Welk merk brokken?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Welk merk brokken?

Berichtdoor Fretlife » vr apr 05, 2013 9:16 am

Wij willen overstappen met de brokken die onze fretten nu krijgen. De jongens doen het er erg goed op maar de meiden hebben er slappe diaree van. Nu is mijn vraag, welke brok voeren jullie? Wij zijn op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor Peewee » vr apr 05, 2013 10:29 am

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor jeanine » vr apr 05, 2013 11:50 am

Hier nog steeds de Orijen kip variant en laatst bijgekomen meer als veelvuldig snoepje gegeven Ziwipaek.
Zijn de dames niet gestrest door bronstige rammen? Of hebben ze al heel de tijd last met de brokjes?
Van goede brok is de prijs meestal hoger maar compenseert doordat ze minder nodig hebben om gevoed te zijn. Bij brok van mindere kwaliteit zie je de fret veel eten en toch er minder goed gevoed uit zien.
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor Fretlife » vr apr 05, 2013 11:58 am

De bronstige rammen zitten in de zadelkamer en de meiden in de keuken. Een andere optie zou kunnen zijn dat ze regelmatig van de brokken van de katten hebben gesnoept. Dit zijn we nou aan het testen . Mochten ze aan de diaree blijven gaan ze ander voer krijgen.

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor weena » vr apr 05, 2013 12:37 pm

Ik meng josera kitten met totally ferret
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor antoin » di apr 09, 2013 5:02 pm

waarom brokken? prooi is veel beter en goedkoper. en de fretten blijven actiever en worden minder zwaar.

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor Fretlife » di apr 09, 2013 9:36 pm

Bij ons krijgen ze (nog) een mix van brok en vlees/prooidier. Dit omdat niet alle fretten al hun vlees opeten . En hier is prooidier best prijzig geloof ik

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor jeanine » di apr 09, 2013 9:43 pm

Als je prooi moet kopen in de winkel is het best duur te noemen. Zelf kweken is een optie maar dan moet je ze ook nog kunnen doden.
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor Fretlife » di apr 09, 2013 9:48 pm

Ja wij hebben onze eigen muizenfok om op te voeren maar een beetje variatie is nooit verkeerd natuurlijk. Mijn vriendin koopt rond deze tijd ook altijd een hoop kuikens en de hanen gaan dan ook naar de fretten dus dat is alvast 1 ding. maar ik wil gewoon zoveel mogelijk en afwisselend geven.

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Welk merk brokken?

Berichtdoor kysimoza » zo apr 14, 2013 1:49 am

wij geven orijen en ferret pro.
ferret pro in zeer kleine hoeveelheden dankzij kyra.

en ja ik weet das rommel :s daarom probeer ik zoveel mogelijk bij te voeren met prooi en vlees .

zelf mijn muizen kweken kan ik niet krijg da ni over mijn hart om die beesten zelf te doden :staar:


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten