oproepgeluidje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

oproepgeluidje

Berichtdoor Jamjam » ma apr 16, 2012 9:21 pm

Hallo,

heeft er iemand meer inspiratie dan mij?
Ik heb namelijk voor elke fret een geluidje, zodat ik die kan 'oproepen'.
Papillon heeft zo een piepertje van uit een pluche beertje.
Zarco heeft een klikker (normaal voor bij hondentraining)
maar nu zou ik nog een geluidje willen voor onze Flobbe :)

dus iemand leuke/handige ideetjes? Ik zoek wel kleine dingen, omdat als ik ga wandelen, liever geen hele rugzak vol wil meesleuren :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: oproepgeluidje

Berichtdoor jeanine » ma apr 16, 2012 9:27 pm

Een rammelaartje?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: oproepgeluidje

Berichtdoor Margiet » ma apr 16, 2012 10:21 pm

Naam aanleren? Zelf fluiten? :D

Goed dat je dan niet één of meerdere dove fretten hebt, het zou wat geven als je met vlag en wimpel over straat moest lopen om hen in "gebarentaal" duidelijk te maken dat ze moeten komen! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: oproepgeluidje

Berichtdoor Jamjam » di apr 17, 2012 9:41 am

Naam aanleren? Zelf fluiten? :D
Ze kent haar naam al, maar mies luistert enkel als het haar uitkomt :p En fluiten lukt me niet :oops: :p Hoe hard ik ook probeer, ik kan niet fluiten :p
Goed dat je dan niet één of meerdere dove fretten hebt, het zou wat geven als je met vlag en wimpel over straat moest lopen om hen in "gebarentaal" duidelijk te maken dat ze moeten komen! :rol:
Hahaha, ik zie me al bezig :) Indd gelukkig, alhoewel, ik zou er ook wel mijn plan mee trekken :) Als ze maar gelukkig zijn en geen pijn hebben :D
Het is vooral als ze zouden ontsnappen, dat ik hun dan kan terugroepen :) Of als ze tijdens het rondspelen ergens zijn kunnen komen waar ik niet meer aan hun kan, dan is dat mijn trucje :) Werkt fantastisch, alhoewel Zarco al af komt gehuppeld als hij nog maar denkt dat hij een snoepje gaat krijgen :p

Ik ga eens kijken of ik geen rammelaartje liggen heb :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: oproepgeluidje

Berichtdoor jeanine » di apr 17, 2012 10:07 am

Bij mijn vorige fretten ging ik op stap met een piepend eendje, een handschoen waar het bekje piep van zei :mrgreen: Tot ik er eentje bijkreeg die daar slecht op reageerde, dat piepen zorgde voor te veel onrust. Op de snoepjesdoos laten afkomen lukt ook heel goed en kan voor alle fretten gebruikt worden. Het enige dat je nodig hebt is dat het een herkenbaar lawaai voor ze is. ;)
Elke fret luistert als het uitkomt, maar voor een beloning komen ze iets sneller op gang. :D
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: oproepgeluidje

Berichtdoor JajaChu » di apr 17, 2012 8:25 pm

Een andere klicker kan ook een optie zijn. Ik heb voor mijn verschillende honden ook verschillende klickers (sommige fabrikanten maken er zelfs die je van geluid kan veranderen). Ik ga in de winkel altijd even klicken op die dingen en dan weet je meteen of ze schel, dof,... zijn van geluid. Maar je kan ook nog belletjes, ratelaar,... gebruiken ;)
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten