even iets rechtzetten :)

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

even iets rechtzetten :)

Berichtdoor kysimoza » ma jul 18, 2011 7:34 pm

Heb even gewachten met dit te melden omdat ik het zelf een plaats moest geven.
Maar melo is bij ons weg die is terug naar zijn vorig baasje.
Voor ik hier word afgeschoten :) lees eerst heel het verhaal.
Toen ik voor een vriendje ging zien voor kyra kwam zij met 2 frettenrammen heel goed overeen
twix en melo.
Met melo een pak rustiger was dan twix (twix ging er nogal hevig aan toe bij het spelen)
Maakte ik de verkeerde keuze en nam melo mee (ergens in de hoop dat kyra zijn rustige gedrag van spelen zou overnemen :hammer: op die moment had ik ne stomp tegen mijne kop verdiend!)
Dus nam ik melo mee...
Het ging goed alleen had hij het niet op mijn vriend.(en ikzelf dacht dat mijn vriend het niet op melo had!du geloofde hem niet dat melo hem constant beet)
toen had zita al een paar keer gezegd dat ze gebeten was door melo maar ik zag nooit iets...
Nu gingen de dagen voorbij en ik ben wel iemand die uren naar mijn fretten kan staren.
Zag ik als melo lag te slapen kyra hem echt superveel ambeteerde!Ze beet hem constant als hij lag te slapen enzo!
En stilaan begon melo naar mij ook te bijten!viel mij aan als ik nog maar de kooi opendeed.
Terwijl hij in begin zo een schatje was.Kortom je kon de poepbak niet proper maken zonder dat hij beet.
resultaat melo niet gelukkig,ik niet gelukkig en uiteindelijk kon ik er niet meer van slapen.Hij hing op een gegeven moment in mijn hand en heb hem onder koud water moeten houden want hij loste niet meer!
Da gecontacteerd toch eens gevraagd (hij dacht aan stress)
ik het lieve baasje terug gebeld en met melo terug gegaan.
Wat bleek melo eenmaal terug thuis was hij terug poeslief kon ik hem vastpakken zoals niets en baasje zei zelf dat ze hem dan maar niet ging wegdoen en bij haar ging houden.
Toen mocht ik kiezen of mijn geld terug of proberen met twix het rammetje waar kyra wel heel de tijd heel hevig mee speelde.
Ik kan twix pakken enzo we hebben hem nu ongeveer 3 weken.
Verschil is verbazingwekkend kyra nu met twix en kyra met melo.
Ik was dan ook blij dat het baasje mij liet weten dat melo terug volledig de oude was :)
en dus terug zeer gelukkig was.
Ik zie nu ook aan kyra dat ze ook bekaf is als ze gaat slapen!Met twix veel meer met haar bezig is,is kyra ook moe en ze slapen echt constant samen.
spelen constant samen en eten ook constant samen.
Twix is echt een knuffelbeest
ik dacht dat nu wel het moment was om dat recht te zetten omdat sommige mensen die mij op facebook hebben even niet meer konden volgen.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: even iets rechtzetten :)

Berichtdoor daikiri » ma jul 18, 2011 8:15 pm

elke fret heeft zijn karakter,net zoals een mens zijn vrienden kiest, kiest een fret zijn vrienden.
kan een fret nu eenmaal beter met vriendje 1, dan vriendje 2 om dan is het aan u om daar rekening met te houden..
moesten er meer mensen zijn die daar rekening met houden, zouden er veel minder fretten met een maagzweer zitten van de stress...
stel je voor de je u huis deelt met iemand die je niet kan uitstaan...
mss is dat voor sommige een beetje cru, maar beter de korte pijn..
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: even iets rechtzetten :)

Berichtdoor Margiet » ma jul 18, 2011 11:43 pm

Zolang die ene waar het niet mee klikt niet buitengezet wordt (terug naar "de natuur" weet je wel xp ) of in den opvang moet eindigen omdat ie bijt, ben ik allang happy, cru klinken of niet.

Het is nu eenmaal een feit en dat zien we in onze eigen nestjes zelfs, dat sommige fretten minder goed met elkaar kunnen opschieten dan anderen. Als je het dan zo kan oplossen en iedereen, in de eerste plaats voor mij de frettenmormeltjes zelf, zijn happy, dan heb ik daar totaal geen problemen mee!! ;)

Succes!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: even iets rechtzetten :)

Berichtdoor jeanine » ma jul 18, 2011 11:52 pm

Ik volg hier toch wel ipv je af te schieten. Een verkeerde keuze maken is mensen niet vreemd. ;) Zo heb ik in de opvang kennis gemaakt met een heel braaf moertje volgens iedereen, het eerste wat ze deed was mij bijten. Ik lag het moertje blijkbaar niet en heb haar in de opvang gelaten. Fretten kiezen echt wel hun baasjes als ook een vriendje. Deze keuze respecteren is het beste voor alle partijen. Gelukkig mocht Melo terug naar zijn vertrouwde omgeving.
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: even iets rechtzetten :)

Berichtdoor Thrypa » di jul 19, 2011 12:01 am

Ik vind dit zeker niet fout maar echt HEEEEEL SLIM dat je die beslissing hebt genomen!
Het zal nu even voor stress zorgen, maar het is voor beide uiteindelijk zoveel beter :)

Er wordt echt veel te vaak over gegaan naar 'uitstaan', wat veel te belastend is.. Mensen zien dit niet graag in en denken dat 'samen slapen' en af en toe spelen voldoende is maar je moet het ruime plaatje bekijken en dat heb je gedaan! :domhoog:


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten