hun eerste muis!

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Berichtdoor weena » ma feb 11, 2008 4:52 pm

ik heb de stap gezet.

ben vorige week in een dierenwinkel binnengestapt waar ze exotische dieren verkopen en heb er kleine roze muisjes gekocht. (diepgevrozen hé :P )
ermee naar huis, laten ontdooien en aan de rakkers gegeven!
voor ons bamby en nala was het meteen liefde op het eerste gezicht! :D smullen dat ze deden. duurde niet lang hoor.
onze balou verstopte het (maar dan was bamby ermee weg!) pech
en onze junior overlekte het eerst en liet het dan liggen. paar minuten nadien ging hij nog eens zien en proefde dan eens van de staart.
hocus pocus en weg was ook die muis!

diene dierenwinkel heeft er nu een vaste klant bij.

ik geef mijn fretjes nu geregeld vlees, naast hun korrels en ze zien er stukken beter uit!
hun pelsje blinkt mooi, ze zijn niet meer zo mager #)

vroeger hoorde ik altijd zeggen dat je fretten geen vlees mag geven want dan worden ze agressief! humhum, jaja!!! zal wel! de mijn ni hoor! vind dat ze zelf nog luier zijn dan tervoren!

vegetarische fret? klinkt niet gezond! geef de onze maar een goei muis!
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma feb 11, 2008 5:15 pm

ik blijf toch bij hun brokjes en hun gekookte kip af en toe.
je weet ni hoe lang deze muisjes uit de diepvriezer hebben
geweest en kunnen zo ziektes te weeg brengen bij je gasten.
muizen worden ook overgekweekt en kunnen zo ook minder vitamines bevatten
en je zegt ook da ze lui zijn...mischien een teken da ze iets te kort komen.
mijn mening blijft liever een stukje gekookt dan rauw. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » ma feb 11, 2008 7:49 pm

Hoi,
ik heb ergens op het internet zelfs gelezen over een DA die een studie gedaan heeft over frettenvoeder. Volgens haar zou alle frettenvoeder slecht zijn en enkel de natuurlijke voeding gezond zijn: zoals muizen, kuikens enz...
In hoeverre dit allemaal waar is, weet ik zelf totaal niet. Er is echt weinig geweten over frettenvoeder en ik ben ervan overtuigd dat er in de komende jaren nog doorbraken zullen komen.
groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » ma feb 11, 2008 8:46 pm

ik ga akkoord met knorry:) k snap wel dat je je fretjes vers vlees wil geven maar ik zou ook eerder kip geven dan muisjes. T gedacht alleen al dat ik muizen moet geven daar ben ik niet zo zot van :D
maarja, je doet wat je wil natuurlijk he! :)

Kaaren_
Berichten: 74
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:06 am

Berichtdoor Kaaren_ » ma feb 11, 2008 9:04 pm

de mijne krijgen vers kippewit (dat wij tussen ons boterhammeke leggen) van de slager (@)
En ze zijn er hier allemaal gek van !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di feb 12, 2008 8:24 am

Voor zover ik weet blijven frettenvoeders, brokjes dus, in die mate ongezond dat ze, om brokjes te kunnen vormen, altijd iets of wat granen bevatten. Om een substantie tot een brokje te kunnen "houden" zouden er altijd granen aan te pas komen, iets dat fretjes dus niet goed verteerd krijgen omwille van een ander darmstelsel dan het onze. Fretten zijn carnivoren (vleeseters) en geen omnivoren (alleseters) zoals wij. Ook zouden de meeste brokken ondanks alles teveel suikers bevatten, maar daar ken ik zelf niet genoeg van om meer uitleg over te geven.

Wat dat vlees eten betreft : agressief worden ze daar dus idd echt niet van, dat is een fabeltje dat precies zeer moeilijk de wereld uitgaat. Wél is het zo dat als je je fretjes uitsluitend op vlees zet, het een ongezonde zaak wordt als je het niet op een zeer uitgebalanceerde manier geeft. Dus niet alleen muisjes, maar verschillende soorten, vlees, er moet dan een evenwicht gevonden worden in de verschillende soorten vlees, zoals orgaanvlees, spiervlees enz ... Net als bij ons is eenzijdige voeding nooit goed. Brokjes lijken dan mss ook eenzijdig te zijn, omdat je altijd maar alleen datzelfde brokje geeft, maar die brokjes zelf zijn al een samenstelling van alle dingen die noodzakelijk zijn om zijn voeding in evenwicht te houden.

Kaaren, een stukje kippewit af en toe zal waarschijnlijk wel geen kwaad kunnen hoor, maar denk er wel aan dat het vooraf al bewerkt geweest is bij je slager, met zout e.d, dus ook niet meer "natuurlijk" voor je fretje. Best haal je dan bij je slager een gewoon rauw stukje kipfilet, dat lusten ze meestal ook en is vooraf niet gekruid geweest enzo. Hier krijgen ze heel af en toe ook wel een stukje van de charcuterie (kip dan, hé), maar aan hun reactie van meer drinken achteraf, zie je toch dat dat vlees gekruid geweest is. Nu niet dat ze opvallend meer drinken, hé, maar ze gaan even daarna toch altijd wat sloeberen aan hun flesjes, net zoals je ze dat vaak ziet doen net na het geven van een snoepje. Alléé, dat is mij toch al opgevallen en niet alleen met onze eigen fretsels, ook de opvangertjes en de logées reageren zo.

Zoals bij alles zal het ook hier wel "met mate" in orde zijn. Pas als je volledig overschakelt van de ene soort voeding op de andere, moet je echt gaan oppassen dat je goed weet waar je mee bezig bent. :)

Wil je hier echt méér over weten, ergen in 't verleden is hier al een andere topic over geweest waarbij het onderwerp "rauw vlees" redelijk uitgebreid besproken werd en anders moet je het eens navragen bij Hans op de speelnamiddag, die weet er veel meer over. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di feb 12, 2008 11:44 am

als je echt een stuk rauw vlees wilt geven zou je levende muisjes moeten gaan kopen of duif ofzo iets in den aard...
en zelf de nek omdraaien ~0 ~_~
sorry dit kan ik echt ni.
die lieve kleine oogjes van die muisjes die u dan aankijken

en da agressie wil ik wel even mee geven ik moet wel zeggen da ik hier wel al
van geklaagt heb onze tacoda kreeg bij zijne kweker elke dag een verse stuk duif.
hij kwam hier ok je heb puppy bijten maar da was echt wel door bijten het heeft heel lang geduurt eer hij gewone brokjes wou eten dus ik heb er dan wel van ondervonden van da ze agressief kunnen zijn.
ik heb al heel wat pups gehad en hij was d eerste da zo fel beet...

nee brokjes en wa kip das hier hun lievelings kost. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di feb 12, 2008 7:13 pm

Weena, zoals Margiet reeds zei als je zou willen overschakelen naar rauwvoeding moet je daar de nodige kennis voor opdoen. Anders komen je fretjes voedingstoffen te kort. Vlees als" bijvoeding" geven kan je fretten enkel ten goede komen. Maar het geven van eendags prooidieren bevat te weinig voedingstoffen om op verder te kunnen, deze kan je beter door oudere prooidieren vervangen. Ik heb eens rat en muis gekocht en vond €12.50 toch te duur voor 165gr. vlees. Beterkoop is kwartel, konijn, eend, duif en kip dit ligt ook dicht bij natuurlijke voeding en is voordeliger. Diepvriesvlees moet heel goed ontdooid zijn voor je dit geeft. Maar voor je de nodige info samen hebt om een goede rauwvoeding te geven kan je beter verder doen zoals nu en brokjes erbij geven. Zo komen je fretjes niets te kort. Agressie bij mijn vleesetertjes heb ik nog niet ondervonden, wel kon Anais zich eens vergissen en in mijn naar vlees geurende vingers happen.
@Knorry, zou het niet kunnen zijn dat het pupje z'n duifje waar hij toch moest in doorbijten om te kunnen eten miste en honger had???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo feb 13, 2008 9:09 am

Ons kleinste muis, Kiara, was bij haar kweker ook op vlees gezet als hoofdbestanddeel van de voeding en ja, als ze nu vlees ruikt is ze nog dolblij hoor, maar agressief was ze nooit, net zo min als Tinky die ook overduidelijk vlees gewend was en hier pas aan zijn 3 jaar binnensukkelde. Oké, als ze vlees "ruiken" en je vingers ook dat geurtje hebben, kan het zijn dat ze jou vasthebben ipv het stukje vlees, maar dat is hier zo al het geval als mijn handen naar brokjes ruiken!! Als ik die niet goed afspoel en er dadelijk mee in hun richting ga, willen ze daar ook al eens overenthousiast op reageren hoor.

Nee, van dat vlees eten worden ze naar 't schijnt toch echt niet agressief, dat is ondertussen al zo vaak gezegd, maar als ze honger hebben bijten ze graag, hé, dat is een feit. En een jonge, gezonde pup heeft vaak honger!! Komt nog bij dat je er toch altijd zal hebben die afschuwelijk bijten kunnen hoor, onze Mike was daar in zijn eerste 6 à 10 maanden een schoolvoorbeeld van!! We hebben echt regelmatig overwogen het op te geven, zo bijten dat hij kon!! En die heeft bij de kweker altijd op gewone Whiskas-brokjes gestaan, zijn eerste 7 weken. Dus ja, wat zijn de oorzaken van "harder bijten dan gewoonlijk"??
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do feb 14, 2008 5:08 pm

hoi
Deze maand stond er een artikel in de hart voor dieren ivm rauw vlees voor dieren

dit stond er voor fretten:10%bot-3 a5%lever-5a10% hart-en voor de rest spiervlees

er moet minimaal 4 diersoorten gevoerd worden (behalve varkensvlees!!-vanwege de ziekte aujeszky)

of dit klopt kan ik niet zeggen ???
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Berichtdoor weena » do feb 14, 2008 5:23 pm

ik geef hun maar af en toe vlees hoor!
soms maar 1 keer per week en dan is het meestal konijn of kwartel. enkel als bijvoeding hoor!
kip lusten ze niet. niet rauw en zeker niet gekookt. konijn zijn ze dol op, vooral het hartje.

ik koop dan een konijn en hou een bil voor hun appart, snij er het vlees af en verdeel het in porties en... diepvries in.
hebben een konijnenkweker in de familie, beter kan je niet vinden denk ik.

alle dagen krijgen ze hun korrels en daar blijft het ook bij.

ik had mij bij jullie op een vorig topic al bevraagd over vlees voeden aan fretjes en jullie hebben dat goed uitgelegd en ik volg die raad ook op.

een muis geven vond ik toen zo raar, maar ze lusten het blijkbaar graag.

het is zeker niet mijn bedoeling om ze dit elke dag of laat staan elke week te geven.

afwisseling van spijs doet eten zeggen ze hé

:D
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » vr feb 22, 2008 9:04 pm

:) hallo iedereen, ik geef Zara Totally Ferret, en iedere woensdag en zondag krijgt ze een ontdooid muisje van 2 dagen oud...
De eerste keer speelde ze ermee, en toen was de kleine muis toch verdwenen...
Vodnd ze dit dan toch lekker??
Een paar dagen nadien kreeg ze er weer eentje, en ja hoor ; het duurde geen 10 sec of ze was er al op aan het sjieken...
Ook geef ik haar verse kipfilet ( rauw ) of een stukje verse kippelever of kippehart...
Ook haar vacht is nu totaal anders...ze blinkt veel meer en is zo zacht, ze ruikt zelfs niet meer zo hard nar frettengeur ( ge weet wel he ;)

Weet er iemand of we ze paardebiefstuk mogen geven???
Mijn dokter zei vroeger dat k dit af en toe moest eten, want daar zit veel ijzer in en tis gezond...hum...
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr feb 22, 2008 9:21 pm

Zara, paardenvlees werd vroeger gezegd kan voor huidreactie zorgen. Ik weet niet of dit waarheid bevat of een fabeltje van vroeger is. Behalve het reeds eerder genoemde varkensvlees en bewerkte produkten kan je alle vleessoorten geven aan je fretje. Ik zou je wel aanraden om dit in de kooi te geven zodat je het beter kan opvolgen of het opgegeten en niet verstopt wordt. Van vis gaan ze echt stinkende ontlasting krijgen maar ook vis lusten ze. Wel heel goed opletten geen graten en gekookte botten. Een stukje vlees als bijvoeding is zeker een aanrader en mag je gerust dagelijks geven bij de brokjes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr feb 22, 2008 9:52 pm

Toch wel gek ,
alleen mijn twee albinomoertjes Fleur en Lotje lusten rauwe kippenhartjes
en soms ook een stukje "filet pur" .
Altijd alles in kleine stukjes gesneden natuurlijk :P
En liefst met veel bloed

Hoewel ,
laatst stond onze Picko te sleuren aan (een gebakken) steak op mijn bord
en dacht met gans die hap er mee van door te ritsen.
Aangezien ik hem niet met mes en vork kan leren eten ,
heb ik dan maar enkele stukjes voorgesneden
die hij met smaak op de salontafel heeft opgegeten. :~

En paardensteak is toch wel een lekkernij zeker .
Maar ik kan er inkomen dat sommige landen zoals Engeland en Amerika en ook Azie paard beschouwen als een edel dier en het vlees niet willen eten.
Hoewel ik paardenvlees verkies boven gefrituurde sprinkhanen :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » za feb 23, 2008 11:14 am

Ik zou eigenlijk niet weten waarom maar het spreekt mij niet aan om ze muizen of andere dingen te geven het enige wat ze soms krijgen is kip als wij kip eten houden we een beetje opzij voor hun .
Is het echt nodig om ze ander vlees bij te geven ?
Ik vind het zo vies om hun beestjes te geven (@)
En heb zo een schrik dat ze ziekten of bacterieen van andere dieren zouden krijgen ?
Kan misschien raar klinken he maar heb zo een schrik sinds mijn kleine meid al zo ziekjes geweest is om haar andere dingen te geven dan haar dieetvoer.
Ben liever een beetje te voorzichtig daarmee als dat ik terug slapeloze nachten heb en terug constant bij de Da moet gaan . %)
Ik zal misschien overdrijven he ik weet het ni .

groetjes
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za feb 23, 2008 2:08 pm

Nee Bren, als je kleine meid op dieetvoeding moet staan, moet je haar voorlopig zeker niets anders geven, alleszins niet voor je je Da erover aangesproken hebt. Het kan idd anders goed zijn dat haar lichaampje weer verkeerd reageert en dat kan ze echt niet hebben voor 't ogenblik.

Moest je ooit willen overgaan op af en toe een stukje vlees ter vervanging van een maaltijd, moet je het echt eerst even met Bart bespreken. Hij weet wat Sporting juist aan de hand heeft en wat ze verdragen kan of niet. Haar af en toe een stukje kip tussendoor geven is voorlopig echt wel genoeg denk ik. Laat haar hele systeem maar eerst terug tot rust komen. Moest het zo zijn dat vlees beter voor haar zou zijn dan die dieetvoeding, dan had Bart het waarschijnlijk zelf al wel ter sprake gebracht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » za feb 23, 2008 2:50 pm

Kip mocht ze hebben dat kon geen kwaad heeft Bart gezegd,
maar was niet van plan om muizen en zo te geven eigenlijk , dus heb ik er ook ni achter gevraagt.
Maar neem nu in het algemeen en misschien voor de andere 2 , gewoon ter informatie
Is het echt nodig ? of kunnen ze gerust gezond leven op alleen hun korrels ?
Vind het zo vies met al die ingewanden dat ik hier al gelezen heb. :~
dan laat ik ze toch in hun kot hoor dak geen dode dieren ergens vind ~0 (@)
kan alleen maar daar aan denken als ik hoor over prooidieren. :P
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za feb 23, 2008 6:52 pm

Volgens mijn da zit er zelfs in de allerbeste frettenbrokjes nog iets te weinig vlees. Fretten zijn nu eenmaal vleeseters, dus hun spijsvertering is daar op ingesteld. Nu komt je fret zeker niet om van de honger of zo met de brokjes en probeert men een goed evenwicht te vinden in de brokjes. Maar het blijven vleeseters van nature uit en daarom raad men wat extra vlees aan. Vergelijk het met onze gezonde voeding, niet iedereen weegt alles af tot op de gram om toch maar gezond te eten en bij de meesten gaat er een extra groot biefstukje ook wel in. Daar waar 70gr vlees voor ons voldoende is. Vies is een zeer persoonlijk iets, een veganist zal ons vleesetertjes ook wel niet zo denderend vinden nadat we een biefstuk gegeten hebben denk ik. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben er bijna zeker van mocht je da ooit zeggen dat Sporting nog alleen prooi mag eten voor haar gezondheid dat je afkeer onmiddellijk over zou gaan :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » za feb 23, 2008 8:02 pm

Ik heb kippenhartjes en levertjes gekocht,
omdat ik hier veel reactie's heb gezien die toch positief zijn.
maar ik ga dit enkel als bijvoeding geven..
ik weet niet hoeveel ze eten, Maar ben van plan 2x in de week een hartje & levertje te geven.
als ze dat lust tenminste :) maar zodra dat ik merk dat ze bijt (jaja, de schrik zit er in na die frunzing die kuikens at) stop ik meteen ^^
x

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » do feb 28, 2008 7:03 pm

En Marieke?
Al geprobeerd?
Wat heeft het gegeven? ;)
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » do feb 28, 2008 7:32 pm

eum.. hartjes gekookt lust ze ni,
Rauw eet ze ze wel :)
en de levertjes zijn absoluut niet geliefd.. :)
achja ^^
x

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do feb 28, 2008 7:53 pm

Rauw is nog beter dan gekookt, bevat nog meer voedingsbestanddelen. Dus verder geven zou ik zeggen. Wat ook mag is een beetje eierdooier, echter geen volle dooier dat is wat te veel.
Afbeelding

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » do feb 28, 2008 8:02 pm

Haha...bij mij lust ze ook geen kippelever..maar de hartjes daartegen...is ze verzot op!!!
En haar muisjes dan ~0 ~0 ~0 die liggen er niet lang zenne...
Ga er haar irect eentje geven. Is madam haar aperitiefje he...en ik ga me er ook eentje uitschenken... (@)
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr feb 29, 2008 7:57 pm

@ Zara: lust gij ook keigraag kippenhartjes? :P ik ben er VERZOT op (@)


[Gewijzigd door Ollike op 2008-02-29 19:57:41]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za mar 01, 2008 12:40 am

ZARA !!!!! Hebt gij u ook een muisje uitgeschonken????????????????????????????????????? :? :?

Afbeelding
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten