bijten en grommen als ze eet

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

bijten en grommen als ze eet

Berichtdoor kysimoza » di jun 21, 2011 9:19 pm

zoals de tittel het al zegt kyra heeft echt problemen als ze aan het eten is!
:( geef ze een snoepje en dan begint ze zo te blaze(gromme) naar ons als we in de buurt komen.
En ze bijt door als je haar pakt en ze heeft een eten brokje in haar muil!
ik dwing ze nu bij mij haar snoepje op te eten maar word erger!ze bijt zich gewoon een weg tussen mijn vingers en loop dan met haar snoepje weg...
Rare is hare buik staat goed rond,eten altijd ter beschikking en om de 2 dagen lever/kippenhartjes.
En toch blijft ze dat doen!
Maar ook als ze nu een doek vast heeft of ze is ergens op aan het sabbelen dan doet ze het dat ook :s
iemand tips want ik vind dat wel storend komt zo over of ze vertrouwt mij nog altijd niet :euh:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: bijten en grommen als ze eet

Berichtdoor jeanine » di jun 21, 2011 9:31 pm

Ik denk dat ze bang is dat je het zou afpakken. Met fretten moet je geduld opbrengen, geef haar nog wat tijd. ;) Vertrouwen moet groeien en dat kan lang duren.
Hier kan ik Freebee zonder probleem zelfs vlees afnemen. Ik zeg heel streng los, wat ze ook doet dan. Onmiddelijk krijgt ze het terug, en dat weet ze ondertussen al. Thirza is een ander paar mouwen, die bijt in mijn vinger met die kleine scherpe tandjes. Het zit er wel niet door. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: bijten en grommen als ze eet

Berichtdoor kysimoza » di jun 21, 2011 9:40 pm

dit geluid maakt zij dan
ik neem aan dat ze dan kwaad is :s
vroeger deed ons tripsy dat ook en dat was de moment om haar in haar kot te zetten of ze viel aan (ze deed dat vooral bij vreemde)
soms aan de hele andere hoek van de kamer.
Maar kyra doet dat dus als er eten aan te pas komt en snoepjes
http://www.youtube.com/watch?v=iEIWT3UY8JI

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: bijten en grommen als ze eet

Berichtdoor jeanine » wo jun 22, 2011 5:53 am

Thirza blaast ook, zelfs als ze speelt met de anderen. Er zijn nu eenmaal fretjes die blaasbalgjes zijn, al is het leuk. Ik denk dat ze niet goed beseffen dat het als waarschuwing zou moeten dienen. Bij Thirza lijkt het meer op uitnodigen om verder te doen. Vroeger als ik nog snoep gaf gingen de fretjes altijd ergens rustig zitten om het op te eten. Op de schoot proberen houden zou ik niet doen. Ik zie ze hier zelfs met de brokjes soms vertrekken om een eindje verder op te eten. Zal wel eigen zijn aan hun gewoontes om zich wat af te zonderen tijdens het eten. In de kooi is het veilig en komt er niemand hun voedsel pakken en toch zie ik ook daar dat ze soms een eindje van de eetpot zitten met een brokje. Ik zou er niet zwaar aan tillen, je Kyra zit nog in de kindertijd en dat zal wel beteren met ouder worden denk ik. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: bijten en grommen als ze eet

Berichtdoor Arisa » wo jun 22, 2011 8:16 am

Bonnie eet bij mij ook altijd apart, ze haalt brokjes uit haar bakje, en gaat die op 't gemakje in een hoekje opeten. Idem met snoepjes en bv. als ik kipfilet geef, ik heb ze nooit bij mij gehouden om eender wat te eten. Ze reageert nu wel niet zo agressief als ik in de buurt kom, maar ik dwing haar ook niet.

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Re: bijten en grommen als ze eet

Berichtdoor Picka » wo jun 22, 2011 11:25 am

Stitch blaast ook, maar niet als we hem snoepjes geven, die kan ik hem zo afnemen, hij zal niet proberen te bijten.
Hij blaast ook gewoon als hij heel veel lol heeft of als je gewoon langs hem door komt, hij doet dat als hij plezier heeft, zijn mama Nouky doet dat ook.
Sinds kort mokt hij ook maar de eerste 2 levensjaren van hem deed hij niets anders dan blazen. Ik vind dat geweldig als hij blaast.
Onze Gizmo reageert er zelfs niet negatief op als hij dat doet. maar ja hij heeft Stitch nooit anders geweten dan zo.
Als hij nu mokt dan zal Gizmo wel eens raar kijken zo van wat doet jij nu. Gwoon schattig :wub: :wub:
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: bijten en grommen als ze eet

Berichtdoor kysimoza » wo jun 22, 2011 10:21 pm

oke rustig wachten dan :)


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten