vakantie

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
alvin
Berichten: 0
Lid geworden op: di apr 17, 2012 11:55 pm

vakantie

Berichtdoor alvin » wo apr 18, 2012 12:28 am

Hallo,

Binnenkort mag ik mijn eerste fretje verwelkomen. Uiteraard heb ik goed nagedacht vooraleer over te gaan tot aankoop. Ik heb me goed ingelezen en hoop een goede start te kunnen maken. Omdat ik graag goed voorbereid ben heb ik uiteraard ook nagedacht over wat ik met mijn fretje zal doen tijdens mijn verlof. Dit is een onderwerp waar ik niet erg veel informatie over gevonden heb. Ik ga nl voor twee weken naar zee. Dit is ongeveer een uurtje rijden en ik verblijf daar op een appartement waar huisdieren toegelaten zijn. Mijn fretje zal tegen die tijd ongeveer 4,5 maand oud zijn. Nu vraag ik mij af of het een goed idee is om mijn fretje mee te nemen? Is dit niet te stressvol voor hem? En welke kooi moet ik voor die tijd dan voorzien? Ik zie het namelijk niet echt zitten om zijn grote kooi (100cmx60cmx87cm) mee te nemen. Kan hij voor twee weken in een kleinere kooi zitten mits voldoende tijd uit de kooi? Een ander alternatief is om mijn fretje bij een familielid achter te laten die het wel ziet zitten om ervoor te zorgen maar geen ervaring heeft met fretjes. Een derde mogelijkheid is om mijn fretje bij een vriendin te laten die zelf recentelijk een fretje aangeschaft heeft. Gezien de jonge leeftijd van mijn fretje laat ik hem niet graag achter maar wil hem ook niet onnodig veel stress bezorgen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: vakantie

Berichtdoor jeanine » wo apr 18, 2012 7:41 am

Mijn persoonlijke ervaring is dat hotel kan, ook bij iemand die met fretten om kan. Mijn voorkeur is om de fret gewoon mee te nemen. Dit heb ik reeds 2 keer gedaan en een volgende vakantie neem ik ze opnieuw mee. Voor mijn 3 fretjes heb ik een kooi mee zoals deze ongeveer, die ik moet monteren in de wagen om mee te nemen http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... 00cm/29901. De nodige hangmatjes, dekentjes, kattenbak enz.. Het is telkens een kleine verhuis en beperkt de eigen bagage wel. De achterbank is ingenomen door de kooi met carrier in en de nodige spulletjes. Ze reizen hier dus in de kooi mee, wel een klein beetje oefening om de fretjes er veilig in en uit te halen en zo de kooi binnen opnieuw op te zetten. Ter plaatse moet je wel uitkijken of de omgeving fretveilig genoeg is of wat de mogelijkheden daar zijn. Als je fretje mee uit wandelen kan krijgt het zo al beweging en is er minder echte speeltijd nodig. Voorzie je van de nodige EHBO in geval er iets met je fret misloopt kan je dan onmiddellijk het nodige opstarten. Je spreekt van een verblijf aan zee, dus mocht je dringend een da nodig hebben is het niet heel ver weg om je eigen da om raad te vragen. Ze meenemen op vakantie is niet zo stresserend als algemeen gedacht. De omgeving is vreemd maar het baasje blijft, geen echt probleem dus. De vreemde omgeving zal eerder de nieuwsgierigheid prikkelen dan echte stress veroorzaken. Een verblijf bij iemand anders vraagt 2 aanpassingen, de nieuwe omgeving en het tijdelijke baasje. Als het geen echt stresskippetje is kan dit ook meevallen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: vakantie

Berichtdoor skiwi » wo apr 18, 2012 8:07 am

als ik op vakantie ga, ga ik op vakantie zonder m'n beesten (ff weg van al de dagelijkse sleur, ook de zorg voor de fretten).

ik doe (deed, want nu heb'k geen fretten meer) m'n beestjes steeds op hotel bij de frettenark (hotel@defrettenark.be) en zo kon ik zonder zorgen vertrekken, wetende dat ze in goed handen zijn.

je weet ook nooit of het appartement waar je komt wel fretveilig is(geen verborgen gaatjes, ....)

je kan dus best kiezen, en ze ergens op hotel doen kan zeker en vast ook geen kwaad. (de meeste fretten ondervinden hier geen last van).
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: vakantie

Berichtdoor a3ke » wo apr 18, 2012 8:18 am

en opgelet voor kapers op de kust , enkel hotel@defrettenark.be (zet opvang@defrettenark.be in CC , komt het bij beide aan) is via deze vereniging

er zijn genoeg provéinitiatieven die nogalis de gewoonte maken om enkel voor zichzelf reclame te maken via deze wegen ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

PowerKe
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:22 am

Re: vakantie

Berichtdoor PowerKe » wo apr 18, 2012 4:27 pm

hotel@defrettenark.be (zet opvang@defrettenark.be in CC , komt het bij beide aan)
Gelieve voor hoteldienst naar hotel@defrettenark.be te sturen en voor opvang naar opvang@defrettenark.be te sturen. Op die manier kunnen we zelf zorgen dat het bij de juiste mensen aankomt. Vragen naar het 'verkeerde' email adres sturen maakt het alleen maar verwarrender.

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: vakantie

Berichtdoor JajaChu » wo apr 18, 2012 6:03 pm

Waarschijnlijk hangt het ook een beetje af van de persoon die je zelf bent, als je ze graag mee wil nemen dan kant dat altijd...

Ikzelf ga niet weg zonder mijn dieren en dat komt dus neer op 3fretten en 3honden... Aangezien het op zo een reis heel wat handiger is om nog iemand mee te hebben die perfect weet hoe jij en je dieren in elkaar zitten gaat ook mijn beste vriendin Shana (Saantje op het forum) mee... Als wij op reis gaan dan is dat met onze fretten en daarnaast nog 6-7 honden!
Alles is dus mogelijk :lol:
In dit toppic onze reis van vorige zomer naar Frankrijk: http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... 25#p125525

Wij nemen deze kooi mee:
Afbeelding
Deze is even groot dan wat u uw grote kooi noemt! Maar kan je volledig uit elkaar halen en als plat object meenemen...

Ter plaatse is onze hele vakantie dan wel afgestemd op de dieren! Maar voor ons is dat vakantie ;)

(PS: OPGELET: bij vakanties onder samber-maas lijn en overal over de grens is een inenting tegen rabiës/hondsdolheid verplicht! Dit moet apart gevraagd worden bij de dierenarts want zit niet in de basis cocktail.)
Afbeelding

alvin
Berichten: 0
Lid geworden op: di apr 17, 2012 11:55 pm

Re: vakantie

Berichtdoor alvin » wo apr 18, 2012 6:36 pm

Bedankt om jullie ervaringen te delen. Als er nog mensen zijn die mij goed advies kunnen geven, dit is altijd welkom.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten