Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » ma aug 08, 2011 9:09 pm

Wij hebben nu een week ons frettenpupje, bij thuiskomst onmiddelijk op totally ferret baby gezet omdat deze voeding de beste brokvoeding blijkt te zijn.
Bij de mensen vanwaar hij komt krreg hij kattenbrokken.
Hij krijgt dit nu al een week en zijn ontlasting was de eerste 5 dagen redelijk goed in een vorm van een drol maar niet echt vast vind ik
en nu voor de 2 dag is het een stuk platter meer diarree.
Voor de rest is hij echt in topvorm, drinkt en eet goed, actief, niet uitgedroogd en zijn temperatuur is nu 38.3.
Hij heeft al een puppy vaccin gehad en is zaterdag ook ontwormd geweest met dogminth.
Ik ben vandaag ander eten gaan halen voor fretten van vitakraft met de hoop dat hij hier een vastere stoelgang van gaat hebben.

Wat zou ik nog kunnen doen ?

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor a3ke » ma aug 08, 2011 9:47 pm

booster niet vergeten (komt er bijna aan)

ontwormen is normaal bij een roofdier niet nodig , kan ook de platte stoelgang geven

TF puppy ok , vitakraft zou i kal zeker niet geven (zie net op de site zelf de vereisten va neen goede brok , bij vitakraft ga je geen enkel goed vinden

en terug een omschakeling maken in je fret zijn gestel , wat hem weer paar dagen zal parten spelen

hier nu al jaar op jaar ook meegemaakt dat zowieso pups een plattere stoelgang hebben wel dna de oude garde

terwijl ze zelfde eten

hoe reageren ze op prooi en vlees ? (rauw eh)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » ma aug 08, 2011 10:21 pm

booster niet vergeten (komt er bijna aan)

ontwormen is normaal bij een roofdier niet nodig , kan ook de platte stoelgang geven

TF puppy ok , vitakraft zou i kal zeker niet geven (zie net op de site zelf de vereisten va neen goede brok , bij vitakraft ga je geen enkel goed vinden

en terug een omschakeling maken in je fret zijn gestel , wat hem weer paar dagen zal parten spelen

hier nu al jaar op jaar ook meegemaakt dat zowieso pups een plattere stoelgang hebben wel dna de oude garde

terwijl ze zelfde eten

hoe reageren ze op prooi en vlees ? (rauw eh)

Bedankt voor je antwoord.
Binnen 2 weken krijgt hij terug een vaccin en dan is hij in orde voor een jaar.
Heb hem nu 1 keer ontwormd voor alle zekerheid en daar blijft het bij.
Dus jij zou gewoon verder de TF puppy geven ?
Heb hem nu wel al vitakraft gegeven en heeft deze heel goed gegeten zoals de TF, zal ik het anders door elkaar mengen ?
Dus blijkbaar niet ongewoon om als puppy plattere stoelgang te hebben, maar ook soms diarree ?
Hij heeft al verschillende keren een stukje gekregen van de carnibest van 1 van onze honden, niet een gemaald stuk maar echt een stuk vlees, en hij eet dit heel graag
maar word daar wel heel lastig mee, precies of je hem dit gaat afpakken. Hij krijgt dit in stukjes met de hand in zijn kooi dus in alle rust en weg van de honden.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor jeanine » ma aug 08, 2011 11:07 pm

Carnibest voor de hond is niet de carnibest voor de fret. De samenstelling is anders en niet zo geschikt. Laat je fretje eerst wennen aan de TF baby desnoods meng je dit met het eerder gegeven voedsel, ook al was het voor de kat. Je geeft telkens wat minder van de mindere kattenvoeding en wat meer TF. Een fret heeft een zeer gevoelig maag darmstelsel en verandering kan je beter geleidelijk doorvoeren. Er is hier op het forum nog iemand met pups die TF baby krijgen en die hebben ook een te slappe stoelgang. Toeval of hebben ze inderdaad wat meer moeilijkheden om het nu te verteren dan dat het vroeger was ? Laat je fretje eerst op zijn plooi komen voor je weer iets anders bij geeft. Als je vlees wil geven begin dan liever met een klein stukje biefstuk, kip of ander gevogelte en dit met mondjesmaat tot je zeker bent dat het goed verteerd.Weeg je fretje en kijk of het mooi op gewicht blijft en ook wat aankomt.Als dit zo is kan je het even bekijken, vermagert het pupje ga je beter naar de da.
Het fretje moet je eerst vertrouwen en weten dat het vlees voor hem is en niet afgenomen zal worden. Het is normaal dat ze het ergens in alle rust willen opeten en er mee in een hoekje kruipen.
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » di aug 09, 2011 8:59 am

Carnibest voor de hond is niet de carnibest voor de fret. De samenstelling is anders en niet zo geschikt. Laat je fretje eerst wennen aan de TF baby desnoods meng je dit met het eerder gegeven voedsel, ook al was het voor de kat. Je geeft telkens wat minder van de mindere kattenvoeding en wat meer TF. Een fret heeft een zeer gevoelig maag darmstelsel en verandering kan je beter geleidelijk doorvoeren. Er is hier op het forum nog iemand met pups die TF baby krijgen en die hebben ook een te slappe stoelgang. Toeval of hebben ze inderdaad wat meer moeilijkheden om het nu te verteren dan dat het vroeger was ? Laat je fretje eerst op zijn plooi komen voor je weer iets anders bij geeft. Als je vlees wil geven begin dan liever met een klein stukje biefstuk, kip of ander gevogelte en dit met mondjesmaat tot je zeker bent dat het goed verteerd.Weeg je fretje en kijk of het mooi op gewicht blijft en ook wat aankomt.Als dit zo is kan je het even bekijken, vermagert het pupje ga je beter naar de da.
Het fretje moet je eerst vertrouwen en weten dat het vlees voor hem is en niet afgenomen zal worden. Het is normaal dat ze het ergens in alle rust willen opeten en er mee in een hoekje kruipen.
Bedankt voor je antwoord.
Ik weet dat carnibest hond niet mag gegeven worden aan een fret omdat deze een andere samenstelling heeft , daarom dat ik hem enkel de echte stukjes vlees gaf die erinzaten geen gemixt vlees.
Dus jij vind ook beter om met te TF gewoon verder te gaan en dat dit beter zal worden met de tijd.
Maar nu na een week de kattenbrokken mixen met de TF is dat niet een beetje laat ? Gaat hij hier dan niet terug moeten aan wennen ?
Nog een vraagje, is het voor nu om zijn stoelgang terug vaster te krijgen niet beter om hem stukjes kippenborst te geven ? Of gaat dit nog erger worden ?

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » di aug 09, 2011 9:20 am

En laten vasten zou dat niet helpen ?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor Margiet » di aug 09, 2011 9:47 am

Hallo, welkom hier, je hebt de weg gevonden zie ik! :domhoog:

Een pup zet je idd gewoon best op TF Baby, al dan niet met af en toe wat vers vlees als tussendoortje. Wil je vers vlees (geen varkensvlees) geven als hoofdmaal, moet je je eerst heel goed inlezen, het is alles behalve makkelijk om te maken dat je fret alles binnen heeft wat ie nodig heeft.

Wat het ontwormen betreft heb je verschillende meningen de laatste tijd, de ene zegt van wel, de andere zegt van niet. Vermits het bij jouw fretje toch al gebeurd is, zou ik het zeker niet herhalen en al helemaal niet met Dogminth. Een fret leunt het meest aan bij een kat, niet bij de hond, die producten zijn een behoorlijk stuk "zwaarder". Ook bij pijnstillers zal je altijd de kat-versie krijgen, de medicatie voor honden is te fel geconcentreerd. Het vaccin is dan wel weer best de "Puppy DP", dat is zowat de enige keer dat ik weet dat ze hondenmedicatie aan fretten geven ...

Het ontwormen op zich zal er wel voor gezprgd hebben dat ie ineens diarree heeft. Een hond of kat die je net ontwormd hebt, heeft achteraf meestal ook diarree. Hem laten vasten zou ik echter zeker niet doen, de spijsvertering van een fret gaat sowieso al behoorlijk snel, om de 4u is alles wat ze gegeten hebben "weg", dus hem zonder eten zetten is vragen om andere problemen. Hij mag dan dingen gemeen hebben met een kat, dat alleszins niet. Als je fret ziek is en de Da raadt je zoiets aan, oké, dan tot daaraan toe, maar nooit op eigen houtje beslissen gaan dat niet eten wel eens een oplossing zou kunnen brengen.

Geef hem nu best gewoon 1 (soort) brok, de TF Baby, ga niet liggen mengen en uittesten met vanalles anders en laat zijn buikje (en de pup zelf) wat tot rust komen na alle schommelingen. Ook de verhuis van het nest naar jou is nog niet zo lang geleden, geef hem wat kalmte en stabiliteit, het komt wel terug in orde. Zolang hij zelf goed eet, drinkt en speelt, zie ik echt niet dadelijk een reden tot ongerustheid.

Succes!
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » di aug 09, 2011 10:15 am

Hallo, welkom hier, je hebt de weg gevonden zie ik! :domhoog:

Een pup zet je idd gewoon best op TF Baby, al dan niet met af en toe wat vers vlees als tussendoortje. Wil je vers vlees (geen varkensvlees) geven als hoofdmaal, moet je je eerst heel goed inlezen, het is alles behalve makkelijk om te maken dat je fret alles binnen heeft wat ie nodig heeft.

Wat het ontwormen betreft heb je verschillende meningen de laatste tijd, de ene zegt van wel, de andere zegt van niet. Vermits het bij jouw fretje toch al gebeurd is, zou ik het zeker niet herhalen en al helemaal niet met Dogminth. Een fret leunt het meest aan bij een kat, niet bij de hond, die producten zijn een behoorlijk stuk "zwaarder". Ook bij pijnstillers zal je altijd de kat-versie krijgen, de medicatie voor honden is te fel geconcentreerd. Het vaccin is dan wel weer best de "Puppy DP", dat is zowat de enige keer dat ik weet dat ze hondenmedicatie aan fretten geven ...

Het ontwormen op zich zal er wel voor gezprgd hebben dat ie ineens diarree heeft. Een hond of kat die je net ontwormd hebt, heeft achteraf meestal ook diarree. Hem laten vasten zou ik echter zeker niet doen, de spijsvertering van een fret gaat sowieso al behoorlijk snel, om de 4u is alles wat ze gegeten hebben "weg", dus hem zonder eten zetten is vragen om andere problemen. Hij mag dan dingen gemeen hebben met een kat, dat alleszins niet. Als je fret ziek is en de Da raadt je zoiets aan, oké, dan tot daaraan toe, maar nooit op eigen houtje beslissen gaan dat niet eten wel eens een oplossing zou kunnen brengen.

Geef hem nu best gewoon 1 (soort) brok, de TF Baby, ga niet liggen mengen en uittesten met vanalles anders en laat zijn buikje (en de pup zelf) wat tot rust komen na alle schommelingen. Ook de verhuis van het nest naar jou is nog niet zo lang geleden, geef hem wat kalmte en stabiliteit, het komt wel terug in orde. Zolang hij zelf goed eet, drinkt en speelt, zie ik echt niet dadelijk een reden tot ongerustheid.

Succes!
Hallo,

Heb inderdaad mijn weg goed gevonden! :D
Dus TF gewoon verder geven. Barf begin ik niet mee ook niet voor mijn honden , zoals je zegt moet je heel goed de % aanhouden en daarmee dat ik de honden kvv geef.
Wat betreft de ontworming , was echt niet op de hoogte dat de dogminth niet goed was en ook te zwaar was , maar het is nu al te laat en zoals ik al aangaf geef dit maar éénmalig.
Zijn eerste vaccin was inderdaad de puppy dp , want heb dit eerst nog gevraagd aan de dierenarts of deze wel de goede was, je weet maar nooit.
Ivm het vasten, heb deze morgen naar de dierenarts gebeld en hem uitgelegd dat hij diarree heeft en hij stelde voor om hem te laten vasten en rijst te koken en hiervan het rijstwater te geven zodat alles tot rust kan komen. Hij was ook overtuigd dat het door de ontworming kwam. En moest het tegen morgen niet beter gaan dan moest ik met hem langs komen en dan kreeg hij een soort pasta voor de darmen te beschermen enz.
Zal dan zijn brokjes terug zetten enkel de TF dan, en wat betreft het rijstwater geven of niet ?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor Margiet » di aug 09, 2011 10:35 am

Tja, rijst is weer niets dat "goed" is voor fretlief, rijstwater daarentegen, veel kwaad zal het niet kunnen denk ik, maar ik betwijfel sterk of je fretje dat gaat willen drinken. Je kan het hem ook verplichten natuurlijk, maar dat geeft dan weer stress en stress geeft diarree en ... je bent rond! :( Enfin, of dat een "oplossing" mag/gaat zijn, vraag je beter eens aan Jeanine of Raven, ik heb het nog niet aan de hand gehad hier en als ze erge diarree hebben is het altijd richting Dierenarts!

Is het echt zo 'n erge diarree?? Normaal gezien zou zich dat toch terug in orde moeten zetten als het idd van die ontworming komt? Anders toch maar even langs je Da gaan en wat Dysenterol ofzo vragen, dat stopt de diarree snel. Een enkel mespuntje in iets wat hij graag heeft 2x per dag en het is rap vergeten. Vraag het wel eerst aan je Da, hé, niet dat je zomaar gaat geven wat ik voorstel, ik heb zelf nl geen idee of een pup dat al mag hebben of niet. Hier geef ik dat af en toe aan een volwassen fret als die problemen heeft om één of andere reden (bv bij antibiotica), de pups hebben sowieso plattere stoelgang, dat gaat vanzelf over als ze eenmaal op vaste brok alleen staan.

Kaopectaat is ook zo 'n hulpmiddeltje net als van die zwarte kool zoals ze dat noemen, kunnen allebei minder kwaad denk ik, maar het zijn allebei ook dingen die ze echt niet graag willen, dat moet je compleet in het mondje spuiten of het lukt niet ... :(
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » di aug 09, 2011 10:52 am

Tja, rijst is weer niets dat "goed" is voor fretlief, rijstwater daarentegen, veel kwaad zal het niet kunnen denk ik, maar ik betwijfel sterk of je fretje dat gaat willen drinken. Je kan het hem ook verplichten natuurlijk, maar dat geeft dan weer stress en stress geeft diarree en ... je bent rond! :( Enfin, of dat een "oplossing" mag/gaat zijn, vraag je beter eens aan Jeanine of Raven, ik heb het nog niet aan de hand gehad hier en als ze erge diarree hebben is het altijd richting Dierenarts!

Is het echt zo 'n erge diarree?? Normaal gezien zou zich dat toch terug in orde moeten zetten als het idd van die ontworming komt? Anders toch maar even langs je Da gaan en wat Dysenterol ofzo vragen, dat stopt de diarree snel. Een enkel mespuntje in iets wat hij graag heeft 2x per dag en het is rap vergeten. Vraag het wel eerst aan je Da, hé, niet dat je zomaar gaat geven wat ik voorstel, ik heb zelf nl geen idee of een pup dat al mag hebben of niet. Hier geef ik dat af en toe aan een volwassen fret als die problemen heeft om één of andere reden (bv bij antibiotica), de pups hebben sowieso plattere stoelgang, dat gaat vanzelf over als ze eenmaal op vaste brok alleen staan.

Kaopectaat is ook zo 'n hulpmiddeltje net als van die zwarte kool zoals ze dat noemen, kunnen allebei minder kwaad denk ik, maar het zijn allebei ook dingen die ze echt niet graag willen, dat moet je compleet in het mondje spuiten of het lukt niet ... :(
Zoals je zelf dacht, hij is niet verzot op het rijstwater, heeft er enkele lekjes van genomen en dat is het.
Verplichten ga ik hem zeker niet doen.
Zijn stoelgang is toch plat, ervoor had deze de vorm van een drol en nu al voor de 3de dag niet meer.
Deze avond ga ik met hem naar de dierenarts, voor alle zekerheid, en zal dan ook ontlasting mee nemen.
Hopelijk valt alles goed mee.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor Margiet » di aug 09, 2011 10:57 am

Als je ongerust bent en het blijft aanhouden, dan is dat idd het veiligst om te doen!

Laat ons iets weten, hé!!
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » di aug 09, 2011 11:04 am

Als je ongerust bent en het blijft aanhouden, dan is dat idd het veiligst om te doen!

Laat ons iets weten, hé!!

Ben inderdaad ongerust omdat ik weet dat diarree/slappe ontlasting bij elk dier niet goed is als dit langer duurd.
Hij is wel heel levendig enz maar toch beter 1 keer teveel naar de DA dan niet.
Zal zeker iets laten weten.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor a3ke » di aug 09, 2011 11:21 am

rijstwater is de zetmeel van het rijst dan grotendeels

zorgt net voor blokkages bij een fret (dat carnivoor is , zelfde als granen )

niet zo correct dus ...

wegen en zijn gedrag in het oog houden , en zeker steeds voorzien van gewoon water en genoeg brok/vlees

geen enkele "zieke" fret komt gewicht aan hoor (uitzondering somsinsulinoma) , minste dat er ergen siets met fretlief is ga je in gewichtdaling zien , zelfs ruiperiode (dus niks ergs) merk je dan verlies...
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor jeanine » di aug 09, 2011 12:52 pm

Een fret mag niet vergeleken worden met hond of kat op medisch vlak. Wat hen helpt telt niet voor je fret. Dus rijstwater is niet direct de goede oplossing, een fret verteerd moeilijk tot niet zetmeel. Daarom ook dat wij steeds een da met frettenkennis aanraden. Vaak geeft men medicatie of voor de hand liggende oplossingen die minder geschikt zijn voor deze diersoort. Wat het geven van positieve bacteriën betreft heb ik ook nare ervaringen mee. Als vb. haal ik hier Enterol aan en een tube waarvan ik de naam kwijt ben en die ook aan andere dieren met goed resultaat gegeven wordt. De fret zou van nature een heel andere darmflora hebben dan andere dieren. Wat je steeds wel kan geven is een beetje Norrit, dat is bij de apotheek vrij verkrijgbaar (houtskool). Dat hoort hier bij de standaard EHBO voor fretten. Ze lusten het niet zo graag maar het maakt toch wel wat verschil uit tot je naar de da kan gaan. Ook een zakje Convalence in huis is een goede voorzorg, daar kan je een heel kleine dosis Norrit in vermengen. Ook bij vergiftigingen kan het een verschil maken maar het is geen standaard oplossing voor alle soorten gif dus altijd eerst da raadplegen.!!!
Met de fret te wegen merkt je direct of het goed fout zit, als ze niet eten, drinken vallen ze snel in gewicht af. Een fret bewust laten vasten is ook geen goed idee. De fret laat gewoon zijn eten staan als hij erg ziek is. Daarom dat men vaak tot dwangvoederen met kleine portie's Convalence of AD moet overgaan in noodsituatie's om hun leven te redden.
Laat inderdaad weten wat de da er van zegt. ;)
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » di aug 09, 2011 8:01 pm

Zoals beloofd laat ik weten hoe het is gegaan bij de dierenarts.

Hij is in super goede gezondheid zoals verwacht en zijn ontlasting dat ik heb meegenomen is inderdaad plat niet zoals het hoort.
Oorzaak is de ontworming.
Heb nu Benedyn-fidavet meegekregen en met deze moet zijn darmflora terug in orde komen en dus ook zijn ontlasting.
Laat ons hopen.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor Margiet » di aug 09, 2011 9:06 pm

Ach, pupsies, ze zijn zo gewelig maar ook nog zo kwetsbaar, hé ;) , baasjes en iedereen die meedenkt dadelijk ongerust dus!! :bow:

Fijn te horen dat die kleine kapoen het toch uitstekend maakt. Verzorg hem maar goed, met de juiste medicatie, de goede voeding en veel aandacht wordt het al snel een heuse ondeugd, zoals het een fret betaamt!! :rol:

We duimen in ieder geval volop mee :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: ........
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor jeanine » di aug 09, 2011 9:18 pm

Dat komt daar wel in orde met de juiste zorgen ;)
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » di aug 09, 2011 9:31 pm

Bedankt iedereen en ben er ook zeker van dat het zeker in orde komt! :D

Voel me wel veel beter nu ik bij de DA ben geweest. :lol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor jeanine » di aug 09, 2011 10:24 pm

Zelfs als je te horen krijgt dat je huisdier gezond is betaal je de rekening nog met plezier omdat je dan gerust gesteld bent. ;) Beter dan bang afwachten. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor jeanine » vr aug 12, 2011 8:27 am

Alles in orde gekomen met de kleine?
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » vr aug 12, 2011 8:04 pm

Alles in orde gekomen met de kleine?
Zijn ontlasting is nog steeds plat, wel een ietsje beter maar nog echt niet hoe het zou moeten zijn.

Begin me nu wel af te vragen of het niet door de TF baby komt dat dit mischien te zwaar te verteren is voor hem.

Hij is wel nog steeds even levendig enz dus dat zit wel goed.

Welk droogvoer is er nog heel goed buiten de TF ? Niet om nu te veranderen maar als zijn ontlasting zo blijft in de toekomst mischien is een ander voer proberen.

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » vr aug 12, 2011 8:28 pm

En wat we ook ondervinden is dat hij enorm sterk ruikt,
niet naar een normale frettengeur maar een sterke geur.
Zou dit door de voeding zijn ?

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor a3ke » vr aug 12, 2011 9:06 pm

wegen en zijn gedrag in het oog houden , en zeker steeds voorzien van gewoon water en genoeg brok/vlees

geen enkele "zieke" fret komt gewicht aan hoor (uitzondering somsinsulinoma) , minste dat er ergen siets met fretlief is ga je in gewichtdaling zien , zelfs ruiperiode (dus niks ergs) merk je dan verlies...
dus, gewicht van de laatste dagen ?
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor JVR » vr aug 12, 2011 9:42 pm

wegen en zijn gedrag in het oog houden , en zeker steeds voorzien van gewoon water en genoeg brok/vlees

geen enkele "zieke" fret komt gewicht aan hoor (uitzondering somsinsulinoma) , minste dat er ergen siets met fretlief is ga je in gewichtdaling zien , zelfs ruiperiode (dus niks ergs) merk je dan verlies...
dus, gewicht van de laatste dagen ?

Is rond en gezond om het zo te zeggen.
Eet heel goed , heeft een rond buikje en groeit aanzienlijk goed.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Frettenpupje met slappe stoelgang en nu diarree.

Berichtdoor jeanine » vr aug 12, 2011 11:27 pm

Eet heel goed , heeft een rond buikje en groeit aanzienlijk goed.
Een rond buikje zegt ook niet alles. Als mijn Freebee last heeft van haar HB infectie(maagontsteking door bacterie) staat die dag haar buikje wat boller en harder dan op haar goede dagen. Even op de keukenweegschaal zetten elke dag tot de stoelgang beter is. ;) Dat is nog altijd een goede controle om de vooruitgang in het oog te houden. De oorzaak kan misschien de TF zijn maar ik zou het op andere fora eens moeten nalezen of men daar ook problemen ondervindt. Wat je dan beter wel kan geven kunnen de mensen die hier fretjes kweken of met pups zitten je beter op antwoorden.
En wat we ook ondervinden is dat hij enorm sterk ruikt,
Ik merk hier ook aan de geur dat het ruien begint, is dan altijd iets erger dan de normale frettengeur. Bij Milo merkte ik ook toen hij ziek was dat de geur toenam. Ik denk niet dat het met de voeding verband zal houden. Meer de dekentjes vervangen helpt al wat, liever niet wassen dat maakt het erger.
Aanpassing http://www.frettenforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=12471 lees daar toch problemen in het algemeen van vrij recent tijdstip. Ook van geur spreekt men daar.
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 36 gasten