Diablo & Tibo eten muis.

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo sep 10, 2008 4:47 pm

Hey, ik heb hier kweekmuizen sinds een goeie maand en had nu mijn eerste nestje van 11 muisjes. Wakka de wateragame is er wild van en Draco lust er af en toe maar eens eentje. Nu had ik er 2 over en wou eens proberen hoe mijn fretjes erop reageren want Tibo's kooi staat naast Draco zijn terrarium en reageerde altijd als ik een muisje in die zijn etenspotje gooide. Tibo pakt de muis, dood ze en eet ze op maar laat de ingewanden en helf van muis liggen. Ik geef Leilah ook een muis, zij dood de muis maar iets erna zie ik dat Diablo de muis heeft. Hij begint die op te eten en doet hetzelfde alleen dat er bij hem alleen nog de ingewanden lagen. Zijn er nog mensen die eens af en toe een muisje geven en waar dit bij gebeurt? Ik vond het zo raar dat ik het toch eens wou vragen! :? Ah en ook nog, wat is het gezondste als traktatie toastie snoepjes of een muis want das het enige dat Diablo lust als traktatie en ferret vite en soms een klein beetje ferret tone maar daar is hij niet zo wild van. :P
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo sep 10, 2008 5:10 pm

Muis is gezonder als ze het lusten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do sep 11, 2008 3:24 pm

Ah mercie Jeanine voor de uitleg. Bij de dierenwinkel waar ik mijn eten koop en waar van Tibo en Diablo komen zijn ze nog steeds zo dom om te geloven dat fretten agressief worden van vlees te geven. Ik zie tot nu toe geen verschil bij mijn schatjes dus ga ze af en toe eens een muisje geven (tenminste als ik het nog kan want vond het toch wel erg voor dat muisje). Ze zei zelfs dat ze wormen konden krijgen ervan maar zei toen rap erachter dat ze dat wel kregen van wilde muizen (zie je mij der al gaan vangen?). Als mijn witte muisjes nog eens een nestje krijgen, krijgen ze mss nog eens een muisje maar binnenkort is het nog eens tijd voor kipfilet en ga ik proberen om Diablo dit rauw te geven want denk dat hij dat wel liever gaat lusten. Mijn andere vraag is reeds ook beantwoord door mijne DA, ze hebben de ingewanden laten liggen omdat bij zo een jonge muis de gal wel eens te bitter zou smaken dus zijn mijn vragen beantwoord. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do sep 11, 2008 3:39 pm

oh ik zou het ni durven geven ocharme die muisjes... ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » do sep 11, 2008 4:07 pm

jij geeft die muizen nog levend? ~_~ ~0
heb je dan geen bloedbadje in de kooi? :?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do sep 11, 2008 4:21 pm

dat bloedbad is ook 1 van de enige dingen die me tegenhoudt dat te doen...

ik vraag me eigenlijk af of dat nog mag, levende prooien geven... kmoet eerlijk zeggen, kzou mezelf betrappen da'k op den duur gefascineerd zou zitten kijken naar het vangen van de prooi...

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do sep 11, 2008 5:33 pm

ik vind het al erg als bull zijn baardegamen moet eten geven
ik moet van geen sprinkhaan en krekels ni weten maar toch vind ik het erg.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do sep 11, 2008 6:45 pm

Dorinda, ik heb ergens gelezen dat je beter de muis eerst zelf dood. Maar het ging wel over volwassen muizen die al het hazenpad konden kiezen. Als je fretten ze onmiddellijk dood kunnen bijten lijkt mij dit geen probleem. Mochten ze er eerst mee spelen dan zou ik ze liever de korte pijn geven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do sep 11, 2008 7:31 pm

Wees gerust, de muisjes hebben niet afgezien en het waren babymuisjes en ik heb ze vastgehouden tot ze de muis goed vasthadden. Zowel Tibo als Leilah hebben de muis direct zo gepakt dat er alleen een klein piepje te horen was. Leilah liet dan de muis liggen en zo heeft Diablo die opgegeten. Ik vind dit toch wel beter dan diepvriesmuizen want dit is echt wel héél vers en ik heb ook zitten kijken naar het eetfestijn maar vond dit toch wel erg. Bij Leilah waren er een paar druppeltjes bloed op der deken dus wees gerust Tineke, het heeft niet rond gespoten hoor. Ze likken dan ook direct aan de muis zodat er geen bloed vloeit en Anneke ik had er naderhand wel hartpijn van hoor dat verzeker ik je.


[Gewijzigd door Dorinda op 2008-09-11 19:32:51]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr sep 12, 2008 12:11 pm

Op zich vind ik het niet zoo erg...
Als je fretten weten hoe ze zo'n beestje moeten doden en je ziet dat ze niet afzien---> geen probleem.
Mijn katten komen hier elke dag met muizen binnen en ik kan je zeggen, die beestjes zien wel wat meer af... :-(. Maar da's de natuur, die is nu eenmaal niet zo vredelievend als wij mensen (hmm hmm hmm ;-) )
Het enige waar ik op zou letten is dat er geen ziektes in u muizenpopulatie sluipen, dus hygiënisch te werk gaan.

Ik moet wel zeggen als de mijne een muisje vinden (van mijn katten bv), dat ze plotseling 'veranderen', dat instinct komt boven en ze zijn ineens 10 keer vlugger, en soms wel net iets gemener tegen mij (lees: ze zullen het niet zo makkelijk laten afpakken). Maar ja... hoe zou je zelf zijn als ze een lekker stuk chocolade voor je neus laten bengelen en dan opnieuw afpakken... da's gewoon gemeen ;-) ).
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr sep 12, 2008 1:24 pm

Hmm ik zou da toch ni graag geven aan mijn fretjes hoor.
Maarbon , ieder zijn zin he ;)
Al geef ik wel toe dat ik toch curieus ben hoe ze zouden reageren als ik een levende prooi voor hun neusje drop :P

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr sep 12, 2008 3:05 pm

Vandaag hebben ze ook lekker vlees gehad, wel geen muis maar kippefilet en deze keer hebben ze het rauw opgegeten. Blijkbaar heeft Tibo sinds zijn muis toch nu de smaak te pakken om zijne kip ook rauw te eten. Leilah en Diablo eten het alleen maar rauw maar dit bespaart me wel een hoop werk omdat het voor meneer Tibo altijd gekookt moest zijn en dan moest het natuurlijk ook nog goed afgekoeld zijn! :P In ieder geval heeft het gesmaakt voor alledrie.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten