Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Lynxje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 12:59 pm
Locatie: Lier

Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor Lynxje » ma aug 08, 2011 10:30 am

Hey

Ik heb zojuist via zooplus.nl een zak Orijen kip en Hill's Kitten kip gekocht. Op verschillende websites lees ik dat Orijen en Hill's eigenlijk beter zijn dan Totally Ferret ... wat zijn jullie ervaringen? Ook heb ik de neiging om over te schakelen omdat hun poep nogal lopend is, niet echt diaree, maar toch nogal waterig ...

Groetjes

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor nielsvl » ma aug 08, 2011 12:10 pm

Hill's is niet beter, maar wel een goede aanvulling op TF.

Als ze al lang waterige (doorzichtige) stoelgang hebben ga je best eens naar een dierenarts hoor...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor a3ke » ma aug 08, 2011 12:29 pm

Wat zitten ze nu dan ?

overschakelen zelf zorgt ook voor problemen met de stoelgang ...
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Lynxje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 12:59 pm
Locatie: Lier

Re: Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor Lynxje » ma aug 08, 2011 1:23 pm

Wat zitten ze nu dan ?

overschakelen zelf zorgt ook voor problemen met de stoelgang ...
Nu zitten ze op Totally Ferret baby en rauwe kip ... Ben nog nooit overgestapt want het zijn pups en we hebben ze maar een maand ...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor a3ke » ma aug 08, 2011 5:50 pm

Eens je je nieuwe brok hebt alles goed mengen , eerst 70 % baby en 15 hills en 15 orijen , paar dagen en dan zo stilletjes aan tot geen baby meer (of op dus)

Parasieten of ander ongedierte kunnen snel inwerken op een fret , dus indien langer dan 3-4 dagen met iets problemen best naar Dierenarts gaan (indien ernstig , gebruik dan gezond verstand en ga direct eh :p , dage geen aanval ofzo van iets 3-4 dagen laat aanslepen ;))
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor jeanine » ma aug 08, 2011 6:37 pm

Inderdaad best naar de da gaan en nu niet direct op de andere voeding brengen. Kan de diarree ook slechter maken nu, wacht tot ze weer in orde zijn.
Vraagje, was de stoelgang ook al zo als je ze meegebracht hebt? Is er al een wijziging in de voeding geweest?
Afbeelding

Lynxje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 12:59 pm
Locatie: Lier

Re: Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor Lynxje » ma aug 08, 2011 7:13 pm

Inderdaad best naar de da gaan en nu niet direct op de andere voeding brengen. Kan de diarree ook slechter maken nu, wacht tot ze weer in orde zijn.
Vraagje, was de stoelgang ook al zo als je ze meegebracht hebt? Is er al een wijziging in de voeding geweest?
We zijn al meerdere malen naar de dierenarts geweest en ze zijn gezond verklaard! Bij de vrouw waarbij we ze gaan halen zijn kregen ze kattenvoeding van Lara Fitness. Ik ben dan geleidelijk aan overgeschakeld op Totally Ferret. Het is zo dat ze de ene moment al wat 'plattere' poep hebben als het andere moment, niet echt constant. De dierenarts heeft ze onderzocht en volledig gezond verklaard, hij zei dat zolang ze blijven eten en goed drinken en speels zijn er niets ernstig aan de hand kan zijn. Ze eten, drinken en spelen goed dus daar zie ik geen graten in. Ik ben dan beetje beginnen opzoeken en las dat er meerdere mensen zijn die onlangs een verandering in samenstelling van Totally Ferret hebben gemerkt en dat hun fretjes ook een beetje plattere poep hebben, ze zijn dan overgeschakeld op Orijen en alles zou terug beter zijn.

Ze zijn ook heel erg goed aangekomen, we wegen ze elke maandag, de eerste keer dat we ze wogen, woog ons Kara 274 gram en Sora woog er 471. Nu bijna 1 maand later weegt Kara 602 gram en Sora 641 gram. Nu vrijdag gaan we terug voor hun booster en voor de herbehandling van de oormijt.

Groetjes

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor jeanine » ma aug 08, 2011 8:51 pm

Als ze inderdaad zo goed aankomen zal het wel niets zijn, ben al wat gerust gesteld nu. ;) Het overschakelen naar een betere voeding als de TF baby was zeker geen slechte zaak. Ik volg de TF ontwikkelingen de laatste tijd minder op nu ik dit zelf niet meer gebruik. Maar in het verleden is men ook al van samenstelling verandert en ik was er toen ook al minder tevreden van. De Hill's en Eukanuba kitten heb ik ook nog gegeven samen met TF gemengd. Mijn Milo liep toen vaak met buikkrampen rond en werd echt mager. Zo ben ik op de Orijen uitgekomen waar Milo het goed op doet. Ook ons Thirza doet het nog altijd goed daarop en ons Freebee eet het ook ondanks haar maagprobleem.
Als je toch naar de da moet zou ik je willen aanraden om alvast een reserve pipet tegen oormijt mee te nemen. Zo kan je ze zelf verder behandelen in de toekomst.Ook een zakje convalecence (Waltham) is handig om in huis te hebben voor in noodgeval.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Orijen/Hill's Kitten/Totally Ferret

Berichtdoor jeanine » zo aug 14, 2011 10:12 pm

Hoe gaat het daar nu? Er is hier nog iemand met hetzelfde probleem op het forum gekomen. Je kan het daar even nalezen.
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten