help

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
hanniejjjj
Berichten: 1
Lid geworden op: do jul 10, 2008 10:09 pm

Berichtdoor hanniejjjj » do jul 10, 2008 10:18 pm

hallo
ik wil binnenkort een fretje aanschaffen. weet iemand waar er in de regio West-Vlaanderen particuliere fokkers zijn?
en geef es jullie mening over een mannetje of over een vrouwtje :)
groetjes Hanne

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr jul 11, 2008 9:04 am

Dag Hanne, van harte welkom hier.
Je bent op zoek naar een fret ? Ik zou je de raad willen geven om niet met een pup te beginnen maar een reeds opgevoed opvangertje en liefst voor 2 te gaan. Het geslacht is volgens mij enkel belangrijk ivm met de castratiekosten achteraf. Een ram is flink groter dan een moertje. Kijk even bij onze opvangertjes, dit zijn geen afdankertjes maar lieve schatten die een warme t'huis zoeken. Ook in Menen is er een assiel dat fretten opvangt, wel niet van DFA maar dat doet er niet toe.
Waarom ik een pup niet zo zie zitten is omdat een fret heel anders is dan een ander huisdier en je de nodige kennis moet hebben om op te voeden tot een lieve niet bijtende fret. Ook de kosten van de da lopen op, inentingen(2x) en noodzakelijke castratie. Mocht je toch voor een pup kiezen kijk dan heel goed uit hoe de dieren gehouden worden en als men handschoenen gebruikt om ze te nemen bedank de verkoper voor de moeite. Een pup moet al handtam zijn bij de verkoop, anders heb je heel veel moeite om ze het bijten af te leren.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn uitleg, een goede fokker weet ik zelf niet zitten.
Afbeelding


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten