Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor Margiet » za aug 13, 2011 4:26 am

Hoe oud is die pup van jou???

13 à 16 weken is bij rammetjes bv blijkbaar echt geen uitzondering om te beginnen "stinken" naar ongecastreerde fret ... Heb vandaag onze Da zelfs gebeld omdat ik diezelfde vraag kreeg over een pupje dat van hier kwam ;) en het me amper kon voorstellen van die kleine hoopjes pluizebol van enkele weken geleden! :shock:

Maar nee, nee, het kon perfect zei Ine (de Da dus) .... :roll:

Zucht, bye, bye, échte pup!!! :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor a3ke » za aug 13, 2011 9:30 am

Hopelijk groeit hem hier nog wel wa door , zen dimensies zijn nog ni helemaal in orde :p

Voor de rest geel ipv wit met zwarte streep en kl****n :p
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » za aug 13, 2011 7:15 pm

Eet heel goed , heeft een rond buikje en groeit aanzienlijk goed.
Een rond buikje zegt ook niet alles. Als mijn Freebee last heeft van haar HB infectie(maagontsteking door bacterie) staat die dag haar buikje wat boller en harder dan op haar goede dagen. Even op de keukenweegschaal zetten elke dag tot de stoelgang beter is. ;) Dat is nog altijd een goede controle om de vooruitgang in het oog te houden. De oorzaak kan misschien de TF zijn maar ik zou het op andere fora eens moeten nalezen of men daar ook problemen ondervindt. Wat je dan beter wel kan geven kunnen de mensen die hier fretjes kweken of met pups zitten je beter op antwoorden.
En wat we ook ondervinden is dat hij enorm sterk ruikt,
Ik merk hier ook aan de geur dat het ruien begint, is dan altijd iets erger dan de normale frettengeur. Bij Milo merkte ik ook toen hij ziek was dat de geur toenam. Ik denk niet dat het met de voeding verband zal houden. Meer de dekentjes vervangen helpt al wat, liever niet wassen dat maakt het erger.
Aanpassing http://www.frettenforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=12471 lees daar toch problemen in het algemeen van vrij recent tijdstip. Ook van geur spreekt men daar.

Zal hem dagelijks wegen nu en dan kan ik dit goed in het oog houden zo, weet dat hij 250 gram woog toen we naar de dierenarts waren geweest.

Ben vandaag de hill's kitten kip gaan halen voor hem en hoop dat hiermee het probleem van ontlasting voorbij zal zijn.

Heb alle pagina's gelezen op frettenforum.nl en ons fretje heeft dezelfde symptonen als hun fretjes, daarmee dat ik nu de hill's geef.

Bedankt voor de info.

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » za aug 13, 2011 7:19 pm

Hoe oud is die pup van jou???

13 à 16 weken is bij rammetjes bv blijkbaar echt geen uitzondering om te beginnen "stinken" naar ongecastreerde fret ... Heb vandaag onze Da zelfs gebeld omdat ik diezelfde vraag kreeg over een pupje dat van hier kwam ;) en het me amper kon voorstellen van die kleine hoopjes pluizebol van enkele weken geleden! :shock:

Maar nee, nee, het kon perfect zei Ine (de Da dus) .... :roll:

Zucht, bye, bye, échte pup!!! :bow:

Hij is nu 9 weken oud.

Dus denk toch nog ietsje te jong om nu al te " stinken".

Denk bij hem dat het door de platte ontlasting komt en mischien het voer.

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » za aug 13, 2011 7:22 pm

Hopelijk groeit hem hier nog wel wa door , zen dimensies zijn nog ni helemaal in orde :p

Voor de rest geel ipv wit met zwarte streep en kl****n :p

Dat zal nog effe duren denk ik.

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » zo aug 14, 2011 8:18 pm

Effe laten weten dat het nu al veel beter gaat met de ontlasting, terug krullende drolletjes.
En ook veel minder ontlasting.

Zaterdag avond heb ik de TF baby weggenomen en vanaf dan heb ik hem hill's kitten gegeven en voilà probleem opgelost.

We zijn zo blij :rol: :lol: :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor jeanine » zo aug 14, 2011 10:07 pm

:domhoog: :domhoog: :domhoog: Zal dus wel met de voeding te maken hebben, anders zou het door de medicatie al vroeger moeten verbeterd zijn. Hou je dan voorlopig bij de Hills tot je fretje er weer bovenop is vooraleer je voeding gaat mengen. ;)
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » ma aug 15, 2011 10:51 am

:domhoog: :domhoog: :domhoog: Zal dus wel met de voeding te maken hebben, anders zou het door de medicatie al vroeger moeten verbeterd zijn. Hou je dan voorlopig bij de Hills tot je fretje er weer bovenop is vooraleer je voeding gaat mengen. ;)

Zijn ontlasting is nu nog beter , mooie vaste drolletjes :D

Ga zowiezo de hill's blijven geven en dan binnen een tijd(je) elke dag een stukje vlees bijgeven.

Maar krijgt hij dan alles binnen hoe het zou moeten zijn ?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor Margiet » ma aug 15, 2011 2:08 pm

Zaterdag avond heb ik de TF baby weggenomen en vanaf dan heb ik hem hill's kitten gegeven en voilà probleem opgelost.
Ge zijt toch zeker dat ge een fretje in huis gehaald hebt, hé, geen kitten?? :p :p :p

Nee, ff serieus, fijn dat het "probleem" opgelost lijkt te zijn hierdoor, maar ik denk idd niet dat je fretje op Hill's kitten alleen alles binnen krijgt wat het gaat moeten hebben om een gezonde, volwassen fret te worden. Als je al bekijkt wat wij allemaal zoeken en doen om ons fretten, die een volwaardige frettenvoeding krijgen, bij te geven wat ze eventueel nodig kunnen hebben in hun leventje, kan ik me niet voorstellen dat een kittenvoeding alleen genoeg gaat bevatten. De verschillende periodes in hun leven vragen ook vaak verschillende behoeftes, ook daar ga je rekening mee moeten leren houden.

Laat dat echter een zorg zijn voor het ogenblik dat je pup van deze klachten volledig verlost is, dan kan je stilaan bekijken en uittesten wat hij nog verdragen kan. Ga nu niet zitten uittesten wat of hoe, laat hem nu rustig wat bekomen en bijkomen op deze voeding want eerlijk gezegd, een pup van 250gr mag bij mij gewoon de deur niet uit. Het is afschuwelijk weinig vind ik, het minste wat er echt fout loopt heeft dat beestje toch niet eens een reserve? Elke pup heeft regelmatig diarree, ze moeten die overschakeling van melk naar vast ook "verteren" dus dat is eigenlijk allemaal normaal, maar aan een gewichtje van 250gr heb je echt niet veel overschot als er iets verkeerd gaat. Een pup van 8 weken 250gr, die mag bij mij een beetje langer "logeren" hoor, onder de 350gr als strikt minimum gaan ze nergens ...

Maar hoe dan ook, je hebt hem nu, de problemen lijken van de baan, laat hem rustig wat winnen in gewicht en begin dan met - kleine- aanpassingen te doen tot je zowat de ideale combinatie gevonden hebt voor je fretje. Kijk en vraag hier rustig verder, uitleg kan je nooit genoeg krijgen, hé, je zal wel snel merken welke mensen wat meer weten van alle soorten voeding, dus kom je licht gerust verder opsteken! ;)
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » ma aug 15, 2011 8:14 pm

Zaterdag avond heb ik de TF baby weggenomen en vanaf dan heb ik hem hill's kitten gegeven en voilà probleem opgelost.
Ge zijt toch zeker dat ge een fretje in huis gehaald hebt, hé, geen kitten?? :p :p :p

Nee, ff serieus, fijn dat het "probleem" opgelost lijkt te zijn hierdoor, maar ik denk idd niet dat je fretje op Hill's kitten alleen alles binnen krijgt wat het gaat moeten hebben om een gezonde, volwassen fret te worden. Als je al bekijkt wat wij allemaal zoeken en doen om ons fretten, die een volwaardige frettenvoeding krijgen, bij te geven wat ze eventueel nodig kunnen hebben in hun leventje, kan ik me niet voorstellen dat een kittenvoeding alleen genoeg gaat bevatten. De verschillende periodes in hun leven vragen ook vaak verschillende behoeftes, ook daar ga je rekening mee moeten leren houden.

Laat dat echter een zorg zijn voor het ogenblik dat je pup van deze klachten volledig verlost is, dan kan je stilaan bekijken en uittesten wat hij nog verdragen kan. Ga nu niet zitten uittesten wat of hoe, laat hem nu rustig wat bekomen en bijkomen op deze voeding want eerlijk gezegd, een pup van 250gr mag bij mij gewoon de deur niet uit. Het is afschuwelijk weinig vind ik, het minste wat er echt fout loopt heeft dat beestje toch niet eens een reserve? Elke pup heeft regelmatig diarree, ze moeten die overschakeling van melk naar vast ook "verteren" dus dat is eigenlijk allemaal normaal, maar aan een gewichtje van 250gr heb je echt niet veel overschot als er iets verkeerd gaat. Een pup van 8 weken 250gr, die mag bij mij een beetje langer "logeren" hoor, onder de 350gr als strikt minimum gaan ze nergens ...

Maar hoe dan ook, je hebt hem nu, de problemen lijken van de baan, laat hem rustig wat winnen in gewicht en begin dan met - kleine- aanpassingen te doen tot je zowat de ideale combinatie gevonden hebt voor je fretje. Kijk en vraag hier rustig verder, uitleg kan je nooit genoeg krijgen, hé, je zal wel snel merken welke mensen wat meer weten van alle soorten voeding, dus kom je licht gerust verder opsteken! ;)
Ben heel zeker dat het een fretje is :D

Bedankt voor de verdere info van gewicht en eten enz...

Vandaag weegt hij 400gram dus een weekje later is er 150 gram bij.

Hoelang moet ik het best wachten voor hem een nieuw soort eten bij te geven ?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor jeanine » ma aug 15, 2011 8:33 pm

Ik persoonlijk zou nu toch minstens een viertal weken het daar bij houden. Dan met mondjesmaat een 2e brokvoeding er bij geven en als afwisseling ook weer een stukje vlees. Telkens je merkt dat het diarree geeft even terugschroeven naar minder mengen. Ook als het fretje kieskeurig blijkt te zijn moet het toch de gemengde brokjes opeten vooraleer verse te krijgen. Je kan ook beginnen met het als snoepje te geven. Ik zelf geef tot mijn tevredenheid de Orijen. Milo zijn bloed is onlangs nog getest en behalve het probleem van bloedarmoede tijdens zijn ziek zijn waren alle andere waarden in orde.
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » ma aug 15, 2011 8:41 pm

Ik persoonlijk zou nu toch minstens een viertal weken het daar bij houden. Dan met mondjesmaat een 2e brokvoeding er bij geven en als afwisseling ook weer een stukje vlees. Telkens je merkt dat het diarree geeft even terugschroeven naar minder mengen. Ook als het fretje kieskeurig blijkt te zijn moet het toch de gemengde brokjes opeten vooraleer verse te krijgen. Je kan ook beginnen met het als snoepje te geven. Ik zelf geef tot mijn tevredenheid de Orijen. Milo zijn bloed is onlangs nog getest en behalve het probleem van bloedarmoede tijdens zijn ziek zijn waren alle andere waarden in orde.
Oké wacht dan zeker nog een maand.
Heb ook een nieuw topic geopent met de vraag welke brokken en hoeveel soorten enz.
Goed dat Milo het super doet op de orijen , geef je hem nog meer dan orijen ?


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten