Orijen!

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Orijen!

Berichtdoor Raven » ma sep 27, 2010 4:43 pm

Iedereen nog steeds tevreden over Orijen?
Ik stel deze vraag daar ik nooit Orijen heb kunnen testen als bijvoeding!!!!
Ik had wel een zakje van 400 gr aangekocht en probeerde dit te voederen en te testen maar dit was juist in de periode van dat ze geen brokjes meer bijna aten of met veel moeite... enz. Dus zakje weggegeven en verder geprobeerd met hun vertrouwde Hills Kitten bijvoeding te voederen omdat ze dit kende en ik wou ze voor en tijdens de reis niet te gek maken.
Na nu wat slechte ervaringen (Spark) met HK wil ik definitief afstappen van HK en overgaan op Orijen... dus daarom de vraag.
:rol:
Thx :domhoog:

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor frettigefreddy » ma sep 27, 2010 5:04 pm

Nope... aangezien mijn fretten weigeren het te eten... :roll: ... andere brokjes zoals TF en Zupreem zijn geen probleem.
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor Raven » ma sep 27, 2010 5:30 pm

Hmm, Zupreem! Ja daar lees ik ook veel goeds van :domhoog: :domhoog: :D Is daar niet moeilijker aan te komen?
Toch rare beestjes he die fretten... daar Zupreem bijna in grote lijnen de zelfde ingrediënten etc heeft als Orijen?

ZuPreem Grain-Free Ferret Diet

Chicken meal, Sweet potatoes, Peas, Chicken fat (preserved with mixed tocopherols),
Potato protein, Salmon, Venison, Natural chicken flavor, Fish meal, DL-methionine,
Choline chloride, Taurine, Dried chicory root, Tomatoes, Blueberries, Raspberries,
Yucca schidigera extract, Dried fermentation products of Enterococcus faecium,
Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei and Lactobacillus plantarum,
Dried Trichoderma longibrachiatum fermentation extract, Vitamin E supplement, Niacin,
Manganese sulfate, Copper sulfate, Thiamine mononitrate (vitamin B1), Vitamin A supplement,
Biotin, Potassium iodide, Calcium pantothenate, Riboflavin (vitamin B2),
Pyridoxine hydrochloride (vitamin B6), Vitamin B12 supplement, Manganous oxide,
Sodium selenite, Vitamin D supplement, Folic acid.
Guaranteed Analysis
Crude Protein Not less than 42.0%
Crude Fat Not less than 18.0%
Crude Fiber Not greater than 3.0%
Moisture Not greater than 10.0%

Orijen kat (niet speciaal gericht op fretten)

Verse regionale Canadese ingrediënten
Vers kippenvlees, kippen meel, kalkoen meel, gestoomde aardappels, vers gevangen witvis, kippen vet, verse hele eieren, zalm meel, zal en ansjovis olie, tapioca, kippen borst, zonnebloem olie, Lijnzaad, Atlantische kelp, gestoomde wortelen, spinazie, erwten en tomaten, zon gedroogde alfalfa, appel vezels, basilicum zaden, rozemarijn extract, witlof, burdock en heemstbloem wortelen (FOS), gist extract (MOS), glucosamine HCI, Amerikaanse veenbessen, zwarte bessen, rozenbottels, netels, goudsbloem, l-Carnitine, venkel zaden, chamomile bloemen, distel melk , muur, zomer bloemen, Chondroitine sulfaat, gemixte tocopherols (vitamine E bron), choline choride, vitamine A, vitamine D3, niacine, riboflavine, thiamine monotraat, vitamine K, vitamine B12, folic zuur, biotine, pyridoxine (vitamine B bron), ijzer poteinaat, zink poteinaat, lactobacillus acidophilus, lactobacillus kassei, B. bifdus, S. Boulardi.

fosfor 1.3 %
kalium 0.65 %
magnesium 0.1 %
vocht 10.0 %
chloride 0.6 %
cysteine 0.5 %
lysine 2.7 %
koolhydraten 18.0 %
methionine 0.87 %
omega-3-vetzuren 0.7 %
ruw eiwit 42.0 %
ruwe vezel 2.5 %
calcium 1.6 %
natrium 0.4 %
omega-6-vetzuren 3.5 %
ruw vet 20.0 %


Dus zal wel de smaak zijn zeker lol

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Orijen!

Berichtdoor a3ke » ma sep 27, 2010 5:32 pm

Hier na wat tegenspruttelen op 50 % orijen 25 % TF en 25 % Ferret complete versele laga

Bart (DFA DA) zegt steeds dat ze er goed en gezond uitzien :) :oops:
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor frettigefreddy » ma sep 27, 2010 6:03 pm

De Zupreem dat ik hier heb is de Premium Ferret Diet... de Grain free soort, ben ik nog niet in de winkel tegengekomen...

Ingredients – Premium Ferret Diet
Chicken meal, Chicken fat, Ground wheat, Wheat flour, Chicken, Egg product, Beet pulp, Natural chicken flavor, Brewers dried yeast, Flax seed, Potassium chloride, Choline chloride, Iodized salt, Taurine, DL-Methionine, Natural mixed tocopherols, Rosemary extract, Citric acid, Ferrous sulfate, Zinc oxide, Copper chloride, Manganous oxide, Calcium iodate, Sodium selenite, Vitamin A supplement, Vitamin D3 supplement, Vitamin E supplement, Thiamine, Niacin, Calcium pantothenate, Pyridoxine hydrochloride, Riboflavin, Folic acid, Biotin, Vitamin B12 supplement

Guaranteed Analysis
Crude Protein (min.) 40.0%
Crude Fat (min.) 20.0%
Crude Fiber (max.) 2.0%
Moisture (max.) 10.0%
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor Raven » ma sep 27, 2010 6:09 pm

Hier na wat tegenspruttelen op 50 % orijen 25 % TF en 25 % Ferret complete versele laga :oops:
a3ke, Ik neem aan dat dit hun hoofdvoeding is?

In mijn geval gaat het om bijvoeding... eerst deed ik dit ook een mix van TF active met HK (1.8 kg. + 2 kg) daar doe ik onnoemelijk lang mee daar het alleen maar ging om tussen de 3 vingeren gegrepen brokjes wanneer hun bakje leeg was... dus TF weggelaten na de 2de keer voer kopen. :mrgreen:
;)

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Orijen!

Berichtdoor Bientje » ma sep 27, 2010 6:10 pm

Die Zupreem hebben ze bij dierenplezier in Kessel-lo, daar heb ik hem van meegebracht.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Orijen!

Berichtdoor a3ke » ma sep 27, 2010 6:20 pm

ja , hier is brok het hoofdvoer , vlees en kipjes/muizen/hamsters is bijvoer hier
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Orijen!

Berichtdoor nielsvl » ma sep 27, 2010 6:57 pm

http://www.dehuisdiersuper.nl/product/3 ... Diet_36_kg.

Hier heb ik hem vandaan besteld...

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor Raven » ma sep 27, 2010 8:11 pm

Thx Bientje en Niels voor de info :domhoog:
De Zupreem dat ik hier heb is de Premium Ferret Diet... de Grain free soort, ben ik nog niet in de winkel tegengekomen...
etc...

Hehehe, ik zeker niet! Heb de info van hun Amerikaanse site
http://www.zupreem.com/sites/zupreem.co ... 200710.pdf
En die van Niels is de gewone Premium Ferret Diet en niet de Grain-Free Ferret Diet :euh: Misschien niet verkrijgbaar de Grain-Free Ferret Diet hier in BNL ?
Maar dankzij Niels weet ik nu dat de kleinste zak Zupreem +- 1.8 kg. is dus doenbaar voor mij moesten de Orijen tegenslagen... (dan zijn de katten van mijn vriend weer content) :mrgreen:
Dus ondertussen Orijen besteld... voorkeur voor die 400 gr. natuurlijk ;) :lol: Allé kreeg ne mail terug dat er iets was met de cardnummer :shock: :shock:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Orijen!

Berichtdoor jeanine » ma sep 27, 2010 8:37 pm

Hier nog altijd de Orijen in gebruik. Jantje is hier graatmager binnen gekomen met een grote doos frettenbrokken, de naam ontschiet mij even daar het door ons nooit gebruikt werd. Jantje had heel mooie gekleurde drolletjes, net de kleur van de brokjes en mooie 8 vorm. Jantje heeft natuurlijk de Orijen hier beneden leren smaken en lust deze nu graag. Als ik zijn bakje aanvul met zijn eigen brokjes kiepert hij die allemaal door de tralies naar buiten, tot groot plezier van Thirza. Nu krijgt hij gemengde voeding en eet zoals het hoort. Jantje is in gewicht al wat bijgekomen en voelt niet meer zo graatmager aan. Zijn stoelgang varieert mee met de brokjes, van Orijen geen mooie drolletjes eerder wat plat. Ik kan daar heel mooi aan zien welke brok hij gegeten heeft. Ook Dai gebruikt de Orijen verder.
http://www.fret.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=9285over Zupreem gevonden.
Na nu wat slechte ervaringen (Spark) met HK wil ik definitief afstappen van HK
Idem met Milo. Wat was er met Spark toen? Hoe zit het nu met Dozer? Daar was er toch ook iets mee gaande, wel niet de voeding dacht ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Orijen!

Berichtdoor Margiet » di sep 28, 2010 12:45 pm

Hier willen ze de HK niet eens!! Krijg alles terug :( . Zelfs de pups bekeken het niet :roll: !!

Zupreem, de zakken die we in Kessel-Lo halen dus, vinden ze wel lekker. Edwin, waar haal jij die graan-vrije dan??

Orijen nog niet geprobeerd bij de grote massa, toch eens gaan doen, denk ik ...
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor Raven » di sep 28, 2010 4:10 pm

Idem met Milo. Wat was er met Spark toen? Hoe zit het nu met Dozer? Daar was er toch ook iets mee gaande, wel niet de voeding dacht ik.
Met Dozer alles supergoed! Zit nu aan zijn 2.070 kg. Had alleen last van de hormonen... was ineens gedaan met zijn drukte! Alleen zijn markeren tijdens de wandeling durft hij nog eens te doen. Maar dat bolletje in zijn nek is er nog steeds... DA ziet er geen kwaad in... :)
In Spanje dachten een paar Engelsen dat het een Polecat was of tenminste een kruising was tussen Polecat en een Mink lol :lol: Dit door zijn chocolade kleur, gewicht en grootte... maar ook door zij brede ronde kop 8-)

Dat van Spark dat heeft betrekking tot HK (denken we) Voedselallergie? Spark krapte veel, veel meer dan de rest. Spark is de enige die nog wat HK at zonder dwang.
Spark kreeg overal jeuk, beet of waste zich soms constant, waterige oogjes, vuile (bruine) oren en muil & kin. De HK geeft een bruine vettige kleur af aan zijn vel en pels... Spark duikt soms helemaal met hoofd in de reis voederbak....
Daar de andere twee fretten bijna nooit HK vrijwillig eten en voor de rest alles gelijk hetzelfde eten, rauw dus voor hun gedrieën is de boosdoener vlug gevonden denk ik! :shock:
Laatst gewijzigd door Raven op di sep 28, 2010 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Orijen!

Berichtdoor jeanine » di sep 28, 2010 4:18 pm

Hier kregen ze vroeger als 3e of 4e soort ook de HK. Milo bleef problemen houden met alles waar graan in zat, dus overgeschakeld naar 1 brok. Welke van de soorten juist zijn probleem bevordert heeft kan ik niet zeggen.
Blij dat Dozer zo "dik" in orde is, een implantaat kan zwelling veroorzaken ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor frettigefreddy » di sep 28, 2010 4:31 pm

Mijn postje was misschien niet duidelijk, of er was iemand niet goed wakker :p , maar ik heb de graan-vrije soort niet. Ik haal Zupreem ook in Dierenplezier, dus de gewone versie
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Orijen!

Berichtdoor Margiet » di sep 28, 2010 9:08 pm

Ja, idd, ge kunt die zin van u op 2 manieren lezen ... :rol:

Wie van ons 2 niet goed wakker was, laat ik in het midden ... :p
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor Raven » zo okt 10, 2010 11:25 am

Vrijdag eindelijk mijn zakje aangekregen... waren problemen met mijn Visa kaart :ninja:
Dus vrijdag al getest en ... noppes! lol..
25 brokjes afgeteld voor in hun kooi en zaterdag steeds nog 25 stuks en vandaag ook... Hee wacht eens, nu gaat dat zwart spook Pebbles er toch aan knabbelen zeker... 3 brokjes heeft ze opgegeten en 2 andere gaat ze verstoppen :rol: :rol:
Dat is een begin he? Maar de heren trekken steeds nog hun neus op voor deze lekkere brok bijvoeding... :roll:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Orijen!

Berichtdoor jeanine » zo okt 10, 2010 1:50 pm

Raven, hier hebben ze ook moeten wennen aan de nieuwe brok. Zo lang ze de keus hadden waren de oudere brokjes ook nog in trek. Maar ze doen het nu goed op die voeding en dat telt hier het meest. Kan mij voorstellen met zo een privé beenhouwer in huis dat hun voorkeur naar vers uitgaat, gelijk hebben ze ;)
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Orijen!

Berichtdoor Raven » zo okt 10, 2010 9:13 pm

Ik ga voor erop of eronder ;) lol Alle oude brokken zijn al lang verdwenen...
En het rare is... Dozer en Pebbles waren volledig afgekickt van de brokken als bijvoeding, alleen Spark durfde soms eens... En nu is het Pebbles die opent lol.
:D


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten