vraagje..

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
*Loontjuh

Berichtdoor *Loontjuh » zo nov 06, 2005 10:50 am

hallo allemaal..
ik heb een vraagje..
ik heb 2 hele lieve fretjes.. en mannetje en vrouwtje..
ze bijten mij en me zusje niet.. maar voor de rest kan echt niemand ze vasthouden, omdat ze voor de rest iedereen bijten.. hoe kan dit en kan je dit afleren als die mensen niet elke dag komen?
groetjes Ilona

Eva
Berichten: 19
Lid geworden op: za feb 28, 2004 3:10 pm
Contacteer:

Berichtdoor Eva » zo nov 06, 2005 12:44 pm

Mijn fretje eeft da ook :(

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » zo nov 06, 2005 12:47 pm

als ze jou als baas zien kan je hen duidelijk maken dat je het niet neemt dat hij hen zo behandeld.
Laat zien dat jij als baas de rangorde bepaalt en dat ze het niet mogen, spreek hen kordaat toe en straf indien nodig. Als je gasten het zouden zien zitten kunnen zij hen ook straffen om te laten zien dat ze nog steeds boven hen staan.

Wat ook kan zijn is dat je gasten misschien andere parfums en zeep gebruiken. Sommige fretjes zijn heel gevoelig voor bepaalde geuren. Is het echt doorbijten wat ze doen of is het eerder pitsen als in 'ik wil dat die persoon mij met rust laat".
Een van ons fretjes reageert nogal sterk op dove-zeep. We kunnen zo aan hem merken wanneer iemand die zeep gebruikt, die krijgt gegarandeerd een kneepje. Meestal zijn we hier wel op bedacht en das ook de eerste vraag die we onze gasten stellen. Kwestie van de mensen te waarschuwen.

Veel succes ermee en hou ons op de hoogte he.


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten