[KVV/BARF] Farm food, Naturis, .. ervaringen, tips?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

[KVV/BARF] Farm food, Naturis, .. ervaringen, tips?

Berichtdoor Thrypa » do mei 26, 2011 11:14 am

Hey allemaal!

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met BARF of KVV producten voor de fretjes? Bv Farm Food of Naturis?

Bij Farm Food vind ik wel geen voedingsamenstellingtabel? Maar ze beweren 100% vlees te gebruiken, echter toegevoegd met inuline? Mag een fret dit hebben?

Bij Naturis vind ik: Ingrediënten: 61% kip, 28% rund, 5% pens, 5% lever, 25% eiwit, 18% vet, 2% as, 0,40% celstof, 0,40% fosfor, 0,50% calcium, vitamine: A, D3, E, B1, B2, B6, B12, koper, magnesium. Eiwit is niet veel, maar vlees zijn toch ook veel proteïne, hoe moet ik die tabel dan lezen? Iemand met meer voeding kennis dan ik :P?

Ik heb ondertussen al naar een aantal adressen gemaild of ze haaksbarf hebben en weet al een adresje voor Carnibest (maar vind de rijs erin niet zo fijn). Puur prooi wil Tux niet, maar ik heb het gevoel dat ik hem tekort doe met zijn brokken (mix Orijen en TF). Ik wil hem echt meer 'echt' vlees geven ^^ maar anderzijds volledig alles gaan tellen en samenstellen zie ik dan ook weer niet zitten :oops: Ik ben nogal een druk bezet iemand en dan besteed ik mijn tijd liever aan Tux zelf dan aan het maken van zijn eten :D

Wat gebruiken jullie en van waar? ^^
Andere suggesties mogen ook gerust!

Alvast bedankt,
Groetjes,
Thrypa

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: [KVV/BARF] Farm food, Naturis, .. ervaringen, tips?

Berichtdoor a3ke » do mei 26, 2011 2:08 pm

tekort doen met orijen en andere goede brok , nah
om al de dingen die daarin zitten e kunnen evernaren met prooi/vlees etc ga je enkel en alleen , en zelfs dan nog , kunnen evenaren met zelf te gaan bereiden

met natvoer te beginnen zo vergroot ook veel de tandproblemen die dan ook de maag en darm problemen bezorgen etc ...

nee, my 2 cents na veel gelees en gezoek , goede basis met gemengde hoogwaardige brokken en regelmatig prooi orgaanvlees etc ertussendoor
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: [KVV/BARF] Farm food, Naturis, .. ervaringen, tips?

Berichtdoor Thrypa » do mei 26, 2011 2:15 pm

Bedankt voor je reactie!

Ik zou wel brok blijven voeren hoor :) Omdat ik het gevoel heb dat KVV ook niet 100% is, zoals je zelf al zegt. Dan moet je ook weer gaan mengen ect. Maar Tux wil dus geen hele beestjes :p Dus dacht ik dat het misschien handig was om zulke worsten in huis te hebben om bij te voeren om een betere basis te hebben. Want altijd maar kipfilet en steak is ook maar éénzijdig (en geef ik meer als snoepjes). Dan zit er in die voorgemaakte dingen toch wel net iets meer in. Plus gemakkelijk om in huis te hebben, te bewaren en van prijs ook aangenaam.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: [KVV/BARF] Farm food, Naturis, .. ervaringen, tips?

Berichtdoor Raven » do mei 26, 2011 5:20 pm

[quote="
:oops: Ik ben nogal een druk bezet iemand en dan besteed ik mijn tijd liever aan Tux zelf dan aan het maken van zijn eten :D
[/quote]


Is een van de redenen waarom de brok is uitgevonden!

Inulin zijn vezels, fibers… zoiets als zemelen en deze goed zijn voor het kuisen van de darmen alsook voor de bacteriële darmflora.

NRV, dat is meer mijn ding… in vergelijking met NRV, KVV of BARF bestaan er geen hoogwaardige brokken.
Brokken met NRV of KVV proberen te vergelijken dat zou het zelfde zijn als men diepvries hamburgers met het beste, lekkerste en het voedingsrijkste stuk vlees dat er bestaat van de koe, paard, lam, kalf of gevogelte zou proberen te vergelijken.
NRV kun je aanmaken hoe je het wil, hoeveelheid of in combinatie met brokken of andere voeding dit voor jonge of oudere dieren… zieke dieren of dieren met een bepaald gebrek of tekort etc…
Ook is NRV voeder veel beter voor de tandsteen dan natvoeder, KVV, brokken of uw beschrijving van voeder.
Soms raad men dode prooidieren aan maar men vergeet dat erbij te zeggen dat het merendeel aangekochte dan gaat over jonge muizen of ratten die weinig voedingsstoffen bevatten en dan zwijg ik nog van de kuikens…
NRV geeft wel meer werk in het klaarmaken (inpakken etc) en kuiswerk van de kooi…
Maar uw fretten zullen veel actiever en speelser zijn en een geweldige mooie dikke pels en staart hebben.
Mijn huidig nadeel is alleen ze eten bijna geen brokken meer…

Voor meer info:
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... 39&t=21923

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: [KVV/BARF] Farm food, Naturis, .. ervaringen, tips?

Berichtdoor Margiet » vr mei 27, 2011 12:46 pm

Ik ga er niet al teveel op antwoorden, gewoon omdat ik zelf té weinig ken van het geven van (het nodige) vers vlees, maar het enige dat toch tussen mijn oren is blijven hangen is dit zinnetje van onze eigen Da, die zelf goede (hoogwaardige) brokken aanraadt aan de mensen : "De hele miserie van insulinoma, veelvuldige kankers, allergische reacties op vanalles en nog wat ed, iets wat nu bijna elke fret (hond, kat) krijgt, is begonnen met het populair worden en het veel meer geven van de (fretten)brokjes" ...

Ik ben zelf ook voorstander van het geven van goede brokjes, maar idd alleen omdat het zoveel makkelijker is. Ik gruwel van het maken van verse voeding, die kuikentjes en muizen tot daaraan toe, daar heb ik me al "over" gezet, mooi propergemaakt konijn uit de Carrefour mag ook nog, maar duif, kwartel, hamster, cavia, rat, enz ... brrr... ik vind het vreselijk!! Maar ik twijfel er ondertussen niet meer aan dat, indien gegeven in de juiste verhoudingen, prooi véél beter is voor je beestjes!

Maar zoals ik al zei : ook hier staan ze dus tegen beter weten in, hoofdzakelijk op hoogwaardige brok met regelmatig een vers stukje vlees als extraatje! De meest efficiënte manier om een fret prooi te leren eten blijkt hier : zijn kooigenootje die prooi te geven ... Dat zien bij een ander heeft precies hetzelfde effect als op kinderen, plots willen zij dat ook en rollebollen ze om één en hetzelfde stukje vlees!! Het ideale moment dus om dan een tweede stukje te geven en ze zijn ermee vertrokken!! Net kinderen af en toe, maar dat hebben we geloof ik al vaker gezegd, niet?? :p
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten