt stonden zag ik iets wat ik echt niet kon laten schieten, 2 dozen met felgekleurde speelballen!!! We hebben dan een grote ton gekocht en er de helft van de ballen in gedaan, op de bodem had ik wat speeltjes en een paar snackjes verstopt en man wat een plezier dat ze hebben. Als ze me zien komen met de ton springen ze recht van in hun kooi de ton in tussen de ballen, zo enthousiast zijn ze.

Vanmiddag heeft de kleinste spruit in haar knuffelzak op mijn buik geslapen terwijl de verloofde en ik naar een film aan het kijken waren, dat zijn echt van die geweldig zalige momenten waar je alles voor zou geven :wub:

Nu slapen ze even en heb ik tijd voor een iets uitgebreider verslagje van een zalige week.

Groetjes van een gigantisch gelukkige fretten eigenares!

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Super!

Berichtdoor stevenn » vr jul 15, 2011 8:09 pm

en weet ge waar ze nu gaan omzagen?

foto's ;)

Lynxje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 12:59 pm
Locatie: Lier

Re: Super!

Berichtdoor Lynxje » vr jul 15, 2011 8:50 pm

en weet ge waar ze nu gaan omzagen?

foto's ;)
Allee dan, hier nog een paar fotokes van de bengeltjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Super!

Berichtdoor stevenn » vr jul 15, 2011 8:52 pm

mooi mooi :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Super!

Berichtdoor jeanine » vr jul 15, 2011 9:05 pm

Ja, als je de juiste aanpak voor ze gevonden hebt kan het vlug beter gaan. ;) En dat van elke week een speeltje bij, kan je je voorstellen hoe het er na jaren uitziet :rol: Er ligt hier meer speelgoed voor de fretten dan voor de kleindochter :oops:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 43 gasten