Voedsel en de Fret

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Jenko
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Berichtdoor Jenko » ma jul 23, 2007 2:08 pm

Hey allemaal!

Ik geef mijn fretje FerretDuo als maaltijd en hij eet het héél héél graag (de honden trouwens ook ) maar ik vroeg me af hoe jullie over dit voer denken?
Heb er nog geen echte negatieve punten van ondervonden, zijn ontlasting is altijd mooi stevig enzo en niet teveel en niet te weinig en ook niet te hard ofzo...

Maar jullie zijn de echte kenners hier dus wat vinden jullie ervan?

Ohja en hebben jullie fretten dit ook? De mijne lust dus niets met vis in hé of iets dat er nog maar op lijkt, hij trekt er letterlijk zijn neus voor op!

En ook snoepjes met anti haarbal pasta in spuugt hij resoluut uit en kijkt je dan zo heel verontwaardigd aan...
Eigenlijk lust hij niet zo heel veel, yoghurt dropjes en knapperige koekjes met bacon in speciaal voor fretten maar dat is het zo wat???

Ook baby muisjes (die reeds dood zijn) lust ie niet?? Levende zou hij wel graag aanvallen maar of hij ze zou opeten ben ik ook niet van overtuigd?

Groetjes,
Nikita

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » ma jul 23, 2007 2:28 pm

Geen zorgen, mijn fretten lusten ook maar 1 soort snoepjes, en voor de rest trekken ze hun neus op ;) Maar ik zou wel opteren voor iets met zo veel mogelijk vlees in, ik weet dat dat bij snoepjes nogal moeilijk is, omdat de meeste gewoon volgepropt zitten met smaak-en kleurstoffen. Ik geef ze soms Whiskas Crunch, dat is echt het enige wat ze lusten, en van die natte voerblikjes vol gelei lusten ze ook al niet. Ik zou wel stoppen met de yoghurtdropjes, want daar zit dan volgens mij toch lactose in, en dat is niet zo goed voor een fret. En in die baconsnoepjes zit kaas, en daar zit dan weer ook lactose in ;) Misschien kan je de snoepjes van Totally ferret eens proberen? Daar zit heel veel kip in. Nouja, mijn fretten lusten het niet, maar die van jou mss wel ;) Ik heb ook al eens geprobeerd pinkies te geven aan mijn fretten, maar, je raad het al...ze aten het niet op :P Primitiever dan rauwe kipfilet willen ze niet gaan %) Ik denk dat het vooral een beetje experimenteren is, en te zien hoe je fret op dat voer doet ;)


[Gewijzigd door Stitch op 2007-07-23 14:29:29]

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma jul 23, 2007 3:29 pm

wij geven ook duo ferret maar daar zit toch vis in???
allee toch een vorm van... :)
van snoepjes geven wij een stukje gekookte kip of van die snoepjes in een hartjes vorm ik kan nu ni direct op de naam komen. %) (@)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


maxi

Berichtdoor maxi » ma jul 23, 2007 7:11 pm

Yochurt dropjes voor je fret ???? Niet doen , daar is hun spijsverteringsstelsel helemaal
niet op voorzien. Als je hem toch wil verwennen met tussendoortjes , kun je het
beter houden bij vlees.

In Duo Ferret zit idd vis.

Angelique
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 10:49 pm

Berichtdoor Angelique » ma jul 23, 2007 8:16 pm

Wij geven een mix van totally ferret en ferret complete...
Als snoepjes geven wij eens een stukje kip, een eidooier(niet zo vaak als eens een stukje kip!), en ook die hartensnoepjes, daar zijn ze verzot op!

(@knorry: vandaar dat pruts zonder aarzelen mee kwam snoepen, van zodra ze die snoepjes rook zat ze in mum van tijd op men schoot direct op weg naar de doos... :P )

Qua eten zijn hier onze drie schatjes ook verschillend hoor.
Ons Bloem zou echt alles aannemen om te eten, ons Pruts met een gezonde maat, ons Stella daarentegen, wil enkel die hartensnoepjes, zelfs tegen een stukje kip durft ze neen tegen zeggen... en Bloem en Stella zijn dan zusjes... dus inderdaad, geen zorgen!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma jul 23, 2007 10:20 pm

hoi
niets beter dan tf of happy ferret
mengen kan maar dan altijd 1 deel goed koop op 2 delen duur eten(maar liever niet)
goedkoop eten bevat veel meer suiker dan duurdere en als je u fret lang wilt houden hou er dan rekening mee!!

wees zeer kieskeurig wat snoepen en voer betreffen!!
eten en snoep waar suiker in zit laat je beter in de rekken staan
suiker bevorderd insulinoom en dat is dodelijk!!!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Jenko
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Berichtdoor Jenko » wo jul 25, 2007 3:46 pm

Hey allemaal!
Ja inderdaad in FerretDuo zit vis en dat is dan meteen ook het enige dat hij lust qua vis...
Vaak geef ik hem wat kippenvlees enzo dus dat zit wel goed, de snoepjes zal ik dan gaan aanpassen zie, ik heb er nu ook in van die hartjesvorm, toasties, heten die geloof ik...
Wil enkel maar het beste voor mijn ventje!

Is Franky Ferret ook goed?
TF en Happy Ferret zijn zeer moeilijk te krijgen voor mij...

Groetjes!!

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » wo jul 25, 2007 11:56 pm

Franky Ferret is eigenlijk nog erger ;) Anders kan je ook eens Hills Kitten de Chicken variant proberen, daar doen fretten het ook wel goed op.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do jul 26, 2007 2:23 pm

hoi
je kan ook bestellen via www. fretten.nl
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Jenko
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Berichtdoor Jenko » zo jul 29, 2007 9:20 pm

#) #) Yeaaaaaaaaah!!!
Ik heb vandaag een winkel gevonden hier in de buurt waar ze Totally Ferret verkopen!!!
Is tegen Roeselare en ikzelf ben van Oostende maar is best te doen, is maar een half uurtje ofzo en voor dat kleine mannetje heb ik dat zeker over!!

Yes yes yes heb nu Totally Ferret Baby Formula!!
Ben zoooooooooo blij!!!!!!!!!!!

Groetjes!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jul 30, 2007 6:37 am

En lust die deugniet van jou die Baby Formula??? Ik heb hier vorige week op een gegeven moment 22 fretsels zitten gehad : opvangertjes, logéetjes en eigen fretjes samen, en 1 opvangertje moet nu voor gezondheid die Baby TF eten want daar zitten meer eiwitten in naar 't schijnt. Hij trok er onmiddellijk zijn lip voor op en vermits ik goed wist dat hij honger moest hebben heb ik nog even afgewacht, maar neen hoor, niet één brokje. Uit curiositeit heb ik dan de overige 21 kanjers eens laten proeven en niemand heeft daar dus meer dan 2 of 3 brokjes van gegeten. Ik had zo 'n mini-kommetje gezet met zo 'n 30 gr brokjes in en kreeg achteraf amper gewogen wat er uit was, zo klein was het verschil!!! Toppunt is dat de katten hier, die dol zijn op alle frettenvoeding die ze vast kunnen krijgen, ook die Baby TF lieten staan!!! :? :?

Duo-Ferret en Frankie-Ferret zijn geen "slechte" voedingen" maar het grootste voordeel aan TF is dat het echt wel het beste is wat op dit moment op de markt is. Nog een voordeel is dat de stoelgang bij TF opmerkelijk minder ruikt, oftewel stinkt :P :P , probeer maar eens uit. De zakken TF zijn ook via de meeste Da's te bestellen en op onze speelnamiddagen worden ze ook verkocht. En woont Dai héél ver bij jou uit de buurt? Zij kan je mss ook helpen, ik weet het niet hoor. Veel succes met je fretsel, het lukt precies aardig goed tussen jullie!! :P
Afbeelding

minoes

Berichtdoor minoes » ma jul 30, 2007 12:50 pm

Ach Margit die van mij hebben de baby TF ook nooit gegeten zelfs niet als pup toen jatten ze steeds de gewone TF van mama Loes dus ik heb de zak maar weggesmeten omdat ook net als bij jou de katten het zelfs niet aten.
En zoals je ziet hebben mijn kanjers er echt niet van geleden want ik kan nou nooit eens zeggen ze zijn mager en gezond. :D :D

groetjes.

Jenko
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Berichtdoor Jenko » di jul 31, 2007 3:24 pm

Hey!

Die van mij is er wel gek op, eet met veel plezier op vaste tijdstippen zijn etensbakje helemaal leeg en smekt er nog heel erg luid bij dus lekker vind ie het alvast wel!
Voordeel misschien is dat er geen ander voer voor andere fretjes aanwezig is want hij is alleen...
Maar dat hij het lust is overduidelijk en hij doet het er goed op hoop ik, nog geen diarree of niets ontdekt...

Groetjes

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di jul 31, 2007 10:56 pm

hier lusten ze ook de baby totally heel graag , ook de oudere fretten lusten het , ik heb hier alvast geen probleem mee
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo aug 01, 2007 10:32 am

Mijne Snuffel krijgt ook Baby formula en hij smult die lekker binnen :)
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten