geen vlees?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

geen vlees?

Berichtdoor HERMELINDIS » do mei 13, 2010 11:12 pm

Hey
Ik heb mijn fretje al alles proberen geven kip,biefstuk,gehakt, zalm, garnaal, tonijn,
alles zowel eerst rauw en daar na gebakken maar ze wil het niet zelfs niet na dat ik haar gedwong heb laten proeven. :(
Wortel, appel, druiven, meloen, tomaat, komkommer bijna alles van fruit of groenten komt ze bijna uit je handen trekken.
Als voeding krijgt ze gewoon droge brokje en soms wat nat kitten voer.
Maar ook het kitten voer eet ze nauwelijks op ze likt het sausje op en gaat daarna de brokje vlees verstoppen.
Als ik daarna de hoekje proper maak ligt alles er uitgedroogd bij. :s
Heeft iemand hier een verklaring voor fretjes zijn toch vlees eters juist ?
Die van mij is blijkbaar vegetarisch dan. :euh:
Kan dit kwaad ze krijgt wel de ferretont olie en gedroogt kippenvetbrokjes regelmatig door de voeding gemengd.
fruit of groenten krijgt ze enkel een klein stukje als we het zelf aan het eten zijn.

Greets
Hermelindis en jitse

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: geen vlees?

Berichtdoor Angelke » do mei 13, 2010 11:18 pm

Nooit fruit of groenten geven dit verteren fretten niet !!!! Kunnen heel wat problemen van komen ook.

Niet iedere fret lust nog echt vlees door de domesticatie en generaties lang op brokken te zitten.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: geen vlees?

Berichtdoor stevenn » do mei 13, 2010 11:20 pm

idd geen groenten of fruit

is geen erg als ze geen vlees willen eten, als ze maar een goede frettenbrokken krijgen.
fretlief haalt hier wel zen nodige voedingstoffen uit ;)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: geen vlees?

Berichtdoor nielsvl » do mei 13, 2010 11:23 pm

ai ai ai, inderdaad, nooit groenten, fruit of brood enzo geven... Verstopt inderdaad de darmen, wat ernstige gevolgen kan hebben.

Geef ook nooit varkensvlees aan een fret, met de rest kan je weinig verkeerd doen...

Weet niet welke brokken je allemaal geeft, maar enkel katteneten voor fretten is nu ook niet bepaald ideaal...

HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

Re: geen vlees?

Berichtdoor HERMELINDIS » do mei 13, 2010 11:41 pm

mijn fretje eet enkel frettenbrokken en soms wat nat kittenvoer.
De fruit het groenten heb ik nog geen probs mee gehad maar wist niet dat het zo slecht voor ze was
Wist wel da ze het niet nodig hadden maar dacht dat het was zoals wij naar mc do gaan is niet gezond maar ook niet schadelijk af en toe
En ze lijkt het echt heel lekker te vinden zeker een stukje druif of meloen en komkommer zijn haar favoriet.
Als ik hier mee in de zetel zit kan ik haar er nauwelijks van weg houden.

Greets
Hermelindis en jitse

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: geen vlees?

Berichtdoor Angelke » do mei 13, 2010 11:43 pm

mijn fretje eet enkel frettenbrokken en soms wat nat kittenvoer.
De fruit het groenten heb ik nog geen probs mee gehad maar wist niet dat het zo slecht voor ze was
Wist wel da ze het niet nodig hadden maar dacht dat het was zoals wij naar mc do gaan is niet gezond maar ook niet schadelijk af en toe
En ze lijkt het echt heel lekker te vinden zeker een stukje druif of meloen en komkommer zijn haar favoriet.
Als ik hier mee in de zetel zit kan ik haar er nauwelijks van weg houden.

Greets
Hermelindis en jitse
Het is niet omdat er nog geen problemen zijn geweest dat ze niet kunnen komen hoor;) En welke frettenbrokken en welk kittenvoer (merk)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: geen vlees?

Berichtdoor nielsvl » do mei 13, 2010 11:44 pm

Tuurlijk, zitten veel (weliswaar "natuurlijke") suikers enzo in he, en dat vinden ze natuurlijk lekker (dat is ook de reden waarom ze katteneten enzo lekkerder vinden dan hun eigen brokken). Als zo'n brok hun darmen zou verstoppen kan het echt wel snel foutlopen hoor...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: geen vlees?

Berichtdoor jeanine » vr mei 14, 2010 8:58 am

Soms duurt het heel lang voor ze vlees aanvaarden. Milo kende dat ook niet en wist niet wat er mee aanvangen. Door het de anderen te zien eten ging hij toch maar proeven. Nu staat hij als eerste in de rij om dergelijk snoepje te krijgen. Bepaalde vleessoorten lust hij nog altijd niet. Waar hij gek op is zijn de gedroogde kippennekken van bij Tom&co.Dat helpt zelfs om de tandjes wat proper te maken. Alles waar suiker in te vinden is geniet fretmans zijn voorkeur, ze stelen het uit je hand als het hen lukt. Helaas krijgen ze insulinomen door te veel suikers naar binnen te werken, de aalvleesklier raakt uitgeput en dan krijg je een zorgenfretje. Nat kittenvoer is in mijn ogen veel geld betalen voor meer water dan voeding in zo een doosje ;) Je kan een gezonde fret ook eventjes laten hongeren en hem niet anders dan wat vlees in de kooi te geven. Hou er dan toch rekening mee dat hij op een dag toch wel iets gegeten heeft.
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten