vraagje

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
Marthiej
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 25, 2009 3:39 pm

Berichtdoor Marthiej » di aug 25, 2009 3:42 pm

Hallo,
Kan 1 van jullie mij vertellen waar je een fretje vandaan kunt halen ?:)
Ik heb al op google gezocht onder de naam "frettery" maar steeds kom ik in frettery's uit die in Nederland zijn.
Kunnen jullie mij helpen? ;)
Groetjes ,
Marthe

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di aug 25, 2009 3:47 pm

eerst envooral welkom op de frettigste site van het land,
ik geloof dat er nog een paar in onze opvang zitten als je onze opvangverantwoordelijke opbelt zal zij je met plezier vertellen of er geschikte fretjes voor jou zitten.

één goede raad blijf van fretten uit winkels af zeker als je met fretjes pas begint...

opvangverantwoordelijke: ann berge 0494/37.34.92
zij werkt wel in ploegen dus het kan zijn dat je niet direct antwoord krijgt maar spreek maar iets in en dan
belt ze jou wel terug.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » di aug 25, 2009 3:49 pm

als ik iets mag aanraden zou ik even hier kijken bij opvangers, daar zitten fretjes die al opgevoed zijn , ze hebben tevens al hun inentingen gehad en zijn gecastreerd.

als het je eerste fret is , zou ik daar met beginnen want een pup opvoeden is niet zo simpel

en welkom op het forum

hihi knorry, we waren te samen

:P

[Gewijzigd door loeke2440 op 2009-08-25 15:50:34]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di aug 25, 2009 9:11 pm

Welkom op het forum Marthiej.
Ik kan inderdaad je ook aanraden om een reeds opgevoed fretje en liefst twee te nemen. Als beginnend frettenhouder heb je heel veel te leren. Een pup opvoeden is niet zo gemakkelijk, kost bloed zweet en tranen. Ook zijn er nog veel da kosten in het vooruitzicht ivm met entingen en castratie die je fret nodig heeft. Ik zou je de raad willen geven om eerst eens goed door het forum te bladeren, vooral bij opvoeden en medisch. Zo krijg je al een idee wat er bij fretten houden komt kijken.
Een fret vraagt veel van z'n baas, als je hem kan geven wat hij nodig heeft krijg je er een goede vriend in de plaats voor. ;)
Er zijn hier ook nog enkele mensen met een pup indien je toch zou willen doorzetten voor een pup.
Bezint voor je begint is een gouden raad ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo aug 26, 2009 12:44 am

de beste frettery'n zitten toch wel in nederland hoor...

hier kan je misschien eens kijken bij kwekers op kapaza ofzo, of misschien dat mensen op het forum nog pups hebben zitten...

zoals jeanine zei, onderschat het opvoeden van een pup niet, als je't fout doet, kan het goed fout gaan, het blijven tenslotte roofdieren... maar voor't zelfde geld lukt het je toch en komt alles goed natuurlijk :)

veel succes met de zoektocht, lees zeker alles op onze site eens goed door, hetgeen mensen of winkels ofzo je zeggen klopt vaak niet met hoe het eigenlijk echt gaat, kheb het dan vooral over huisvesting en voeding enzo ;)

vergeet ook niet dat als je een fret goed wil verzorgen en voeden, het best een duur huisdier is, en dat ze langer leven dan bvb konijnen of hamsters...

edit; nog even zeggen dat het seizoen van kweken toch wel op zn einde aant gaan is hoor... anders wachten tot volgend jaar he, rond april-mei bevallen de eerste alweer :)

[Gewijzigd door nielsvl op 2009-08-26 00:46:16]

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo aug 26, 2009 1:13 pm

Alles is hier reeds gezegd
Welkom trouwens :)

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » ma okt 12, 2009 12:11 pm

De mama van Ilana was toch nog te koop (klinkt raar hé: Te Koop). Maar ben ni zeker was het niet bij Vanessa?
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma okt 12, 2009 9:20 pm

ja mama zoekt nog een nieuwe thuis..
heel lief naar mensen toe , kan eventueel alleen weg
ze is niet zo fret gericht...je mag altijd komen kijken hoor
kan je een schat aan info geven ook (zelfs in het engels, lees hi)
dai
0477/95.19.72
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten