wat te eten geven?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

wat te eten geven?

Berichtdoor Gucci » wo jun 02, 2010 10:49 am

hey,

ik heb hier binnenkort 2 mannen zitten van 8 weken jong,
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... f=8&t=8262

nu is de vraag, moeten zij nog iets bijkrijgen van voeding of mag ik ze gewoon voeden met frettenbrokken en vlees ?
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor nielsvl » wo jun 02, 2010 1:11 pm

Ik meng altijd de eerste maanden (tot zelf eerste levensjaar) met de Totally ferret baby... voor de rest dus gewone frettenbrokken en vlees. Als ze net in de tandenwissel zitten kunnen ze soms es lastig doen om harde brokken te eten, dan kan je ze wat weken in lauw water...

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Gucci » wo jun 02, 2010 2:22 pm

Ik meng altijd de eerste maanden (tot zelf eerste levensjaar) met de Totally ferret baby... voor de rest dus gewone frettenbrokken en vlees. Als ze net in de tandenwissel zitten kunnen ze soms es lastig doen om harde brokken te eten, dan kan je ze wat weken in lauw water...
Weet jij toevallig winkel is de buurt van Grobbendonk (Herentals)
waar ze fretten spulletjes verkopen incl. voer :)

Of iemand anders uit mijn buurt?
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Thrypa » wo jun 02, 2010 2:31 pm

In Heist op den berg weet ik dat ze wel wat frettenvoer en spulletjes hebben, maar nie kei veel en heb er geen totally ferret gezien ^^

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Gucci » wo jun 02, 2010 2:59 pm

In Heist op den berg weet ik dat ze wel wat frettenvoer en spulletjes hebben, maar nie kei veel en heb er geen totally ferret gezien ^^

ge vind da bekan nergens ni :-D bij ons in de buurt.. ben jij van die kanten ?

grtz
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Bientje » wo jun 02, 2010 3:05 pm

Ge kunt dat allemaal online bestellen ook:

www.fretten.nl
of
www.zooplus.nl

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Buda » wo jun 02, 2010 6:30 pm

ik gaf brokjes in wat water gesopt, dat ze konden knabbelen :p en voor de rest, weet'k niet of je al diertjes ofzo mag geven als ze klein zijn, ma da antwoord komt nog wel :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor nielsvl » wo jun 02, 2010 6:38 pm

Natuurlijk mag dat... Ze mogen al rauw leren eten bij de kweker hoor, is zelf beter....

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Thrypa » wo jun 02, 2010 7:23 pm

In Heist op den berg weet ik dat ze wel wat frettenvoer en spulletjes hebben, maar nie kei veel en heb er geen totally ferret gezien ^^

ge vind da bekan nergens ni :-D bij ons in de buurt.. ben jij van die kanten ?

grtz
Ik ben van Kasterlee maar mijne vriend is van Herenthout, allee over een maand issem ook van Kasterlee :P .
Ik weet in Heist is er ook een hondenwinkel die zelf carnibest verkopen en ne dierenarts uit Berlaar ook.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor nielsvl » wo jun 02, 2010 7:26 pm

Ben niet zeker maar dacht dat zowizoo in kontich dat vroeger ook had liggen... of ze het nu nog hebben weet ik niet...

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor stevenn » wo jun 02, 2010 7:33 pm

ach kasterlee
daar komt men eerste hondje van :p een schipperke :p
is die kweker daar nog?

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor a3ke » wo jun 02, 2010 7:44 pm

Totally Ferret hebben ze daar hoor nigel
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor jeanine » wo jun 02, 2010 8:05 pm

carnibest verkopen
Er is speciale carnibest voor fretten,wel moeiolijk te vinden, die voor hond en kat zijn niet geschikt als frettenvoeding. Er zijn groenten in verwerkt die de fret moeilijk tot niet kan verteren. Je kan ook even bij voeding hier kijken en zelf rauw voer samenstellen.Als je er dan ook nog brok bij geeft zal je fret niets te kort komen. Je kan ook kwartels kopen en in grote stukken snijden om ze te geven. Bevat voldoende voeding en de botjes kuisen de tandjes. Bijkomend voordeel, je fret heeft iets om zich met bezig te houden in de kooi. Kippenvleugeltjes en nekjes voldoen ook als snabbeltje. Nooit bot geven dat verwarmd geworden is, splintert in de darmen. Het is de beste leeftijd om ze ook aan vlees en of prooi te wennen. Mocht het hier gelukt zijn aten ze nu allemaal vlees en prooidier ;)
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Thrypa » wo jun 02, 2010 8:36 pm

carnibest verkopen
Er is speciale carnibest voor fretten,wel moeiolijk te vinden, die voor hond en kat zijn niet geschikt als frettenvoeding. Er zijn groenten in verwerkt die de fret moeilijk tot niet kan verteren. Je kan ook even bij voeding hier kijken en zelf rauw voer samenstellen.Als je er dan ook nog brok bij geeft zal je fret niets te kort komen. Je kan ook kwartels kopen en in grote stukken snijden om ze te geven. Bevat voldoende voeding en de botjes kuisen de tandjes. Bijkomend voordeel, je fret heeft iets om zich met bezig te houden in de kooi. Kippenvleugeltjes en nekjes voldoen ook als snabbeltje. Nooit bot geven dat verwarmd geworden is, splintert in de darmen. Het is de beste leeftijd om ze ook aan vlees en of prooi te wennen. Mocht het hier gelukt zijn aten ze nu allemaal vlees en prooidier ;)
Ik bedoelde de fret variant hoor :) Ik veronderstel dat het bij de dierenarts op bestelling is en dat de fret versie dus ook mogelijk is.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Angelke » wo jun 02, 2010 9:01 pm

Carnibest bij de DA heb ik niog niet geweten toch niet bij de mijne (en dat was dan gelijk ook mijn vorige werkgever dus weet wel ongeveer wat ze in huis hebbe)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Thrypa » wo jun 02, 2010 9:16 pm

Carnibest bij de DA heb ik niog niet geweten toch niet bij de mijne (en dat was dan gelijk ook mijn vorige werkgever dus weet wel ongeveer wat ze in huis hebbe)
Het is ook maar ene dat ik weet dat da doet hoor. Hij staat zelf op de site van Carnibest bij verkooppunt.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor jeanine » wo jun 02, 2010 9:17 pm

http://carnibest.nl/belgie.htm Toch best navragen of ze de frettenversie hebben of kunnen bestellen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Gucci » do jun 03, 2010 9:22 am

Carnibest voor Fretten hebben ze bij cats & dogs in Geel

heb ik vorig jaar voor mijn vorig fretje gaan halen .. maar ze wou het niet hebben.

maar is Carnibest alleen voldoende? of kun je ze dan nog ander soorten vlees bijgeven :D
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Raven » do jun 03, 2010 9:44 am

http://carnibest.nl/belgie.htm Toch best navragen of ze de frettenversie hebben of kunnen bestellen. ;)
In de gewone carnibest voor honden en katten zitten granen, rijst, aardappelen e.a zetmelen verwerkt! Ook groenten zoals maïs en erwten.
In sommige soorten carnibest word look in verwerkt...
Als je wilt gaan voor kant en klare verpakkingen... zoek of probeer dan Haaks barf of All ******.
Haaks barf of All ****** vind men meer bij de noorderburen en bevat alleen prooidieren, duif, rat, muis, cavia etc... en is meer gericht op fretten maar ook niet 100%!!!! Er zal altijd een beetje... inzitten!
Ik geef toe dat ik een paar rolletjes carnibest in de vriezer heb zitten... maar dat ik groot voorstander ben van NVR voeder.
BARF en NVR informatie

Ook moet je bij dit alles bedenken dat men niet met een hond of kat bezig ;)

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Thrypa » do jun 03, 2010 11:03 am

Ik vind All ****** een pak moeilijker te vinden dan Carnibest eerlijk gezegd :p Ik heb er ook al naar gezocht, maar Carnibest vond ik veel meer adressen in de buurt (sowieso zou ik voor de frettenversie gaan, lijkt me nogal dom anders :D)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor jeanine » do jun 03, 2010 5:58 pm

maar is Carnibest alleen voldoende? of kun je ze dan nog ander soorten vlees bijgeven
Normaal zou dat goed uitgebalanceerd moeten zijn, bot, vlees en organen.
Als je er ook nog wat anders bij zou willen geven ter afwisseling zou ik voor prooi gaan. Krijg je het niet over je hart kijk dan in de supermarkt naar duif, kwartel en konijn uit. De schoudertjes van konijn zijn ideaal van formaat. Veel trek en sleurwerk voor de tandjes. Met z'n tweetjes is het grappig om te zien hoe ze samen werken om het vlees van het bot te halen. :D Koop om te beginnen kleine verpakkingen tot je weet wat ze wel en niet eten.
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Thrypa » do jun 03, 2010 8:53 pm

Carnibest voor Fretten hebben ze bij cats & dogs in Geel
Aah super dat ik dat weet! Mercikes :D Na mijn vakantiewerk is binnenspringen (ik werk op het OPZ ^^)

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Gucci » vr jun 04, 2010 9:37 am

Carnibest voor Fretten hebben ze bij cats & dogs in Geel
Aah super dat ik dat weet! Mercikes :D Na mijn vakantiewerk is binnenspringen (ik werk op het OPZ ^^)
het OPZ ? :D nog ni van gehoord ..
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Raven » vr jun 04, 2010 10:12 am

Normaal zou dat goed uitgebalanceerd moeten zijn, bot, vlees en organen.
Als je er ook nog wat anders bij zou willen geven ter afwisseling zou ik voor prooi gaan. Krijg je het niet over je hart kijk dan in de supermarkt naar duif, kwartel en konijn uit. De schoudertjes van konijn zijn ideaal van formaat. Veel trek en sleurwerk voor de tandjes. Met z'n tweetjes is het grappig om te zien hoe ze samen werken om het vlees van het bot te halen. :D Koop om te beginnen kleine verpakkingen tot je weet wat ze wel en niet eten.
Prooi, dit is niet alleen iets om over uw hart te krijgen... maar mensen die dit voederen of gevoederd hebben weten wat voor smeerlapperij dit soms kan geven!
Heel hun kot, loop ruimte enz. hangt vol ;) Owee dat er eentje ontsnapt met een halve sappige pas gedode rat in uwe living lol. En zeker wanneer ze perse hun vangst willen gaan verstoppen in de kooi of op andere plaatsen.
Een fret of sommige fretten zijn echte viespeuken als ze eten.
Hierbij een filmpje... van 2 brave fretjes die gecontroleerd eten.


Braaf! Geef ze een dode rat, muis, cavia en het verhaal ziet er al veel anders uit :lol: :lol: Owee voor de verse prooidieren... de zelfgekweekte!
Dus ik hou van gecontroleerd en zelf samengesteld vlees, bot en organen te voederen... zonder granen, rijst of ... simpel NVR.
En als je het echte sleurwerk wilt zien en dat zeker zeer goed voor de tandjes is... volledige kippen nekken, kalkoenen nekken is wat te... groot! en de onderste poten van het konijn met of zonder pels aan... met pels is het beste ;)

Smakelijk!
:rol:

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: wat te eten geven?

Berichtdoor Angelke » vr jun 04, 2010 10:30 am

Braaf! Geef ze een dode rat, muis, cavia en het verhaal ziet er al veel anders uit :lol: :lol: Owee voor de verse prooidieren... de zelfgekweekte!
En waarom niet levend dan? Moet toch ook nog best fun zijn om ze in volle actie te zien :twisted: Of ga ik nu weer te ver? :euh:
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten