Dilemma

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
Shana
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 22, 2007 5:51 pm

Re: Dilemma

Berichtdoor Shana » wo apr 07, 2010 7:35 pm

Hmmm..

Dan ga ik toch eens proberen om te vragen of ze hier voor Happy Zoo (vroegere zoomart) ook geen leverancier vinden om aan TF te geraken..
Maar het merk ferret compleet is dat eigenlijk aan of af te raden?

Welk zijn toffe speeltjes voor een fretje?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dilemma

Berichtdoor nielsvl » wo apr 07, 2010 7:50 pm

ferret compleet wel ja, en al zeker en vast een ferm verbetering tov whiskas ;)


Speelgoed tgoh... hangt af van fret tot fret... 1 hier is immens zot van zo muizen en dergelijke die bewegen, andere van dingen die lawaai maken en balletjes, andere weer van dingen aan een koordje, een buis om door te crossen...
Ze worden dingen snel beu, dus afwissling is aangewezen. Je hoeft niet echt zaken te kopen hoor, met een doos met wat gaten in houden ze zich ook al efkes bezig (maar laat ons geen illusies maken, na 5 minuten is een fret alles beu :p )

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dilemma

Berichtdoor jeanine » wo apr 07, 2010 7:53 pm

Ik was eigenlijk minder tevreden over de Ferret complete van Verzele Laga. Mogelijks door Milo zijn allergie aan granen, ze aten het wel graag en is toch beter dan het ander minder geschikt kattenvoer. Hills kitten kip vind je in de meeste winkels toch wel.
De tofste speeltjes zijn je handen ;)
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... =10&t=7931 om je al een idee te geven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dilemma

Berichtdoor Margiet » wo apr 07, 2010 10:10 pm

Afbeelding Dit is de Ferret Complete waar de meesten van ons redelijk tevreden over zijn. Wij kunnen er ook absoluut niet van klagen, maar moeten het wel gemengd geven met Totally Ferret en als we eraan geraken, Zupreem dus. Geven we een te grote verhouding Ferret Complete, dan zien we in de bakken duidelijk dat er minder voedingsstoffen worden opgenomen, er liggen véél grotere hoopjes in!!

Afbeelding Dit is dan de voeding die kwalitatief niet zo best zou zijn, wij hebben het hier nog nooit gegeven.

Afbeelding Zo zien de kleine zakken Totally er dus uit, je kan ze op sommige plaatsen nog vinden in 400gr, maar ik zou echt niet meer weten waar. Deze is 1.75kg en is voor een normaal etend moertje genoeg voor een 2-tal maanden. BamBam komt er volgens mij echter mss net een maandje mee toe!! ;)

Afbeelding En dit is dan tenslotte de vaak niet te vinden Zupreem. Tot nu toe heb ik de voeding (dankzij Patricia, mercikes zeggen de mannen hier!! ;) ) enkel bij Dierenplezier in Kessel-Lo gevonden.

Moest je tegen vrijdag iets (nee, mijn fretten niet, hoor!! :euh: ) graag tot bij jou zien komen : laat het maar weten dan. De "omweg" zou zo groot niet zijn, zegt mijn wederhelft!! :p Moet het dan wel ietsjes op voorhand weten, hé, want moet het zelf ook nog gaan kopen dan :D , die kleine verpakkingen hebben we met die Zoo hier niet in huis!! :lol: Als je de Zupreem ook wil proberen, zou ik morgen naar Kessel-Lo moeten, dat lukt vrijdag niet meer.

Sabientje, jouw Zupreem staat ook klaar, hé!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dilemma

Berichtdoor nielsvl » wo apr 07, 2010 10:27 pm

Die zupreem bestaat ook in grote zakken... Toch eens op zoek naar gaan :)

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Dilemma

Berichtdoor Buda » wo apr 07, 2010 11:23 pm

mijne sayko luste eerst toen hij bij mij kwam ook geen snoepjes, hij wou ze niet aannemen en kheb er is eentje in z'n snoetje geduwd om het zo te zeggen
(niet zo agressief als het overkomt hoor :p) en sindsdien als hij de doos hoort rammelen komt'm afgestoven. :p
hij kende het eig gwn nie goed, hij zag het, maar wou het niet proeven precies.
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dilemma

Berichtdoor Margiet » do apr 08, 2010 12:11 am

Die zupreem bestaat ook in grote zakken... Toch eens op zoek naar gaan :)
Ja, heb die al ergens gevonden, rond de 100€ of zoiets, maar kwam veel duurder uit dan in zakjes van 2kg. :(

Dierenplezier heeft er ook een tijdje verkocht van 4kg, maar geraakt daar momenteel zelf niet meer aan, zeggen ze ... :hammer:
hij wou ze niet aannemen en kheb er is eentje in z'n snoetje geduwd om het zo te zeggen
(niet zo agressief als het overkomt hoor :p) en sindsdien als hij de doos hoort rammelen komt'm afgestoven. :p
Ja, ja, kan geloven dat dat ventje dan snel afgelopen komt!! Hij weet ook dat het er anders toch wel ingeramd wordt door zijn woest Baasje!! :rol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dilemma

Berichtdoor nielsvl » do apr 08, 2010 12:19 am

Momenteel 20% korting tot en met 21 april...
http://dehuisdiersuper.nl/product/30/10 ... iet_136_kg
en volgens hun site bij bestellingen boven 40 euro rekenen ze maar 6 euro verzendingskosten... normaal gezien 99 euro voor de 13.6kg, nu 79 euro... (maar of je nu 3.6 kg koopt of die grootte, uitgerekend komt het ongeveer hetzelfde uit...)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dilemma

Berichtdoor Margiet » do apr 08, 2010 12:37 am

Mercikes!! :domhoog:
Afbeelding

Shana
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 22, 2007 5:51 pm

Re: Dilemma

Berichtdoor Shana » do apr 08, 2010 10:24 am

Van toeval gesproken, ben net terug van de dierenwinkel Happy Zoo (vroegere Zoomart) in Geel..
Ze hebben gisteren net TF en Yesterdays News besteld.. Dus dat was perfecte timing :)
Nu heb ik me vandaag al wel Hill's Kitten aangeschaft.. Klopt het dat het deze zakken zijn?

Afbeelding

Wel niet zo goedkoop, maar voor het fretje alles (het zal in ieder geval beter zijn dan Whiskas) :)
Nu nog hopen dat ze het wil eten :D

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dilemma

Berichtdoor nielsvl » do apr 08, 2010 10:56 am

Goed om weten dat er nog een zoomart is die TF en YN indoet... 't Zijn uitzonderingen geworden jammer genoeg...

Die hills kitten is inderdaad al goed, best nog mengen met een TF ofzo :)

Het is inderdaad niet goedkoop, vandaar dat we ook altijd zeggen dat fretten eigenlijk echt wel nog dure huisdieren zijn...

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Dilemma

Berichtdoor Dorinda » do apr 08, 2010 1:07 pm

Margiet, zou je aub voor mij ook eens zo een zak zupreem willen meebrengen en hoeveel kost zo een zak van 2 kg? Ik zou het graag eens willen bijmengen in plaats van de selective die ik nu erbij heb, is wel een zeer kleine hoeveelheid die ik bij de TF en FC meng dus ik zou wel meer zupreem er dan bij doen. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dilemma

Berichtdoor Margiet » do apr 08, 2010 1:20 pm

Zal ik doen! :) Kosten : 12€ als ik me niet vergis! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Dilemma

Berichtdoor Dorinda » do apr 08, 2010 2:24 pm

Zal ik doen! :) Kosten : 12€ als ik me niet vergis! ;)
Oh dat valt zeer goed mee, ok Margiet breng me maar eens een zakje mee als je wil. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Dilemma

Berichtdoor Buda » do apr 08, 2010 3:26 pm

hij wou ze niet aannemen en kheb er is eentje in z'n snoetje geduwd om het zo te zeggen
(niet zo agressief als het overkomt hoor :p) en sindsdien als hij de doos hoort rammelen komt'm afgestoven. :p
Ja, ja, kan geloven dat dat ventje dan snel afgelopen komt!! Hij weet ook dat het er anders toch wel ingeramd wordt door zijn woest Baasje!! :rol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:[/quote]

zie, daarom zei'k dus dat't niet zo overkwam als het leek +) kebt er gwn zachtjes ingestoken zodat hij d'r is in beet en het proefde :p tss :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: Dilemma

Berichtdoor vicky-witte » do apr 08, 2010 8:38 pm

leuk speeltje is een houten kaas-constructie, een schoondoos met krantenflarden en daar kan je dan gezonde snoepjes of teddy'tjes is verstoppen een plastic doos gevuld met rijst en eender wat dat de fretsel kan opgraven is ook fun ( gat maken in het dekseltje), te proberen een doos met dopjes en gezonde snoepjes of wat anders in verstopt, een kartonnen doos en zeker een lekker krakkelende zak (zonder handgrepen waar ze verstrikt in kunnen graken), een papierenzak bewijst ook zijn dienst, een zak met knuffels die de fret kan nemen en verstoppen houd ze ook even zoet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt aan deze tips.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: Dilemma

Berichtdoor vicky-witte » do apr 08, 2010 8:39 pm

schoondoos=schoendoos
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Shana
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 22, 2007 5:51 pm

Re: Dilemma

Berichtdoor Shana » do apr 08, 2010 9:23 pm

Bedankt voor al de leuke tips :D

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dilemma

Berichtdoor nielsvl » do apr 08, 2010 9:28 pm

Laat ze wel nooit alleen met een plastieken zak, een ongeluk is snel gebeurt...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dilemma

Berichtdoor Margiet » do apr 08, 2010 11:21 pm

hij wou ze niet aannemen en kheb er is eentje in z'n snoetje geduwd om het zo te zeggen
(niet zo agressief als het overkomt hoor :p) en sindsdien als hij de doos hoort rammelen komt'm afgestoven. :p
Ja, ja, kan geloven dat dat ventje dan snel afgelopen komt!! Hij weet ook dat het er anders toch wel ingeramd wordt door zijn woest Baasje!! :rol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
zie, daarom zei'k dus dat't niet zo overkwam als het leek +) kebt er gwn zachtjes ingestoken zodat hij d'r is in beet en het proefde :p tss :p[/quote]

Weet ik immers wel, Cynthia, no panic!! :p

(SSssssttt aan de rest : niet zeggen dat Gaia verwittigd is, hé!! :rol: :rol: :rol: :rol: )

Foei, ikke!!! :hammer: :p :p :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Dilemma

Berichtdoor Buda » vr apr 09, 2010 2:07 pm


zie, daarom zei'k dus dat't niet zo overkwam als het leek +) kebt er gwn zachtjes ingestoken zodat hij d'r is in beet en het proefde :p tss :p
Weet ik immers wel, Cynthia, no panic!! :p

(SSssssttt aan de rest : niet zeggen dat Gaia verwittigd is, hé!! :rol: :rol: :rol: :rol: )

Foei, ikke!!! :hammer: :p :p :p

tss! me ventjes love me eeej :p :wub: :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dilemma

Berichtdoor Margiet » vr apr 09, 2010 10:11 pm

:domhoog: Tuurlijk, had het "nonsens verkopen" even op me!! :rol:

Ja, ja, is wel vaker het geval, I know ... :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Dilemma

Berichtdoor Buda » za apr 10, 2010 1:42 am

:D :D you funny bunny :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten