Enkele mededelingskes ...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor Margiet » za okt 01, 2011 11:01 am

De meesten hier zijn al wel op de hoogte van de (hopelijk tijdelijke) veranderingen hier, maar toch, om zoveel mogelijk problemen te vermijden, wil ik even zeggen dat ik een tijdje minder snel ga kunnen reageren op alle vragen of handelingen die van mij verwacht worden. Ik heb normaal altijd mijn best gedaan iedereen zo snel en accuraat mogelijk te helpen, maar de laatste tijd moest ik al eens schuiven met uren en data, dat zijn de meeste mensen niet gewoon van me.

Mijn mama is begin september het ziekenhuis in gemoeten en vermits zij wel nog in Hasselt woont en ik 75km verder nu, is het dagelijks een op-en afgerij van jewelste geworden. Ondertussen heeft de dokter, die haar dokter verving, de beslissing genomen haar zonder enige hulpmaatregel weer naar huis te sturen, wat het er allemaal absoluut niet op vergemakkelijkte. Nu moet er dus in Hasselt ook eten op tafel staan, moet er gekookt en gepoetst, moeten de boodschappen gedaan enz ... en mijn mama is absoluut niet in staat om die dingen nog langer zelf te doen. Het regelen van eventuele hulp in huis, verpleging en dergelijke, is dus ook voor mij en al die "helpende" handen die dan eens komen kijken of ze wel kunnen komen helpen en of mijn mama er wel recht op heeft, komen dat persoonlijk bespreken en bekijken maar natuurlijk nooit op één en dezelfde dag. Dat maakt dat ik nog steeds niets anders doe dan elke dag richting Hasselt rijden om daar de boel stuk voor stuk te regelen, waarna het meestal ten vroegste 20u 's avonds is voor ik aan het eerste (zelf) eten van de dag kan denken en hier nog moet doen wat er te doen valt. Jef doet overdag de bakken en het uitlaten van de fretten gelukkig, maar sommige dingen zoals het schoonmaken van de kooien, het verzorgen van de fretten (medicamenten, nageltjes knippen enzo), katten en honden ligt dan nog op mij te wachten. Het huishouden zelf wacht ook wel (nee, het gaat verdorie écht niet lopen :( ), de boodschappen hier gaan dan wel vaak nog ergens mee door met die van mijn mama maar de strijk, de poets, de afwas enz... is dus voor 's avonds na de dagtaak Hasselt. Het beantwoorden van mails, reacties hier, de telefoontjes die elke dag beantwoord moeten, de opvangaanvragen die binnenkomen evenals de interesses in adopties of weet ik veel, het moet dus allemaal 's avonds en 's nachts gebeuren. Vandaar ook dat ik al meermaals heb moeten zeggen dat ik er echt geen (late of extra) bezoekjes hier thuis bij tussen kan krijgen nu, al was het hier de gewoonte altijd en met z'n allen binnen te kunnen vallen. Momenteel krijg ik dat echter echt niet gecombineerd, ik ben om het zacht uit te drukken zelf stikdood, mijn gezondheid is dan ook niet eens hoe ik het zou willen, ik moet echt af en toe zowel voor mezelf als voor ons hier thuis, zeggen dat het niet gaat om op elk moment van de dag iedereen te woord te staan.

Ik weet ook dat de meeste mensen hierop reageren met een "ahja, dat begrijpen we" maar dat er toch telkens minstens evenveel reacties blijken te zijn van ontgoocheling of zelfs wat boos zijn als ik niet of niet dadelijk reageer of help. Dat op zich begrijp ik dan ook wel, ik word zelf ook liefst zo snel mogelijk geholpen als ik met vragen of problemen zit, maar ik kan op dit moment echt niet iedereen tegelijk helpen zoals ze het altijd van mij gewend geweest zijn, sorry. De Beurs komt er dan ook aan, voor de meesten nog bijna 2 maanden, voor mij al echt de hoogste tijd, wat zijn 8 weken om alles geregeld te krijgen? Ik heb het nog gezegd : ik doe het allemaal even graag, anders zou ik nu ook wel een tijdje de handdoek in de ring gooien, maar het gaat allemaal een stapje trager moeten dan voorheen, er zijn even andere dingen bijgekomen die ook dringend gedaan moeten.

Dus .... als je niet dadelijk antwoord krijgt van mij, zowel telefonisch als via mail of PB, als ik niet dadelijk aan iemands deur sta om te helpen of zeg dat je maar langs moet komen ... bij deze de hele uitleg waardoor en waarom. Hopelijk valt alles een beetje snel in zijn plooi daar in Hasselt, maar tot dan ... een beetje vertraging langs deze kant dus!!

Heel iets anders is het 2de wat ik even zeggen moet : ik kreeg gisteren bezoek van ene Claudia van de RUG Gent. Zij doet Diergeneeskunde en gaat haar thesis maken over fretten en in 't bijzonder Helicobacter bij fretten dus. Ze is hier buiten gewandeld met zo 'n 24 "staaltjes" onder de arm maar vroeg ook of ik nog andere mensen wist die eventueel zouden willen mee helpen aan haar onderzoek. In ruil krijgen we de uitslag van de staaltjes, weten we dus of er HB is aangetroffen of niet in de stoelgang, toch iets wat ik hier van sommige fretten graag zou weten.

Als jullie (Jeanine, Vanessa, Sabine, Ann, Davy, Niels, Shana, Yana, Karen & Tom) dus van de week gebeld zouden worden : ik ben de schuldige!! Ik heb jullie telefoonnummer doorgegeven, Claudia ging eens bellen om te vragen of jullie het zagen zitten of niet om ook even tijd vrij te maken voor haar! Het is natuurlijk geen verplichting, maar ik dacht dat jullie mss wel interesse konden hebben. Moesten er nog anderen zijn hier op het forum die hun medewerking zouden willen verlenen (Claudia moet zo 'n 150 staaltjes zien te bemachtigen!! :rol: ), laat het hier anders even weten, ik kan Claudia altijd verwittigen ... Liefst mensen die niet té ver uit de buurt van Gent wonen, Claudia moet haar vriend altijd inschakelen om te rijden, maar ze komt zelf ook eens langs op 16 oktober a.s op onze speelnamiddag, dus ik denk dat alle hulp echt wel welkom is!!
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor Peewee » za okt 01, 2011 12:15 pm

Hey Margietje, niks van die "boze", "teleurgestelde" reacties aantrekken, dat zijn mensen die ni weten wat het is om problemen te hebben of zijn verwende nesten die altijd gewoon zijn geweest om altijd en overal hun zin te krijgen :hammer: ;)

Je mag mijn nummer ook aan die Claudia doorgeven als je er tijd voor hebt (of eerder als je even tijd vind want ik denk dat je nu in het geheel geen tijd hebt ;) ) Aalst is niet zo ver van Gent he en tot volgend weekend zitten er hier 7 exemplaren die elk dagelijks wel ongeveer evenveel "exemplaren" achterlaten :p
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor a3ke » za okt 01, 2011 12:22 pm

Hier ook een hoop staalkandidaten

en verder sterkte in hopelijk snel een goede oplossing voor alles te vinden
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor Margiet » za okt 01, 2011 3:34 pm

Mercikes en Kim, heb gestuurd naar Claudia en dadelijk (verheugd :p ) het antwoord gekregen dat ze je volgende week belt!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor Bientje » za okt 01, 2011 4:19 pm

Hier mag ze ook komen,geen probleem. Is wel niet direct in de buurt van Gent,maar ze is welkom... :D

En verder zou ik zeggen, probeer alles een beetje geregeld te krijgen.En vooral, denk ook aan je eigen gezondheid. Als je er steekt ( zoals ze dat zeggen), heeft er niemand nog iets aan jou. Als ik met iets kan helpen, ook al kan ik nog niet veel doen op het moment, laat je het maar weten...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor jeanine » za okt 01, 2011 9:35 pm

Margiet, ik vraag me al langer af hoe je het vol houdt. Ik denk voor bepaalde telefoontjes dat men ook op een ander adres al eens geholpen kan worden. Dan is er nog het forum waar men ook info op kan vragen als men met iets zit ivm fretten. Sommige zaken kunnen nu eenmaal anders lopen dan men zou wensen, dus een beetje begrip mag van alle kanten komen. Een frettenbabbel bv kan men dan tijdens een speelnamiddag ook eens komen volgen al maakt het wel wat verschil als je de thuissituatie ergens anders kan zien. Nood breekt wet ;)

Ik wist al van dat vervolgonderzoek af aan de Ugent, maar niet dat het opgestart was. Ik heb Freebee daar alvast voor opgegeven toen ik haar stoelgangstaaltje binnen stak vorige week. Helaas kan ik voor haar niet wachten op het eindresultaat tot het einde van het academiejaar. Maar ook hier is ze welkom om de nodige staaltjes van de 3 fretjes te onderzoeken. Vorig jaar hebben er 4 fretjes hier deelgenomen aan de studie en enkel Freebee is besmet bevonden. Zij heeft al een behandeling achter de rug zonder het gewenste resultaat dus ik weet niet of ze wel of niet in aanmerking nog zal komen voor die studie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor Buddy » zo okt 02, 2011 9:04 pm

Margietje, het is heel belangrijk om ook voor jezelf te zorgen, stel u voor dat er aan u ook nog eens iets komt!! Schakel maar eens terug van 5de naar 3de vitesse :D Je kan nu eenmaal niet iedereen helpen. En dat het wat langer duurt vooraleer je antwoordt geeft, da's toch niet erg. Gelijk mijn laatste mail, maakt niet uit of dat een dag of een week duurt, da's niet dringend he, daar moet ge u allemaal niet in opjagen he. Als ge het maar niet vergeet :p

Ik heb via Inge Thas ook eens een vragenlijst ingevuld en staaltjes gegeven van Muisje voor een onderzoek van de RUG. Ik heb daar wel nooit iets van gehoord.
Als dat meisje iets kan doen met mijn twee prutsen mag ze altijd eens afkomen ze. Da's toch maar gewoon zo'n swab in de mond he?

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor Furby&Barry » ma okt 03, 2011 9:04 am

Hier staan al 4staaltjes in de diepvries! Vijfde is yet to come...

Voor de mensen die willen helpen:
Binnen de drie uur dat je fretje een drolletje heeft gelegd, dient het beetje in de diepvries bewaard te worden.
Je neemt een stukje wat zo weinig mogelijk in contact is gekomen met andere besmettingshaarden (drolletjes die samenliggen ed..)
Je steekt het in een potje (kan je verkrijgen wij de apotheek of huisarts of dierenarts, zo'n "plaspotje")
Binnen de drie uur van het leggen van het drolletje moet het in de diepvries.
En daarna mag het niet meer ontdooien!
Dus wij gaan met een frigobox met staaltjes en ijselementen naar de speelnamiddag :)
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor jeanine » ma okt 03, 2011 9:06 am

Ik heb daar wel nooit iets van gehoord.
Ik heb zelf contact opgenomen eind juni en gevraagd om de gegevens aan de da te willen bezorgen, deze heeft ze dan ook gekregen. ;)
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor Picka » ma okt 03, 2011 9:36 am

Margiet : dokter Peeters is vandaag terug aan het werk. Ik zou als ik jou was eventjes met haar contact opnemen in verband met je moeder. Ik weet niet of zij werkelijk akkoord zou gaan met de situatie als je uitlegt dat jou gezondheid het niet toelaat wat je nu moet doen. Ik denk wel dat dokter Peeters samen met jou voor een oplossing zou zoeken.

Bij mogen ze ook staaltjes komen nemen maar ja Hasselt is al een heel eindje van Gent.
Op de speelnamiddag zal ik ook deze keer niet aanwezig kunnen zijn doordat mijn gezondheid het echt niet toe laat. Spijtig genoeg want ik zou eigenlijk graag nog eens willen komen. :( :(
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor JajaChu » ma okt 03, 2011 2:59 pm

Hey Margiet

Hier staan de fretten in Gent dus ik wil zelfs bij haar langs gaan voor een staaltje... Laat gerust iets weten ;-)
En bovenal take care of yourself!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor jeanine » ma okt 03, 2011 7:18 pm

Claudia heeft hier al contact opgenomen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Enkele mededelingskes ...

Berichtdoor Margiet » ma okt 03, 2011 9:20 pm

Jana, jouw nummer heeft ze ook en dat van Shana zou ze aan jou vragen, dat heb ik zelf niet ...

@ Renée : ja, Dr. Peeters is van vandaag terug, ik wacht nog even met bellen tot woensdag, dan zou er mss iets geregeld kunnen via de dokter die mijn mama kwam melden wat ze gingen doen en merkte dat ze ontslagen was door de vervangende arts!! Die 2de dokter ging er absoluut niet mee akkoord, maar ja, we staan ervoor en moeten erdoor zeker?

Dadelijk nog maar eens naar Leuven bollen, Caro heeft vanalles nodig ... ;)
Ik ben al dikwijls moe geweest, maar zo moe als nu, nee, dat nog nooit ... :cry:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten